Kysely
Kysymys:
Onko chilin syönti masokismia?
Vaihtoehto 1: Kyllä
ääntä: 33
Vaihtoehto 2: Ei
ääntä: 101
Kävi mielessä, kun katsoi Naga 2010 tapahtumassa näitä Death Burgerin ym syöneitä..
Onko kipu nautinnollista.. ;D
Noo, enpä ny tiedä. Lähinnä just sen purilaisen kohdalla piti itte kokeilla että semmosen saa syötyä.
Nautintohan siitä on kaukana, varsinkin kun makua ei ole.
Kaveria lainatakseni noin muuten, "Hedonistejahan tässä ollaan".
Yritän välttää masokismimaista chilinsyöntiä, vaikka tekeehän se terää välillä maustaa vähän yli, mutta kivempaa on syödä onnistuneesti chilillä maustettua ruokaa. Onnistunut on mulle sellainen että ruokakin vielä maistuu tulisuuden lisäksi, mutta vähän joutuu puhaltamaan. :D
Kokonaisia naga- tai habanerohedelmiä syön harvakseltaan, mutta jostain syystä sellainenkin eksyy silloin tällöin suuhun. Viimeksi viikonloppuna kun mietin että onkohan toleranssi kasvanut. Ei ollut, mutta kivaa oli.
Vahvempia kastikkeita harvemmin tulee sellaisenaan lusikoitua, ellei ole sitten erityisen tylsää.
::)
Itsasiassa joskus on kivaa koitella rajojaan chilissäkin..
mutta ei mielestäni masokismia ole..vaikka äkkiähän siitä saa semmoista..
ja niinkuin tuo intialainen nainen teki...hierokaa silmiinne/sukupuolielimiinne chiliä niin voimme puhua masokismista.. ::)
P.s. ja ettei kukaan nyt taas käsittäisi väärin, intialainen nainen hieroi chiliä VAIN silmiin.
Pääasiallisesti ei ole. Joskus tosin tekee mieli vähän kokeilla omia rajojaan, mutta silloinkin annos jää maksimissaan (muidenmielestä) semituliseen sapuskaan.
Yleensä laitan ruokaa chiliä kohtuudella, jotta koko perhe voi sitä syödä. Jos sitten itse haluan lisää potkua soppaan, niin sitä varten mulla on kastikkeita, säilykkeitä ja kuivattua chiliä. Chiliä tosin meilä laitetaan aivan kaikkialle esim. vaimo laittaa sitä jäätelöön ja ja itse laitan sitä jugurttiin.
Onko esim. parilla habanerosiivulla miedosti tuliseksi maustettu chili con carne ryyditettynä ripauksella Fataliin savukristallia nautittuna vaikkapa Okell`s Aile Smoked Celtic Porterin kanssa masokismia? Kaukana siitä. Herkku jota ei viitsi tehdä kuin hyvin harvoin jotta nautinto olisi joka kerta yhtä sykähdyttävä.
Onko tuoreiden nagojen kilpasyönti masokismia? vastaan kyllä...
Mutta siinäpä mielestäni on nimenomaan koko harrastuksen suola... Lajikkeita löytyy joka makuun ja toleranssiin, sekä niiden yhdistelmillä saa vaikka pahvipuriste-pakastesein maistumaan oikeasti hyvältä.
Sekä niille, jotka haluavat toisinaan kokeilla rajojaan (luen kyllä itsenikin tähän kastiin) löytyy ihan varmasti jokaiselle selättäjä. Jos ei enää Nagakaan riitä, löytyy aina näitä übertulisia ekstraktisooseja...
ei ole :) vaikka ulkopuolisen silmissä siltä saattaa vaikuttaa... oman sietokyvyn kokeilu on ihan kivaa joskus mutta yksin sitä ei viitsisi tehdä ja nuo kisat ovat kiva tapa yehdä sitä toisen samanhenkisten kanssa...
Chilin syönti siinä määrin kun se ei aiheuta merkittävää kipua ei ole masokismia, mutta chilinsyöntikisoissa masokismin raja alkaa häilyä. Masokismiin taipuvaiselle henkilölle syöntikisoissa on varmaankin jonkinlainen etu tai sitten kavereilla on vaan niin korkea kipukynnys. Toleranssin nostolla ei kuitenkaan pysty kokonaan häivyttämään kivun tunnetta. Ei kipu ole kivaa kuin niille jotka siitä nauttivat.
On ja ei ole.
99% oma chilinkäyttöni on käyttää chiliä ruoanlaitossa.
Mutta silloin tällöin, erittäin harvoin, koen pakottavaa tarvetta hakea parvekkeelta yksi tuore habanero ja kun kukaan ei ole näkemässä, popsia se kokonaisena. Sitten kärvistelen keittiön lattialla kuin myrkytetty torakka...
Sama kysymys onko maratoonin juokseminen masokismia ??? mielestäni se ehkä jo on ;D mutta chilin syöminen ei.
Onhan sitä aina hauska testaa rajojaan niin kuin räyhäkäs sanoi. Hauskinta on, että nagan syömis kisoja verattiin saunakisoihin: Tässä syödään vihanneksia, eikä itse olla niitä vihanneksia uunissa :D
Olis varmaan pitänyt kysyä, että onko Death Burger masokismia.. ;D
Tein tämän ketjun, koska se on hauska :D
Sekä notta. Suurin osa chileistä meidän taloudessa sujahtaa sapuskojen sekaan antamaan tarvittavan määrän poltetta. Joskus on kiva kokata vaikkapa übertulista chili con karmeeta, joskus taas pitää harrastaa täysin masokismista iloittelua narskuttamalla vaikka nagaa tai fataliita sellaisenaan.
Eli vastasin äänestykseen kyllä. Etenkin tulisimpien chilien syöminen sellaisenaan on ainakin omasta mielestäni jokseenkin masokismista. :)
Yleensä ei, kun ruokaa vaan maustaa mielyttävän makuiseksi.
Mutta, jostain olen päähäni saanu sen periaatteen, että minkä sain kasvamaan, on sitä myös tuoreelta maistettava.
Tässä vaiheessa kesää ei enää ole varma mitä laittoi kasvamaan ja mikä puska on mikin... Niinpä jouduin vastaamaan että kyllä!
Ei ole mun mielestä masokismia. Itsekin tulee välillä vähän kokeiltua rajojaan, mutta kivaa se vain on ;D
http://www.youtube.com/watch?v=IxmLSDsu59Y&feature=related
;D
Lainaus käyttäjältä: Mika73 - elokuu 31, 2010, 14:31:11 IP
http://www.youtube.com/watch?v=IxmLSDsu59Y&feature=related
;D
Hauskaa katsottavaa kyllä, tosin olen muutenki ihminen joka nauttii muiden kärsimyksestä ;D
Mukavaa kattoo kyllä kun muut kärsii...
Ei vaikka siitä poltteesta pidänkin. :D