Kasvatus ja yleinen chilitieto => Päiväkirjat ja fotoalbumit => Aiheen aloitti: PetraK - lokakuu 29, 2013, 05:24:31 AP

Otsikko: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - lokakuu 29, 2013, 05:24:31 AP
Toinen kunnollinen kasvatuskauteni polkastiin käyntiin eilen. Pääasiallisesti päivittelen blogiani, jossa satunnaisesti saattaa kirjoitella pari kollegaanikin, mutta käytännössä blogi on jäänyt minun haltuuni. Viime kaudella laajensin partsikasvattelusta myös äitini terdelle, jossa tuntui chilitkin mainiosti viihtyvän ulkona.

Ihastuin viimekesän kasvatteluista pubescenseihin, Canarioon (kiitos Chilivaarille) ja Rocoto Costa Rican Rediin, joista sato jäi yhteensä reilu 20 podiin. Ensi kaudella mennäänkin pubevoittoisesti ja eilen pääsi lautalle 10 lajiketta. Sisällä kasvamassa edellisestä kaudesta on pistokkaat Pimenta de Nayde  ja Cajamarca (C. chinense) sekä saksittuina Bolivian Rainbow (C. annuum) ja Canario ja Rocoto Costa Rican Red (C. pubescens). Pubevalikoimaani kasvatin Semillaksen tilauksella sekä Sushrajalta Toni lähetteli minulle neljä alimmaista.


Kauden 2014 C. pubescensit: Idätykseen 28.10.2013

Rocoto Costa Rican Red
Canario (Chilivaarilta)
Rocoto Peru (Chilivaarilta)
Brown Rocoto
Rocoto San Isidro
Rocoto CAP 1492
Rocoto Guatemalan Orange (Sushrajan Toni)
Rocoto Manzano Orange (Sushrajan Toni)
Ecuadorian Rep Pepper For Fell (Sushrajan Toni)
Turbo Pube Red (Sushrajan Toni)
PI585273 (Bluesman/PP) idätykseen 26.12.2013

C. Chinense idätykseen 12.12.2013
Rocato (Chili - Capsicum Kaitsu)
Bonda ma Jacque (Chili - Capsicum Kaitsu)
Naga Morich
Carolina Reaper

C. annuum
Tam Jalapeno idätykseen 12.12
idätykseen 16.1.2014
Patio Fire
Numex Pinata
Jalapeno Chichimeca
Caynne
Cubanelle Sweet

C. baccatum idätykseen 16.1.2014
Lemon Drop
Omnicolor
AjiVerde
Inka Berry
PI355814

C. frutescens idätykseen 16.1.2014
Hijo Puta Madre

Canario ja Rocoto Costa Rican Red podit, jotka pääosin kypsyttelen sisällä. Erittäin maukkaita molemmat.  ;)

(http://4.bp.blogspot.com/-_PK3hVJSGoA/Um4d0Fq0nYI/AAAAAAAAByo/a2JXlFi87dg/s1600/CanarioJaCostaRicanRed281013.jpg)


Bolivian Rainbow

(http://1.bp.blogspot.com/-boJJh6raRvI/Umo27ZFxHmI/AAAAAAAABxw/ghQK8fc8I78/s1600/BolivianRainbowSaksittu251013.jpg)


Idätyslautta

(http://3.bp.blogspot.com/-sRO_NB0-KHg/Um4lBexUFZI/AAAAAAAABy4/F4U-T9q-mZs/s1600/Id%C3%A4tys2014Pubet281013.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - marraskuu 05, 2013, 10:03:15 AP
8 päivää lautalla...


(http://3.bp.blogspot.com/-1kfcKVYWd1A/UnilobhrxjI/AAAAAAAABzI/t1cj2kWvxOQ/s1600/PubetLautalla051113.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Chilivaari - marraskuu 05, 2013, 10:39:22 AP
On tuossa jotain itua.
Taitaa tulla rocotovuosi sinulle? Vai karkaileeko mersu?

Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Huru-ukko - marraskuu 05, 2013, 10:45:30 AP
Maukkaita pubeja olet valinnut. Tuo Rocoto (De) San Isidro oli itselläni kahtena viime vuotena kasvatuslistoilla. Hyvänmakuinen, tulisin omasta mielesstäni verrattuna muihin kasvatuksiini. Ja oli myös kaikkein myöhäisin sadon  tekijä. Kasvarissa amppelissa eka teki ensimmäiset kypsät podit muutama viikko myöhemmin kuin muut ja toinen vasta syyskuun puolessavälissä. Idätin 8.12.2012.
Ulkona NFT virityksessä oli yksi, jolla satokausi meni myös syyskuulle.

Costa Rica on maukas, pubemaista tulisuutta hiukan keskiarvon yläpuolella. Satoisa ja aikainen.
Guatemalalainen on miedompi ja makea, mulla teki ensimmäiset kypsät podit kuukautta aiemmin kuin muut.
Tosin kasvi jäi pieneksi, eikä siitä isoa satoa saatu, mutta joka viikko kypsyi 2-4 podia....

Aloitit kauden idätykset kaksi päivää aiemmin minua, mukava seurailla kasvua  :).


Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Miquel - marraskuu 05, 2013, 10:45:31 AP
Onko Canariolla ominaisuus olla hidas? Itsellä 10pvää itämässä eikä vielä tapahtumia. Muut pubet on kyllä itäneet, nopeimmat jo sirkoilla...  ???
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - marraskuu 05, 2013, 11:31:02 AP
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - marraskuu 05, 2013, 10:39:22 AP
Taitaa tulla rocotovuosi sinulle? Vai karkaileeko mersu?

Itse asiassa ei karkaa (toivottavasti), vaan rocotovuosi. Noiden rinnalle laitan about 10 muuta kasvamaan. Vähemmän partsille, enemmän äiteen terdelle. Kaikki tomaatit menevät terdelle, keskityn partsilla muutaman valikoidun hyvän chilin vaalimiseen. Noista mitkä nyt itää, lahjoitan varmaan muutaman kavereille ja loput taidan kiikuttaa Puutarhurin Verstaalle. Kokeilkoot itse tai jakakoot pois.  ;)

Canario on noista ainut, joka ei ole vielä itänyt 8 päivässä. Jos jostain syystä jäis itämättä, mulla on yksi talvehtimassa. Mutta ei hoppuilla vielä...  8)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - marraskuu 05, 2013, 12:09:17 IP
Äitee ei vielä tiedä tätä, että ajattelin ottaa sen pihakeinun rocotoille telineeksi ensi kesänä. Siihen saa monta amppelia kiikkumaan ja sopivalle korkeudelle...  ;D
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PP - marraskuu 05, 2013, 12:39:28 IP
Missä PI 585273? :D
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - marraskuu 07, 2013, 18:28:45 IP
Päivä 10...  :D

(http://4.bp.blogspot.com/-UU41y3Hupj0/Unu-PSSmgTI/AAAAAAAABzY/GR0hSraYZ78/s1600/PubetLautalla071113.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - marraskuu 07, 2013, 18:47:50 IP
Lainaus käyttäjältä: PP - marraskuu 05, 2013, 12:39:28 IP
Missä PI 585273? :D

Mitä mä oon missannut...?  ???
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PP - marraskuu 07, 2013, 18:52:23 IP
Lainaus käyttäjältä: PetraK - marraskuu 07, 2013, 18:47:50 IP
Lainaus käyttäjältä: PP - marraskuu 05, 2013, 12:39:28 IP
Missä PI 585273? :D

Mitä mä oon missannut...?  ???

Yhden parhaista ja nopeimmista rocotoista.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - marraskuu 26, 2013, 18:17:25 IP
Vihdoin sain lautalle asti. Kuten Chilivaari blogissaan joskus totesikin, hyvin ne lautalla säilyy pidempääkin, eivät vain kasva mihinkään.  ;)

Nyt 150W 6400K eslin alla. Lorautin kasteluveden sekaan tipan Flora Growta.


(http://2.bp.blogspot.com/-veYiA0qD2bY/UpTGGVrf9uI/AAAAAAAABzs/IIV22qjIGtQ/s1600/Pubet2014Istutettu_2_261113.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Sihijuoma666 - marraskuu 26, 2013, 23:16:35 IP
^Mistä noin näppäriä aluslautasia?
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - marraskuu 27, 2013, 04:25:24 AP
Lainaus käyttäjältä: Sihijuoma666 - marraskuu 26, 2013, 23:16:35 IP
^Mistä noin näppäriä aluslautasia?

Tuolta: http://www.puutarhurinverstas.com/product/312/
Huimat 0.70€ kappale. Nyt kun niihin istuvat ruukut on "lomalla", toimii alustoina mainiosti.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - marraskuu 28, 2013, 06:27:09 AP
Kipaisin eilen Puutarhurin Verstaalla hakemassa muutaman litran perliittiä ja luonnollisesti pikapäätöksellä mukaani lähti myös BioBizzin Indoorpack http://www.puutarhurinverstas.com/product/224/ .

BioBizzin Bioheavenia löytyikin 0,25l pullo ennestään. Pubet sai hieman lisää kastelua ja BioBizzin ohjeen mukaan 2ml litraan vettä pelkkää heavenia. Root Juicea ei ole ja tuskin ihan vielä hankintaan. Ellei tule taas heräteostosfiilis. ;)

Tossa linkki ohjeeseen, joka vaikuttaa kohtuu selkeältä.
http://www.biobizz.com/uploads/bestanden/ce7ea943-ad06-4d54-88cd-113c64ba8f53

Chinenset lähtee lautalle aikaisintaan ensi viikolla, kunhan posti on tuonut Rocatoa ja Bonda ma Jacquesia eräältä ystävälliseltä chiliharrastajalta. Saapi kaikki sitten kerralla.


Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - marraskuu 29, 2013, 10:56:10 AP
Rocoto Manzano Orange. Pieni ja karvainen, noin kaksi viikkoa itämisestä...  :)

(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1465922_10152081270022340_1705415732_o.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 03, 2013, 18:09:30 IP
Ensimmäinen viikko purkeissa. Hitaasti mutta varmasti... Lannoitukseen lisätty Heavenin 2ml ohella Growta 2ml litraan vettä.

(http://2.bp.blogspot.com/-K0hBoPxwA7U/Up3_ZBE1U4I/AAAAAAAAB0M/a9jssnT82Bg/s1600/Pubet2014_031213.jpg)


Rocoto Manzano Orange

(http://4.bp.blogspot.com/-nk5jpekEeqs/Up3_bf4NVuI/AAAAAAAAB0Y/rg5vLvho1Qg/s1600/RocotoManzanoOrange031213.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 12, 2013, 10:23:16 AP
Pari viikkoa on kulunut ja kasvua tapahtuu hitaasti. Ikää n 3 viikkoa. Niskassa niillä on kuitenkin 200W esli antamassa valoa. Leveyttä tuntuu olevan ainakin yhtä paljon kuin korkeutta, ellei enemmänkin.

(http://1.bp.blogspot.com/-LgFLNLQyLY0/UqlwR3JuaqI/AAAAAAAAB1E/14HW-0fjA74/s1600/Pubet2014_3vkoa_121213.jpg)



Rocoto Manzano Orange

(http://3.bp.blogspot.com/-4R3RdzX-iso/UqlwRFecxII/AAAAAAAAB1A/9ft8wUePP4U/s1600/RocotoManzanoOrange121213.jpg)




Cajamarcan (C. chinense) pistokas innostui tuottamaan podeja Herbiessä.  :D

(http://4.bp.blogspot.com/-lgZ09a6L1tw/Uqlscp3uo1I/AAAAAAAAB0s/1Fr0_RW75dE/s1600/Cajamarca121213.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 12, 2013, 18:02:26 IP
Lautalle läks C. chinenset eli

Rocato
Bonda ma Jacque
Naga Morich
Carolina Reaper

Yksi jallu piti saada jo nyt, että olis keväämmäläl naposteltavaa.  ;)

(http://4.bp.blogspot.com/-0VFXA4m07uY/Uqna8-ZDgnI/AAAAAAAAB1c/ktFkisYGvfU/s1600/Id%C3%A4tyslauttaChinenset2014_121213.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: MarjaMikke - joulukuu 12, 2013, 21:56:46 IP
Asiallinen päiväkirja, hyvät kuvat.
Onko sulla lauttana pelkästään kuplamuovi? Mikä ihme on taksimafia?
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 12, 2013, 22:13:02 IP
Lauttana on pelkästään kuplamuovi. Hyvin kannattelee suodatinpussia ja muutamaa siementä.

Taksimafia on pitkä juttu, mutta lyhyesti sanottuna eräs herra Orava(nperse) koetti juhlallisesti vapauttaa taksimonopolin ja vapauttaa taksialan "taksimafian" hallinnasta. Tästä on aikaa muutama vuosi ja luonnollisesti me pistimme perseilijälle hanttiin. Meidän maineella ja kustannuksella ei asiakkaita kuseteta. Tyyppi tosin oli muutenkin lievästi harhainen ja uhkasi hakea valtiolta satojen miljoonien korvauksia. Kaikesta tästä meille jäi käteen vain se, että ollaan vissiin taksimafian jäseniä kaikki, jotka luvanvaraista henkilöliikennettä harjoitamme asianmukaisilla lain vaatimilla ammattiajoluvilla varustettuina. Oli meillä tosin ihan lystikkäitäkin hetkiä tuon lievästi psykoottisen tyypin kanssa enkä valehtele jos sanon että useita useita kymmeniä Taksinkuljettajia se juoksutti kuulusteluihin ja välillä poliisikaan ei aina tiennyt miksi joku kuljettaja siellä oli. Salakatselu oli ehkä lystikkään syytös. Hilpeitä muistoja. :D
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: bluesman - joulukuu 12, 2013, 22:15:52 IP
Lainaus käyttäjältä: PP - marraskuu 07, 2013, 18:52:23 IP
Lainaus käyttäjältä: PetraK - marraskuu 07, 2013, 18:47:50 IP
Lainaus käyttäjältä: PP - marraskuu 05, 2013, 12:39:28 IP
Missä PI 585273? :D

Mitä mä oon missannut...?  ???

Yhden parhaista ja nopeimmista rocotoista.

Vielä ehtii. Suosittelen kovasti kokeilemaan PP:n tavoin. Oli mulla puussa amppelissa ja todella satunnaisella hoidolla ja silti sain muutaman podin, ehkä 1,5kg. Mikä ei nyt näiden rocotomestarien tuloksissa olisi muuta kuin fiasko mutta osoittaa lajikkeen erinomaisuuden. Aikainen, maukas ja tuottoisa sekä varsin helppo lajike. Mitä muuta pitäisi olla?
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: MarjaMikke - joulukuu 12, 2013, 23:15:02 IP
Mr. Kurre kuulostaa ihan asialliselta tyypiltä. Jotenkin tulee mun entinen pomo mieleen... :) kaikkea sitä maa päällään kantaa.
Tuo kuplamuovi kyllä saattaa mennä apinointiin... Eipä tullut ennen mieleen.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 13, 2013, 03:45:37 AP
Pistin yv:tä Bluesmanille tosta PI 585273:sta osoitetietoineen. Vai löytyykö PP:ltä? Viel ehtis lautalle kun näin hölmöä älytätte. Noh, yksin kun asuu, niin eipähän tarvitse kinata kenenkään kanssa missä on chilin paikka. ;)

Yksi frute olis tarkoitus laittaa ensi vuodelle eli Semillasilta tilattuna Hijo Puta Madre. Mausta ei tietoakaan mutta eikait se nimi chiliä pahenna... ;D
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 13, 2013, 04:32:12 AP
MarjaMikke, muutama kokemuksen sana lautasta;

Suodatinpussi kannattaa leikata pienemmäksi kuin kuplamuovi. Kuplamuovi kannattaa leikata aikalailla vesiastian kokoiseksi, näin vältämme astiaa tönäistessä lautan surffaamisen valtoimenaan astiassa ja siten myös hyökyaallon pyyhkäisyn, joka yleensä vie siemenet mennessään tai vähintään sotkee koko lautan. Helpointa kun ei vaan töni/siirrä lauttaa. Edellämainitut asiat on kokeiltu käytännössä... ;)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: bluesman - joulukuu 13, 2013, 04:42:31 AP
 Eipä näy tulleen yv:tä.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 13, 2013, 06:08:11 AP
Enpä osannut klikata oikeaa kuvaketta. Nyt pitäs yv:tä olla. :D
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 15, 2013, 09:05:05 AP
Lainaus käyttäjältä: PetraK - joulukuu 13, 2013, 04:32:12 AP
Suodatinpussi kannattaa leikata pienemmäksi kuin kuplamuovi.

Korjaan sen verran, ettei niin pieneksi kuin edellisessä kuvassani. Se meni vahingossa liian pieneksi. Melkein lautan kokoinen paperi ja mahdollisesti joku kulma ulkona pitää sen sopivasi kosteana,  ;)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 18, 2013, 08:53:44 AP
Suurkiitokset Bluesmanille!  :D
Kohta lähtee numeropubea lautalle ja nyt alkaakin pohdinta mitä vanhoista baccoista idätetään noiden uusien kanssa. Ei tosin vielä vaan koetan pitää maltin jottei tarttis kauheesti jarrutella kasvua keväällä...

(http://1.bp.blogspot.com/-N_K4B_kVmv8/UrE5as5nlEI/AAAAAAAAB1s/VrYXJZ8oBaA/s1600/BluesmaninLahjoitukset.jpg)


Pubet kasvaa onneks maltillisesti...

(http://4.bp.blogspot.com/-DPD0N425I44/UrFCL2ZrhSI/AAAAAAAAB18/RYTTTW-gH6o/s1600/Pubet2014_181213.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 18, 2013, 17:01:13 IP
Kipaisin tänään pikaisesti Kehä3 varressa Etolassa ja sieltä alakerrasta löytyi pieniä salpapusseja hintaan 3,15€ 100kpl. Koko 40mm x 60mm. Just näppäriä siementen säilöntään. ;)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: bluesman - joulukuu 18, 2013, 18:02:20 IP
 Nuo numeropuben siemenet ovat sitten PP:n tuotantoa vuodelta 2012. Omista viimekauden siemenistä ei olisi takeita olisvatko puhtaita vaiko risteymiä. Uskoisin että saat tuosta lajikkeesta mainion puben kun alkaa kypsyä varsin aikaisin. On vieläpä erittäin hyvänmakuinenkin. Inca berry on 2010 satoa, laita vaikka vähän muistiin mikä on itävyys%.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 19, 2013, 17:27:50 IP
Semmoista tässä mietiskelin, jotta mitenkä tuo itävyys vaikuttaa kasvien laatuun. Onko siitä jotain tutkittua tahi hutkittua tietoa, että vaikuttaako esim itämisnopeus kasvun laatuun ja mahdollisesti perityisikö se eteenpäin? Tuossa juuri katselin Rocaton siemeniä lautalla ja vain yksi on itänyt. Eli ajatuksena siis että jos ottaisikin vain sen yhden "valioyksilön" ja saman toistaisi seuraavassa sukupolvessa jne niin paranisiko itävyys ja laatu vai vaikuttaako tuo mihinkään? Itää kun itää ja yhtä kelpoja kaikki? Kasvien jalostuksesta en mitään tiedä, koirista sitten enemmänkin. Siksipä tätä pohdiskelinkin ajankulukseni työpäivän aikana...
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Huru-ukko - joulukuu 19, 2013, 18:02:31 IP
Uskoisin että itämättömien siementen jälkeläisiä on vähän liikkeellä.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 27, 2013, 07:22:10 AP
About 5 viikkoa menty ja pubejen koko on nyt 4-8cm korkeutta että leveyttä. Joukosta puuttuu vielä yksi, eli PI585273 jotka lätkäsin lautalle eilen,

Bonda ma Jacgue sai oman kivivillakuutionsa, muut chinenset (Naga, Carolina Reaper ja Rocato) ovat vielä vaiheeessa. Pitää kipasta hakemaan kivivillakuutioita mallia iso, sillä ajatuksena alkoi viehättää kokeilla NFT:tä partsilla. Eilen vietin töissä aikaa lueskellessa mm. Jewen päiväkirjaa ja tässä onkin aikaa pohtia väsäileekö itse vai hankkiiko tehdastekoisen. Nuo chinenset eivät tuottaneet juurikaan satoa ulkoilmassa terdellä, mutta josko lasitettu partsi/NFT muuttais asian. AutoPotit lähtevät siis äiteeln terdelle ja mahdollisesti hankin muutaman sinne lisää. On helpompi saada äitee hoitamaa mun chili/tomaattitarhaa, jos sen tekee helpoksi -> Säiliöiden täytöt, jos uhkaa vesi loppua.

Noin kymmenkunta amppelia onpi hankittava pubeille. Ehdotuksia kasvualustan suhteen? Ajattelin hommata Nutriforten lannoitteet 1 ja 2, sillä viime kesänä kaikki isot tomaatit kärsivät latvamädästä. En dorka sitten tajunnut niiden kärsivän kalsiumin puutteesta...  ::)

Eipä kait tässä muuta. Kunhan chinenset saan lautalta veke, lähtee baccat vuorostaan itämään.


(http://2.bp.blogspot.com/-_VodCZRqqos/Urx3kmnHkaI/AAAAAAAAB2w/u8oU9NG06K4/s1600/Pubet2014_261213.jpg)


(http://4.bp.blogspot.com/-xBmBUOWZfI8/Urx6Npiqz6I/AAAAAAAAB3M/_wd80MHql4s/s1600/Pubet2014_2__261213.jpg)


(http://3.bp.blogspot.com/-XniPerArQ_k/Urx8f7tvsEI/AAAAAAAAB3Y/uoDiEZzc5Eo/s1600/BondaMaJacque_261213.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - joulukuu 31, 2013, 02:37:58 AP
Ens vuoden puolella pääsee lykkää hieman isompaa ruukkua. Parilla sentillä korkeutta kasvettu...

Onneksi mun idätykset on vasta tässä vaiheessa, sillä suattaapi olla ettei ens kesänä olekaan terdeä käytössä...  :o
4-5 pubea saa partsille mahtumaan, loput on pakko jakaa kavereille ja ruinata maistiaiset. Taitaa myös käydä niin että 4 chinensestä kahdelle etitään sijoituskoti ja noiden lisäksi muutama bacca ja jallu kasvamaan. Nyt sylettää ihan pikkasen. Kostoks aion yhden amppelitomaatin mahduttaa partsille. Täytyy hankkia Tumbling Tomia. Tai isompi kämppä omalla pihalla....  >:(

Ja sen yhden NFT:n aion laittaa partsille, mahtui tahi ei. Ikea Trofast -versio taitaa olla suunnitelma, pari ylimääräistä pumppua kun multa löytyy...

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1497501_10152152339727340_753830056_n.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - tammikuu 02, 2014, 17:48:01 IP
Chinenset ruukutettu eli Rocato, Naga ja Carolina Reaper, Bonda ma Jacques saikin jo oman kivillakuutionsa aiemmin. Varataimia ei ole, joten toivotaan ettei henkeään heitä. Pubetkin ovat käytännössä tuplaneet kokonsa, joten lannoitus jatkossa BioBizzin Bloom, Heaven ja Topmax. Alg-A-Miciä vois pullon hankkia rinnalle...

Chinenset
(http://3.bp.blogspot.com/-cD9iauU4794/UsWFKIX0bhI/AAAAAAAAB3w/INwCel245hY/s1600/Chinenset020114.jpg)

CAP1492
(http://2.bp.blogspot.com/-P4eYMWhj6eI/UsWErG02UDI/AAAAAAAAB3o/qrQVM41NpuU/s1600/CAP1492_020114.jpg)

(http://1.bp.blogspot.com/-hWVXRopxfJ4/UsWHQWNbYcI/AAAAAAAAB38/L9WcsDbU2pE/s1600/Pubet2014_020114.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: bluesman - tammikuu 02, 2014, 21:17:11 IP
 Hienoja taimia; terveitä ja varsin osaavasti lannoitettuja värin perusteella arvioituna. Ihan fiksua laittaa vain yksi NFT jos tilat ovat niukat. Siinä systeemissä pukkaa vihermassaa ihan törkeällä vauhdilla.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - tammikuu 03, 2014, 10:39:48 AP
Lannoittamisen suhteen olen aikas varovainen. Ohjeen mukaan olen antanut ja joka toinen kastelukerta pelkkää vettä. Tuossa kun tarkastelin noita pullojen NPK arvoja niin lukemat ovat seuraavat BioBizz Grow 4-3-6 ja Bloomissa 2-7-4. Jos käsitykseni siis pitää paikkansa, että chilille enemmän fosforia kuin typpeä, niin Bloomilla mennään jatkossa muiden terästeiden kanssa. Taimillä käytän kookos/perliitti seosta, johon ilmeisesti toi Grown käyttö ei olis niin optimaalista vaan hydroiluun tms olis juurikin Bloom ja ne loput mujut. Growta olen niille kuitenkin antanut nämä ekat viikot myös, mutta nyt jatketaan ilman sitä. Mietin vaan, pitäskö noille chinenseille nyt mennä pelkällä Bloomilla vai tarviiko ne ihan alkuvaiheessa typpeä mukaan paljonkin?  ???
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: jaolsten - tammikuu 03, 2014, 10:56:21 AP
Jaa-a, en ole varma, mistä tuo käsityksesi on muodostunut, mutta itse olen aina lähtenyt lannoitesuhteita miettimään pitämällä puutarhan kesä sellaisena vertailukohtana.

Puutarhan Kesä N-P-K 13-7-20

Eli Typpeä 2-kertainen määrä fosforiin verrattuna. Alussa toki voi taimille antaa hieman enemmänkin fosforia, jotta juuristo saisi vahvan alun, mutta kasvuvaiheessa tuo puutarhan kesä on aika lähellä optimia. Loppukesällä/syksyllä satovaiheessa pudotetaan portaittain typpeä pois, jotta saadaan kasvi keskittymään sadontuottoon viherkasvun sijaan. Tuo ei siis tietty ole puutarhan kesällä mahdollista, vaan siihen tarvitaan näitä 2/3-komponenttisia lannoitteita.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - tammikuu 03, 2014, 12:14:56 IP
Hämmentäkää hölmöä hieman lisää.  :P

Mutta mm. Chiliwikin lannoitusartikkelista bongattua
Chili tarvitsee enemmän fosforia (P) kuin typpeä (N), liiallinen typpilannoitus taimivaiheessa voi hidastaa tai jopa lykätä kukintaa ja sadon muodostusta.

Ja jos seuraa ihan BioBizzin ohjetaulukkoa, niin esim viikko4 ohje on 2ml litra molempia niin NPK on 12-20-20. Vai onks toi sit tomaatille tarkoitettua ohjetta?  Mut hyvin on kasvaneet. ;)

BioBizzin ohjeen mukaan hydroon ei käytetä ollenkaan growta. Mut mä mistään mitään tiedäkkään...  ???
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Jani M - tammikuu 03, 2014, 13:21:08 IP
Lainaus käyttäjältä: PetraK - tammikuu 03, 2014, 12:14:56 IP
Hämmentäkää hölmöä hieman lisää.  :P

Mutta mm. Chiliwikin lannoitusartikkelista bongattua
Chili tarvitsee enemmän fosforia (P) kuin typpeä (N), liiallinen typpilannoitus taimivaiheessa voi hidastaa tai jopa lykätä kukintaa ja sadon muodostusta.

Ja jos seuraa ihan BioBizzin ohjetaulukkoa, niin esim viikko4 ohje on 2ml litra molempia niin NPK on 12-20-20. Vai onks toi sit tomaatille tarkoitettua ohjetta?  Mut hyvin on kasvaneet. ;)

BioBizzin ohjeen mukaan hydroon ei käytetä ollenkaan growta. Mut mä mistään mitään tiedäkkään...  ???

Oiskohan artikkelin kirjoittajalla tullut ajatusvirhe tuossa. :D

Edit: Kyllä, ajatusvirhe selvästi. Korjasin.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: jaolsten - tammikuu 03, 2014, 14:19:39 IP
Eli ei fosfori, vaan Kalium. Jes, paitsi ainakin chinensien kukinnan saa massiiviseksi tuplaamalla hetkeksi typpilannoituksen. JooJoo, sori Petra, nyt mää sekotan sua jo ihan turhaan  ;)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Kärsä Babar - tammikuu 03, 2014, 19:03:31 IP
Hydroon ei sovi Biobizzin bloomikaan.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - tammikuu 03, 2014, 19:59:53 IP
Kiitos Kärsä! Onneks mulla ei ole kuin nuo 0,25l pullot... Mut hei, pubet näyttää kuitenkin elävän ja kasvavan toistaiseksi hyvin.

Nyt on tosin lievää turhautuneisuutta kehissä... Noh, ensi viikolla uudet kujeet. ;)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - tammikuu 16, 2014, 23:13:05 IP
Nyt on baccat ja annuumit lautalla. Kaiken kaikkiaan vaikka kuin koetti pitää kurissa, 26 lajiketta kaikkiaan työn alla.  :o

Lannoiteongelman hoidin ottamalla kaapista edelliskauden pullot eli FloraDuon Grown ja Bloomin. Ehdin jo tosin pineet lannoiteöveritkin jo niille kertaalleen antamaan...  ::)
Lämpotilaongelmakin ratkeaa huomenna, kun huoltomies tulee ihmettelemään mun kylmiä pattereita. Ulkona kuitenkin se about -15 pakkasta joten sisälläkin on hieman vilu...

(http://3.bp.blogspot.com/-2QgzhgTSbOM/UthCpfEiWWI/AAAAAAAAB4o/MjwkeYJQpSM/s1600/Pubet2014_160114.jpg)

(http://4.bp.blogspot.com/-IBvyp8_BATo/UthCklo-JFI/AAAAAAAAB4Q/8y9iwZghmK4/s1600/Id%25C3%25A4tyslauttaBaccatAnnuum2014_160114.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - tammikuu 27, 2014, 16:25:42 IP
Työkiireiden ja yleisen saamattomuuden vuoksi pubet ovat kasvaneet hieman hassusti. Valoa on, mutta korkeutta huomattavan paljon suhteessa leveyteen. Nyt vasta sain hommattua isompia ruukkuja, joten ovat kärvistelleet hyvin pienissä purkeissa. Haarautuvat tosin kivasti, mutta tiedä sitten vaikuttiko asunnon lämpötilan nousu, kun huoltomies kävi laittamassa pattereihin lämpöä, joista aiemmin kaksi kolmesta oli kylminä. Tänään tosin pubepöytä pieneni, kun kävin 5 niistä nakkaamassa Puutarhurin verstaalle. Pääsivät sinne hyvään kotiin poikien hoitoon asumaan AutoPotteihin ja BioTabsin mujuihin kasvatustelttaan näyteikkunalle. Pistettiin taas hyvää kiertämään. ;)

Illalla ruukutus isompiin.

(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1559679_10152209744202340_2072196980_n.jpg)


Cajamarca sai siirron Herbiestä Orthexin korkeampaan säiliöruukkun ja yhden podin lisäksi tekee nuppuja ihan kiitettävästi.

(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1531800_10152209738182340_1390395934_n.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - tammikuu 28, 2014, 11:25:58 AP
Eilen illalla ruukutin pubet isompiin alle litrasiin muoviruukkuihin. Koska samalla iski laiskuus, kasvualustana on nyt BioBizzin Light-Mix.



(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1623697_10152216538847340_793945005_n.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - tammikuu 31, 2014, 12:07:39 IP
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1781938_10152222725197340_611345396_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1510886_10152222721727340_533086948_n.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: jaolsten - tammikuu 31, 2014, 16:31:10 IP
Hienot kuvat iduista!  :D
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Jone1970 - tammikuu 31, 2014, 22:18:24 IP
Hienoja kuvia! Ellen ihan väärin näe, niin tuossa ylemmässä kuvassa on harsosääski. Mullakin on ollut niitä :).
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Sihijuoma666 - tammikuu 31, 2014, 22:47:17 IP
Lainaus käyttäjältä: Jone1970 - tammikuu 31, 2014, 22:18:24 IP
Hienoja kuvia! Ellen ihan väärin näe, niin tuossa ylemmässä kuvassa on harsosääski. Mullakin on ollut niitä :).

Harsosääskihän siinä.
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - helmikuu 01, 2014, 04:11:51 AP
Onneksi kuollut sellainen. Ei ole onneksi ongelmaksi asti päässeet. Vielä...
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Doodle - helmikuu 01, 2014, 09:17:14 AP
Lainaus käyttäjältä: PetraK - helmikuu 01, 2014, 04:11:51 AP
Onneksi kuollut sellainen. Ei ole onneksi ongelmaksi asti päässeet. Vielä...
kokeile, vaikka tuommoisia, jos tarve. http://www.chilitarvike.fi/keltainen_liima-ansa_10kpl (http://www.chilitarvike.fi/keltainen_liima-ansa_10kpl)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - helmikuu 04, 2014, 11:20:44 AP
Eilen melkein viimeset ruukutukset tehty. Lautalle jäi vielä odottelemaan sirkkalehtia Lemon Drop, Inca Berry yms... Alla olevat on nyt Root It -telineen alla. Sain frendiltä viime syksynä tarpeettomana. Lamppuna loisteputki T5 24W 6400K.

(http://www.propagateplants.com/sites/all/themes/rootit/images/main-small-light2.png)

(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1625457_10152230301692340_190448604_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1517677_10152230301912340_1186838384_n.jpg)


Bonda ma Jacques viihtyy Herbiessä.
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1888621_10152230310557340_511380281_n.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - helmikuu 09, 2014, 11:09:39 AP
San Isidro ensimmäisenä pubena tekee nuppua. Ikää reilut 2kk.  :)

(http://3.bp.blogspot.com/-dw_Sx1dlDc8/UvdBUk-Y3_I/AAAAAAAAB5Q/QeNnLlrH_0Y/s1600/SanIsidroNuppu090214.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - helmikuu 13, 2014, 19:45:22 IP
Kipaisin Mäntsälän Agrimarketissa hakemassa muutamat sopivan kokoiset alustat ruukuille isommat hintaan 4,50€ ja puolet pienemmät 2,5€ kipale. Pienessä kämpässä joka neliösentti on hyödynnettävä. Noi lautasten reunat vie hukkatilaa nyt. ;)

http://www.agrimarket.fi/Piha_ja_Puutarha/kylvot-ja-istutukset/esikasvatus/ruukkualusta-53x32-cm/



Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - helmikuu 19, 2014, 16:16:41 IP
Bonda ma Jacques sai jonkun ihan härön kasvuspurtin päälle. Kaverina toistaiseksi Rocoto Montufar mutta taitaapi kohta olla jomman kumman aika muuttaa...  :o

(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/15102_10152267604647340_1372905580_n.jpg)

Baccat ja annuumit kasvaa maltillisesti. Vielä olis lautalla vimoset about 10 tainta multia vailla. Voipi olla että joutuu kaivamaan mustat Orthexin bubblerilaatikot esille. Niissä mahtuisivat hyvin kasvaa kevääseen asti. Onneks on noita halukkaita taimien ottajia ympäristössä. Mikä parasta, toistaiseksi äiteen terde on sittenkin käytössä ens kesänä. Nyt voi antaa mopon karata käsistä...  ;D

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1013301_10152267613087340_239226014_n.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - helmikuu 19, 2014, 22:02:06 IP
Virallisesti idätyslauttakausi on täällä ohi. Kaivoin vanhat bubblerilaatikot esiin ja osa pääs lautalta suoraan poreiluun. Siirsin mullistakin muutaman bubblereihin. Käteviä noi kivivillakuutiot.  ;)

(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1922286_10152268163647340_1398395359_n.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - helmikuu 28, 2014, 13:44:09 IP
Talvehtiva Canario aloitti kukkimisen.  On se kaunis. :D

Itseasiassa kaikki talvehtijat/pistokkaat pukkaa nuppu/kukkaa. Pimenta de Nayde useamman kukan voimin, Cajamarca työntää lisää nuppuja sen yhden podin lisäksi ja Bolivian Rainbow on täynnä kukkia.

(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/1976881_10152285979802340_1645030129_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1924815_10152284429737340_898091281_n.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Hömppä - helmikuu 28, 2014, 15:44:34 IP
Hehe ompas alimman kuvan cilillä "hauska" nimi (suomennettuna) jos nyt oikein näin että se on " Hijo Puta Madre" ::) ;D
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - helmikuu 28, 2014, 16:54:28 IP
Viikonloppuna jos kipasis Ikeaan hakemaan Trofastit niin saattaa olla sunnuntaina ekat NFT:t kasassa. Pari pumppua löytyy jo ja piipahdus Kärsän Stadin liikkeessä sai mukaan letkua, patolevyä ja kuitukangasta. ;)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - maaliskuu 04, 2014, 09:53:15 AP
Tomaattihommeleita pitäs alkaa miettimään.

Valmiina löytyis
Brown Berry
Moneymaker
Tumbler

Tumbling Tom/Cherry Cascade tai muu vastaava amppeliin on hankintalistalla. Sit pitäs pari muuta vielä hankkia. Jotain keltaista ehkä eli Sungold tms ja mahdollisesti joku pihvitomaatti. Viel kerkee, kylvöt on vast parin viikon päästä... 
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - maaliskuu 10, 2014, 18:36:25 IP
Joskus meinaa suoni katketa päästä. :/ Tämä tapahtui viime perjantaina, kun olin Herbieen vaihtamassa pidempää vartta. Bonda on nyt jakautunut kahteen. Sählätessäni tipautin vanhan varren lamppuineen Bondan niskaan ja lopputuloksen näkee kuvasta. Iskin latvan kivivillaan dipattuani sen juurrutushormooniin ennen sitä...
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - maaliskuu 10, 2014, 18:37:08 IP
(http://img.tapatalk.com/d/14/03/11/yjeme7e4.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: Jani M - maaliskuu 10, 2014, 21:03:19 IP
Lainaus käyttäjältä: PetraK - maaliskuu 10, 2014, 18:37:08 IP
[kuva]

Onhan tolla vielä reilusti aikaa kasvaa tuuheaksi kasviksi. Ei noin isojen kasvien kanssa tässä vaiheessa kautta kannata murehtia, jos vähän katkeavatkin. :)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - maaliskuu 11, 2014, 01:21:34 AP
Tokihan olen aika huolettomin mielin chilejäni viime vuonnakin saksinut. Surutta poikki jos siltä tuntuu mutta tuon poikkasun olisin halunnut jättää väliin. Eniten korpeaa oma tyhmyys.

Mutta onneksi on alkanut työntämään uutta alkua jo. Kivivillaan työnnetty latvakin näyttää virkeältä joten todennäköisesti saan toisen kappaleen äiteen terdelle kasvamaan myös partsini lisäksi. ;)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - maaliskuu 22, 2014, 18:54:16 IP
Huomenna lähtee tomaatit tulille. Piti saada loput siemenet hankittua notta saa kaiken kerralla.

(http://img.tapatalk.com/d/14/03/23/suhehyhy.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - maaliskuu 24, 2014, 23:17:38 IP
Eka ihkaoma NFT rakennettu. Tai siis kaksi niitä, Bonda ma Jacquekselle ja Montufarille.

(http://1.bp.blogspot.com/-kQbVCIlC86A/UzCPn-Lu_JI/AAAAAAAAB8M/4PIAjyIMalk/s1600/NFTBMJ240314.jpg)

(http://3.bp.blogspot.com/-OnipxuP8OLo/UzCTd_-2NTI/AAAAAAAAB8g/AmonhYJOr50/s1600/Montufar240314.jpg)


Makkarin pesuetta: Rocoto Costa Rican Red, Rocoto Guatemalan Orange, Tam Jalapeno ja Turbo Pube.
(http://1.bp.blogspot.com/-wQKDyjT8mao/UzCV-_O7OwI/AAAAAAAAB80/qwBEz_yfwYM/s1600/Rocotot240314.jpg)

Cajamarca
(http://4.bp.blogspot.com/-vUkvrqXIrHg/UzCVyGbuljI/AAAAAAAAB8s/Op2TVuQLMSM/s1600/Cajamarca240314.jpg)

Tomaatit lautalla
(http://4.bp.blogspot.com/-7tZx7Yksojk/UzCWkD90XjI/AAAAAAAAB88/uR73X87mas8/s1600/Is%C3%A4tyslauttaTomaatit420314.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - maaliskuu 25, 2014, 11:18:25 AP
Muutamat villit tuli Semillakselta tilattua. Taitaa tosin tosin jäädä ens vuoden projekteiksi.

CGN 22795 Capsicum praetermissum
Dwarf Chiltepin Capsicum annuum v. glabriusculum
Capsicum rhomboideum

(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/10152660_10152339922542340_1452145387_n.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - maaliskuu 27, 2014, 13:46:04 IP
Tällä toisellakin kasvatuskaudella olennaisena osana näiden rehujen kanssa Chilin Poltteessa -projekti. Done!  ;D

(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10001427_10152344120187340_815097216_n.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: MrJones - maaliskuu 28, 2014, 00:38:25 AP
Lainaus käyttäjältä: PetraK - maaliskuu 27, 2014, 13:46:04 IP
Tällä toisellakin kasvatuskaudella olennaisena osana näiden rehujen kanssa Chilin Poltteessa -projekti. Done!  ;D

(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10001427_10152344120187340_815097216_n.jpg)

Jos täällä foorumilla olisi tykkää nappi, painaisin sitä heti tän kohdalla.
Täällä Nokia Cityssä jo odotellaan vesikielellä kustin polkasua...
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: jaolsten - maaliskuu 28, 2014, 00:50:31 AP
Voin tuoda jo tänään (perjantaina), mitäs maksat?
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: MrJones - maaliskuu 28, 2014, 07:34:52 AP
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - maaliskuu 28, 2014, 00:50:31 AP
Voin tuoda jo tänään (perjantaina), mitäs maksat?

Kyll maar mä sulle kaffet keitän :D
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - maaliskuu 28, 2014, 12:55:34 IP
Tomaattien itävyys kohillaan, 4 päivää lautalla...

(http://img.tapatalk.com/d/14/03/28/a7ujy5en.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - maaliskuu 29, 2014, 18:38:41 IP
Nyt alkoi makkarissakin tapahtua. Guatemalan Orange (kuvassa) ja Rocoto Costa Rican Red kukkii. Ilmeisesti kasvualustan muutos ja siirto toiselle seinälle yhdessä jeesasivat. Tai tuuria... ;)

(http://img.tapatalk.com/d/14/03/30/y5yga4y3.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - huhtikuu 29, 2014, 10:31:57 AP
Sunnuntaina 20.4 sain aikaseksi siivota partsin ja rohkeasti roudasin rehut pihalle. Olen onnistunut välttämään niiden polttamisen auringossa ja öisinkin vaikka lämpötilat olleet about nollaa, eivät ole paleltuneet. Vielä ei olla lopullisessa kuosissa mutta  kesäterde partsilla on nyt pesty laseja myöten sekä puhtaat AutoPotit odottavat taimia.


(http://img.tapatalk.com/d/14/04/29/yzeru2ez.jpg)

(http://img.tapatalk.com/d/14/04/29/esanu5u9.jpg)

(http://img.tapatalk.com/d/14/04/29/2e7age4a.jpg)

(http://img.tapatalk.com/d/14/04/29/ubytugab.jpg)

Otsikko: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - toukokuu 02, 2014, 10:39:25 AP
Joutui viime yöksi raahaamaan rehut sisälle olohuoneen lattialle pubeja lukuunottamatta. Aamulla lykkäsin takaisin parvekkeelle ja jätin oven hieman raolleen töihin lähtiessä. Mihin se kevätlämpö katosi...? :/


Cap 1492

(http://img.tapatalk.com/d/14/05/02/9a7apu4u.jpg)
Otsikko: Vs: Vihreän Wossikan kausi 2014 polkastu käyntiin
Kirjoitti: PetraK - toukokuu 07, 2014, 19:23:42 IP
Parvekkeella pärjätään kohtuu hyvin. Nyt olleet pari yötä taas ilman sisäänkantoa.

Sisällä bubblereissa olevat Canario ja Cajamarca kypsyttelevät satoaan. Molemmissa noin kymmenkunta mukavan kokoista podia kiinni. Kohta siis eka sadonkorjuu käsillä. ;)

(http://img.tapatalk.com/d/14/05/08/anuzeha8.jpg)

(http://img.tapatalk.com/d/14/05/08/azu5ageg.jpg)