Suomen Chiliyhdistys ry & Chilitapahtumat => Chilitapahtumat / -tapaamiset => Aiheen aloitti: Volitans - huhtikuu 08, 2008, 18:03:34 IP

Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Volitans - huhtikuu 08, 2008, 18:03:34 IP
Paikkana liskoluola@venomi. Klo 14:00.00.00 alkaen.

Kun ei noiden muiden paikkakuntien päivänmääräarvonnoista ota kukaan enää selvää, niin aiheutamme hämminkiä lahdessa.

Soffaa on varattuna matkalaisille.

Chiliruokaa tiedossa - toivomus olisi, että saisin raaka-aineiden hinnan kerättyä kolehtina.

Ilmoittautumiset tähän ketjuun.

Hauskaahan emme pidä, eikä alkoholia tai chilejä käytetä - vai mites se oli?
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: mnyman - huhtikuu 08, 2008, 18:42:59 IP
I'm in
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Macc - huhtikuu 09, 2008, 14:15:50 IP
Näillä näkymin saattaisin minäkin pistäytyä... Syömäpuolesta en lupaa ihan vielä mitään, mutta muutaman oluen voisin kyllä kuvitella nauttivani ko. iltana. Eli päinvastoin, niinkus Venomi tuossa jo totesikin.  :D
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Volitans - huhtikuu 09, 2008, 14:31:01 IP
Tex-Mex mättöä tulossa:

Tequila-korianterimarinoitua hanhenrintaa
Sesamikuorrutettua keltaevätonnikalaa
Jättikatkarapuja

Vehnätortilloja ja mini-tacoveneitä

Paprika- ja sipulipaistosta
Marinoitua munakoisoa
Tomaattiriisiä
Mango-Passion salsaa
Paistettua maissia
Burn Your Ass-papuja
Marinoituja oliiveja

Salsaa
Guacamolea
Cheddarkastiketta
Molekastiketta
Lime-Creme Fraichea

Yellow chiliä, jalapenoja ja punaista habaneroa

Jäävuorisalaattia
Tuoretta korianteria

Habanero-hedelmäsalaattia ja sahrami-jugurttikastiketta
Mangojuustokakkua
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Volitans - huhtikuu 09, 2008, 19:19:42 IP
Lainaus käyttäjältä: "mnyman"I'm in

nyman puhuu vähän, mutta asiaa :)
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Herpiili - huhtikuu 09, 2008, 20:08:29 IP
Kaipa sitä itsekin on tuonne vyöryttävä kun puolivitsinä esittämästäni aloitteesta tämä lähti ;)

Autolla liikkeellä joten mukaan voi mahtua kyytiläisiäkin, reitti siis Pori-Lahti ja sunnuntaina sama takas.
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Herra 47 - huhtikuu 09, 2008, 20:47:17 IP
ehkäpä pääsis kans tulemaan (toivottavasti  :D )
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Volitans - huhtikuu 10, 2008, 15:33:30 IP
Jeps - tex mex linjalla mennään. Raaka-aineet maksavat n. 6 EUR/ruokailija. Eli peruskebabin hinnalla saa vatsan täyteen hyvää tex-mex mättöä ja jälkkäritkin!

Macc: Viittikkö tuoda sitä hyvää El Yacatecon habasoossia maistiaisiksi?
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Volitans - huhtikuu 10, 2008, 18:32:10 IP
Nostetaas vielä ylös, että kaikki huomaavat...

Menu on aika lailla tossa ylempänä nyt päivitettynä.
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: ZAZ - huhtikuu 10, 2008, 20:05:07 IP
James ja Jenaus messissä.
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Herra 47 - huhtikuu 10, 2008, 23:48:08 IP
huonolta näyttää.. ja myöhemmin tarkemmin
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Macc - huhtikuu 11, 2008, 08:50:05 AP
Lainaus käyttäjältä: "Volitans"Jeps - tex mex linjalla mennään. Raaka-aineet maksavat n. 6 EUR/ruokailija. Eli peruskebabin hinnalla saa vatsan täyteen hyvää tex-mex mättöä ja jälkkäritkin!

Macc: Viittikkö tuoda sitä hyvää El Yacatecon habasoossia maistiaisiksi?

Ei pahalta kuulosta ollenkaan... Saa nähä miten kerkiän sinne, mut teen parhaani. Ja koetan muistaa ottaa sitä habasoosia matkaan.
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Volitans - huhtikuu 12, 2008, 01:50:38 AP
Nostetaas vielä hyvä topicci otsikoihin.

Elikkäs tänne vaan kaikki kynnelle kykenevät :)

Ruokaa on sitten riittävästi - ja voin luvata, että se myös maistuu.

ZAZ lupautui tuomaan myös toisen jälkiruoan, joten ruokalajit eivät varmasti lopu kesken! Jos jossain Lahdessa tarjotaan lauantaina yhtä monta chilipitoista (tai muutenkin) ruokalajia, niin nostaisin hattua, jos sellaisen omistaisin.
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Volitans - huhtikuu 12, 2008, 14:15:54 IP
Viime hetken mainostuspläjäys vielä - meetti alkaa just :)
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Herra 47 - huhtikuu 13, 2008, 18:07:14 IP
sen minä olisin kyllä jättänyt väliin  :shock:

hullujahan te olitte... ja volitanilla oli kuulemma liskojen aamu  :wink:
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Herpiili - huhtikuu 13, 2008, 20:21:40 IP
Pakko sanoa että oli kyllä äärimmäisen kivaa pitkästä aikaa, juuri tätä taisin tähän väliin tarvitakin :)

Kokkailut olivat jälleen kerran todella hyviä, ei tarvitse taaskaan todeta "no kyllä tätä nyt syö ennenku selkäänsä ottaa" eli suurkiitokset kokeille!

Ihania ihmisiä, loistavaa apetta, sopivasti chiliä ja ripauksen verran helvetillistä tyhmyyttä tuntuu olevan aina onnistuneen miitin resepti :)

Ja kuvia taitaa olla tulossa Volitansilta ja Maccilta joten pääsevät kokkailujen puolesta kateudesta vihertämään miitistä poisjääneet ;)
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: ZAZ - huhtikuu 13, 2008, 22:35:56 IP
Omasta ja akan puolesta suurkiitokset kaikille.
Mielestäni oikeinkin onnistunut reissu. Ei voi muuta sanoa. :)
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Volitans - huhtikuu 14, 2008, 01:08:04 AP
Kiitokset kaikille hauskasta seurasta. Olipas jälleen kerran ikimuistoinen miitti. Mistä niitä hulluja ideoita aina tuleekaan...

Juu, ja rocotoa ei välttämättä kannata laittaa parilapannulle - ilman liesituuletinta. Hengittämättä piti rapuja paistella, kun kapsaisiinihöyryt täyttivät ilman ja keukhorakkulat.

Ja se yöllinen red savina vesipiipusta tuli sekin puolittain testattua - sen verran tuli savuja suoraan pesästä keuhkoihin... En suosittele. Ainakaan koko tl:llista - mitäs se olisi vai muutaman hedelmän verran!

Huhut siitä että reilu metrinen iguaani olisi herättänyt minut käppäilemällä pääni päällä ovat tosia - todellinen liskojen aamu :) Ja Venomi vielä haaveilee valkoisesta kobrasta... hmmm....

(http://img89.imageshack.us/img89/2848/texmexmenuex0.jpg)
Ylhäältä alas:

Tequila-korianterimarinoitua ankanrintaa ja kumqvatti kastiketta
Sesamkuorrutettua keltaevätonnikalaa
Rocoto-korianterimarinoituja jättikatkarapuja

Paprika-sipulipaistosta

Rocotopapuja - kidneypapuja, rocotoja, salottia ja pekonia.

Molekastiketta

Tomaattihabaneroriisiä, marinoitua munakoisoa

Savuaromista salsaa

Cheddarjuustokastiketta

Paistettua maissia

Guacamole, tortilla chipsejä ja Aji Habanero chilejä

Mango-Passion salsaa

Lime Creme Fraichea
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Macc - huhtikuu 14, 2008, 09:41:30 AP
Kiitoksia vaan kaikille hauskasta illasta! Mukavaa sakkia ja hyvää sapuskaa, niinkuin oli odotettavissakin...  :D

Kuvat on jo ulkona kamerasta, tarttis vielä ehtiä niitä croppailemaan ja pienetämään webbi-kokoon... Ja sit tietty keksiä, miten ne sais nähtäville mahd. kivuttomasti.
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Herpiili - huhtikuu 14, 2008, 18:12:52 IP
Photobucketiin tuntuu saavan varsin passelisti kuvia esiin, maksimikoko taisi tiedostolla olla 1024 kb ilmaistilillä.
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Volitans - huhtikuu 16, 2008, 18:42:11 IP
Tässä nämä Macc'in kuvat:

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28po6+janne-chilimeet-lahti-12408.html
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Volitans - huhtikuu 17, 2008, 00:39:41 AP
Nyt on myös omat kuvani tuossa edellisessä viestissä mainitussa linkissä.

Tyrkkäsin salamani Maccille, kun ei oikein jaksanut kuvien otto kiinnostaa muutaman tunnin kokkailujen jälkeen :)

Mutta tulihan sitä sentään jotain. Ainakin Allun kuva on hyvä - kysykää vaikka liskolta itseltään.

Ja jos joku haluaisikin kuvansa tuolta pois, niin laittaa viestiä mulle, niin hoituu. Mutta eihän sellaista kukaan tee - eihän?
Otsikko: Pikameetti LAHTI lauantaina 12.4.
Kirjoitti: Herpiili - huhtikuu 17, 2008, 17:40:46 IP
Ehdottomasti!

Vaikkapa heti huomenna, voin mennä jo käynnistelemään autoa :D