haba-majo
1dl "hankala kreikkalainen" (lindahlin turkkilainen jogurtti)
1dl kavlin herkkumajoneesi
habaneroa maun mukaan (mulle 0,5-1 on sopiva)
1rkl sinappia (tavistuubista ei mitään sen kummempaa)
1 pikkuruinen valkosipulinkynsi
0,5 tl mustapippuria
0,5 tl kuvattua oreganoa tai tuoretta jos löytyy
0,5 tl sokeria
Pilko habaneron ja valkosipulinkynnen sairaan hienoksi paloiksi. Sekoita. Orota tunnin tai kaksi. Syö.
Tällä satsilla saat helpostikin 100g sipsiä syöty ;)
nomskisnomskisnomskis...
(https://lh5.googleusercontent.com/-V7zB8UYMJf8/T66X2fVZemI/AAAAAAAAAD4/j6lNUzn694s/s128/P1040140.JPG)
hirviän mielyttävä dippisoosi :)
http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com/2011/07/majoneesi-itse-tehden-ja-ripeasti.html (http://ruokaa-ja-muutakin.blogspot.com/2011/07/majoneesi-itse-tehden-ja-ripeasti.html)
Parasta chilimajoa, jota olen ikinä maistanut. Ja tätä tulee lähes kerran viikossa tehtyä. Valkosipulin tosin yleensä jätän pois.