tuolla blogissa (http://chiliamulle.blogspot.fi/)on tarkoitus enemmän kirjoitella mitä tapahtuu kasvatuksissa.
Eli nyt seuraavat ovat itämässä:
Pequante (C. baccatum) 2/2
Naga Morich (C. chinence) 1/2 ->nyt 2/2
Aji Cristal (C. baccatum) 1/2 -> nyt 2/2
Timplin Bird (C. annuum) 1/2
loputkin alkavat jo itua pukkaamaan kohta, joten kyllä varmaan kaikki itävät ihan ok. Sitten vaan valitsemaan mitkä itse kasvattaa, kun kaikki ei mahdu kuitenkaan.
Vesiviljelyssä kun ekaa kertaa kasvattaa, niin katsellaan tuleeko jotain ihmeellistä vastaan vai onnistuuko ihan ok... Nyt vain taitaa joutua laittamaan lämmitystä, kun on vain reilut 18 astetta, meillä on lattiat niin kylmät. Akvaariolämmitin on tulossa ja taitaa olla että kun saa lämmöt vähän ylöspäin, niin kasvaminen vaihdittuukin.....
Edit. itäneitä editoitu
Laitetaan kuva tännekin miltä nyt näyttää.
(http://1.bp.blogspot.com/-W8Fqpz5dGLs/UTdgMLSe73I/AAAAAAAACFA/MbYxEVCUiUU/s1600/chili+6-3-3.jpg)
(http://4.bp.blogspot.com/-zjczrPqD_bg/UTwqPbKcLxI/AAAAAAAACGk/uhDpltBT_Fs/s1600/chili+2013-03-10+08.34.17.jpg)
lisää luettavaa löytyy blogista (http://chiliamulle.blogspot.fi/), jos kiinnostaa lukea.
EDIT: laitettua 6.3. otetun kuvan alle 10.3. otettu kuva.
tuli mieleen, että mistä sen tietää että bioponinen vesiviljely toimii ok??
Kun pH pysyy aisoissa, vai miten sen tietää että bakteerit on elossa ja tekee työtään?
tuolla blogissani tuota jo pohdinkin...
Lainaus käyttäjältä: Dtoksi - maaliskuu 10, 2013, 17:38:56 IP
tuli mieleen, että mistä sen tietää että bioponinen vesiviljely toimii ok??
Kun pH pysyy aisoissa, vai miten sen tietää että bakteerit on elossa ja tekee työtään?
tuolla blogissani tuota jo pohdinkin...
Nitriittipitoisuudesta ja pH:sta. Lisää aiheesta täällä:
Bioponinen vesiviljely:http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8825.0 (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8825.0)
Zabin päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8351.0 (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8351.0)
Kiitoksia!
Täytyy hommata vielä tuo testeri-setti jolla saa mitattua nitriitit yms
Näin vähän arvelinkin, että pelkästä pH:sta sitä ei pysty selvittämään. Luetaan vielä tuo Zapin päiväkirja asiasta.....
(http://1.bp.blogspot.com/-ELThGva__0I/UVW9hN_y68I/AAAAAAAACaI/p6uEtL2A7MA/s400/chilit+2013-03-29.jpg)
kasvu ollut ihan kivaa, kun olivat 27.2 noin sentin korkuisia. Nyt vain tuo pH meinaa välillä nousta 7,4 korville. Se ei kait vielä mikään paha ole, mutta täytyy mittailla jatkuvasti, ettei nouse liikaa.
Niin en ole vieläkään saanut ostetuksi sitä nitriitti-testeriä, että tietäisi kuinka hyvin on tai ei ole vulponicicssa bakteerit kasvaneet.
(http://1.bp.blogspot.com/-y3yLItSR3kQ/UWApF1rwNXI/AAAAAAAAChk/hRlWQ0aSXNI/s1600/chilit+2013-04-06.jpg)
alkaa aji cristal jo pukkaamaan kukkaa(vas takana), taitaa vielä olla parempi ottaa kukat pois, niin saa jatkaa kasvua vielä hetken aikaa.
(http://1.bp.blogspot.com/-5P0hK3DVnS8/UWkKba8EfbI/AAAAAAAACuU/-yZ2k9inDPw/s1600/13-4-13+chili.jpg)
Kasvutahti jatkuu mukavasti, kun vertaa edellisen postauksen kuvaan ja siitä aikaa viikko. Nyt täytyy vaan valita mitkä jatkaa kasvamista ebbissä ja mitkä laitan multaan, kun kaikki ei tuossa mahdu kuitenkaan kasvamaan.
(http://4.bp.blogspot.com/-rq58FFCuvLY/UX0_ewTBw3I/AAAAAAAACzE/pPUZMTA63cE/s1600/chilinkukka.jpg)
tuollaisia on saanut aikaan chilit täällä, jos vaikka jokunen podikin olisi tulossa jossain vaiheessa..
(http://4.bp.blogspot.com/-zu34plP1eYk/UX1AK7tZ--I/AAAAAAAACzU/OtDpF9E5bdA/s1600/28042013+kukkia.jpg)
on niitä kukkia jokunen.... eli jotain tehnyt oikein, näin ekakerran ebbeilyssä....
muutama podi jo saanut hieman kokoakin...
kuvat löytyy blogista (http://chiliamulle.blogspot.fi/)