Ruoanlaitto ja ravintolat => Mausteet => Aiheen aloitti: Tyttii - joulukuu 16, 2010, 15:47:29 IP

Otsikko: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Tyttii - joulukuu 16, 2010, 15:47:29 IP
Hei! Yritin etsiä topicia mitä muilta löytyy. En törmännyt. Tässä teille oma chiliosastoni, pahat yliviivattuna, suosikit lihavoituna:

Chiliöljy chiu chow
Tom Yum hot and sourpaste
Chilipapuja Rainbow
Hot pepper paste, makeaa, kertokaa joku fiksu käyttötapa?
Sambal oeleek with garlig,
vihreä ja punainen jalopenosäilyke
Tabasco
Blair's 4:n pikkupurkin sarja
Pepperoneja
Poppamies savuchili
Sweet chilisauce (exoticFood)
Shiracha hot chili sauce (Huy fong foods)
Chili-valkosipulikastike (spicyUp)
Chilli pickle in oil (Ahmed foods) Ei maistettu vielä
Sriracha Chilli sauce, strong  (Thaiworld import) ei maistettu
salsa mexicana (LaCostena) vetistä, ehkä johonkin kastikkeeseen pohjaksi tms.

Chilijauhe
Kuivattu naga jolokia

Tuore cristal aji
Tuore naga morich


Puuttuu Nate Dog's Cajun wingssauce, nam nam.
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Ryhis - joulukuu 16, 2010, 15:54:02 IP
Aihe: Paras pöytämauste. (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7345.0)
Aihe: Mitä maustehyllystäsi löytyy? (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7920.0)
Aihe: Tulisin chilisoossi/paras? (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7906.0)
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: trevori - tammikuu 12, 2012, 00:53:09 AP
Tossa tänhetkiset. Kuvasta puuttuu habanero-jolokia pyree http://imageshack.us/photo/my-images/707/pb250040z.jpg/
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: tomppa, - tammikuu 12, 2012, 09:40:33 AP
Rehellisesti sanottuna niitä on NIIN älytön määrä että en tahdo edes luetella kaikkia, kerran pistin tänne kaikki mitä löytyy ja nyt on chilituotteita ja mausteita siitäkin tuplasti!
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: TunturiTiger - tammikuu 12, 2012, 12:52:25 IP
Toi chiliöljy (tein itse) on kyllä hyvää ja monikäyttöstä tavaraa. Esim. ihan popcornin valmistuksessa erittäin hyvä.
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: tomppa, - tammikuu 12, 2012, 14:54:26 IP
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa  :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: TunturiTiger - tammikuu 12, 2012, 22:15:57 IP
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 14:54:26 IP
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa  :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!

Itseasiassa tuo on helvatun hyvää salaattikastikkeisiinkin! ;)
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: tomppa, - tammikuu 12, 2012, 23:01:23 IP
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 12, 2012, 22:15:57 IP
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 14:54:26 IP
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa  :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!

Itseasiassa tuo on helvatun hyvää salaattikastikkeisiinkin! ;)

Jaahas jaahas  8) no voihan sitä koittaa pitkästä aikaa mutta en tiedä miten tulee kauppansa tekemään. Se vaatisi melkein jotain sitrusmaista kaveriksi salaattiin..    jäävuorisalaattia,sitruunaa,chiliä,viinirypäleitä ja ananasta.. sitten chiliöljyä mukaan!  Voisipa kyllä koittaa  ::)  :P
ehkä mukaan murskattua pähkinää.. 
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: TunturiTiger - tammikuu 13, 2012, 00:55:07 AP
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 23:01:23 IP
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 12, 2012, 22:15:57 IP
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 14:54:26 IP
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa  :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!

Itseasiassa tuo on helvatun hyvää salaattikastikkeisiinkin! ;)

Jaahas jaahas  8) no voihan sitä koittaa pitkästä aikaa mutta en tiedä miten tulee kauppansa tekemään. Se vaatisi melkein jotain sitrusmaista kaveriksi salaattiin..    jäävuorisalaattia,sitruunaa,chiliä,viinirypäleitä ja ananasta.. sitten chiliöljyä mukaan!  Voisipa kyllä koittaa  ::)  :P
ehkä mukaan murskattua pähkinää.. 
Mun mielestä toi chiliöljy kaipaa kaverikseen vähän makeutta. Esim oljyn kanssa vähän hunajaa.
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Whili - tammikuu 13, 2012, 09:08:43 AP
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 13, 2012, 00:55:07 AP
Mun mielestä toi chiliöljy kaipaa kaverikseen vähän makeutta. Esim oljyn kanssa vähän hunajaa.
Tai viinietikkaa. Ja öljynä kannattattaa käyttää hyvänmakuista öljyä.
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: popcornmaker - tammikuu 21, 2012, 03:57:47 AP
Korkattuja sooseja näytti 5 olevan jääkaapissa.. About saman verran korkkaamattomia kuivakaapissa. Purkki jalluja pahanpäivänvaralle 3 putelia.. Omia säilötys chilejä n. 10 pottua. Jauheita noin 15 eri lajia (omia). Ehkä pärjään kevääseen :).. Ainiin.. onhan mulla pakkasessakin ihan watusti "tuoretta" chiliä.
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Raimo Rintalihas - tammikuu 24, 2012, 21:20:11 IP
- Poppamies Naga Jolokia-kastike
- Poppamies Haba-jolokia pyree
-Poppamies Jalapeno-kastike
-Poppamies Habanero-kastike
-Poppamies Tuli ja Leimaus
- Blair's Salsa De La Muerte
-Nagoja pakkasessa
-Pieni minigrip-pussillinen kuivattuja Taikkuja
-Terästettyjä Jalluviipaleita (iso jalluviipalepurkki liemineen kannelliseen tölkkiin jonne heität puolikkaan Nagan viikoksi)

Yllättävän huono tilanne...
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Whili - tammikuu 27, 2012, 11:01:47 AP
(http://kuvapilvi.fi/k/Yno7.jpg)

Olipas hyvä että tuli katsottua mitä kaikkea kaapeista ja laatikoista löytyy.
Aina tulee kaupoista ja messuilta mukaan monta kivaa uutta purkkia ja pulloa.
Jos nyt hiukan rajoittaisi tuota ostomaniaa, ainakin ehkä pääsiäiseen saakka.     :o   :P   >:( 
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: tomppa, - tammikuu 27, 2012, 12:00:13 IP
tuohan on ihan perusarsenaalia mitä joka chilipäältä täytyy löytyä pahan päivän varalle.
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Nosiseptori - tammikuu 27, 2012, 17:48:11 IP
Mistäs noita Mama africa'seja enää löytää? :)
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Whili - tammikuu 27, 2012, 19:34:58 IP
Lainaus käyttäjältä: Nosiseptori - tammikuu 27, 2012, 17:48:11 IP
Mistäs noita Mama africa'seja enää löytää? :)
Citymarketista nuo. Sweet & Hot, Kiwi fruit and chili -kastike aivan mahtava, mieto mutta todella maukas  :)
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: linker - tammikuu 27, 2012, 20:00:07 IP

mulla on hakusessa Frank's Red Xtra hot- soosi.
En ole suomalaisissa nettikaupoissa nähnyt.
Onko joku muu?

Porin Ruokacenterissä on joskus ollut, mutta ei ole enää.
Stockmannilta tuota joskus sain, mutta sinne on vähän liikaa matkaa yhden soosin perässä.

'
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Nosiseptori - tammikuu 28, 2012, 13:41:24 IP
Amazonista löytyi tällainen:

(http://ecx.images-amazon.com/images/I/411aSHvVBHL._SL500_AA300_.jpg)
http://www.amazon.co.uk/Franks-RedHot-Cayenne-Pepper-Catering/dp/B004XHN5KI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1327750704&sr=8-1
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: linker - tammikuu 28, 2012, 14:24:41 IP


mä mitään tonkkaa tartte, enkä tilaa ulkomailta


Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Nosiseptori - tammikuu 28, 2012, 15:00:30 IP
Tossa myös pikkupulloja six packina. Ihan vaikka kiusaksi.  ;)

http://www.amazon.co.uk/Franks-RedHot-Cayenne-Pepper-Sauce/dp/B00061ES7E/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1327755478&sr=8-2
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Ryhis - tammikuu 28, 2012, 15:09:11 IP
Lainaus käyttäjältä: linker - tammikuu 27, 2012, 20:00:07 IP
mulla on hakusessa Frank's Red Xtra hot- soosi.
En ole suomalaisissa nettikaupoissa nähnyt.
Onko joku muu?

Ostin juuri joulukuussa Frank's Red Hot Xtra hottia Puotilan ostarin Valintatalosta. Siellä oli saman valmistajan siipisoosiakin.
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Nosiseptori - tammikuu 28, 2012, 15:12:50 IP
Olen mielestäni nähnyt tuota kastiketta itäkeskuksen prismassa. Ehkä Porin suunnallakin kannattaa tarkistaa kyseisen marketin hyllystä.
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Tyttii - tammikuu 30, 2012, 15:12:00 IP
Tällainen purkki on ollut kotona jonkun aikaa, mutta en hiffannut, mihin käyttäisi. Ja nyt löytyi, ihan vaan lisukkeeksi lautaselle. Ihanan raikasta, rapeaa ja sopivan tulista tähän käyttötarjoitukseen. Suosittelen, vähän jotain erilaista!
(http://shop.khanapakana.com/product_images/q/357/Chilli-Pickle-1__47848_zoom.JPG)

Sis: Limon 60-64%, Spuaneam oil, Salt, Acetic acid E-260, Red chilli, fenugreek, Aniseed, Fennel, Cumin seed, Turmeric, Onion seed

Mikä tuo limon on?
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: CyberDog - tammikuu 30, 2012, 16:05:44 IP
Oisko sen niminen chili? Tai sitten se on sitruunaa.
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Mooms - tammikuu 30, 2012, 16:07:30 IP
Lainaa
Mikä tuo limon on?

Voisi olla tämä: http://chiliwiki.fi/index.php?title=Limon
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Tyttii - tammikuu 31, 2012, 10:19:59 AP
Juu, se se taitaa koon- ja maunpuolestakin olla.
Otsikko: Vs: Chilituotteet kotona
Kirjoitti: Herpiili - tammikuu 31, 2012, 16:04:29 IP
Joskus aiemmin on tullut osteltua varmaankin satoja eri valmiskastikkeita ja säilykkeitä. Nykyisellään chilituotteet painottuvat lähinnä omavalmisteisiin (säilykkeet, jauheet, kastikkeet ja hillot). Kauppojen tuotteita löytyy melko vähänlaisesti, aina joskus tarttuu joku uusi kastiketuttavuus toki mukaan mutta lähes ainahan ne tuntuvat olevan pettymyksiä ;)

Josko joskus löytyisi vaikkapa säilöttyjä rocotoja kaupan hyllystä niin tarttuisi varmasti niitä mukaan. Jossain old el pason tms. mixed chillies-purkissa on muutama hassu rocotosiivu ollut joukossa mutta siihen se jääkin :(