Kasvatus ja yleinen chilitieto => Päiväkirjat ja fotoalbumit => Aiheen aloitti: hessi - tammikuu 02, 2013, 23:09:17 IP

Otsikko: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: hessi - tammikuu 02, 2013, 23:09:17 IP
Ja tänään lähti sit käyntiin Hessin ja herra 47 yhdistetty kasvattelukausi 2013.
Eka kylvö tehty tänään näillä lajikkeilla ja seuraava erä tulee sit vähän myöhemmin :)

(http://i161.photobucket.com/albums/t227/herra47_photos/idaumltys_zpsf6c8d84f.jpg)
saas nähdä miten meitin yhteiskasvattelun käy :D

ps. kuva on 47 kartta pohja kasvatus alustasta :)

Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: bluesman - tammikuu 02, 2013, 23:15:52 IP
 Mitä oot yrittänyt piirrellä? Saunassa on ollut vissiin vain pieni kynttilä valona.
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Herra 47 - tammikuu 02, 2013, 23:18:20 IP
 ;D no ovat karkeana mallina kun on hiukan oudommat paprikat nimeltään alarivissä

edit... Ja ne on piirretty libreofficen taulukkilaskuohjelman huipputason piirtotyökaluilla ;)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: TunturiTiger - tammikuu 02, 2013, 23:59:27 IP
Onko toi toinen vasemmalta Monacon rata? ::)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: jewe - tammikuu 03, 2013, 08:46:14 AP
Tuossahan on ihan selvästi hampaita. Ootte piirtänyt kasvatussuunnitelmanne jonkun poloisen hammaskartan päälle, bluesmaninkin olisi pitänyt hoksata kun olette ammattilaisia silläkin saralla. ;)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: jaolsten - tammikuu 03, 2013, 09:53:07 AP
Lainaus käyttäjältä: hessi - tammikuu 02, 2013, 23:09:17 IP
Ja tänään lähti sit käyntiin Hessin ja herra 47 yhdistetty kasvattelukausi 2013.
Eka kylvö tehty tänään näillä lajikkeilla ja seuraava erä tulee sit vähän myöhemmin :)

(http://i161.photobucket.com/albums/t227/herra47_photos/idaumltys_zpsf6c8d84f.jpg)
saas nähdä miten meitin yhteiskasvattelun käy :D

ps. kuva on 47 kartta pohja kasvatus alustasta :)
Tässä mun ehdotus. Tää on kyllä jo niin tyhmä, että poistan sen iltaan mennessä ja annan taiteilijalle porttikiellon... maapallolle.

(https://lh5.googleusercontent.com/-YKmdsviOEbM/UOU33qIhn0I/AAAAAAAAF-k/qlhno23OQPI/s800/Hessi47.jpg)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: hessi - tammikuu 03, 2013, 11:21:45 AP
Jaolsten! Teen susta ilmoituksen adminille, jos meet poistaan hienon piirrustuksen
ja saat porttikiellon mun päiväkirjaan :D

... ja joo... noi hampaat on aikas oikein piirretty ;)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Whili - tammikuu 04, 2013, 07:45:13 AP
Näyttää Herra47n selkä olevan aika huonossa kunnossa ja muutama nikama jo sijoiltaan  ;)
No voihan sitä toimia päällysmiehenä kun Hessi hoitaa lapiohommat ja rikkaruohojen kitkemisen.
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Herra 47 - tammikuu 04, 2013, 09:50:38 AP
ja chiliparkojen leikkelyn :( ;)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: ottulo - tammikuu 06, 2013, 15:45:31 IP
Tänä vuonna täällä onkin näemmä taiteellinen päiväkirja! ;D

En halua nipottaa, mutta vähän kuitenkin aion, kun tätäkin ketjua todennäköisesti seuraavat monet tuoreetkin chilistit: huomatkaa, että kuvan tekstistä poiketen tuo oikea kirjoitusasu on C. pubescens, vaikka lempinimenä pubense onkin helpompi. ;)

Onnea kasvatteluihin, oli sitten minkä nimisiä ja mallisia paprikoita hyvänsä!
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: hessi - tammikuu 08, 2013, 20:01:14 IP
Hih :) onneks ei ole mun kirjoitusvirhe tällä kertaa.
Hyvä, että tarkkasilmäiset nuoret miehet huomaavat ja korjaavat :)
Ja tuli sitä tänään selattua omaa siemenvarastoa ja mietyttyä...  mitäs sitä vielä kylväis... ? :)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Herra 47 - tammikuu 10, 2013, 23:05:23 IP
Eilen pikaisen kotikäynnin yhteydessä tehty itämistarkistus ja nuo hammaschilit on kaikki itäneet.
lisäksi yksi rocoto peru cusco on ituvaiheessa. Muitakin näytäisi itävän mutta varmuus tulee myöhemmin.
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Herra 47 - maaliskuu 17, 2013, 16:31:35 IP
pikku päivitys tänne taas :D osa pikkutaimista koulittu isompiin ruukkuihin ja uusi pikku härpäke kotiutui tännekin kun sai halavalla :D

(http://i161.photobucket.com/albums/t227/herra47_photos/IMG_0893_zps5778e33d.jpg)

tässä pari "hammas chiliä" eli Csípös almapaprika ja paprika szentesi kosszarvú kaksi kumpaakin
(http://i161.photobucket.com/albums/t227/herra47_photos/IMG_0890_zps6031329f.jpg)

toinen rocoto peru cuscoista
(http://i161.photobucket.com/albums/t227/herra47_photos/IMG_0891_zpse4a6fa26.jpg)

lisää pikkutaimia kuten toinen peru cusco, chilaca, white habanero, long brown habanero yms :D sekä yrttejä (tinjami, persilja ja oregano)
(http://i161.photobucket.com/albums/t227/herra47_photos/IMG_0892_zps98384357.jpg)

herpiililtä saatu wanha flexuosum
(http://i161.photobucket.com/albums/t227/herra47_photos/IMG_0895_zps19e94753.jpg)

willit wanhat lanceolatum, galapacoense ja flexuosum sekä 2 pientä steviaa
(http://i161.photobucket.com/albums/t227/herra47_photos/IMG_0894_zps0ca263b6.jpg)

Keittiössä laakeripuun alku, yrttejä (basilika, korianteri ja sitruunamelissa) sekä jiaogulan teepuska
(http://i161.photobucket.com/albums/t227/herra47_photos/IMG_0896_zps48098a52.jpg)

eli kyl se kausi tästä lähtee :D aurinkokin paistaa ja lämmittää jo komeasti
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Siku - maaliskuu 17, 2013, 16:52:04 IP
Hienossa kunnossa wanhat villit.

Mulla on teille vielä aitokissanminttua, kunhan joskus saadaan liikahtamaan :)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: hessi - maaliskuu 17, 2013, 17:09:41 IP
Kiitos Siku:)
tulen hakemaan kissan mintut heti ku sopii :)

On meillä jotain kylvöä tuolla "Kotikivelläkin", mutta taitaa mennä tämäkin kausi vielä hiljaisella.
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: hessi - huhtikuu 14, 2013, 11:28:28 AP
Eilinen iltapäivä meni turpeen rahtaukseen (jäiset säkit ja viides kerros, jalkapuoli 47:sta oli vaan vähän apua) ja
chilien uusinta istutukseen.
Koekäytössä tällä kaudella Chilitarvikkeesta hankittu kookoskuitu, joka oli huomattavasti helpompi kantaa :)
yrteillä olen sitä jo testannut ja hyvin toimii.
Onhan tämä kerrostalokasvatus meille molemmille uusi haaste, mutta kyllä tuonne mun kotiinkin niitä viedään kasvariin jos nyt yhtään näistä taimista saan ?  ::)
kuvaa tulee kunhan tuo Herra saa kuvattua  ;D
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Herra 47 - huhtikuu 14, 2013, 12:26:12 IP
juu kuvia tässä....

vasemmassa reunassa wanhat galapacoense ja flexu ja brasiliasta tuomani chinense. uusista siellä on Pi 593618 (pube herpiililtä), Champion (bacca), campane (bacca herpiililtä),aji cristal, rocoto peru cusco, paprika szentesi kosszarvu, chilaca, long chocolate habanero, sekä herpiililtä scotc bonnet ja cili coronong

(http://i1330.photobucket.com/albums/w572/Marko_Tamminen/hothot%20chilies/IMG_0948_zpsb53423f7.jpg) (http://s1330.photobucket.com/user/Marko_Tamminen/media/hothot%20chilies/IMG_0948_zpsb53423f7.jpg.html)

zengrowissa takarivissä on mulato isleno, japeno ja pasilla bajo edessä ei cjilejä ole vaan sitrusheinä, koristekurpitsa ja stevia
(http://i1330.photobucket.com/albums/w572/Marko_Tamminen/hothot%20chilies/IMG_0949_zpsb3fdc523.jpg) (http://s1330.photobucket.com/user/Marko_Tamminen/media/hothot%20chilies/IMG_0949_zpsb3fdc523.jpg.html)

tässä kuvassa rocoto peru cusco (joka lähtee hessin luo kasvariin ja kaksi unkarin paprikaacsipos almapaprika ja feheredes paprika
(http://i1330.photobucket.com/albums/w572/Marko_Tamminen/hothot%20chilies/IMG_0950_zps4b938b64.jpg) (http://s1330.photobucket.com/user/Marko_Tamminen/media/hothot%20chilies/IMG_0950_zps4b938b64.jpg.html)

ja takaosassa hessille lähtee chilaca, aji cristal ja 3 unkarin paprikaa etu osassa on vielä pikkuisina kasvupyrähdystä odottamassa lemondrop ja peru yellow, muutama pube sekä white habaneroja yms sekalaista seurakuntaa
(http://i1330.photobucket.com/albums/w572/Marko_Tamminen/hothot%20chilies/IMG_0951_zpsfba8f1f8.jpg) (http://s1330.photobucket.com/user/Marko_Tamminen/media/hothot%20chilies/IMG_0951_zpsfba8f1f8.jpg.html)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Herra 47 - huhtikuu 14, 2013, 17:29:49 IP
champion melkein R.I.P  eräs nimeltämainitsematon naisimmeinen meni ja katkaisi championin taimen... nyt toivotaan että latva juurtuu tai juuriosa haaroo...
(http://i1330.photobucket.com/albums/w572/Marko_Tamminen/IMG_0952_zps75a79996.jpg) (http://s1330.photobucket.com/user/Marko_Tamminen/media/IMG_0952_zps75a79996.jpg.html)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Herra 47 - huhtikuu 14, 2013, 18:53:52 IP
ja hessin tehtyä uudelleen järjestely... tällä kertaa ilman uhreja, näyttää "kasvihuone" tältä
(http://i1330.photobucket.com/albums/w572/Marko_Tamminen/hothot%20chilies/IMG_0956_zps22fffed0.jpg) (http://s1330.photobucket.com/user/Marko_Tamminen/media/hothot%20chilies/IMG_0956_zps22fffed0.jpg.html)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: PP - huhtikuu 14, 2013, 19:02:31 IP
Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - huhtikuu 14, 2013, 17:29:49 IP
champion melkein R.I.P  eräs nimeltämainitsematon naisimmeinen meni ja katkaisi championin taimen... nyt toivotaan että latva juurtuu tai juuriosa haaroo...

Haaroohan se lehtihangoista, mutta ne on varkaita, ja mites niihin suhtautuukaan tämä sama henkilö... :)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: hessi - huhtikuu 14, 2013, 20:04:07 IP
 ::) kaik varkaat pois... ellei koko latva ole katkennut, niin sit varas saa olla  ;D

Tämä kerrostalo puutarha tulee olemaan mielenkiintoinen projekti,
kun kumpainenkaan meistä ei ole sellaista ennen harrastanut  :)
voipi olla ett kaikki siirtyy pikkuhiljaa tuonne korppoon perukoille  :P

mut olkaa hiljaa ettei 47 huomaa mitään  ::)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Herra 47 - huhtikuu 14, 2013, 20:06:23 IP
Älä unta nää ;)
ellet sit löydä mul kulkuneuvoa tai uutta työpaikkaa.....
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: kalat69 - huhtikuu 14, 2013, 21:19:50 IP
eikös nuo sakset kannattais tuosta pöydältä hävittää... kun kyseinen naisihminen vierailee, niin ovat vähän vaaralliset vehkeet ;D
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: hessi - huhtikuu 15, 2013, 14:42:06 IP
 ;D ei ollu mitää leikattavaa tällä kertaa :)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: hessi - huhtikuu 21, 2013, 17:50:05 IP
Tämä päivä on sitten mennyt kasvaria laitellessa....
kookoskuitua turvotettu ja ruukuja täytelty sekä yritetty viritellä kastelusysteemit valmiiksi.
Jos sit ens torstaina laittais kasvit kasvariin, kun pääsee valvomaan itse, et toimiiko kastelu :)
Lähes sapatilla mennään tämäkin kausi täällä korppoossa, nyt vain neljä uutta chiliä(+ fluxu), mut viis eri paprikaa ja jos kävis Tammisillasta ostamassa muutan chili ja tomaatin lisää :)
Otsikko: Vs: Hessi ja herra 47 yhdistetty kausi 2013
Kirjoitti: Whili - kesäkuu 04, 2013, 17:56:17 IP
Näkyy olevan nagakakun paikka..

Onneksi olkoon !!  (http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/n035.gif)