Kasvatus ja yleinen chilitieto => Päiväkirjat ja fotoalbumit => Aiheen aloitti: Tomcat78 - kesäkuu 06, 2015, 20:17:16 IP

Otsikko: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Tomcat78 - kesäkuu 06, 2015, 20:17:16 IP
Eli uusista kasveista
aloitettiin tämä vuosi.
Viime kesän apache ei kestäny kun yhden kauden. Tilalle tuli
chili citron ja 3 kertaa basket of fire.
hot banana joka ei vissiin selvinnyt kuljetuksesta tilasin viherpeukaloilta.
Oli nuupahtanut kun tuli perille.
Laitoin uuteen ruukkuun.
Toivottaan että vielä nostas päätään.
Ei tosin maksanu kun 9€ mutta rahan meno ei oo koskaan mitään mukavaa.
Ei hyvä alku tälle kaudelle.
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Jame - kesäkuu 06, 2015, 22:11:22 IP
Tervetuloa!
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Tomcat78 - kesäkuu 07, 2015, 01:44:54 AP
Kiitoksia unohdin mainita että 2:kausi no toivotaan että viime kaudesta on jotakin opittu
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Tomcat78 - kesäkuu 08, 2015, 22:39:15 IP
Ilo uutisia  Vaasasta se Hot banana ei ollukaan kuollu oli nostanu päänsä viikonlopun aikana kun käytin pihalla luonnon valossa.
Eli nyt ois se neljä kasvia aurinkoisia kelejä toivos että saa viedä pihalle kasvit pitäs olla mielellään se 15c päivisin jos ei enemmän ja öisin 12c.
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Habapapa - kesäkuu 09, 2015, 07:57:16 AP
Mukavaa tietää että täälläpäin muitakin chiliharrastajia...  :)
Joo - 32:n lajikkeen kanssa ulkoilukelejä odotellaan myös naapurikunnan puolella Mustasaaressa. Muutto edessä juhannuksen jälkeen, joten vajaat puolet kasveista viety Maalahteen mökille (helpottaa muuttoa) pieneen itsetehtyyn muovikasvariin . Käytännössä myös toista kesää kasvatelleen ja jotakin on opittu, mutta tämä "alahan" on loputon suo ja aina asiat voi tehdä paremmin / monimutkaisemmin  ;)
Juhannusaattoon saakka näyttää Foreca max. 15 astetta Vaasaan  >:(  :o
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: karvainen - kesäkuu 09, 2015, 10:41:20 AP
On kyllä ollut surkean viileä ja auringoton kesän alku.
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Tomcat78 - kesäkuu 10, 2015, 10:55:40 AP
Testasin muuten tousta Hot bananasta katkes lehti alhaalta. Onneksi vaan yksi,
jotenkin jääny heikoksi rakenne alhaalta. Muutenkin heikot lehdet haaleat vertauksena ne jotka on ikkunan tuntumassa saamassa luonnon valoa. 
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Tomcat78 - kesäkuu 12, 2015, 10:46:00 AP
Nyt kaikki kasvit laitettu ikkunan tuntumaan ottamaan luonnon valoa ja aamu jumppa yks amppeli chili ulos joka päivä alotin eilen
miten muuten kukka kärpäset onko vahingollisia?
on meinaan sisällä olevissa chileissä
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Herpiili - kesäkuu 12, 2015, 13:43:30 IP
Lainaus käyttäjältä: Tomcat78 - kesäkuu 12, 2015, 10:46:00 AP
Nyt kaikki kasvit laitettu ikkunan tuntumaan ottamaan luonnon valoa ja aamu jumppa yks amppeli chili ulos joka päivä alotin eilen
miten muuten kukka kärpäset onko vahingollisia?
on meinaan sisällä olevissa chileissä

Jos ovat oikeasti kukkakärpäsiä (http://fi.wikipedia.org/wiki/Kukkak%C3%A4rp%C3%A4set) niin ei ole haittaa. Jos taas ovat harsosääskiä (http://www.biotus.fi/kasvintuhoojat/harsosaasket/), niistä on haittaa pienemmille taimille, sillä toukat syövät hiusjuuria. Isommat kasvit sietävät suuremmankin harsosääskien invaasion.
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Tomcat78 - kesäkuu 14, 2015, 14:11:28 IP
Ok näytti olevan normaali kukka kärpäsiä nyt hävinneet
muutaman päivänä paistanu aurinko eli melkein koko viikko tänään puoli pilvistä
no jos ei tässä kuussa ala kesä niin sitte ensikuussa
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Tomcat78 - kesäkuu 17, 2015, 00:35:21 AP
Laitoin waterin spikesin löysin honkkarista isomassa kasvissa se vaan päästi kaikki vedet läpi
pienemmässä toiminu ihan hyvin
http://www.quattrovidcom.se/index.php?pageId=10&category=2&show=&ac=show&id=108
kai se on asennosta kiinni vähän vinossa niin ei valu niin nopeasti
aika kätevä ei tarvi kastella itse
varsinkin jos helteet alkaa niin voi toimata paremmin kun ei päästä kerralla kaikkea luulen että haihtuu nopeammin
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Tomcat78 - heinäkuu 16, 2015, 20:22:19 IP
Pientä päivitystä Vaasan suunnalta koko kesä ollu aika pettymys.
Iso chili citron ei kukkia.
Hot Banana pieni hentonen kasvi 20-30 cm pituutta pienet kukan alut, nuo
amppeli chilit on kasvanu hyvin niissä pieniä kukan alkuja voi tulla huono sato.
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Tomcat78 - elokuu 31, 2015, 11:48:13 AP
Pientä päivitystä. Hot banana on oikean kokonen ja tuottaa 5-6 podia. chili citron yhä ilman podeja kukat on yhä.
Ampplit 2-3 joita tulee satoa mahdollisesti.Tuo chili citron oli hasardi ostos.Eipä mulla muuta.
Otsikko: Vs: Vaasan chili kasvattajan kesä 2015
Kirjoitti: Tomcat78 - syyskuu 02, 2015, 21:28:08 IP
Tänään siirsin kaikki chilit sisälle. Tuo chili citron oli kuollut vaikka olikin kasvanut mittaa.
Leikkasin poikki koko kasvin ja laitoin yhden hyvän näkösen oksan vesi lasiin, jossa hieman lannoitetta jos siitä sais vielä juurtumaan uudestaan.
Muuten alkaakin olemaan jo pihalla viileätä +16c oli vaan tänään.
ps loput siitä chili citronista lensi roskiin.