Tämä ohje löytyy ah niin ihanan Tina Nordströmin kirjasta Tinan tapaan
Hedelmiä ja maustesiirappia
4 annosta
2 banaania
3 appelsiinia
4 klementiiniä
1 ananas
Siirappi:
1 vaniljatanko
2 punaista chilipalkoa
1 dl vaaleaa siirappia
1 dl sokeria
1/2 dl vettä
1 tl jauhettua muskottia
1 tl jauhettua anista
hyppysellinen suolaa
1/2 sitruunan mehu
Koristeeksi minttua
Halkaise vaniljatanko ja kaavi siemenet käytettäväksi. Perkaa chilistä siemenet ja silppua palko. Kiehauta siirappi yhdessä muiden ainesten kanssa. Viipaloi hedelmät ja sirottele niille tuoretta minttusilppua. Kaada lopuksi siirappi hedelmille.
Vielä en ole tätä ehtinyt tekemään, mutta kyllä tässä talviloman aikana meinasin jälkkäriksi tai iltapalaksi laittaa. Kuulostaa mehukkaalle ja raikkaalle! Makea tulinen siirappi raikkailla hedelmillä ei voi olla pahhoo!