Olen ensimmäistä kertaa kasvattelemassa chiliä . Kaksi pientä tainta mulla on jo ikkunalaudalla kasvamassa(en kylläkään tiedä mitä ne on) ja tästä innostuneena nyt siemeniä haalimassa lisää. Mutta kannattasko mun nyt vaan malttaa odotella sinne tammi-helmikuulle ja laittaa vasta sitten kasvamaan.
Senkun alat idättämään uudet vauvat heti! :)
Vähäsen tiukka sadon kanssa tänä kesänä mut voimakkaammat puskat seuraavalla keväällä jos ne mahtuu sisätilohin talveksi. Tai bonsaiksi... tai...
tervetuloa! :)
Tervetuloa!
Siemeniä voi haalia nyt ja vaikka halutessaan idättääkin, mutta melkein varmaa on, ettet saa niistä satoa ainakaan kesän aikana. Talvellakin voit tietysti saada satoa, kun vaan huolehdit tarpeellisesta valaistuksesta.
Okei..sit en malta odottaa vaan laitan itämään kunhan siemet tulee. Talveksi mahtuvat sisään ja valaistus ei tule olemaan ongelma.
Lainaus käyttäjältä: Tanja73 - toukokuu 24, 2012, 17:17:09 IP
Okei..sit en malta odottaa vaan laitan itämään kunhan siemet tulee. Talveksi mahtuvat sisään ja valaistus ei tule olemaan ongelma.
Sulta siis löytyy joku natikka?
Ei oo natikkaa..mutta enköhän mä muutamille taimille saa tarpeellisen valaistuksen kyhättyä..
Sun mopo tais tulla Lahdentiellä vastaan. ;D
Tervetuloa :).
Tervetuloa vielä!
Toivottavasti siemenistä apua niin ehdit vielä tälle kesää jotain saada kasvamaan :)
TERVETULOA !!
Vielä voisi ehtiä jonkun nopean lajikkeen saada tekemään kypsää satoa ennen syksyä,
mutta kyllä ne sisälläkin hetelmää tekevät jos valo ja lämpö ovat kohdallaan.
Aloha!
Mikäs/mitkäs olisivat sellaisia nopeita lajikkeita? Ovatko mikä makuisia mietoja vai ärkäköitä?
Vauhdilla tää harrastus lähtikin liikkeelle . Kasvihuone tilattu toki sinne muutakin tulee kasvamaan ja sit ravinteita tilattu. Siemeniä pitäisi viel löytää lisää :D
Jos saa pidettyä evästyksen sopivana suhteessa valoon ja lämpöön, voi melkein lajikkeesta kuin lajikkeesta saada talvellakin maistiaisia. Helppoa se ei toki yleensä ole, muttei niin mahdottoman vaikeaakaan. Esim. Nagasta on kyllä melko turha toivoa hedelmiä ilman tuntuvia valoinvestointeja. Toisaalta useimmat chinensetkin ehtivät kyllä vielä vähintään muutaman hedelmän tehdä kesän loppuun mennessä, jos vain vältyt vastoinkäymisiltä ja tuholaisilta. Rocotojen kanssa on vähän niin tai näin, mutta niinhän se on aina niiden kanssa...
Tervetuloa!
Vaikka et satoa ehtisi vielä tälläkaudella saada voin kokemuksella suositella aloittaa "kesken kautta". Paljon ehtii oppia ja kokea seuraavaa kautta varten.
Ketuttaa silti ettei aikaisemmin tullut aloitettu.... :P
Nyt vaan etsit käsiisi ammattilaisten esikasvattamia taimia, niin lähtee harrastus heti käyntiin vauhdilla! Ainakin Tammisillalta Piikkiöstä, Chilitarvikkeelta Tampereelta ja Taimimoisiolta Porista löytyy taimia!
Ni hao!
Mennään nyt tää kesä noilla mitä on ja sit ensi kesäksi laitan ajoissa jo kasvamaan ..Otetaan opetteluna tää kesä :D
Lainaus käyttäjältä: Tanja73 - toukokuu 28, 2012, 10:47:01 AP
Mennään nyt tää kesä noilla mitä on ja sit ensi kesäksi laitan ajoissa jo kasvamaan ..Otetaan opetteluna tää kesä :D
Tervetuloa!
Itse sanoisin että kaikki kesät on opettelua. Chilikasvatuksesta kun oppii koko ajan uutta! ::)