Kasvatus ja yleinen chilitieto => Chililajikkeiden arvostelut => Aiheen aloitti: Tu0m0 - huhtikuu 07, 2015, 20:32:53 IP

Otsikko: Red Mojo
Kirjoitti: Tu0m0 - huhtikuu 07, 2015, 20:32:53 IP
Kysynpä nyt täälläkin, joskos useampi lukisi tämän :D Red Mojo siis:

"A cool Bhut x Neyde cross that ripen from light green to red color showing purple shades/stripes if under strong sun.
The plant is very productive and pods are very hot as Bhut Jolokia with a lot of capsaicin oil inside.
This is an F1 hybrid."

http://chilipepperseeds.tictail.com/product/red-mojo-10-seeds (http://chilipepperseeds.tictail.com/product/red-mojo-10-seeds)

Kenelläkään minkäänlaista kokemusta kys. lajikkeesta? Mielenkiinnolla itse odotan tämän itämistä ja kasvamista, odotellessa olisi ollut mukava kuulla muiden mielipiteitä. Onkohan kuinka stabiili jo?

Otsikko: Vs: Red Mojo
Kirjoitti: deltron - huhtikuu 07, 2015, 23:17:43 IP
Eipä ole kokemusta mutta mielenkiintoiselta vaikuttaa. Taitaa tuolla firmalla olla lievähkö fetissi noihin purppura raitaisiin lajeihin  ;D

Mutta onkohan tuon F1-sukupolven siidut itäviä?
Otsikko: Vs: Red Mojo
Kirjoitti: PP - huhtikuu 07, 2015, 23:32:30 IP
Lainaus käyttäjältä: deltron - huhtikuu 07, 2015, 23:17:43 IP
Mutta onkohan tuon F1-sukupolven siidut itäviä?

Ei ole mitään syytä ettei kahden chinensen risteytys itäisi.
Otsikko: Vs: Red Mojo
Kirjoitti: Tu0m0 - huhtikuu 07, 2015, 23:34:42 IP
Lautalla ovat nyt, katsotaan mitä käy. En kyllä usko, etteivät itäisi...huono kauppamies olisi muuten ;)
Otsikko: Vs: Red Mojo
Kirjoitti: deltron - huhtikuu 08, 2015, 12:20:12 IP
Lainaus käyttäjältä: PP - huhtikuu 07, 2015, 23:32:30 IP
Lainaus käyttäjältä: deltron - huhtikuu 07, 2015, 23:17:43 IP
Mutta onkohan tuon F1-sukupolven siidut itäviä?

Ei ole mitään syytä ettei kahden chinensen risteytys itäisi.

Tuli tuossa jokin aivopieru.. Toki meinasin tuota seuraavaa sukupolvea, en näitä ostettuja siemeniä  ::)
Sitten kun Bhut Jolokia on ilmeisesti chinense/frute ja pimenta neyde annuum/chinense (vai toisinpäin?), mietin että onko tällä mahdollisesti vaikutusta. Eli mietin varmaan liikaa, ja lisäksi vielä ajattelin "ääneen" :)
Otsikko: Vs: Red Mojo
Kirjoitti: Jani M - huhtikuu 09, 2015, 17:57:38 IP
Lainaus käyttäjältä: deltron - huhtikuu 08, 2015, 12:20:12 IP
Lainaus käyttäjältä: PP - huhtikuu 07, 2015, 23:32:30 IP
Lainaus käyttäjältä: deltron - huhtikuu 07, 2015, 23:17:43 IP
Mutta onkohan tuon F1-sukupolven siidut itäviä?

Ei ole mitään syytä ettei kahden chinensen risteytys itäisi.

Tuli tuossa jokin aivopieru.. Toki meinasin tuota seuraavaa sukupolvea, en näitä ostettuja siemeniä  ::)
Sitten kun Bhut Jolokia on ilmeisesti chinense/frute ja pimenta neyde annuum/chinense (vai toisinpäin?), mietin että onko tällä mahdollisesti vaikutusta. Eli mietin varmaan liikaa, ja lisäksi vielä ajattelin "ääneen" :)

Bhut Jolokia on vakiintunut lajike, jolla voi olla jotakin geenejä frutescensilta. Se ei siis ole mikään tuore hybridi. Lasketaan kuuluvaksi C. chinenseksi. Samoin Pimenta da Neyde on ihan C. chinense, jossa voi olla historiassa jotain risteytymisiä annuumin kanssa, mutta yleensä nuo ei enää niin paljoa vaikuta sieltä taustalta. Toisaalta, jotkut pitävät chinenseä, annuumia ja frutescensia samana lajina ylipäätään.
Otsikko: Vs: Red Mojo
Kirjoitti: deltron - huhtikuu 09, 2015, 20:27:44 IP
Lainaus käyttäjältä: Jani M - huhtikuu 09, 2015, 17:57:38 IP
Lainaus käyttäjältä: deltron - huhtikuu 08, 2015, 12:20:12 IP
Lainaus käyttäjältä: PP - huhtikuu 07, 2015, 23:32:30 IP
Lainaus käyttäjältä: deltron - huhtikuu 07, 2015, 23:17:43 IP
Mutta onkohan tuon F1-sukupolven siidut itäviä?

Ei ole mitään syytä ettei kahden chinensen risteytys itäisi.

Tuli tuossa jokin aivopieru.. Toki meinasin tuota seuraavaa sukupolvea, en näitä ostettuja siemeniä  ::)
Sitten kun Bhut Jolokia on ilmeisesti chinense/frute ja pimenta neyde annuum/chinense (vai toisinpäin?), mietin että onko tällä mahdollisesti vaikutusta. Eli mietin varmaan liikaa, ja lisäksi vielä ajattelin "ääneen" :)

Bhut Jolokia on vakiintunut lajike, jolla voi olla jotakin geenejä frutescensilta. Se ei siis ole mikään tuore hybridi. Lasketaan kuuluvaksi C. chinenseksi. Samoin Pimenta da Neyde on ihan C. chinense, jossa voi olla historiassa jotain risteytymisiä annuumin kanssa, mutta yleensä nuo ei enää niin paljoa vaikuta sieltä taustalta. Toisaalta, jotkut pitävät chinenseä, annuumia ja frutescensia samana lajina ylipäätään.

Aivan, selvä homma.