Suomen Chiliyhdistys ry & Chilitapahtumat => Chilitapahtumat / -tapaamiset => Aiheen aloitti: Herpiili - maaliskuu 01, 2012, 20:00:20 IP

Kysely
Kysymys: Kumpi?
Vaihtoehto 1: 31.3. ääntä: 4
Vaihtoehto 2: 14.4. ääntä: 8
Otsikko: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Herpiili - maaliskuu 01, 2012, 20:00:20 IP
Kevään kunniaksi tarjolla olisi chilimiittiä, paikkakuntana Ulvila. (http://maps.google.fi/maps?q=ulvila&hl=fi&ll=61.317725,22.390137&spn=2.694812,9.876709&sll=62.593341,27.575684&sspn=10.370925,39.506836&hq=ulvila&radius=15000&t=m&z=7) Ajankohta on varsin otollinen taimivaihtareille joten taimia saa ottaa mukaan jos haluaa ja ainakin itseltäni saattaa löytyä hieman vaihdokkeja.

Yöpymismahdollisuus löytyy ja jonkin sortin kolehtikokkailua voitaneen taas kehitellä.

edit: Pidetään miitti siis huhtikuun 14. päivä, lienee lämpimämmät kelitkin :)
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: Rundari - maaliskuu 01, 2012, 20:01:53 IP
14.4 itselle sopisi, 31.3 ei mitenkään.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: jaolsten - maaliskuu 01, 2012, 21:35:12 IP
Muokattu.

Mulle voisi sopia 31.3. paremmin. 14.4. on puutarhamessut Pirkkahallissa ja voipi nakki viuhua chiliyhdistyksen hommiin.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: Tiemuh - maaliskuu 01, 2012, 22:19:18 IP
Itselle ei taida kumpikaan noista olla kovin hyvä. Mutta tulen piipahtamaan jos vain suinkin pääsen, kuten viimeksikin.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: pak - maaliskuu 04, 2012, 21:16:44 IP
31.3. ei käy millään ja 14.4. mahdollisuus saapumiselle on seitinohut.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: biblo - maaliskuu 04, 2012, 21:20:32 IP
Katsotaan jos ja kun toinen päätetään että soppiiko itelle. Mielelläni tulisin.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: Azukki - maaliskuu 05, 2012, 21:36:28 IP
Ei ainakaan alustavasti ole kummallekkaan päivälle menoa, pidän osallistumistani mahdollisena en täysin varmana :p
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: Siku - maaliskuu 05, 2012, 22:04:41 IP
300km on jo melko paljon ajettavaa miitin perässä, mutta jos Turun suunnalta alkaa kimppakyytiä muodostua, niin voisi ehkä harkita.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: Hubert - maaliskuu 05, 2012, 22:29:35 IP
Lainaus käyttäjältä: Siku - maaliskuu 05, 2012, 22:04:41 IP
300km on jo melko paljon ajettavaa miitin perässä, mutta jos Turun suunnalta alkaa kimppakyytiä muodostua, niin voisi ehkä harkita.

Mullakin on osallistuminen kohtuullisen varmaa, niin eiköhän me ainakin yks autollinen saada kasaan...  :D
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: biblo - maaliskuu 05, 2012, 22:39:07 IP
Maskusta ainenkin lähtee kyyti jos olen menossa ja voin Turusta koukata/bussilla pääsee meidän talon viereen. Neljä mahtuu itseni lisäksi.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: Huru-ukko - maaliskuu 06, 2012, 17:03:25 IP
Näillä näkymin molemmat päivät sopii, eikä matkaakaan ole kuin nelisenkymmentä kilometriä, eli ihan naapurissa....
                Päiväreissu....
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - (31.3. tai 14.4.)
Kirjoitti: RedRave - maaliskuu 06, 2012, 21:55:12 IP
14.4 sopisi paremmin tällä hetkellä, mutta ei tuo 31.3. mahdoton ole. Normi päiväreissu.  ;D

Saa nähdä tuleeko noista Douglahin siemenistä taimia ollenkaan, vai tuonko lohdutuspalkintona siemeniä takaisin..  ;D
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Herpiili - maaliskuu 08, 2012, 15:59:39 IP
Lainaus käyttäjältä: Herpiili - maaliskuu 01, 2012, 20:00:20 IP
Kevään kunniaksi tarjolla olisi chilimiittiä, paikkakuntana Ulvila. (http://maps.google.fi/maps?q=ulvila&hl=fi&ll=61.317725,22.390137&spn=2.694812,9.876709&sll=62.593341,27.575684&sspn=10.370925,39.506836&hq=ulvila&radius=15000&t=m&z=7) Ajankohta on varsin otollinen taimivaihtareille joten taimia saa ottaa mukaan jos haluaa ja ainakin itseltäni saattaa löytyä hieman vaihdokkeja.

Yöpymismahdollisuus löytyy ja jonkin sortin kolehtikokkailua voitaneen taas kehitellä.

Pidetäänpäs mitti sitten huhtikuussa kun kannatusta vaikutti olevan enemmän ja ajoissa on hyvä päättää ajankohta :)
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: jaolsten - maaliskuu 08, 2012, 18:56:22 IP
Ettekste tuu pirkkahalliin messuille?  :-\
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Masa.T - maaliskuu 09, 2012, 14:57:42 IP
Taimia pitäis saada ylimääräisiä jakoon, joten enköhän ilmesty paikalle.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Hubert - maaliskuu 12, 2012, 16:38:10 IP
Eiköhän omakin osallistuminen ala olla kohtuullisen varmaa.

Taimivaihtareina kiinnostaisi ainakin kaveri flexulle ja white bullet/peruvian white haba.

Puskulistalla on useampi bacca, joitain chinenseja ja ehkäpä marraskuussa idätettyjä pubejakin. Jos galapagoensen pistokkaat juurtuvat, niin niitä sitten myös.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Kaisuli-Haisuli - maaliskuu 21, 2012, 22:52:41 IP
Ja jos jollakulla on jotain/joitain ruokarajoitteita, niin avatkoon suunsa ajoissa tai vaietkoon iäksi.

Ja jos yöpymisen tarvetta ilmenee, niin sopii infota myöskin. Tiedetään sitten varautua.
Otsikko: LIHAA vaiko muuta?
Kirjoitti: Herpiili - huhtikuu 06, 2012, 19:12:31 IP
Nyt kun miitti lähenee niin olisi hyvä tietää mahdollisista ruoka-allergioista, rajoitteista ja muusta. Eli jos löytyy kasvisruokavaliota, laktoosi-intoleranssia tai vaikkapa paprika-allergiaa niin laitelkaapas topicciin viestiä.

Myöskin ois hiljalleen hyvä tietää paljonko on porukkaa tulossa joten jos ystävällisesti ilmoittaisitte joko tähän topicciin taikka sitten yksityisviestillä niin myö pysytään vähäsen kärryillä :) Jos työ ootte vähän kauempaakin tulossa niin suattaapi olla että majoituspaikka järjestyy jo perjantain sekä lauantain väliselle yölle tarvittaessa. Ihan hirveästihän meillä ei nykyisellään oo vieraille majoitustilaa mutta eiköhän myö pystytä jotakin keksimään jos on tarvetta yösijalle. Ainakin yksi levitettävä sohva löytyy jossa kaks immeistä mahtuu nukkumahan sekä kosolti lattiatilaa, ainoa suuremmin nukkumista rajoittava paikka lienee chilihuone (elikkäs vierashuone) jossa kosteutta riittää ja nykyisistä vesiviljelyistä johtuen myös ääntä on ihan riittävästä - raportoinen jos asianlaita muuttuu :)

Mitä nyt ruokapolitiikkaan tulee niin näillä näkymin suunnitelmissa olisi yhteiskokkailu ja sen myötä sitten kimppakolehti, kokkailuun saa osallistua jos siltä tuntuu ja jos ei huvita niin sitten voipi muuten viihtyä. Isompaa porukkaa jos on odotettavissa niin sittenhän myö mennään tuohon läheiseen K-Supermarkettiin jossa on valikoimissa nälkäisemmälle väellekin vaikka mitä (valikoima sisältää tukkutuotteet) ja esimerkkinä mainittakoon että juustot on vähintään kilon paketeissa tuolla suurkulutuspuolella.

Ideoita otetaan vastaan, joten tehdäänkös myö vaikkapa isompi läjä pizzoja (tällä kertaa ihan sähköuunissa) lihaisine täytteineen vai tuleekos kyseeseen myös  chili con carnet ja vastaavat perusmätöt? Pakkasesta löytyy jonkin verran chiliä, mutta nykyisellään ei tuoreita ole joten jos tulee sellainen ruoka eteen ettei pahemmin pakastettu chili siinä pahemmin paikkaansa pitelee nii tuokaapa sitten chililä mukananne ja näyttäkääpä miten sitä kuuluu käyttää :)
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: chili_maestro - huhtikuu 06, 2012, 22:34:49 IP
Tuossa jo aikaisemmin oli puhetta MasaT:n kanssa jotta tulisin ainakin käväisemään, joten kyydissä pääsee.
Niin ja niitä taimivaihtareitä, tyrkyllä olis ainakin Trinidad Douglah, Bonda Ma Jacques, Aji Fantasy, Nepal Orange, Bolivian Rainbow jne
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Rundari - huhtikuu 07, 2012, 00:27:49 AP
Voisin maestron kyytissä tulla jos tilaa on, mulla oliskin sulle se yks cgn 21500 taimi.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: chili_maestro - huhtikuu 07, 2012, 02:08:23 AP
Lainaus käyttäjältä: Rundari - huhtikuu 07, 2012, 00:27:49 AP
Voisin maestron kyytissä tulla jos tilaa on, mulla oliskin sulle se yks cgn 21500 taimi.

Jep, tilaa on ja se taimi kelpaa mieluusti.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Kaisuli-Haisuli - huhtikuu 07, 2012, 13:20:07 IP
Lainaus käyttäjältä: linker - huhtikuu 06, 2012, 21:25:04 IP

Tulossa. Ja tässähän on tilaisuus tiedustella, voinko ottaa erään aiheesta kiinnostuneen potentiaalisen chilihenkilön mukaan matkaan.

Voit ainakin meijän puolesta, kysy nyt häneltä itseltään kuitenkin ensin  :D
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Hubert - huhtikuu 09, 2012, 15:03:00 IP
Ketäs nyt on Turun kupeesta lähdössä miittiin? Kimppakyytijuttuja vaan pohdiskelen... Onko Biblo vielä lähdössä, ja jos on, niin mahtuuko kyytiin?
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Siku - huhtikuu 09, 2012, 15:12:02 IP
Samaa vähän kyselin tuolla aluejaosto topicin puolella, päiväreissuun olen kyllä mukana.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Azukki - huhtikuu 09, 2012, 16:50:56 IP
Tulossa autolla joten kyytiläisiä turusta otetaan mukaan. Yöksi takaisin turkuun.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: TuffGong - huhtikuu 11, 2012, 10:28:30 AP
Tarkoitus olisi myöskin tulla käväisemään paikalla.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Herpiili - huhtikuu 13, 2012, 18:59:47 IP
Pizzailuksi menee pikaisen gallupin perusteella ;)
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Huru-ukko - huhtikuu 14, 2012, 23:32:59 IP
Kiitos Herpiili ja Kaisuli, pizzat oli huippu hyvän makuisia....Antoisa tapaaminen... :)
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Rundari - huhtikuu 14, 2012, 23:49:49 IP
Kiitokset myös täältä, taas oli mukava tapaaminen ja pitsat oli todella makoisia. Taimista pääsi eroon ja vain muutaman taimen kotiutin itse :)
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Siku - huhtikuu 15, 2012, 14:38:49 IP
Kiitokset täältäkin suunnalta. Kotona 04.00, eikä väsyttänyt yhtäään...  ;D
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Azukki - huhtikuu 15, 2012, 16:24:45 IP
Kiitokset myös täältä, aamulla oli joku krapulaa vastaava olotila vaikka yhden oluen join :P
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Herpiili - huhtikuu 18, 2012, 07:29:21 AP
Kiitokset vieraille, hauskaa oli ja varmasti pidetään taas myöhemmin miittiä :)

(https://lh5.googleusercontent.com/-ZR1ySpxmjms/T45CfQNxC2I/AAAAAAAACZQ/R3zR533wDcQ/s800/hu1.jpg)
Hubert päätti maistaa praetermissumia.

(https://lh6.googleusercontent.com/-PlzGbSJ1nns/T45CfTcOspI/AAAAAAAACZM/O4GaQUXQ_U0/s800/hu2.jpg)
Praetermissum oli stydiä kamaa ja aiheutti selvästi tuskaa :D
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Hubert - huhtikuu 18, 2012, 08:39:36 AP
Kiitokset minunkin puolestani isäntäväelle, myös tästä praesta!   :P
Oli kohtuu epäuskoinen fiilis, kun pizzan mukana nautittujen nagojen ja habanerojen sekä kohtuullisen riittoisan chinense-tahnan jälkeen pieni herneen kokoinen prae iski kivut korvaan asti!  :D

En tiedä mitä tulisuuden luonti -kikkoja Herpiili on kymmenvuotisen chilinkasvatusuransa aikana kehittänyt, mutta tästä lähin suhtaudun epäilevästi kaikkiin herran tarjoamiin chileihin, olivat ne sitten nagoja tai championeja...  ;)

Ps. Mukaan tarttuneet Ulupica Largen pistot olivat Tiemuhilta (?), mutta keneltä Cajamarca ja GRIF 9293 olivat?
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Kaisuli-Haisuli - huhtikuu 18, 2012, 18:29:11 IP
Jonkun musta, pahalta haiseva pipo, jäi. Kuka kehtaa tunnustaa?
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Masa.T - huhtikuu 18, 2012, 20:14:32 IP
Lainaus käyttäjältä: hubert - huhtikuu 18, 2012, 08:39:36 AP
Ps. Mukaan tarttuneet Ulupica Largen pistot olivat Tiemuhilta (?), mutta keneltä Cajamarca ja GRIF 9293 olivat?

Tuo GRIF 9293 on minulta ja Cajamarcakin saattaa olla, jos käsiala näyttää yhtään samalta. Taimien joukossa oli jonkun muunkin kasvattamia Cajamarcoja.
Mikäs muuten sen siikatartarin oikea nimi oli? Oli sen verran hyvää, että jäi mieleen. :P
Kiitokset isäntäväelle miitistä myös täältä!
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Hubert - huhtikuu 18, 2012, 21:30:57 IP
Lainaus käyttäjältä: Masa.T - huhtikuu 18, 2012, 20:14:32 IP
Tuo GRIF 9293 on minulta ja Cajamarcakin saattaa olla, jos käsiala näyttää yhtään samalta. Taimien joukossa oli jonkun muunkin kasvattamia Cajamarcoja.
Mikäs muuten sen siikatartarin oikea nimi oli? Oli sen verran hyvää, että jäi mieleen. :P
Kiitokset isäntäväelle miitistä myös täältä!

Kiitos siis sinulle noista taimista! Onko tuota griffiä tullut kasvateltua aiemmin? Google tarjoaa aika huonosti infoa ko. lajikkeesta...
"Siikatartarin" nimi oli ceviche, eli tarkemmin "siika-naga-ceviche saaristolaisleivällä".  :P Google tarjoaa reilusti erilaisia reseptejä. Espanjalaisella kirjoitusmuodolla `cebiche´ löytyy vielä lisää, koska kyseinen ruokalaji on samoilta seuduilta peräisin kuin chilitkin.  ;)
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Rundari - huhtikuu 18, 2012, 21:40:12 IP
On kyllä pakko googlettaa ja käydä ostamassa siikaa, kunhan myyjä taas paikalle ilmaantuu.
Otsikko: Vs: Chilimiitti @ Ulvila - 14.4.2012
Kirjoitti: Masa.T - huhtikuu 18, 2012, 21:57:41 IP
Lainaus käyttäjältä: hubert - huhtikuu 18, 2012, 21:30:57 IP

Kiitos siis sinulle noista taimista! Onko tuota griffiä tullut kasvateltua aiemmin? Google tarjoaa aika huonosti infoa ko. lajikkeesta...


En ole kasvatellut aiemmin. Tuolta (http://www.semillas.de/cgi-bin/shop_en/shop.cgi?shop=&product=Peppers%20DG&cart_id=3621028.27597) näitä siemeniä tilasin. Kolumbialainen chinense.