Kasvatus ja yleinen chilitieto => Päiväkirjat ja fotoalbumit => Aiheen aloitti: Maz - tammikuu 07, 2010, 12:35:26 IP

Otsikko: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - tammikuu 07, 2010, 12:35:26 IP
Terve kaikille.
Olihan se tietysti odotettavissa kun löysin tämän foorumin ja fataliin siemenkaupan. Ensimmäisessä erässä laitoin itämään, short yellow tabasco,  starfisch, 7pod, rocoto de san isidro, haba caribbean red, ylläripussukan. Tulossa vielä, Harold st. Barts, Trinidad Scorpion Morouga Blend, Lemon Drop. Valona 90w led ufo ja mullalla mennään. Osa joutuu varmaan sijaiskoteihin tilanpuutteen takia, onneksi hyviä ehdokkaita löytyy. Yritän laittaa kuvia kunhan alkaa tapahtua. Valitettavasti en ehtinyt ottaa kuvaa siitä kun mopo keula pystyssä katosi horisonttiin.  :D
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - tammikuu 08, 2010, 09:37:36 AP
Kaksi 21.12 laitettua Short yellow tabascoa ovat nyt sirkkalehdillä, isompi yrittää jo punkea ensimmäisiä oikeita lehtiä. Samaan aikaan laitetut 7podin siemenet ovat itäneet, pieni häntä vasta, mutta siitähän se lähtee. Tää on aika hauskaa puhaa, oli pakko käydä tarkistamassa tilanteen heti kun heräs, ei edes kahvia ehtinyt keittää.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: MadDog - tammikuu 08, 2010, 13:06:33 IP
Heh, tutulta kuullostaa. Juuri noin se lähtee! ;D
Tervetuloa Chilipäiden joukkoon!
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: bluesman - tammikuu 08, 2010, 17:48:09 IP
 Tervetuloa moponsa kanssa karanneiden joukkoon. Sun pitää pari kertaa päivässä vielä tässä vaiheessa käydä Fataliin sivuilla oliskos vielä ehkä jotain lajiketta jota vois sittenkin vielä kokeilla? Ja aamulla ensin tsekkaamaan taimet ennenkuin vessaan?
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: TunturiTiger - tammikuu 08, 2010, 18:19:07 IP
Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 08, 2010, 17:48:09 IP
Tervetuloa moponsa kanssa karanneiden joukkoon. Sun pitää pari kertaa päivässä vielä tässä vaiheessa käydä Fataliin sivuilla oliskos vielä ehkä jotain lajiketta jota vois sittenkin vielä kokeilla? Ja aamulla ensin tsekkaamaan taimet ennenkuin vessaan?
Yöllä heräät ihan vaan katsomaan, joko jotain vihreää mutkaa näkyy mullan pinnalla. Lapset huutaa nälkäänsä, mutta sulla on vielä pari tainta kastelematta tai joku postaus forumilla lukematta.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: rasse - tammikuu 08, 2010, 19:33:01 IP
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 08, 2010, 18:19:07 IP
Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 08, 2010, 17:48:09 IP
Tervetuloa moponsa kanssa karanneiden joukkoon. Sun pitää pari kertaa päivässä vielä tässä vaiheessa käydä Fataliin sivuilla oliskos vielä ehkä jotain lajiketta jota vois sittenkin vielä kokeilla? Ja aamulla ensin tsekkaamaan taimet ennenkuin vessaan?
Yöllä heräät ihan vaan katsomaan, joko jotain vihreää mutkaa näkyy mullan pinnalla. Lapset huutaa nälkäänsä, mutta sulla on vielä pari tainta kastelematta tai joku postaus forumilla lukematta.

Heräät? Miten niin heräät? Kuka uskaltaa nukkua, kun taimille voi sattua jotain...
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - tammikuu 17, 2010, 16:32:55 IP
Nyt on alkanut tapahtua, 16 itänyt josta neljä istutettu multaan. Starfisch ollut nopein mutta muutkin tulevat hyvää vautia perässä. Pieni kriisi päällä kun rahat/mullat/purnukat loppu. Tilakin tulee loppumaan kesken, lisäksi menin vielä ostamaan lisää siiduja. :) Kuvia olis mukavaa laittaa, mutta, miks helkkarissa ensin keksitään standardi (usb) ja seuraavaksi useita keskenään sopimattomia versiota. Tossa vieressä neljä eri versiota usb-piuhasta, ei vaan ole sitä kameraan sopivaa.   ???
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: jeQQ - tammikuu 17, 2010, 16:34:05 IP
Muistikortinlukija on aika kova sana! ;)
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - tammikuu 17, 2010, 17:03:12 IP
Millä tulee kiinni, varmaan firewire?  ;) Olis varmaan hyvä, kyseessä kuitenkin lainattu vanha romu jossa kortti vielä jumissa. Oma lainattu muualle ja siihen löytyy tietysti sopiva piuha. Pieni pc vitutus vaan, helpotti jo.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: biblo - tammikuu 17, 2010, 17:03:57 IP
Yleensä usb-liitännällä nuo muistikortinlukijat.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: axo - tammikuu 18, 2010, 09:27:45 AP
Varmaan kyse siitä kameraan menevästä päästä...
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - tammikuu 18, 2010, 09:52:51 AP
Ok, mun kieroutunut huumori ei taida toimia. Elikkä toi firewire oli läppä, huomatkaa silmää vilkuttava hymiö sen perässä. En siis ole ostamassa kortinlukijaa. Syy siihen selviää hymiön jälkeen olevassa textissä. Mukavaa et porukka kuitenkin yrittää auttaa "hädässä" olevaa.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - tammikuu 19, 2010, 12:22:34 IP
Huomasin tänään luettuani muitten päiväkirjoja, ei mulla ole mopo karannut, korkeintaan takarengas hieman sutii. Aivan mielettömiä settejä porukalla tulossa. Tietysti kaupunkikaksio ärsyttävästi rajoittaa harrastusta, taidankin ottaa tuuletusparvekkeen kesällä chilien käyttöön, ompahan niistäkin sit jotain hyötyä kun ei niillä saa enää edes käydä röökillä.

Oma projekti näytää hyvältä uutta pukkaa kokoajan, tulis jo viikonloppu niin pääsis ostaa multaa ja istuttamaan ruukkuihin(maitopurkkeihin). Yks pataseiska on pakko istuttaa tänään, ollut niin kauan kivivillassa et muuten varmaan kuolee ravinnonpuutteeseen, onneksi säästin vähän multaa hätätilanteita varten.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Atheos__ - tammikuu 19, 2010, 12:55:37 IP
Kaksiohan on oikein luksusta chilinkasvattajalle, itse majailen 15 chilikasvini kanssa kaupunkiyksiössä  ;D
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - tammikuu 19, 2010, 13:39:39 IP
Mulle on tulossa yli 30kpl, ja siinä ei oo edes kaikki mitä tekis mieli laittaa, jos pyhittäis makkarin chileille ja laittais keskelle huonetta tämmösen, http://www.youtube.com/watch?v=XwHrCa3ie88&feature=related , olis kyllä siistii. Voi tietysti olla et kohta ovikello sois. 8) 
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: MadDog - tammikuu 19, 2010, 14:38:52 IP
Wau, tuo on aika huima viritys!
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - tammikuu 20, 2010, 18:18:42 IP
Puuhastelu jatkuu, tänään tuli istutettua multaan.

  1kpl Rocote de San Isidro
  1kpl 7 pot
  1kpl Starfisch
  3kpl Habanero, Caribbean Red

Vaikka tilaa ei olis niin itämään lähti.


  2kpl Aji Cristal
  2kpl Trinidad Scorpion Morouga Blend
  3kpl Turbo Pube
  3kpl Lemon Drop

Vielä pitää saada Harold St. Bart's mahtumaan, en vaan tiedä mihin.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - tammikuu 25, 2010, 18:16:20 IP
Viikonloppuna oli erittäin laiska olo, hyvä et sai edes tämänverran aikaiseksi.

Siirsin idätysboxista multaan.

  3kpl jotain (Yllärisiemeniä)
  1kpl Starfisch
  3kpl Rocote de sa isidro
  1kpl cap 220

Näin sain tilaa idättää

  5kpl Harold st. Bart's

Kuviakin on tullut otettua, sain ladattua ne imageshackiin sitten alkoi ongelmat. Miten saan ne linkitettyä tänne? Suoraan copy/paste osoiterivistä?
Nyt pitäis muuten olla lajikevalikoima valmis, uskokoon ken haluu, minä en.  :D No ainakin nyt on laitettu tulemaan kaikki mitä kotoa löytyy, pitää vaan pysyä poissa Fataliin sivuilta niin ehkä homma onnistuu.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - helmikuu 14, 2010, 10:05:45 AP
(http://img141.imageshack.us/i/7pod.jpg/)

Pakollinen kolmesirkkalehtinen 7pod, tuntuu olevan aika yleinen ominaisuus.

(http://img32.imageshack.us/i/yllri.jpg/)


Mitä ihmettä? Meinaako tää ylläri aloittaa kukkimisen? Ei ole kovin vanha ja asustaa maitopurkissa (puolikas).

Noin yleisesti voi sanoa että hirveä kiire on ollut mutta chilit on hengissä mikä on aika saavutus sillä hoitomäärällä mitä ne on saannut. Nyt pitäis homma rauhoittua, tarkoittaa että toivottavasti ehtii hengailla täällä useammin.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - helmikuu 14, 2010, 10:10:47 AP
En sitten näköjään osaa lisätä kuvia tähän.  :-\
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: waikku - helmikuu 14, 2010, 11:30:40 AP
Menet tuohon linkkiin ja otat siitä kuvasta ne ominaisuudet ni pitäs onnistua. Eli

tuo olis se oikee http://img32.imageshack.us/img32/2162/yllri.jpg
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - helmikuu 16, 2010, 16:41:05 IP
(http://img32.imageshack.us/img32/2162/yllri.jpg)
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - helmikuu 16, 2010, 16:42:02 IP
Jee, eihän tää niin vaikeata ollutkaan.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - helmikuu 24, 2010, 19:57:09 IP
Ei ole hommat paljon rauhoittunut, täällä ollaan kuitenkin taas.

Ekana kuva mun kaapista.
http://img203.imageshack.us/img203/827/kaappi.jpg

Sitten toinen mun yllärikukkijasta.
http://img237.imageshack.us/img237/2253/yllri2.jpg
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - helmikuu 28, 2010, 18:02:45 IP
Yllärikukkija on tehnyt jo toisen kukan. Pölytin tänään topsilla, saa nähdä mitä tulee.

http://img684.imageshack.us/img684/3914/yllri3.jpg

Tässä vielä parempi kuva itse kukasta. Osaisiko joku veikata mitä mun kaapissa kasvaa jo tässä vaiheessa?

http://img683.imageshack.us/img683/7690/yllri5.jpg

Tässä on outo veijari, kyseessä Lemon Drop, tuli kivivillakuutiosta väärinpäin, en tehnyt mitään asialle ja eräänä päivänä siinä oli lehti!? Olen melko varma että se todella nousi kivivillakuutiosta häntä edellä, sääli että en ottanut silloin yhtään kuvaa siitä, luulin kuitenkin että se menehtyy nopeasti. Onko se edes mahdollista että kasvi kasvaa näin?

http://img683.imageshack.us/img683/9250/outow.jpg

Short Yellow Tabasco on myös alkanut tekee nuppuja.

http://img220.imageshack.us/img220/2874/syts.jpg

Rocoto de San Isidrot olivat erittäin huonossa kunnossa, siirsin ne viileämpään paikkaan pikkueslien alle, tuntuvat viihtyvän paremmin.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 01, 2010, 17:21:08 IP
Eikö kellään todella ole mitään aavistusta mikä voisi olla? Hei, vanhatketut herätkää! Toivon että olisi Capsicum frutescens, se olisi ainoa perussuku mikä puuttuu.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Atheos__ - maaliskuu 01, 2010, 17:37:41 IP
Tuolla oman päiväkirjan puolella arvailtiin jossain vaiheessa erään kasvin sukua.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=6734.msg80861#msg80861

Jos oikein käsitin niin fruten kukan heteiden varret ovat violetit. Voin toki taas olla väärässä, enemmän tietävät kertokoot lisää.  :)
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 01, 2010, 17:40:48 IP
Oikeassahan olet, taitaa olla ihan joku Capsicum chinense, pieni pettymys.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 02, 2010, 06:13:09 AP
Ruukkutilanne parani, hain puutarhurinverstaalta 25kpl 2,5l ruukkua, samalla tarttui mukaan 1l biobizz bloomia. Grow löytyy ennestään. Yllärikukkiassa on nyt jo kolme kukkaa, saa nähdä mitä tapahtuu kun siirrän sen tänään isompaan ruukkuun.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 04, 2010, 08:58:56 AP
Tällä hetkellä.

- Starfifisch 7

- Harold St. Bart´s 4

-  7 Pot 4

- Short yellow tabasco 2

- Habanero, Caribbean red 2

- Ylläri 5

- Cap 220 1

- Turbo pube 3

- Trinidad Scorpio 2

- Rocoto de san Isidro 4

- Lemon drop 1

Eihän se mopo pitkälle karannut.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 05, 2010, 14:44:39 IP
Ylläri on tehnyt ekan podin!  :D

http://img443.imageshack.us/img443/8403/illri6.jpg


Idätyslaatikossa löytyi vielä yksi itänyt yllärisiemen, laitettu 5.1. Kyllä nämä Fataliin suprice siemenet ainakin minulle aiheuttavat yllätyksiä.

Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 09, 2010, 09:38:11 AP
Lepoisa ja aurinkoinen vapaapäivä, lähössä kävelylle ja hakemaan multaa. Tarkoitus olisi siirtää mahdollisimman monta chiliä maitopurkeista 2,5l ruukkuihin. Starfishit jotka ovat olleet jo jonkun aikaa 2,5l ruukuissa ovat muuttuneet erittäin janoisiksi, vaikka varsinaista venymistä ei näy, luultavasti kasvattavat juuria.

Nyt pari testiä, jos vaikka sais noi kuvat toimimaan. Starfishin juuret kyseessä, taisin siirtää ne aika sopivaan aikaan?

http://img717.imageshack.us/img717/7688/juuret.jpg

http://img717.imageshack.us/img717/7688/juuret.jpg
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 09, 2010, 09:41:28 AP
Luovutan, en vaan saa noita perkeleen kuvia tänne, olkoot sitten linkin takana!!  >:(
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: ingeniero - maaliskuu 09, 2010, 10:49:53 AP
Ei hätä tämännäköinen jos kerran osaat imageshackia käyttää!
Otat sieltä niistä linkkivaihtoehdoista, jotka tulevat ladatun kuvan alle sellaisen vaihtoehdon jossa lukee "forum..."
Sellaisen lykkäät suoraan tänne näin.

Toinen vaihtoehto et otat tuosta muotoiluvalikosta, hymiöiden yläpuolelta, vaihtoehdon "lisää kuva". Tulee tämännäköiset merkinnät [img ]xxx[/i mg]
Tohon keskelle xxx-sarjan tilalle tunget noi linkkisi, niin ne näkyvät kuvina täällä foorumilla jatkossa. Eli ei tarvitse ladata kuvia uudestaan, vaan vain muokkaat tuon viestisi linkit noiden merkintöjen keskelle, yksi kerrallaan tietysti.

EDIT: toi kuvan lisäys nappi löytyy viestiä kirjoittaessa silmää vinkkaavan hymiön yläpuolelta...vasen laita ja toinen keskimmäisessä rivissä, siinä sellainen kuvakehys näkyykin pienellä. Noi mun img-hakasulkeet on tahallisesti laitettu välilyönneillä sekaisin, jotta pystyin näyttämään mihin laitat ja mitä.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 09, 2010, 12:12:51 IP
Kiitos, olen käyttänyt direct linkkiä, nyt sitä multaa hakemaan, hermot rauhoittuu kunhan saa istuttaa muutaman chilin. ;) Kokeilen myöhemmin sitten uudestaan.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 09, 2010, 13:35:11 IP
Noniin, mullat haettu, 12l mustaa ja 6l rainbow, ajattelin sekoittaa ne keskenään. Pubet saavat kunnian tänään, eivät oikein tunnu tuolla kaapissa viihtyvän, siirrän siis ikkunalaudalle ja taas Starfishit joutuu takasin kaappiin häpeämään kun eivät ikkunasta pitäneet. Taitaa muuten olla stadiin kevät tulossa, ihmiset hymylee ja kulkevat pää pystyssä! :o
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 16, 2010, 11:30:51 AP
Selvästi oikea ratkaisu laittaa pubet ikkunalaudalle ja starfishit kaappiin, nyt molemmat voivat hyvin. Vähän aikaa noi pubet ihmetteli uusia ruukkuja ja kylmyyttä, nyt kasvaa muutamassa jopa nuppuja. Ei lisävaloa ja ikkuna pohjoiseen, on kyllä sitkeitä sissejä.

(http://img688.imageshack.us/img688/2184/pub1.jpg)

Starfishit kaapissa, en pidä kun yhtä itselläni. Pitäis laittaa muut jakoon tällä viikolla, saa sitten tilaa laittaa C.chinenset isompiin ruukkuihin.

(http://img693.imageshack.us/img693/142/star1ez.jpg)

Ohhoh, onpa paskaset ikkunat, pitää heti pestä kun menee plussan puolelle, saa rehutkin lisää valoa. :o
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 25, 2010, 09:42:15 AP
Päivitystä, kasvamassa tällä hetkellä.

- Starfisch 1

- Harold St. Bart´s 3

-  7 Pot 3

- Short yellow tabasco 1

- Habanero, Caribbean red 1

- Ylläri 3

- Cap 220 1

- Turbo pube 3

- Trinidad Scorpio 1

- Rocoto de san Isidro 1

- Lemon drop 1
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - maaliskuu 25, 2010, 09:54:19 AP
Noniin, tuli pieni välisäätö. Uskaltaa jo sanoa et mopo on näpeissä taas, olis tarkoitus että loppujenlopuks jäis 1kpl jokaista. Kasvu jatkuu hyvänä, tietysti se yksi poikkeus pitää löytyä.

Tässä mun ainoa Lemon drop, vieressä samaan aikaa itämään laitettuja, Trinidad Scorpio, Ylläri, Habanero, Caribbean red. Onhan niissä aikamoinen ero.  ???
(http://img192.imageshack.us/img192/562/rple.jpg)
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - toukokuu 06, 2010, 11:40:43 AP
Ohhoh, onpas aikaa mennyt siitä kun viimeiksi tuli päivitettyä.

Kuvassa kauden eka kypsä podi, samassa minikokoisessa yllärissä ainakin 10kpl! melkein valmista raakiletta. Todellinen ihmechili, nopein itää, kukkii, tekee podia ja kypsyä. Otin siemenet talteen lykkäsin kivivillakuutioon, pari päivää ja niskalenkit pukkaa jo pintaan. Jos joku osaa sanoa mikä voisi olla niin olisin erittäin tyytyväinen.

Sorry, huono kuva.
(http://img19.imageshack.us/img19/5466/podi1.jpg)

Aika paljon oli siemeniä.
(http://img532.imageshack.us/img532/9346/siidu1.jpg)
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: MaXXer - toukokuu 06, 2010, 22:47:06 IP
Hienon näköistä, oot varmaan maistanut tuota ylläriäs, minkä makuinen mahtaa olla?
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - toukokuu 08, 2010, 13:42:43 IP
Maku ei kyllä mikään mullistava, jotenkin "ohut", punainen oli hedelmäisempi, vihreä hernemäisempi. Poltetta sopivasti mulle mutta sekin "ohut", ei kestänyt kauan. Ei mitään karkkina naposteltavaa mutta leivän päällä yllätti, oli oikein hyvä. Eiköhän toimi hyvin sapuskoissa. Tosta puskasta saa varmaan hauskan bonchin.
Otsikko: Vs: Mazin mopo karkas.
Kirjoitti: Maz - toukokuu 08, 2010, 14:48:37 IP
Esittelyssä tänään mun Lemon Drop. Tällä oli tosi vaikea lapsuus, kuva tossa pari postausta aikasemmin. Ei sitten millään lähtenyt kasvaa kunnes yhtäkkiä innostui. Kun siirsin isompaan ruukkuun niin otti vielä nokkiinsa, heittäytyi maahan ja veti itkuraivarit. Päätin et mähän en mokomaa lähe tukemaan, muutaman päivän päästä alkoi nostaa päätään. Tästä ikävästä episoodista ei sitten jäännyt kun mutka varteen. Nyt on jo muutama pieni nuppu. Ollaan siis kavereita taas. :)

(http://img51.imageshack.us/img51/9017/lemond1.jpg)