Kasvatus ja yleinen chilitieto => Päiväkirjat ja fotoalbumit => Aiheen aloitti: jortikka71 - syyskuu 26, 2010, 17:46:12 IP

Otsikko: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: jortikka71 - syyskuu 26, 2010, 17:46:12 IP
kertokaas nyt silleen helpolla tavalla, miten ne kuvat liitetään jollain HELPOLLA ohjelmalla tänne..
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: masaiman - syyskuu 26, 2010, 18:00:01 IP
Luo tili vaik photobuckettiin, ja lataa kuvas sinne. Sit otat viestiä kirjoittaessa tosta hymiöiden päältä ton lisää kuva- nappulan. Lisää kuvan linkki (photobucketissa kuvan alla monta vaihtoehtoa, valitse "direct link") siihen kahden img-tekstin väliin. Eipä se siitä juuri yksinkertaisemmaksi tule... Itse tykkään vielä muuttaa kuvat 800x600 kokoon. toimii mun mielestä parhaiten täällä eikä kyykytä kännykkäselaimia.

Ei siihen mitään omaa ohjelmaa tarvita, se kuva vaan pitää olla varastoituna johonkin muualle netissä ja sit vaan linkittää sen viestiin...
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: MatskuPetteri - syyskuu 26, 2010, 18:26:31 IP
Hommaa gmail tili ja Picasa3.
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: Ryhis - syyskuu 26, 2010, 18:39:04 IP
Itse totaalisena fakki-idioottina en löytänyt muuta helppoa tapaa kuin kuvien resizeaminen windowsin "resize picture"-toiminnolla. Tätä ennen kuvat on tallennettu päivämäärän mukaan omiin kansioihinsa (/valokuvat/rehut/2010/syyskuu/1.9.2010.jpg)

Koon muuton jälkeen siirrän kuvat imageshackkiin kyseisen sivuston omalla upload-ohjelmalla. Käyttöliittymä on tuttu perinteisistä ftp-softista.

Upload-ohjelma antaa koko sortimentin erilaisia linkkejä kuvaan, kuva kerrallaan.
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: MasaT - syyskuu 26, 2010, 19:02:03 IP
Lainaus käyttäjältä: mattson - syyskuu 26, 2010, 18:00:01 IP
Luo tili vaik photobuckettiin, ja lataa kuvas sinne. Sit otat viestiä kirjoittaessa tosta hymiöiden päältä ton lisää kuva- nappulan. Lisää kuvan linkki (photobucketissa kuvan alla monta vaihtoehtoa, valitse "direct link") siihen kahden img-tekstin väliin. Eipä se siitä juuri yksinkertaisemmaksi tule... Itse tykkään vielä muuttaa kuvat 800x600 kokoon. toimii mun mielestä parhaiten täällä eikä kyykytä kännykkäselaimia.

Ei siihen mitään omaa ohjelmaa tarvita, se kuva vaan pitää olla varastoituna johonkin muualle netissä ja sit vaan linkittää sen viestiin...
Komppaan.
Kannattaa silti muistaa käyttää aina tuota esikatselua ennen kuvien tallentamista tänne foorumille.
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: MatskuPetteri - syyskuu 26, 2010, 19:06:01 IP
Koneelleni olen asentanut Picasa3 ohjelman. Asennus kävi helposti, on ilmainen ja suomenkielinen. Käytän muutenkin gmail sähköpostia ja kaiken muun ilmaisen ja suomenkielisen lisäksi gmail sähköpostitilillä saa myös Picasa verkkovalokuva-albumeille reilusti tilaa.
Katselen koneellani olevia kuvia Picasa3 ohjelmalla ja kun päätän jakaa jonkun kuvan julkisesti (tai vain tietyille tyypeille) painan lähetä nappia.

(http://lh4.ggpht.com/_FIu063VKEy8/TJ9sAx6ZcoI/AAAAAAAAAgI/bMwt4jc8ldQ/Picasan%20verkkoalbumi%20ohjekuva%20001.JPG)
Kuvassa on lähetysikkuna eli voin valita minkäkokoisena lähetän kuvan; käytän tuota pienintä blogeille ja tänne foorumille sopivaa kokoa. Kuva lähtee pienennettynä mutta ei muuta koneella olevaa alkuperäistä kuvaa.
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: hessi - syyskuu 26, 2010, 21:05:34 IP
itse vaihdoin tuon imageshackin  tuohon kuvatoniin, sitä käyttää täällä ainakin muutama ja on helppo
tässä blondin tavoin selostettu kuvan tuonti :)
siis ensin olet tallentanut kuvasi koneelle johonkin tiedostoon...
menet sivulle
http://kuvapilvi.fi/k/
ja siellä painat selaa painiketta, avaa yleensä suoraan viimeisen tiedoston jossa olet ollut (esim mihin olet kuvat tallentanut)
valitset kuvan jonka haluat siirtää
valitse skaalaa kuvaa nuolen alta 800px ja sitten tallenna
kestää hetken ja sitten valitset foorumille 1 eli menet hiirellä päälle ja klikkaat oikeaa ja sieltä kopioi ja sitten menet vaan omalle sivulle ja klikkaat liitä !
voikos helpompaa olla :) ei tarvise ladata mitään ohjelmaa koneelle! ja kuten huomaatte vanha blondikin tämän osaa kun on hyvin neuvottu :)
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: jeQQ - syyskuu 26, 2010, 21:09:57 IP
kuvat.fi on suht helppo. Luo joka kuvasta juuri sopivan kokosia esikatselukuvia, jotka voi sitten suoraan linkitellä
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: jortikka71 - syyskuu 27, 2010, 20:04:57 IP
no nyt  tuli jo valinnanvaikeus..! Kiitokset kaikille jeesistä, jos vaikka viikonlopun aikaan sais jotain aiksiseks..
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: ALIS123 - syyskuu 27, 2010, 20:32:45 IP
Kuvan pienennys onnistuu myös paintilla, avaa kuva, klikkaa yläpalkista kuva, sieltä venytä tai viistota, siihen laitat venytä kohdan vaaka ja pysty kohtiin vaikka 50 nii pienentää puoleen. Ja ite käytän imageshack.us kohtalaisen yksinkertanen, etusivulla on upload mistä klikkaa browse ja siihen valitsee kaikki kuvat mitä haluaa ja se myös antaa suoraa foorumilinkin kuvaan niin ei tarvi muuta ku kopioda se ja liittää.
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: MatskuPetteri - syyskuu 27, 2010, 21:44:01 IP
Onko tästä jo äänestys? Mitä web albumia käytät?
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: ALIS123 - syyskuu 27, 2010, 21:55:51 IP
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=8243.0

On nyt :D
Otsikko: Vs: helppiä päiväkirjan tekoon
Kirjoitti: jortikka71 - syyskuu 30, 2010, 17:54:06 IP
KuvatON käytössä.. kiitokset neuvoista.päiväkirja aloitettu..