Kasvatus ja yleinen chilitieto => Päiväkirjat ja fotoalbumit => Aiheen aloitti: Dtoksi - maaliskuu 02, 2013, 10:25:16 AP

Otsikko: Dtoksi 2012
Kirjoitti: Dtoksi - maaliskuu 02, 2013, 10:25:16 AP
tuolla blogissa  (http://chiliamulle.blogspot.fi/)on tarkoitus enemmän kirjoitella mitä tapahtuu kasvatuksissa.

Eli nyt seuraavat ovat itämässä:

Pequante (C. baccatum) 2/2
Naga Morich (C. chinence)  1/2 ->nyt 2/2
Aji Cristal (C. baccatum) 1/2 -> nyt 2/2
Timplin Bird (C. annuum) 1/2

loputkin alkavat jo itua pukkaamaan kohta, joten kyllä varmaan kaikki itävät ihan ok. Sitten vaan valitsemaan mitkä itse kasvattaa, kun kaikki ei mahdu kuitenkaan.

Vesiviljelyssä kun ekaa kertaa kasvattaa, niin katsellaan tuleeko jotain ihmeellistä vastaan vai onnistuuko ihan ok... Nyt vain taitaa joutua laittamaan lämmitystä, kun on vain reilut 18 astetta, meillä on lattiat niin kylmät. Akvaariolämmitin on tulossa ja taitaa olla että kun saa lämmöt vähän ylöspäin, niin kasvaminen vaihdittuukin.....


Edit. itäneitä editoitu
Otsikko: Vs: Dtoksi 2012
Kirjoitti: Dtoksi - maaliskuu 06, 2013, 17:35:58 IP
Laitetaan kuva tännekin miltä nyt näyttää.

(http://1.bp.blogspot.com/-W8Fqpz5dGLs/UTdgMLSe73I/AAAAAAAACFA/MbYxEVCUiUU/s1600/chili+6-3-3.jpg)
(http://4.bp.blogspot.com/-zjczrPqD_bg/UTwqPbKcLxI/AAAAAAAACGk/uhDpltBT_Fs/s1600/chili+2013-03-10+08.34.17.jpg)


lisää luettavaa löytyy blogista (http://chiliamulle.blogspot.fi/), jos kiinnostaa lukea.

EDIT: laitettua 6.3. otetun kuvan alle 10.3. otettu kuva.
Otsikko: Vs: Dtoksi 2012
Kirjoitti: Dtoksi - maaliskuu 10, 2013, 17:38:56 IP
tuli mieleen, että mistä sen tietää että bioponinen vesiviljely toimii ok??

Kun pH pysyy aisoissa, vai miten sen tietää että bakteerit on elossa ja tekee työtään?

tuolla blogissani tuota jo pohdinkin...
Otsikko: Vs: Dtoksi 2012
Kirjoitti: jaolsten - maaliskuu 10, 2013, 18:11:01 IP
Lainaus käyttäjältä: Dtoksi - maaliskuu 10, 2013, 17:38:56 IP
tuli mieleen, että mistä sen tietää että bioponinen vesiviljely toimii ok??

Kun pH pysyy aisoissa, vai miten sen tietää että bakteerit on elossa ja tekee työtään?

tuolla blogissani tuota jo pohdinkin...
Nitriittipitoisuudesta ja pH:sta. Lisää aiheesta täällä:
Bioponinen vesiviljely:http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8825.0 (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8825.0)
Zabin päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8351.0 (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8351.0)

Otsikko: Vs: Dtoksi 2012
Kirjoitti: Dtoksi - maaliskuu 11, 2013, 17:10:33 IP
Kiitoksia!

Täytyy hommata vielä tuo testeri-setti jolla saa mitattua nitriitit yms

Näin vähän arvelinkin, että pelkästä pH:sta sitä ei pysty selvittämään. Luetaan vielä tuo Zapin päiväkirja asiasta.....
Otsikko: Vs: Dtoksi 2012
Kirjoitti: Dtoksi - maaliskuu 30, 2013, 07:20:16 AP
(http://1.bp.blogspot.com/-ELThGva__0I/UVW9hN_y68I/AAAAAAAACaI/p6uEtL2A7MA/s400/chilit+2013-03-29.jpg)

kasvu ollut ihan kivaa, kun olivat 27.2 noin sentin korkuisia. Nyt vain tuo pH meinaa välillä nousta 7,4 korville. Se ei kait vielä mikään paha ole, mutta täytyy mittailla jatkuvasti, ettei nouse liikaa.

Niin en ole vieläkään saanut ostetuksi sitä nitriitti-testeriä, että tietäisi kuinka hyvin on tai ei ole vulponicicssa bakteerit kasvaneet.
Otsikko: Vs: Dtoksi 2012
Kirjoitti: Dtoksi - huhtikuu 06, 2013, 17:07:22 IP
(http://1.bp.blogspot.com/-y3yLItSR3kQ/UWApF1rwNXI/AAAAAAAAChk/hRlWQ0aSXNI/s1600/chilit+2013-04-06.jpg)

alkaa aji cristal jo pukkaamaan kukkaa(vas takana), taitaa vielä olla parempi ottaa kukat pois, niin saa jatkaa kasvua vielä hetken aikaa.
Otsikko: Vs: Dtoksi 2012
Kirjoitti: Dtoksi - huhtikuu 13, 2013, 10:43:21 AP
(http://1.bp.blogspot.com/-5P0hK3DVnS8/UWkKba8EfbI/AAAAAAAACuU/-yZ2k9inDPw/s1600/13-4-13+chili.jpg)

Kasvutahti jatkuu mukavasti, kun vertaa edellisen postauksen kuvaan ja siitä aikaa viikko. Nyt täytyy vaan valita mitkä jatkaa kasvamista ebbissä ja mitkä laitan multaan, kun kaikki ei tuossa mahdu kuitenkaan kasvamaan.
Otsikko: Vs: Dtoksi 2012
Kirjoitti: Dtoksi - huhtikuu 28, 2013, 18:37:55 IP
(http://4.bp.blogspot.com/-rq58FFCuvLY/UX0_ewTBw3I/AAAAAAAACzE/pPUZMTA63cE/s1600/chilinkukka.jpg)

tuollaisia on saanut aikaan chilit täällä, jos vaikka jokunen podikin olisi tulossa jossain vaiheessa..

(http://4.bp.blogspot.com/-zu34plP1eYk/UX1AK7tZ--I/AAAAAAAACzU/OtDpF9E5bdA/s1600/28042013+kukkia.jpg)

on niitä kukkia jokunen.... eli jotain tehnyt oikein, näin ekakerran ebbeilyssä....

Otsikko: Vs: Dtoksi 2012
Kirjoitti: Dtoksi - toukokuu 07, 2013, 19:04:53 IP
muutama podi jo saanut hieman kokoakin...

kuvat löytyy blogista (http://chiliamulle.blogspot.fi/)