Kyseinen tuote tarttui matkaan Hyvinkään Citymarketista. Dynossa kaksi varrasta joiden piti olla porsaan sisäfilettä. Etiketissä luonnollisesti maininta "tulinen", Naga Morich mainittiin marinoinnissa käytetyksi chililajikkeeksi.
Kypsensin vartaat sadekelistä johtuen grillin sijasta uunissa. Maku ihan ok, mutta rakenne muistutti lähinnä jotakin piknik-paistille ominaista puristesontaa, jota en kehtaa tarjota edes naapurin hevosmiehen tallikissalle. Tulisuuden varmaan arvaattekin. Itselläni on toleranssit todella alhaalla, mutta tässä tuotteessa sitä en havainnut ollenkaan.
Pisteenä iin päälle vasta kotona huomasin lihan olevan kotoisin Espanjasta.
Laitoin palautetta Savuhoville, saas nähdä mitä arjentullen vastaavat.
Onko muilla kokemuksia ko tuotteesta, eli sainko maanantaikappaleen, vai onko aina samaa sontaa?
Kuulostaa pahalta tuotteen osalta, mutta että suomalainen mies jättää sateen vuoksi grillaamatta?!?
Tämä suomalainen mies ei viitsi tietentahtoen pilata tuhannen euron kaasugrilliä kaatosateessa, koska omistan myöskin sisällä talossa sijaitsevan keittiön.
Ikäni maalla asuneena voin kertoa, että on sitä tullut joskus sateellakin ruokaa ulkona tehtyä, muulla kuin kaasulla. Mutta ikä kokemuksen ohella onneksi opettaa, miten on järkevintä toimia eri olosuhteissa.
Koin tuon saman "puristemaisen sonta" efektin kun ostin rainbowin pihvipaketin (joo, tiedän, on halpa merkki ja syyllistyin anteeksiantamattomaan virheeseen ostaessani ko tuotetta) Suomalainenhan ostaa aina aitoa lihaa!
Tai olin ostavinani, mutta kuitenkin lihan rakenne järkytti minua koska se oli aivan kuin jotain massasta tehtyä paskaa joka oli prässillä painettu pihvin näköiseksi.. rakenne ja maku oli kaukana oikeasta lihasta
kysyin asiaa sitten suoraan tuotanto-osastolta ja he kertoivat että liha käsitellään suolavedellä että säilyy paremmin mutta muuttaa rakennetta!
Ja aivan varmaa on se että pelkkä suolavesi ei lihasta tee semmoista mössöä ellei se lillu siellä todella pitkään..
Lihan alkuperämaa oli saksa..
Lainaus käyttäjältä: John McClane - heinäkuu 08, 2013, 00:27:44 AP
Koin tuon saman "puristemaisen sonta" efektin kun ostin rainbowin pihvipaketin (joo, tiedän, on halpa merkki ja syyllistyin anteeksiantamattomaan virheeseen ostaessani ko tuotetta) Suomalainenhan ostaa aina aitoa lihaa!
Tai olin ostavinani, mutta kuitenkin lihan rakenne järkytti minua koska se oli aivan kuin jotain massasta tehtyä paskaa joka oli prässillä painettu pihvin näköiseksi.. rakenne ja maku oli kaukana oikeasta lihasta
kysyin asiaa sitten suoraan tuotanto-osastolta ja he kertoivat että liha käsitellään suolavedellä että säilyy paremmin mutta muuttaa rakennetta!
Ja aivan varmaa on se että pelkkä suolavesi ei lihasta tee semmoista mössöä ellei se lillu siellä todella pitkään..
Lihan alkuperämaa oli saksa..
Tarkkana saa olla lihaa ostaessa. Mut paljon on sit niitäkin tuotteita, kun jaksaa kytätä, niin et on vierekkäin kalliimpi ja halvempi tuote, toinen merkillä x (vaikka Atria) ja toinen merkillä y (vaikka Rainbow), ja kun luet tuotteesta y valmistajan, se on tuo x.
Muuten pyrin ostamaan näitä ns parempia merkkejä jo laadun takia, mut tälläisissä tapauksissa ostan kyllä halvempaa, koska tuote on kuitenkin sama.
Tottahan tuo on ja olen sen huomannut esimerkiksi maksalaatikossa. Joskus tulee ostettua kiireessä valmislaatikko ja tässä tapauksessa Euroshopper vs atria on täysin sama tuote!
Lakiteknisistä syistä tuotteessa on oltava jokin hiuksenhieno ero että se voidaan myydä eri merkillä, jotenka euroshopperissa on aivan hitusen pienempi maksapitoisuus jolloinka proteiinimäärät eivät ole niin suuria ja samalla laskee tuo kilokaloreiden määrä. Jos ette usko niin katsokaapa noita tuotteita kun kauppaan menette ensikerran.
Lainaus käyttäjältä: John McClane - heinäkuu 08, 2013, 00:57:02 AP
Tottahan tuo on ja olen sen huomannut esimerkiksi maksalaatikossa. Joskus tulee ostettua kiireessä valmislaatikko ja tässä tapauksessa Euroshopper vs atria on täysin sama tuote!
Lakiteknisistä syistä tuotteessa on oltava jokin hiuksenhieno ero että se voidaan myydä eri merkillä, jotenka euroshopperissa on aivan hitusen pienempi maksapitoisuus jolloinka proteiinimäärät eivät ole niin suuria ja samalla laskee tuo kilokaloreiden määrä. Jos ette usko niin katsokaapa noita tuotteita kun kauppaan menette ensikerran.
Ei siinä mitään lakiteknisiä syitä ole. Täsmälleen samaa tavaraa saa ihan laillisesti myydä, ja käytännössä myydäänkin, vaikka kuinka monella merkillä.
Se on kaupan keskusliikkeiden omaa politiikkaa, että halvemmalla merkillä myytävä tavara saatetaan tilata piirun verran huonompana, jotta saadaan inhouse-brändillä myytävän halpistuotteen ja kalliimman merkkituotteen välille joku hintaeron perusteleva eroavaisuus.
Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - heinäkuu 07, 2013, 21:06:01 IP
Kyseinen tuote tarttui matkaan Hyvinkään Citymarketista. Dynossa kaksi varrasta joiden piti olla porsaan sisäfilettä. Etiketissä luonnollisesti maininta "tulinen", Naga Morich mainittiin marinoinnissa käytetyksi chililajikkeeksi.
Kypsensin vartaat sadekelistä johtuen grillin sijasta uunissa. Maku ihan ok, mutta rakenne muistutti lähinnä jotakin piknik-paistille ominaista puristesontaa, jota en kehtaa tarjota edes naapurin hevosmiehen tallikissalle. Tulisuuden varmaan arvaattekin. Itselläni on toleranssit todella alhaalla, mutta tässä tuotteessa sitä en havainnut ollenkaan.
Pisteenä iin päälle vasta kotona huomasin lihan olevan kotoisin Espanjasta.
Laitoin palautetta Savuhoville, saas nähdä mitä arjentullen vastaavat.
Onko muilla kokemuksia ko tuotteesta, eli sainko maanantaikappaleen, vai onko aina samaa sontaa?
Juhannuksen jälkeen tarttui tuollainen loota kouraan, valitettavasti. Makunsa puolesta oli ehkä ihan menettelevä, mutta rakenne oli kyllä "sisäfileeksi" melko outo. Nagaa taisi olla vain tuoteselosteessa, kun en tulisuutta tai edes nagan ominaismakua pahemmin tuotteesta erottanut. Itseänikin hämmensi tuo alkuperämaana komeileva Espanja, Savuhovi käsittääkseni yrittää profiloitua laatuvalmistajaksi ja kotimaisuuttakin kaiketi ovat mainostaneet kovasti, joten ns. Rainbow-tuotteen törkkääminen tiskiin on outoa.
Melkoisesti miinusta Savuhoville tästä tuotteesta, toiste en osta.
Savuhovilta tuli spostiin sinänsä ihan asiallinen vastaus.
Kertoivat kilpailun kannalta olevan välttämätöntä olla lihan tuontibisneksessä mukana.
Pitivät myös tiukasti kiinni siitä, että "Tuskavarras on ihan kokonaisena varrastettu porsaan sisäfile".
Olkoon sitten niin, mutta ihmettelen mitä mahtavat espanjalaiset sioilleen syöttää, jos sisäfilekin muistuttaa nötköttiä.
Toista kertaa ei todellakaan tarvitse maistaa, päinvastoin entistäkin tarkempana pitää kaupassa olla.
Yleensä aina katson ensimmäinenä lihan alkuperämaan, varsinkin isompien toimijoiden tuotteissa. Pikkupajojen tuotteet olen syynännyt suurpiirteisemmin, koska olen sinisilmäisesti luottanut että heillä ei ole varaa myydä meille mitä tahansa teurasjätettä.
No, jatkossa tarvii. Savuhovin maine meidän keittiössä koki aikamoisen kolauksen.
Samanlaiset kokemukset. Toiste en osta. Juhannuksena grillissä kokeiltua.
Mites muuten nämä lihan alkuperämerkinnät? Voin olla väärässä, mutta sellaisen käsityksen olen ainakin saanut, että polakkipossu muuttuu Tanskalaiseksi Herkkukinkuksi jos lihankäsittelyn jokin prosessi on suoritettu samassa maassa jossa lopullinen pakkaus tapahtuu, tässä tapauksessa Tanskassa?
Eikös kohtapuoliin riitä pelkkä "made in EU"?! ::)
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 13, 2013, 15:16:53 IP
Mites muuten nämä lihan alkuperämerkinnät? Voin olla väärässä, mutta sellaisen käsityksen olen ainakin saanut, että polakkipossu muuttuu Tanskalaiseksi Herkkukinkuksi jos lihankäsittelyn jokin prosessi on suoritettu samassa maassa jossa lopullinen pakkaus tapahtuu, tässä tapauksessa Tanskassa?
Ainakin ean-koodi muuttuu, mutta pitäähän lihan alkuperämaa ilmoittaa.
Näin olen ymmärtänyt asian,voin toki olla väärässäkin. Tällä kertaa...