Kovasti koitin googlettaa harsosääskiä ja ei löytynyt kuvaa lentokyvyttömästä vaiheesta joten räpsin itse pari fotoa tuholaisista. Päättelin että ovat harsosääskiä a.k.a "pikkukärpäsiä" koska niitä täällä kämpässä leijailee. Vai ovatko rakkaat chilini mahdollisesti joutuneet kahden eri tuholaisen kohteeksi samanaikaisesti.
(http://www.mbnet.fi/~leipa/otokka.jpg)
(http://www.mbnet.fi/~leipa/otokka2.jpg)
(http://www.mbnet.fi/~leipa/kasvi.jpg)
Pahoittelen kamerakännykän huonoa laatua.
Siis mikäs tässä on nyt ongelma? Raidit vaan niskaan ja done. Ei sitä tarvii tietää mitä paskiaisia siellä on, raidia vaan jos lehtiä nakertavat. ;D
Ja raidit sitten pimeellä, ettei mee valossa piloille.
Ripsiäiset ovat hyökänneet chiliesi kimppuun.
Myrkytä ne perkeleet! ;D
Anna palaa! Tapa ne! Kukkaraidia päälle.
samanlaista vahinkoa ovat tehneet kasveilleni! mistä noita myrkkyjä oikein saisi kun chili on bubblerissa niin ei mutaan voii laittaa myrkkyjä ja se kukkii kohta
Supermarketeista saa Raidin House & Garden ja Super Raid nimisiä aerosoleja. Kyllä luulis lähtevän.
Itse myrkytin just Raidin House & Gardenilla. Siinä varoaika on yksi viikko.
Mulla ei tosin ollut ripsiäisiä tai mitää muutakaan. Ihan vaan varmuudeks myrkytin, kun toin chilit sisälle. :D
Viime vuonna tuli ripsiäisiä sisälle, vaikka ulkona niistä ei ollut merkkiäkään.
Lainaus käyttäjältä: Aloittelemassa :D - syyskuu 13, 2010, 23:24:37 IP
samanlaista vahinkoa ovat tehneet kasveilleni! mistä noita myrkkyjä oikein saisi kun chili on bubblerissa niin ei mutaan voii laittaa myrkkyjä ja se kukkii kohta
Tota..."mistä saa raidia"???
Katso keltaisilta sivuilta "Myrkkymyymälä"....
Ei kyllä näy hyönteisen hyönteistä :D mutta ovatko ne kuinka pieniä?
Pakko vastata tähän vielä että pääsin näistä "eroon" elokuun lopulla kun siirsin kasvit sisään. Kasveista nimittäin lähtivät kun siirsin sisälle (en tiedä auttoiko lecasorakerros) mutta parvekkeella viihtyvät vieläkin ilman että siellä on ollu kasvin kasvia. Huomasin tässä taannoin kun avasin saunan ikkunan alakerrasta että kyseisiä kerpeleitä oli ikkunalaudalla ja osittain jopa ikkunan välissä. Ovat ilmeisesti kiivenneet parvekkeelle maan tasanteelta.
Pitänee näköjään tukkia jokainen rako ja myrkyttää samat alueet kunnolla parvekkeelta että ei tule kutsumattomia vieraita ensi kesänä. Harmittaa vaan katsoa komeita Brown Habaneron 25cm lehtiä osittain syötyinä >:(