(http://www.saunalahti.fi/thietavu/Chili/Baccatum/Ba_441597_ripe_03.jpg)
Tässä baccatumiksi pieni ja nätti kasvi joka tekee melko runsaasti pikkuisia tomaatin kaltaisia punaisia hedelmiä. Tulisuustaso on miedohko ja makeuttakin on. Sympaattinen ja käyttökelpoinen tuttavuus...
Itselläni tätä kasvaa kahden yksilön verran. Eipä tuohon thietavun juttuun liene paljon lisättävää... Kylläkin koko on ainakin ikkunakasvilla melkoisen kookas. Se kun on (yllätys yllätys) olosuhteista kiinni.
Maku on makea, jollakin tapaa tulee mieleen 441551, mutta luonnetta on enemmän. Muutenkin näissä kahdessa lajikkeessa on samankaltaisuutta. Tulisuuttakin löytyy hieman, toisin kuin 441551:stä. Jos etsii makua eikä poltetta niin tämä on hyvä lisä esim. kasvihuoneeseen. Jos etsii poltetta niin hanki esim. chinensejä ja pysy tästä erossa :)
Pari omaa kuvaa:
(http://www.lut.fi/~hnystrom/PI441597_01.jpg)
(http://www.lut.fi/~hnystrom/PI441597_02.jpg)
Tuli tänää popsittua "hatullinen" näitä. Makeita ja hyviä, kuin olisi mansikoita napsinut. Tulisuutta en sen sijaan omistani löytänyt hakemallakaan. Siis ihan tosi, ei sitä vähää poltetta, että olisi chiliksi tiennyt. (maistatin vielä 6 vuotiaalla asian varmistamiseksi)