Hyvä että tällaiset sivut on olemassa ja vieläpä löysin nämä!Chilejä ollaan kasvatettu nyt parina kolmena vuonna ja tänä vuonna kasvihuoneessa on,hot lemon,chiluacle negro,jalapeno ja habaneroa kasvamassa.Ongelmana on nyt siinä että maaliskuussa kasvuun laitetut siemenet oli vahvoja ennen kasvihuoneeseen laittoa,mutta kylmä kevät varmaan viivästytti kypsymistä ja nyt alkaa olla jo niin viileetä että ei enää kypsymistä tapahdu ja tomaatitkin poimitaan vihreinä ja tuodaan kypsymään sisälle.Esimerkiksi hot Lemonit on aivan vihreitä vielä kypsyykö chilit vielä samaan tapaan jos poimin ne ja tuon ne lämpöiseen?Kasvit on kasvusäkeissä ja todella isoja joten sisäkasvatuksella jatkaminen ei ole mahdollista.
Moi ja tervetuloa mukaan! On itsellä muuttanut värin vaikka raakana ottanut puskasta :)
Kypsymistä tapahtuu niin kauan kuin kelit pysyy + asteiden puolella. Tietysti jos on jo 10 asteen ero päivä- ja yölämpötiloissa niin se on hitaampaa. Paremman makuiseksi ne puskissa kypsyy kuin keittiön pöydällä nahistumassa samalla.
Anna olla niin kauan vaan kun ei pakkasta ole tullut. 5 viikkoa vielä voit antaa ihan rauhassa olla....
Kypsymistä voi nopeuttaa nyt karsimalla lehvästöä ja pudottelemalla kukat, eli ohjataan kehitystä toivottuun suuntaan.
Tervetuloa foorumille!