Ruoanlaitto ja ravintolat => Kodin mausteinen kokkaus => Aiheen aloitti: Fredrik-flugarn - lokakuu 06, 2012, 22:40:36 IP

Otsikko: Naga-siirappi
Kirjoitti: Fredrik-flugarn - lokakuu 06, 2012, 22:40:36 IP
Kun ei minulla pahemmin nagaa mene muuten kuin herkkuihin päätin tehdä "siirappia"

Fassen nagaloota 50g? pilkottuna (2013 teen omista  :P)
sokeria                1dl?
Vaniljasokeria      2tl? tai tankoa sopivasti jos olet semmoinen.
Vettä                  jonkin verran että uskallat anna sen kiehua varovaisesti.

Keitä mössön 10min kunnes näyttää syötävältä. Älä hengitä ja esipese astiat kylmällä vedellä. Kuuma vettä jotenkin saa nostettu melko ilkeät höyryt.

Ta daa! 1-1 1/2 dl herkkusiirappia kakaojuomiin, jäätelön päälle etc... Enää ei ole pakko aina kutita silmämunat nagasormilla kun kokkaa... Suosittelen herkkusuille! Säilyttävyydestä en tiedä mitään mutta jääkapissa kai säilyy sopivan kauan. Vara valmiiksi ajan diabeteshoitajalle. Tähän jää (sokeri)koukkuun.

(https://lh6.googleusercontent.com/-ymx_daAcUxg/UHCEm3bGYlI/AAAAAAAAAtI/lbF7ktZYXko/s448/nagasiirappia.jpg)
Otsikko: Vs: Naga-siirappi
Kirjoitti: Fredrik-flugarn - lokakuu 07, 2012, 21:24:03 IP
Ai onko hyvä?!
Vaniljajäätelö nagasiirapilla :P
(https://lh4.googleusercontent.com/-acgeO_YSyBg/UHHHvevRDaI/AAAAAAAAAtg/WcndPKyAEbg/s512/nagavanilja.jpg)
Kyllä!
Otsikko: Vs: Naga-siirappi
Kirjoitti: Fredrik-flugarn - lokakuu 17, 2012, 20:15:38 IP
Pakastemansikat nagasiirapilla...? Toimii!
-Ei ollut vispikermaa eikä jäätelöä kotona ???
(https://lh6.googleusercontent.com/-OrUkV0oAfSE/UH7mZjvJXrI/AAAAAAAAAuU/djiJl53pnUc/s448/nagamansikka.jpg)