Otsikko kertoo asian, ensi viikon torstaina, 28.5.2009 kello 19 alkaen vuotuinen chilinsyömiskilpailu ravintola Gringos Locosin terassilla Tampereen keskustassa, Kehräsaaressa.
Viime vuonna voiton vei Herra47 aka Marko "Naga" Tamminen, uusiiko hän voittonsa yhtä suvereenisti vai löytyykö uusi mestari? Kaikki mukaan, ilmoittautuminen paikan päällä puolisen tuntia ennen kilpailua. Tämän vuotinen kilpailu on luonteeltaan hieman erilainen kuin viime vuonna ja takuuhauskaa on luvassa myös yleisölle. Tarjolla on myös Tex-Mex -buffetti ja kisan jälkeen soittaa bändi viereisessä Fall's Cafessa.
pitää yrittää päästä tuonne kyllä.... :)
hm.... haastakaapa itsenne kisaamaan Herra 47 kanssa :)
täytynee yritää saapua paikalle ;)
ja vielä varmistus siis todellakin TORSTAINA ? Hmm.... taitaapa jäädä sitten tulematta sekä Herra 47 ja minäkin :(
Jees, päivä on tosiaan torstai, vähän harmillisesti ulkopaikkakuntalaisille.
Unohdin muuten mainita että kisassa on hyvät palkinnot, kannattaa tulla nappaamaan voitto kotiin ;) ;)
Millaiset säännöt kisassa on? Perussyöntikisa eli tukku lautasia edessä ja kuka eka tyhjentää voittaa? Asteittain tulistuvia chilejä ja kuka syö pisimmälle voittaa?
joo tuo torstai on hiukan hankala...
mikali kyyti jostai jarjestyy niin voisin ehtia... mutta varaa olla pois toista ei taida olla niin pitaisi samana iltana paasta pois...
hankalaa mutta yritetaan
Lainaus käyttäjältä: MikaK - toukokuu 19, 2009, 09:34:07 AP
Millaiset säännöt kisassa on? perussyöntikisa eli tukku lautasia edessä ja kuka eka tyhjentää voittaa? Asteittain tulistuvia chilejä ja kuka syö pisimmälle voittaa?
Vähän tähän tyyliin joo, tuoreita chilejäkin pitäisi jonkun verran olla mutta myös kaikkea muuta.
edit: siis kyseessä ei ole nopeuskilpailu vaan tosiaan tarkoitus olisi että jokainen kilpailija löytää sen oman rajansa :)
onkos tietoa miksi Gringoksin omilta sivuilta ei löydy tietoa kisasta?
minä blondi en ainakaan bongannut ;)
Lainaus käyttäjältä: hessi - toukokuu 21, 2009, 11:54:28 AP
onkos tietoa miksi Gringoksin omilta sivuilta ei löydy tietoa kisasta?
minä blondi en ainakaan bongannut ;)
Ei tietoa miksei ole, mutta muistini mukaan ei ollut viime vuonnakaan...
lehdistöä ainakin tulee olemaan paikalla.... Soittivat juuri eräästä 758k levikkisestä (liite esim savonsanomien yms mukana ) ja kysyivät olenko tulossa ;)
ja menestystä kaikille kisaan osallistujille ja katsojille myös ;)
itse en pääse kun tuli ylläri ja tytär valmistuu perjantaina :)
koskas tulee kisamateriaalia tänne?
paikalla olijat kuvaa......
paljastetaan niille jotka eivät vielä tiedä....
Herra 47 kohtasi voittajansa,
eli joku vanhempi mieshenkilö voitti kovan kisan :)
oli kuulemma aikas moinen.....
Juu, allekirjoittaneella jäi tuo kilpailu vaiheeseen Habanero de res adobadom a'la Jersey ( tai jotain sinnepäin, Gordonkin varmaan olisi ihmeissään tästä kulinaristisesta herkusta ), tästä tullee varmaan uusi kesähittituote tuonne Gringos Locosiin :p Suosiolla jätin Madsin kanssa titaanit "taistelu"areenalle. Huomasi kyllä, ettei poppoo ollut ensimmäistä kertaa chilejä maistelemassa. Aikas hulluksi meni meininki. Tässä sitten ihmetellään oman vatsaelimistön syvimpiä saloja. Ei muuta kun onnittelut voittajalle sekä Herra47:lle ja kiitokset muillekin osanottajille sekä hengessä mukana olleille :)
Ehdottoman hauskaa oli, mukavasti väkeäkin oli kertynyt katselemaan sekä alkuiltaa viettämään :) Sai maistella Gringosin / Chilikaupan erilaisia erikoisuuksia siinä chilien ohella, joten piirun verran tuli kulinaristisiakin kokemuksia kartoitettua.
Ja jessus sitä kapsaiinipöllyä, minkä tuo pieni aterioiminen tarjosi. Endorfiini rupesi pauhaamaan oikein kunnolla. Ei kait tämä nyt ihan sitä voita, mutta hullu elämys kuitenkin.
Eiköhän se 'virallien ruokalista'kin tänne tiensä jossain vaiheessa löydä. Artikkeleita oli tarjolla monen moista, maultaan pahsta melkosen hyvään :)
Menuu oli kutakuinkin tämä:
Lajitelma Heinän miedompia chilejä
Tuoretta ja säilöttyä jalapenoa
Habaneropirtelö
Taco TULISELLA täytteellä
RIP siivet, ekstratulisuus
3 kpl rawit -chilejä
Bih jolokia -salsa ja nachot
3 kpl Madame Jeannette -chilejä
Lääkeruiskullinen Dragon's Blood -kastiketta, "Lohikäärmeen verinäyte"
kuivattuja Bih jolokioita 3+ kpl
ja lopussa peli meni hurjaksi, ei meinattu saada voittajaa selville millään joten tarjolle tuotiin ainakin:
rawitteja
habaneroja
ekstraktikastikkeessa dipattuja habaneroja
lisää bih jolokioita
ja peli ratkesi vasta kun menossa oli kolmas täysi snapsilasillinen terästettyä habanerososetta (tuoreista)...
Willen ottamia kuvia löytyy: http://chilikauppa.fi/kisa/ (http://chilikauppa.fi/kisa/)
Sen verran puolustan kuvien kohderyhmää, että olin kuvaamassa yhtä kilpailijaa suurimmaksi osaksi ja Volitans hoiti tuon "ammattikuvaamisen".
Loisto kisa. Ensi kerralla ehkä hieman paremmalla treenauksella mukaan.
Jolokia salsa alkoi jo tekemään turhan tiukkaa ja laatoitukseenhan sitä oli käytävä.
Kyllä... Loisto kisa.... Ensimmäiset 6 osaa olivat jopa herkullisia... Rawitteja lukuunottamatta... ;)
Ja tuo syöty määrä oli kyllä melkoinen... Sen viimeisen... (eikös se olis ollu tasapeli jos olisin syönyt sen?) oli sit liikaa tai en päässyt aloittamaan sitä kun siinä oleva rawit aiheutti stopin... Kova vastus ja parempi voitti ;) näköjään noita ekstrakti kastikkeita tarvitaan varsinkin kisaan että saadaan tarpeeksi tulista aikaiseksi :) madame jeanetet meni aika helpolla alas... Ja ne ekstra tuliset wingsit olivat mun mielestä ihan yhtä tulisia kuin hornetit... ;)
jalapenot tosi herkullisia eikä ruiskussa ollut dragons bloodkaan ollut niitä huonoimpia...
No ne bih jolokiat meni heittämällä nekin...
Mutta sitten alkoi olla jo vatsa täysi... Ja kapsaisiini raja myös...
Habapyree oli kans ihan ok... Mutta voitte kuvitella montako habaa tarvittiin se tekemiseen :) ja olenko väärässä että siinä oli jotain ekstraa sekoitettuna... No onneksi pääsin mukaan onnittelut voittajalle...
ja tässä kisassahan oli tarkoitus löytää omat rajat itsellä ne rajat on kyllä menneet tosi ylös....
Suussa polte oli pari kertaa kova... Mutta se ei kyllä vaikuttanut kisaan... Vatsa antoi periksi ensin... Enkä kyllä tuolla määrällä chiliä yhtään ihmettele...
Ja mads keep on practising... You're doing fine...
Sama xbow... Näki sen kyllä jo oulussa... :)
Burax... Chilin syönnin opetuslapsi... Sinuun olin hiukan pettynyt... Pystyt kyllä parempaan... Olet sen kyllä osoittanut jo Mutta hyvää viihdettä tarjosit kyllä... ;)
Ai niin... Ja lopuksi... Vatsakivuista selvittiin helposti mutta edelleenkaan ei edes ROFfia saanut tämäkään kisa aikaiseksi... Aamulla juuri ja juuri huomasi että tulista tullut syötyä...
Lainaus käyttäjältä: herra 47 - toukokuu 29, 2009, 08:15:40 APBurax... Chilin syönnin opetuslapsi... Sinuun olin hiukan pettynyt... Pystyt kyllä parempaan... Olet sen kyllä osoittanut jo Mutta hyvää viihdettä tarjosit kyllä... ;)
Siellä yleisössä naisihmiset huusi hädissään Buraxia lopettamaan kun tämä joutui kaksin tärisevin käsin pitämään salsakuorrutetusta nachosta kiinni jotta sai sen väkisin työnnettyä suuhunsa :D
Huippu kisa oli, kiitokset järjestäjille siitä!
Itse sijoituin kuudenneksi, kyllä nämä madamet olivat jo aivan liikaa. Hikoilin kisan aikana litrakaupalla, yleisölle hupia :) Ja nyt on sitten ollut pahimmat roffit ikinä, kesken yön piti herätä kahdesti vesiklosettiin ja näin aamutuimaan on vaikea istua tuolilla, kuulemma uikutin unissani. MAHTAVAA, ens vuonna uusiks!
Meikä taisi selvitä "koitoksesta" yllättävän vähäisillä roffeilla. Iltamyöhäsellä vattaa vähän nipisteli, niin päätin sitten pikkuisen uusia klosetin laatoitusta. Nipistelyt voimistuivat tästä, jugurttia päälle ja johan asettui, olosuhteisiin nähden hyvin tuli yö nukuttua, kirjaakin sai sujuvasti luettua rennon olon vallitessa, ei ollenkaan paha :) Et ei muuta kun rokkenrol ja uusiks sit joskus.
Polte kilpailun aikana ailahteli, välilä tuli helpompaa safkaa, toisinaan taas ei. Pahimmillaan joutui pikkuisen kiemurtelemaan ja vettä siemailemaan. Taas oppi omista "rajoista" jotain uutta.
Edit: Ja tietty kiitokset myös järjestäjille ( Janne + Gringos Locos ). Vaikutti kaikin puolin onnistuneelta tapahtumalta :)
Onneksi oksensin kunnolla, joten säästyin pahoilta roffeilta. :-*
Pistetään tuo häviö nyt huonon treenauksen piikkiin.
Opettakaa minut voittamaan. ;)
Jäi näkemättä spektaakkeli, harmi kyllä... Mutta ensi kerralla tuskatasoa voi kenties lisätä parilla saatanallisella annuumilla: Goat's Weed ja Purira tapaavat ottaa luulot pois keneltä vain. Ja sitten on aivan infernaalisia Canario-pubescenseja... ;)