Kasvatus ja yleinen chilitieto => Päiväkirjat ja fotoalbumit => Aiheen aloitti: Tepi - tammikuu 16, 2010, 20:28:13 IP

Otsikko: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - tammikuu 16, 2010, 20:28:13 IP
Jaahas...jos väärin en laske niin viides kausi lähdössä. Kaksi ensimmäistä meni muutamalla puskalla ihan kivasti, palkoja tuli vaikka kasvatus oli pelkkää pösseilyä alusta loppuun. Kolmas kausi loppui vuonna 2005 lyhyeen kun (entinen) kissani söi yhden työpäivään aikana joka ikisen taimen mitä olin saanut aikaiseksi. Vuosi sitten aloitin uudelleen...kaikki meni hyvin kesään asti jolloin vein puskat minikasvariin pihalle ja viikon lomareissun aikana ötökät söi suurimman osan lehdistä. Reissun jälkeen sattunut otti sen verran paljon aivoon, että ajelin ruohonleikkurilla jäljelle jääneiden päältä.

Mutta nyt sitten uudestaan. Settinä toimii Fataliilta tilatut:
- Bird' eye baby
- Inca red drop
- jokin tuntematon jonka etiketin vahingossa tuhosin
- CO1172
- hungarian hot cherry
- naga morich
- Criolla sella
- Aji cristal
- ylläri siemeniä kahta(?) eri lajia

Laitoin siemenet itämään 12.1 kaikkien taiteen sääntöjen mukaan uunin pellille kaktusmultaan. Ja voi tsädää, tänään aamulla oli neljä Incaa kohonnut mullasta.
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/8/83530/1263666439_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)

Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - tammikuu 17, 2010, 14:00:52 IP
Yön aikana myös BEB, Naga ja CO1172 oli pukannut ulos ensimmäisensä. Lisäksi Incaa oli tullut yksi lisää. Kävin syntymien kunniaksi hakemassa autotallista jäisen turvemultasäkin sisälle sulamaan.
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - tammikuu 20, 2010, 20:48:59 IP
Idätykset ovat edenneet lupaavasti. Viime yönä ensimmäinen Criollakin tuli mullasta. Ainoastaan Aji Cristallit ovat edelleen itämättä. Nuo Fataliin "surprise seedsit" ovat olleet melkoisia vauhdikkaita- omien laskujeni mukaan kymmenkunta (lahes kaikki) on jo itänyt.
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - tammikuu 30, 2010, 20:34:59 IP
Jaahans, parin viikon tuloksena on loisteputken ja spottien alla 36 itänyttä joista ehkä puolet on alkanut tekeen oikeita lehtiä. Kaikki muut paitsi Aji Cristal itivät ainakin jollain prosentilla (en laskenut siemeniä enkä viitsi alkaa arvailemaankaa)- missä ajassa Aji Cristalin pitäisi oikein itää?? Vai itääköhän se ollenkaan...ilmeisesti muillakin on ainakin joskus ollut on ongelmia saman lajin kanssa(?).
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: teemu - tammikuu 30, 2010, 20:41:11 IP
mulla kesti Cristaleilla kivivillassa 24-28 asteen lämpötilassa 2 viikkoa about.
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - helmikuu 11, 2010, 20:57:56 IP
Päivitystä tännekin. Tänään vauvat muuttivat valoisampiin olosuhteisiin natikan alle.
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/8/83530/1265913619_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Aikaisemmin ainoa valonlähde on ollut yksi ainoa loisteputki sekä hyvin vähäinen luonnonvalo.
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/8/83530/1265914586_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - maaliskuu 05, 2010, 21:50:04 IP
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/8/83530/1267818469_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Pitkästä aikaa päivitystä tännekin...kivasti on puskat kasvaneet.
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - maaliskuu 14, 2010, 20:46:13 IP
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/8/83530/1268591705_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Kohta käy vaatekomero pieneksi  :). Olin viikon lomalla ja puskien kastelu sujui sinä aikana hyvin...ainoa miinus että autotallista haettu ajastin ei toimikaan 21-23 välisenä aikana- ts. ei silloin natikan olisi pitänyt sammua, ei se ollutkaan sammunut...natikka on ollut viikon yhtämittaa päällä. Osassa puskista näkyy lehdissä voikasta rullalle menoa, ihan kuin olisin lannoittanut liikaa- joka ei puolestaan voi olla mahdollista koska näillä mullilla chilit eivät ole saaneet lainkaan lisälannoitusta, pelkkää merileväuutetta ja sitäkin säästeliäästi. En oikeastaan keksinyt muuta selitystä kuin tuon viikon kestäneen yhtämittaisen valaistuksen.

Hungarian hot cherry pukkaa kolmesta puskasta nuppuakin...minkähän kokoinen tästä tulee? Nuput olen nyppinyt pois, tuntuu liian aikaiselta antaa noiden vielä kukkia
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - maaliskuu 29, 2010, 19:38:53 IP
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/8/83530/1269880323_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Parissa viikossa on tapahtunut kummasti...Incat ja Hungarian hot cherryt innostuivat kasvuun ruukun vaihdon jälkeen. Molemmat lajikkeet ovat aloittaneet kukinna, ensimmäiset nuput nypin pois mutta en enää ole viitsinyt kukkikoot niin näkee mitä sen jälkeen seuraa. Toisin kävi ylläritsileille ruukunvaihdon jälkeen, lopettivat kasvunsa kokonaan. Nagat vaikuttavat voivan hyvin vaikka kasvu ei vielä päätä huimaakaan.
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - huhtikuu 02, 2010, 14:46:32 IP
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/8/83530/1270208477_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Chileillä oli tänään muuttopäivä, tähänastinen sijoituspaikka eli vaatehuone alkoi käymään pieneksi ja siirsin puskat tyhjänä olevaan huoneeseen. Samalla Ikean vaateteline sai uuden elämän natikan ripustimena...nyt on tuosta säädettävästä tangon korkeudesta jotain hyötyäkin.
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - huhtikuu 10, 2010, 19:45:55 IP
Kevään ensimmäinen, hungarian hot cherry pukkaa podia:
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/8/83530/1270917553_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Olen tänä vuonna kunnostautunut totaalisesti ruukkujen nimilappujen hukkaamisessa...suurinosa osa paristakymmenestä taimesta alkaa jo olla luokkaa tuntematon vaikka virallisesti tuntemattomia ei ole kuin kahta lajiketta...ja äskeisen laskennan mukaan puskia on ainakin kuutta eri sorttia. Onneksi bird's eye babyn, nagan ja hungarian hot cherryn sentään tunnistan, Incatkin 50% todennäköisyydellä.
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - huhtikuu 24, 2010, 11:24:16 AP
Valaistu tila alkaa uhkaavasti loppua kesken, osa nagoista piti siirtää olkkariin luonnovalon armoille ja lahjoittaa adoptioperheille. Tuleepahan levitettyä sivistystäkin samalla.
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/8/83530/1272096646_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)

Ensimmäistä kertaa omalla urallani puskat voivat hyvin  :D- kun vain tietäisi mitä nuo puskat on...ikävästi ne tuntemattomat lajit ovat menestyneet parhaiten...ja ne joista olen tuhonnut tunnistetiedot  8).
(http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/8/83530/1272096685_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg)
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: psyphish - huhtikuu 24, 2010, 12:16:44 IP
Tuo natikkastandi on aika mahtava. Olen pitkään miettinyt miten saisin ton natikan ripustettua kun ei katto kestä kiinnityksiä. Sääli vaan ettei ole ikeaa 100km säteellä  :-\
Otsikko: Vs: Tepi 2010
Kirjoitti: Tepi - toukokuu 13, 2010, 20:40:41 IP
Kevään ensimmäinen kypsä podi maistettu  :)...lajike oli joko "joku jonka etiketin tuhosin" tai sitten Fataliin ylläri. Taidan laittaa tänne kuvaa jos vaikka joku sen tunnistaisi.