Ruoanlaitto ja ravintolat => Kodin mausteinen kokkaus => Erikoisuudet => Aiheen aloitti: Volitans - joulukuu 01, 2007, 17:02:20 IP

Otsikko: Kermaviilidippi
Kirjoitti: Volitans - joulukuu 01, 2007, 17:02:20 IP
Sain Herra47:n kevyesti savustettua baccatum-jauhetta - siitä virittelin dippikokeilun, joka tuntui toimivan:

Jauhetaan kahvimyllyllä tms. hienoksi:

2 tl sipulijauhetta
¼ tl baccajauhetta, kevyesti savustettua
½ tl jeeraa, kokonaisia siemeniä paahdettuna ensin pannulla
½ tl mp myllystä
½ tl savupaprika
1 tl paprikajauhe
½ tl herbamare

Mausteseos sekoitetaan purkilliseen (2 dl) kermaviiliä ja lisätään:

1 valkosipulinkynsi hienonnettuna
1 tl hunajaa
2 tl sitruunamehua

Annetaan tekeytyä tunti pari kylmässä. Dippaillaan vaikka maissilastuihin.

Yllättävän mukava polte.