Sain Herra47:n kevyesti savustettua baccatum-jauhetta - siitä virittelin dippikokeilun, joka tuntui toimivan:
Jauhetaan kahvimyllyllä tms. hienoksi:
2 tl sipulijauhetta
¼ tl baccajauhetta, kevyesti savustettua
½ tl jeeraa, kokonaisia siemeniä paahdettuna ensin pannulla
½ tl mp myllystä
½ tl savupaprika
1 tl paprikajauhe
½ tl herbamare
Mausteseos sekoitetaan purkilliseen (2 dl) kermaviiliä ja lisätään:
1 valkosipulinkynsi hienonnettuna
1 tl hunajaa
2 tl sitruunamehua
Annetaan tekeytyä tunti pari kylmässä. Dippaillaan vaikka maissilastuihin.
Yllättävän mukava polte.