moi chileistä innostuin sitten minäkin pari kasvatteluja kokeillut huonolla kokemuksella nyt alkaa parit kaupan lajikkeet kuikoistamaan podeja löytyy uusia lajikkeita aloitan kohta idättelemään mulla ongelmana vaan tuo valon häikäisy loistaa koko kämppä kun on 300w red esl katossa roikkumassa :) tarkoitus olisi vaihtaa se 100-200w lediin enstalvena nyt pitäis keksiä nopeasti jonkinlainen väliseinä/hylly systeemi silmiä suojaamaan alkaa silmät ärsyyntyä ku valo loistaa sängylle aamusta iltaan alkaa emäntäkin kyllästymään valoon ei tosin chileihini ;)
siis eka lajike on joku pitkula chili taitaa olla jokin luomulajike todella mieto helppo kasvatettava on. seuraavat joista bonziksi tulossa birds eye baby ja silmän iloksia ja ruokaan mauksi bolivian rainbow sekä numex twilight.. itse pidän c.annuumeita todella helppoina kasvatteina kestää ravinteita toisin kuin chineset lehdet rypyssä heti liiasta typestä. sekä kasvavat todella pitkiksi annuumit kasvavat ja haarautuvat todella kivoiksi ja helppo hoitoisiksi altakasteluruukuissa.
Moi ja tervetuloa sekä asiaan ;)
http://chilimuistio.blogspot.fi/2014/11/valaistus-kuntoon-taimille.html (http://chilimuistio.blogspot.fi/2014/11/valaistus-kuntoon-taimille.html)
(http://3.bp.blogspot.com/--bDgtu24Kc8/VGZ5ANxjQyI/AAAAAAAABVc/HTRVD2tqVKg/s1600/WP_20141114_005.jpg)
Ja yksi mitä oli joku foorumilainen tehnyt oli hommannut rullaverhon ja asentanut sen chilialueen eteen ja ymmärtääkseni chilipuolen vuorannut http://vplux.fi/tuotteet.html?id=130/540 (http://vplux.fi/tuotteet.html?id=130/540) jollain heijastinkalvolla, toki mitä ohuempaa niin helpommin menee rullalle ja on kevyempää.
Toinen on toki kääntää hylly sivulle ja selkäpuolen vuorata kalvolla tai maalata pinta kiiltävän valkoisella maalilla. Kulkua varten vaikka tuommoista kalvoa rimaan kiinni ja "verhona" edessä.
Helpompaa on toki käyttää mukavan värisiä valaisimia ja vain kirkkaimmat heijastukset estää tuommoisilla vuoratuilla vanereilla tai kirjahyllyköillä.
Alla mitä ratkaisuita Jozpe on käyttänyt omassa sisäkasvatuksessaan...
http://chiliaruukkuun.blogspot.fi/2014/09/sadonkorjuuta-viherkasvuston-karsintaa.html (http://chiliaruukkuun.blogspot.fi/2014/09/sadonkorjuuta-viherkasvuston-karsintaa.html)
(http://1.bp.blogspot.com/-VLpPmp-LxGE/VB8mRp_n_EI/AAAAAAAADV4/2J9qNO4xDfQ/s1600/IMG_8429.JPG)
http://chiliaruukkuun.blogspot.fi/2014/05/ledipaneeli-ja-ec-mittari-tulille.html (http://chiliaruukkuun.blogspot.fi/2014/05/ledipaneeli-ja-ec-mittari-tulille.html)
(http://2.bp.blogspot.com/-xRDceD9sy8k/U3D9GWs4WXI/AAAAAAAADFE/HyveyKskWZk/s1600/IMG_8131.JPG)
http://s12.postimg.org/i9nh0cni5/IMG_20150201_WA0019.jpg
http://s18.postimg.org/migmhczd5/IMG_20150201_WA0021.jpg
Lainaus käyttäjältä: chilifreak93 - helmikuu 01, 2015, 17:02:10 IP
http://s12.postimg.org/i9nh0cni5/IMG_20150201_WA0019.jpg
http://s18.postimg.org/migmhczd5/IMG_20150201_WA0021.jpg
(http://s12.postimg.org/i9nh0cni5/IMG_20150201_WA0019.jpg) (http://s18.postimg.org/migmhczd5/IMG_20150201_WA0021.jpg)
;)
Tervetuloa mukaan! :)
Tere tere, täällä on vielä vähän tilaa uusille hörhöille ;)