ALOITA TÄSTÄ => Uusien jäsenten esittelyt => Aiheen aloitti: Jalapeno-nam - marraskuu 10, 2014, 00:34:26 AP

Otsikko: jalapeno-nam esittäytyy
Kirjoitti: Jalapeno-nam - marraskuu 10, 2014, 00:34:26 AP
No hei kaikille. ;D
Olen tällainen keski-ikäinen täti Pohjois-Pohjanmaalta.
Olen aikoinaan asunut Kaliforniassa Meksikon rajalla ja opin siellä syömään "tulista" ruokaa. Tosin tulisuustarve on lientynyt nyt vanhemmiten jalapenotasolle.
Muuten harrastan luontoa, koiria (2 dobermannia), sienestän ja kalastan. Koirien kanssa harrastan jäljestystä ja kaverikoiratoimintaa. Muuten kokkailen ja keräilen keittokirjoja.
Chiliharrastus on aikas uusi vaikka kasvimaan möyhennystä olen harrastanut koko ikäni. Viime vuonna laitoin ensimmäiset chilini kasvamaan navetan nurkille ja tänä kesänä laiton pari kappaletta purkkiin kuistille.
Että tämmöinen täti täällä.
Otsikko: Vs: jalapeno-nam esittäytyy
Kirjoitti: NPhoBiaz - marraskuu 10, 2014, 03:43:45 AP
Tervetuloa foorumille ja chilinkasvatuksen pariin! :)
Mielenkiintoinen tausta sinulla. Miten paljon sait navetan nurkalla ja kuistilla chilit tekemään satoa? Laita piruuttaan päiväkirja pystyyn ensi vuonna, niin saadaan vähän seurailla miten menee. :D
Otsikko: Vs: jalapeno-nam esittäytyy
Kirjoitti: Jame - marraskuu 10, 2014, 06:26:10 AP
Tervetuloa! Chilien kasvatus tuolla kokemuspohjalla pitäisi onnistua mainiosti kun se on onnistunut tällaiseltakin kuin minä,  joka saa joskus muovikukatkin lakastumaan  ;)
Otsikko: Vs: jalapeno-nam esittäytyy
Kirjoitti: Jalapeno-nam - marraskuu 10, 2014, 10:16:24 AP
Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - marraskuu 10, 2014, 03:43:45 AP
Tervetuloa foorumille ja chilinkasvatuksen pariin! :)
Mielenkiintoinen tausta sinulla. Miten paljon sait navetan nurkalla ja kuistilla chilit tekemään satoa? Laita piruuttaan päiväkirja pystyyn ensi vuonna, niin saadaan vähän seurailla miten menee. :D

Navetan nurkalla kasvoi jotakuinkin 6-7 chiliä. Lajia en tiedä kun ostin ne valmiina puutarhalta, eikä täällä olla niin nopönuukia chili kun chili  :D. Viimevuoden kesä oli niin turkkasen märkä ja kylmä, ettei satoa tullut paljoa, ehkä 2-3 litraa, mutta sitäkin ärhäkämpiä. Niitä joutui marinoimaan öljyssä ennen kuin uskalsi koskeakaan.

Nyt sitten kun valmistauduin viemään chilini sisää turvaan kylmältä, kevättä lukuunottamatta tulikin intiaanikesä. Ei ole pienviljelijällä helppoa ei  ???
Otsikko: Vs: jalapeno-nam esittäytyy
Kirjoitti: Toby - marraskuu 10, 2014, 11:07:19 AP
Tervetuloa foorumille pienviljelemään :)
Otsikko: Vs: jalapeno-nam esittäytyy
Kirjoitti: Jalapeno-nam - marraskuu 10, 2014, 23:47:15 IP
Ei mitään nagoja minulle, kiitos!