Kun ei minulla pahemmin nagaa mene muuten kuin herkkuihin päätin tehdä "siirappia"
Fassen nagaloota 50g? pilkottuna (2013 teen omista :P)
sokeria 1dl?
Vaniljasokeria 2tl? tai tankoa sopivasti jos olet semmoinen.
Vettä jonkin verran että uskallat anna sen kiehua varovaisesti.
Keitä mössön 10min kunnes näyttää syötävältä. Älä hengitä ja esipese astiat kylmällä vedellä. Kuuma vettä jotenkin saa nostettu melko ilkeät höyryt.
Ta daa! 1-1 1/2 dl herkkusiirappia kakaojuomiin, jäätelön päälle etc... Enää ei ole pakko aina kutita silmämunat nagasormilla kun kokkaa... Suosittelen herkkusuille! Säilyttävyydestä en tiedä mitään mutta jääkapissa kai säilyy sopivan kauan. Vara valmiiksi ajan diabeteshoitajalle. Tähän jää (sokeri)koukkuun.
(https://lh6.googleusercontent.com/-ymx_daAcUxg/UHCEm3bGYlI/AAAAAAAAAtI/lbF7ktZYXko/s448/nagasiirappia.jpg)
Ai onko hyvä?!
Vaniljajäätelö nagasiirapilla :P
(https://lh4.googleusercontent.com/-acgeO_YSyBg/UHHHvevRDaI/AAAAAAAAAtg/WcndPKyAEbg/s512/nagavanilja.jpg)
Kyllä!
Pakastemansikat nagasiirapilla...? Toimii!
-Ei ollut vispikermaa eikä jäätelöä kotona ???
(https://lh6.googleusercontent.com/-OrUkV0oAfSE/UH7mZjvJXrI/AAAAAAAAAuU/djiJl53pnUc/s448/nagamansikka.jpg)