Elikkä...
- 2kpl kananmunan keltuaisia
- 2 dl oliiviöljyä
- 4 kpl valkosipulinkynsiä
- 2 rkl sitruunanmehua tai vaaleaa balsamicoa
- 1/2 tl suolaa
- 1/2 tl mustapippuria
- kuivattua chiliä jauheena ja/tai tuoretta chilisilppua ihan oman maun mukaan
(itse laitoin n.1tl kuivattua "mixiä" ja 1/3 habaneron)
+ Jyrää keltuaiset, murskatut valkosipulinkynnet, sitruunanmehu, suola, pippuri ja chili voimakkaasti sauvasekoittimella.
+ Lisää aluksi öljy tipottain samalla voimakkaasti vatkaten. Kun kastike sakenee öljyn voi lisätä tasaisena nauhana. Jäähdytä viileäksi jääkaapissa...säilyy 3-4 vuorokautta jääkaapissa.