Kasvatus ja yleinen chilitieto => Päiväkirjat ja fotoalbumit => Aiheen aloitti: Ketjukuula - lokakuu 03, 2013, 14:54:11 IP

Otsikko: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - lokakuu 03, 2013, 14:54:11 IP
Eka kausi alkaa olla taputeltu pikkuhiljaa. Jäi hieman tyngäksi kun tuli alotettua koko harrastus hieman kesken kauden ja jäi idätykset aika myöhäiseksi, ja joutui leikkelemään suurimman osan kasveista pieniksi muuton takia. Maistiaisia saatiin silti varsinkin baccojen ja turbopuben osalta ihan mukavasti, chinenseille ei riittänyt valoa eikä lämpöä oikein. Tilaa on nyt noin 30neliötä vähämmän joten laatu korvaa määrän tällä kaudella.

valaistus hoidetaan tällä kaudella 400w spna:n voimin. Noitten muutamien talvettavien kanssa jatketaan ruukku/turvemultalinjalla ja 4kpl uusia lajikkeita, näillä näkymin pelkkiä chinensejä ämpärihydroihin natikan alle. Sitten vähän listaa:


C.Baccatum

lemon drop (talvetus)
aji cristal (talvetus)
aji fantasy (talvetus)
starfish (talvetus)

c. pubescens:

turbo pube

C. Chinense
Naga morich (talvetus)
Pimenta da neyde (talvetus)
Cajamarca
Oranssi Habanero
pink habanero
cheiro roxa
rocato

Villit
Iso ulupica
Tepin, peru
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - marraskuu 07, 2013, 12:49:39 IP
listoja vähän päivitelty. En malttanut ja tekemisenpuutteessa laitoin jo muutamia chinensejä itämään. taimena tällä hetkellä cajamarca, 3kpl pink habanero ja 2kpl cheiro roxa. oranssit habanerot puskee häntää. Hydroihin menossa näillänäkymin oranssi ja pinkki habanero, cajamarca ja rocato. Yritän räpsiä tässä lähiaikoina kuviakin.
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - joulukuu 09, 2013, 18:33:01 IP
Hieman taas venähtänyt edellisestä päivityksestä. Kasvit kasvaa kovaa vauhtia, ja ylivuotiset baccat vääntää jonkinnäköistä talvisatoa. Lemon dropissa toistakymmentä podia kypsymässä aji cristallissa ja fantasyssa muutamia. Liityin tuossa chiliyhdistykseen ja lähettivät muutamat siemenet. Noista menee varmaan vielä c chacoense ja rocoto rojo idätykseen tälle kaudelle. Muutamat kuvat räpsin (pahoittelut huonoista kuvista, pitäisi reenata tuota natikan valossa kuvausta enemmän)

koko setti:

(http://imageshack.us/a/img42/8176/eqdd.jpg)

Pink habanero kasvaa aika massiivisesti hydrossaan:)

(http://imageshack.us/a/img706/9872/j92y.jpg)
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Toby - joulukuu 09, 2013, 20:18:47 IP
Kylpyhuone kivasti koristeltu chileillä! Hieno homma :)
Ihan asiallinen laitteistokin. Mutta eikö tuo lamppu ja jotho kastu suihkussa käydessä? Millä saat estettyä sen, millaisen ratkaisun olet tehnyt?
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - joulukuu 09, 2013, 22:30:19 IP
Lainaus käyttäjältä: Toby - joulukuu 09, 2013, 20:18:47 IP
Kylpyhuone kivasti koristeltu chileillä! Hieno homma :)
Ihan asiallinen laitteistokin. Mutta eikö tuo lamppu ja jotho kastu suihkussa käydessä? Millä saat estettyä sen, millaisen ratkaisun olet tehnyt?

Kiitoksia! Tuo suihkuverho suojaa yllättävän hyvin kunhan ei verhon yli suihkuttele. Pikkusen kastuu lattia tuosta sivusta mutta ei läheskään johtoihin asti pääse.
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: chilimieli - joulukuu 25, 2013, 15:20:57 IP
Käytäthän kuitenkin vikavirtasuojaa sähkölaitteillesi?
Ei tarvita, kuin kerta, että käy vahinko ja se taitaakin olla sitten siinä. :o
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - joulukuu 26, 2013, 12:19:17 IP
Senverran uus talo että taitaa olla kaikki vikavirtasuojan takana. Pitäsköhän tohon vielä hommata sitten erikseen vielä väliin?
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: MarjaMikke - joulukuu 26, 2013, 14:11:41 IP
Taitaa olla se yksi ylimääräinen vikavirtasuoja aika halpa henkivakuutus. Suosittelen hankkimista.
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Caide - joulukuu 26, 2013, 15:52:22 IP
Lainaus käyttäjältä: MarjaMikke - joulukuu 26, 2013, 14:11:41 IP
Taitaa olla se yksi ylimääräinen vikavirtasuoja aika halpa henkivakuutus. Suosittelen hankkimista.
Ei kannata hankkia ylimääräistä, jos on jo yksi. Ei siitä ole mitään hyötyä.
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: MarjaMikke - joulukuu 26, 2013, 15:58:18 IP
Joo, oikeassa olet. Lähinnä viittasin tähän.

Lainaus käyttäjältä: Ketjukuula - joulukuu 26, 2013, 12:19:17 IP
Senverran uus talo että taitaa olla kaikki vikavirtasuojan takana. Pitäsköhän tohon vielä hommata sitten erikseen vielä väliin?
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - tammikuu 03, 2014, 11:30:28 AP
Nyt on sitten virallisesti avattu kauden 2014 satokausi.
7g lemondroppia  ;D

(http://imageshack.us/a/img690/1818/55wy.jpg)

Uusilla taimilla tasaista kasvua ja ylivuotiset baccat satoaa ihan kivasti. Nuppuja alkaa olemaan myös melkein kaikissa chinenseissä, saa nähdä jaksaako natikan alla ruveta jopa podia vääntämään. Pitää yrittää räpsiä lisää kuvia joku päivä.
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - tammikuu 05, 2014, 22:44:06 IP
Tähän väliin vähän noita bonchikikkailuja. Vaihdoin turbopuben ja nagan pienempiin ruukkuihin.

Turbo pube:

(https://imagizer.imageshack.us/v2/534x798q90/849/jtso.jpg)

Naga: vähän turhan paljon tuota vartta tuossa mutta haarautuu vasta tuolta korkeammalta  :-\

(https://imagizer.imageshack.us/v2/534x798q90/5/nchp.jpg)
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - tammikuu 09, 2014, 01:53:53 AP
Vähän tilannekatsausta: kaikki kasvit kasvaa mukavasti, hydrokasveissa ylimpiä lehtiä kuivuu, lamppu rupeaa olemaan aika lähellä. Johtunee varmaan siitä. ylivuotiset baccat tekee ihan mukavaa talvisatoa, pink habanero ja cajamarca kukkii aika innolla.
Tämän kauden sato tällä hetkellä 16g:)

kasvua:

(http://imageshack.us/a/img585/313/93ca.jpg)

Pink habaneron lehti, alkaa olemaan jo kokoa noilla:)

(http://imageshack.us/a/img12/5733/wtpl.jpg)

offtopiccina vielä avokadon idätyskokeilu, perinteinen vesilasi-idätys toimi ihan hyvin. oisko pari kuukautta sitten laitettu itämään.
Pitänee istuttaa multaan kunhan lehtiä rupeaa ilmestymään.

(http://imageshack.us/a/img23/7861/i3gv.jpg)



Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Sannannaa - tammikuu 09, 2014, 09:10:10 AP
Ihan mielettömän kokoinen lehti ja mikä väri!!!
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - tammikuu 14, 2014, 16:17:03 IP
kaikki kolme hydro chinenseä kukkii iloisesti, pink habanerossa useampi kymmenen kukkaa auki ja kymmenkunta podiakin jäänyt jo kiinni:) mullassa olevassa cajamarcassakin muutama podi.

Huono kuva pink habanerosta, kohtu tiheässä noita kukkia.

(https://imagizer.imageshack.us/v2/667x447q90/23/qdhh.jpg)

pink habanero on kasvattanut aikamoisen varren jo, hyvä bonchiaihio tulossa:)

(https://imagizer.imageshack.us/v2/667x447q90/208/p12g.jpg)

cajamarcan podin alut:

(https://imagizer.imageshack.us/v2/667x447q90/543/v195.jpg)
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - tammikuu 21, 2014, 17:26:43 IP
Täytyy sanoa että tuo hydro + natikkayhdistelmä on ylittänyt odotukset kyllä toimivuudessaan. Natikka päällä tällähetkellä 14tuntia vuorokaudessa. Hydroissa noin 10ml puutarhan kesää ja ph:n säätänyt siihen kuuden kantturoille aina liemiä vaihtaessa.

Pink habaneron podeja. Tosi hyvin tuntuu jäävän kiinni ja kukkii koko ajan:) Tekee reilusti enemmän satoa kun kaikki chinenset yhteensä viimekaudella.

(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/21/ffve.jpg)

tuossa vielä mullassa oleva cajamarca kasvattelee ekoja podejaan

(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/13/mjp7.jpg)
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - tammikuu 23, 2014, 23:34:42 IP
Tänään tuli kirjeessä lisää siemeniä. Kiitokset akselsson1:lle vielä! Lautalle menee tänään tepin peru ja iso ulupica. Osallistutaan noilla nyt bonchikisaan samalla, hydroon tarkoitus laittaa.
Yhdistyksen alotuspaketissa tulleiden rocoto rojon ja chacoensen siemenet eivät puolessatoista kuukaudessa ole näyttäneet minkäänlaisia elonmerkkejä:o Onkohan nuo senverran vanhoja että itävyys alkaa olemaan jo heikompi? :o
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - tammikuu 25, 2014, 14:25:41 IP
Eilen pääsi maistelemaan kauden ensimmäisen aji fantasyn. Hyvältä maistui niinkuin aina.
Huomasin tänään yhdessä pink habaneron podeista tuommosia tummia pilkkuja:o mitähän nuo mahtaa olla, tarviiko huolestua?

(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/11/f6jn.jpg)
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Chilijamppa - tammikuu 25, 2014, 16:26:21 IP
Näyttää joltakin mädältä tms. Ettei vaan olisi kalsium vajari kyseessä, joka aiheuttaisi tuota.
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: bobster - tammikuu 25, 2014, 16:35:30 IP
Noita mustia pisteitä oli muutamalla ml. mulla viime kesänä. Ei niille selitystä löytyny.
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - helmikuu 12, 2014, 11:39:26 AP
Vähän venähtänyt tää päivittely taas. Siirtelin muutamia baccatumeja makuuhuoneen ikkunalle kun alkaa nuo hydrochinenset valtaamaan hieman alaa niin ei meinaa mahtua:D Hydrossa ollut cajamarca tosin otti ja kuoli juurimätään... Onneks on tuo multaversio vielä. pinkki habanero kypsyttää jo satoa ja oranssi kasvaa joka ilmansuuntaan ja kukkii kovasti. muutamia podeja siinäkin.
Ensimmäinen pink habanerokin maisteltu:) painoa 5g. Maku oli aika veikeä, ei vielä tuosta yhdestä päässyt kunnolla jyvälle. Muutama kypsä on kiinni, täytyy odotella pari päivää ja pistää naamariin.

(http://aijaa.com/img/b/00278/13044907.jpg)
Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - helmikuu 20, 2014, 16:27:09 IP
Eihän tässä ole taas kiireiltä ehtinyt päivitellä. varsinkin hydrokasvit kasvaa huimaa kyytiä. Yli kaksi kuukautta idätyslautalla olleista rocoto rojoista taitaa lähteä itämään. Myös yksi iso ulupica puskee häntää:)
Tänään jaksoin kuvailla vähän ahkerammin joten asiaan:

Kylppärin kasvit. Takana vasemmalla pink habanero ja oikealla oranssi habanero, edessä sekalaisia chinensejä ja turbopubeja.
Ei mahdu kohta enää sisälle ::)

(http://i.imgur.com/am2LEZY.jpg?1)

Loppuvuodesta idätetty turbopube rupeaa jo kukkimaan ja vääntämään podeja:o

(http://i.imgur.com/Kn8Czkp.jpg?1)

Makuuhuoneen ikkunalla Aji Fantasy, Starfish ja Aji cristal

(http://i.imgur.com/yEqZfVJ.jpg?1)

leikkasin joskus lemon droppia pienemmäksi ja oli niin hauskan muotonen oksa, jotta juurrutin ja laitoin hydroon kasvamaan:)

(http://i.imgur.com/yxshLjJ.jpg?1)

turbo pube bonchi:)

(http://i.imgur.com/fgAQFNy.jpg?2)

(http://i.imgur.com/N7BHxDA.jpg?2)

(http://i.imgur.com/GDIKRRs.jpg?1)

Naga Morich Bonchi, harjottelin tällä vähän tuota taivutushommaa.

(http://i.imgur.com/VUoANn3.jpg?1)

Loppuun vielä vähän satokuvia: Aji cristal.

(http://i.imgur.com/vPkE9JB.jpg?1)

Pink habanero, Kypsynyt noin kymmenkunta podia, yhteensä 54g. Vielä on suurin osa puskassa kypsymässä. Olen aika tyytyväinen tuohon hydrohommaan kun kuitenkin kokonaan ilman päivänvaloa ja kasvilla ikää vain muutama kuukausi.

(http://i.imgur.com/HOv2fYx.jpg?1)






Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - helmikuu 26, 2014, 14:54:00 IP
Tänään oli sadonkorjuupäivä:) keräsin 31kpl pink habaneroja, painoa 123g. Kokonaissato tuolla kasvilla 188g. vielä jäi muutama podi oksille kypsymään.

(http://i.imgur.com/CRu7FDJ.jpg?1)


Otsikko: Vs: Ketjukuula 2014. Uusi kämppä, uudet systeemit;)
Kirjoitti: Ketjukuula - huhtikuu 10, 2014, 15:42:09 IP
Jopas on vierähtänyt viime päivityksestä. Chinenset kasvaa vessassa ja baccat/turbopube ikkunalla. Pink habaneron leikkasin tilaa viemästä jo bonchiksi, Hyvän makuisia podeja mutta ei oikein keksinyt mitään järkevää käyttöä. teki yhteensä 238g satoa.

Oranssi habanero on osoittaunut todella satoisaksi, tehnyt natikan kypsiä podeja tähän mennessä jo 138kpl yhteensä 417g. Aika pieniä vaan suurin osa. Tyytyväinen täytyy olla kun yksi kasvi tehnyt varmaan enemmän satoa mitä kaikki yhteensä viimevuonna ja vielä pelkällä keinovalolla:)

Ei vaan meinaa keksiä käyttöä noille, pitäis varmaanjotain soosseja vääntää. En vaan oikein ole saanut tolkkua minkäverran etikkaa pitää olla että säilyy. osaisko joku heittää jotain konkreettista esimerkkiä?

Kuvia yritän taas ruveta laittelemaan kunhan tästä ryhdistäytyisi.