Kasvatus ja yleinen chilitieto => Edistyneempi chilinkasvatus => Aiheen aloitti: Jamsteri - toukokuu 10, 2004, 19:40:11 IP

Otsikko: MIkähän TÄmä MAhtaa OLla - OUto LAjike
Kirjoitti: Jamsteri - toukokuu 10, 2004, 19:40:11 IP
KAsvatin VIme KEsänä JOtain OUtoa LAjiketta, JOsta ei ottanut SElvää MIkä SE OIkein ON. KUvaus:
-SE NÄytti OLevan c.annuum ainakin kukkien ja hedelmien puolesta
-SIinä OLi ORanssit 10 cm pitkät, HIeman litistyneet HEdelmät.
-HEdelmät OLivat HIeman MAkeat, mutta kuitenkin melko tuliset.
-Tänä KEväänä LAitetuista siemenistä kasvatetut pikkutaimet näyttävät c.chinenseltä ainakin LEhtien ja kasvuvauhdin PUolesta
-Eli voisiko joku kertoa mikä tämä on...laitan myöhemmin kuvankin kunhan saan sen skannattua.
Otsikko: MIkähän TÄmä MAhtaa OLla - OUto LAjike
Kirjoitti: Herpiili - toukokuu 10, 2004, 22:16:04 IP
Luultavasti risteytynyt, oliko tuo kasvi viime kesänä Chinensen lähellä? Voi olla hyvinkin mahdollista että on risteytynyt viime kesänä tai sitten tuo ei ole vakaa lajike.
Otsikko: MIkähän TÄmä MAhtaa OLla - OUto LAjike
Kirjoitti: Stenu - toukokuu 11, 2004, 13:37:03 IP
Aiheeseen liittymättä:

Oli kyllä niin hankalasti "koristeltua" tekstiä, etten jaksanut edes lukea loppuun.
Otsikko: MIkähän TÄmä MAhtaa OLla - OUto LAjike
Kirjoitti: Make - toukokuu 11, 2004, 17:14:04 IP
Jollain toisella palvelimella joku ohjelmavika aiheutti samanlaista. Tuntemattomia ovat tietokoneiden tiet :D
Otsikko: MIkähän TÄmä MAhtaa OLla - OUto LAjike
Kirjoitti: Jamsteri - toukokuu 12, 2004, 16:36:58 IP
Lainaus käyttäjältä: "Riksa"Luultavasti risteytynyt, oliko tuo kasvi viime kesänä Chinensen lähellä? Voi olla hyvinkin mahdollista että on risteytynyt viime kesänä tai sitten tuo ei ole vakaa lajike.
Mutta kun ei minulla ollut chinensejä vïme kesänä.... ???
Otsikko: MIkähän TÄmä MAhtaa OLla - OUto LAjike
Kirjoitti: theBro - toukokuu 13, 2004, 17:42:48 IP
Jos se viimekesäinen kasvi oli risteymä, siitä saadut siemenet on mitä sattuu. (Jopa suomalaisissa kaupoissa myydään joitain hybridejä. Esim. Apache F1)
Otsikko: MIkähän TÄmä MAhtaa OLla - OUto LAjike
Kirjoitti: Jamsteri - toukokuu 14, 2004, 13:08:43 IP
Lainaus käyttäjältä: "theBro"(Jopa suomalaisissa kaupoissa myydään joitain hybridejä. Esim. Apache F1)
Miltäkö tämä Apache F1 näyttääpi?
Otsikko: MIkähän TÄmä MAhtaa OLla - OUto LAjike
Kirjoitti: Herpiili - toukokuu 14, 2004, 13:58:03 IP
Jamsteri:

Puutarhaliike Helle (http://www.puutarhaliikehelle.fi/hobby/vihannekset_paprika.html)

Tuo Apache taisi olla kuitenkin kahden annuumin välinen risteytys.
Otsikko: MIkähän TÄmä MAhtaa OLla - OUto LAjike
Kirjoitti: Gekko - toukokuu 14, 2004, 14:51:29 IP
Yllä mainitusta linkistä:
LainaaCaribbean Red Habanero, jalapenopaprika
Mitäs mieltä herrasväki on suomennoksesta?  
Lopussa vielä kerrotaan ystävällisesti Habasta, että se:

LainaaKypsyy hiukan chilipaprikoita hitaammin.
Kuinkahan nuo määrittelevät onko kyseessä "chilipaprika" vai "jalapenopaprika", nämä kun näyttävät olevan selvästi eri lajeja. Nyt ei kun Infernoa päivittämään: Haba ja Herkules ovat jalapenopaprikoita ja Apache, De Cayanne, Lombardo ym. ovat chilipaprikoita.

Itku on lähellä...  :([/color]
Otsikko: MIkähän TÄmä MAhtaa OLla - OUto LAjike
Kirjoitti: Herpiili - toukokuu 14, 2004, 15:48:38 IP
Varmaankin huonoimpia "suomennoksia" joita olen nähnyt :)

Ja mahtaakohan tuo olla edes aito Caribbean Red...