ALOITA TÄSTÄ => Uusien jäsenten esittelyt => Aiheen aloitti: TilliChili - helmikuu 14, 2012, 11:46:33 AP

Otsikko: Uusi tulokas
Kirjoitti: TilliChili - helmikuu 14, 2012, 11:46:33 AP
Heippahei. Opiskelija Malminkartanosta hyvää huomenta :)! 4. vuotta opiskelen ja ensi vuonna insinööriksi pitäisi valmistua.

Vuoden päivät olen takapiruna forumia lueskellut ja vasta nyt päätin tunnuksen tehdä. Viime vuosi oli ensimmäinen kokeiluni chilien ja muiden hyötykasvien saralla. Siemeneni ostin keskustan Stockalta ja ne olivat aikas tulisia minun makuuni (jopa avokkini mielestä ja hän sentään sietää paremmin kuin minä). Lajikkeina oli siis "Apache" ja "Cayenne Long Slim". En tarkempia tieteelisiä nimiä enää muista, taisin heittää pussit menemään. Hyvin satoa tuli, mutta eipä niitä tullut syötyä. Syksyllä päätin että täytyy ostaa vähän miedompia lajikkeita ja tilasin Fataliilta jokusen pussukan. Nyt viikko sitten tilasin vielä uuden satsin, nälkä kasvaa syödessä :D!

Loppuun pari kuvaa viime vuodelta:

(http://3.bp.blogspot.com/-rQP262v3Hs8/Tgm32yXamII/AAAAAAAAIj4/QkhVMX2I1F8/s320/mh_poydalla_apache.jpg) (http://3.bp.blogspot.com/-rQP262v3Hs8/Tgm32yXamII/AAAAAAAAIj4/QkhVMX2I1F8/s1600/mh_poydalla_apache.jpg)
"Apache"

(http://2.bp.blogspot.com/-80w3rvKLJoY/Tgm4RFyUGbI/AAAAAAAAIkE/89ciwqu0E6M/s320/parvekkeella_cls2.jpg) (http://2.bp.blogspot.com/-80w3rvKLJoY/Tgm4RFyUGbI/AAAAAAAAIkE/89ciwqu0E6M/s1600/parvekkeella_cls2.jpg)
Cayenne Long Slim

Lisäksi kasvattelin pensas- ja kirsikkatomaatteja, porkkanoita, salaatteja, yrttejä ja mansikoita. Kaikista muista satoa tuli hyvin paitsi mansikoista niin ja porkkanat jäivät aika pieniksi. Parveke oli viime vuonna siis aivan täynnä ruukkuja, mutta tänä vuonna onkin sitten rivarin piha jonne mahtuu moninkertaisesti enemmän kasveja :)! Suunnitelmissa onkin ties mitä juureksia (perunaa, porkkanaa, punajuurta..), sipuleita, herneitä, papuja yms.
Otsikko: Vs: Uusi tulokas
Kirjoitti: tomppa, - helmikuu 14, 2012, 12:13:11 IP
Todella lämpimästi tervetuloa foorumille ja chilin ihmeelliseen maailmaan!
Otsikko: Vs: Uusi tulokas
Kirjoitti: Whili - helmikuu 15, 2012, 07:47:34 AP
TERVETULOA

Se kuuluisa mopo taitaa olla keulimassa  ;)  Hyvä meininki !!
Otsikko: Vs: Uusi tulokas
Kirjoitti: Nizo - helmikuu 15, 2012, 08:30:47 AP
Tervetuloa vaan joukkoon!
Otsikko: Vs: Uusi tulokas
Kirjoitti: Huru-ukko - helmikuu 15, 2012, 12:32:13 IP
Tervetuloa.....  :) Porkkana vaatii mielellään kunnon lannoituksen ja hyvän kasvualustan....
                                                 
Otsikko: Vs: Uusi tulokas
Kirjoitti: Jahvetti - helmikuu 16, 2012, 22:14:56 IP
Tere tulemast!
Otsikko: Vs: Uusi tulokas
Kirjoitti: Ryhis - helmikuu 17, 2012, 09:17:37 AP
Aloha!
Otsikko: Vs: Uusi tulokas
Kirjoitti: jaolsten - helmikuu 17, 2012, 10:16:53 AP
Tervehdykset Ylöjärveltä!