Hei! Yritin etsiä topicia mitä muilta löytyy. En törmännyt. Tässä teille oma chiliosastoni, pahat yliviivattuna, suosikit lihavoituna:
Chiliöljy chiu chow
Tom Yum hot and sourpaste
Chilipapuja Rainbow
Hot pepper paste, makeaa, kertokaa joku fiksu käyttötapa?
Sambal oeleek with garlig,
vihreä ja punainen jalopenosäilyke
Tabasco
Blair's 4:n pikkupurkin sarja
Pepperoneja
Poppamies savuchili
Sweet chilisauce (exoticFood)
Shiracha hot chili sauce (Huy fong foods)
Chili-valkosipulikastike (spicyUp)
Chilli pickle in oil (Ahmed foods) Ei maistettu vielä
Sriracha Chilli sauce, strong (Thaiworld import) ei maistettu
salsa mexicana (LaCostena) vetistä, ehkä johonkin kastikkeeseen pohjaksi tms.
Chilijauhe
Kuivattu naga jolokia
Tuore cristal aji
Tuore naga morich
Puuttuu Nate Dog's Cajun wingssauce, nam nam.
Aihe: Paras pöytämauste. (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7345.0)
Aihe: Mitä maustehyllystäsi löytyy? (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7920.0)
Aihe: Tulisin chilisoossi/paras? (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7906.0)
Tossa tänhetkiset. Kuvasta puuttuu habanero-jolokia pyree http://imageshack.us/photo/my-images/707/pb250040z.jpg/
Rehellisesti sanottuna niitä on NIIN älytön määrä että en tahdo edes luetella kaikkia, kerran pistin tänne kaikki mitä löytyy ja nyt on chilituotteita ja mausteita siitäkin tuplasti!
Toi chiliöljy (tein itse) on kyllä hyvää ja monikäyttöstä tavaraa. Esim. ihan popcornin valmistuksessa erittäin hyvä.
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 14:54:26 IP
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!
Itseasiassa tuo on helvatun hyvää salaattikastikkeisiinkin! ;)
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 12, 2012, 22:15:57 IP
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 14:54:26 IP
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!
Itseasiassa tuo on helvatun hyvää salaattikastikkeisiinkin! ;)
Jaahas jaahas 8) no voihan sitä koittaa pitkästä aikaa mutta en tiedä miten tulee kauppansa tekemään. Se vaatisi melkein jotain sitrusmaista kaveriksi salaattiin.. jäävuorisalaattia,sitruunaa,chiliä,viinirypäleitä ja ananasta.. sitten chiliöljyä mukaan! Voisipa kyllä koittaa ::) :P
ehkä mukaan murskattua pähkinää..
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 23:01:23 IP
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 12, 2012, 22:15:57 IP
Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - tammikuu 12, 2012, 14:54:26 IP
itse en tuosta chiliöljystä oikein riemastunut vaikkakin sitä piti koittaa.On paljon helpompaa lisätä safkan teon yhteydessä chilit ruokaan. Öljy toki sopii jos keksii hyviä käyttökohteita mutta en jotenkin oppinut sitä käyttämään..eniten tässä taloudessa kuluu oliiviöljyä salaatin kanssa :P. Toki leivoksiin yms tuo chiliöljy on vallan maino tapa saada potkua!
Itseasiassa tuo on helvatun hyvää salaattikastikkeisiinkin! ;)
Jaahas jaahas 8) no voihan sitä koittaa pitkästä aikaa mutta en tiedä miten tulee kauppansa tekemään. Se vaatisi melkein jotain sitrusmaista kaveriksi salaattiin.. jäävuorisalaattia,sitruunaa,chiliä,viinirypäleitä ja ananasta.. sitten chiliöljyä mukaan! Voisipa kyllä koittaa ::) :P
ehkä mukaan murskattua pähkinää..
Mun mielestä toi chiliöljy kaipaa kaverikseen vähän makeutta. Esim oljyn kanssa vähän hunajaa.
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - tammikuu 13, 2012, 00:55:07 AP
Mun mielestä toi chiliöljy kaipaa kaverikseen vähän makeutta. Esim oljyn kanssa vähän hunajaa.
Tai viinietikkaa. Ja öljynä kannattattaa käyttää hyvänmakuista öljyä.
Korkattuja sooseja näytti 5 olevan jääkaapissa.. About saman verran korkkaamattomia kuivakaapissa. Purkki jalluja pahanpäivänvaralle 3 putelia.. Omia säilötys chilejä n. 10 pottua. Jauheita noin 15 eri lajia (omia). Ehkä pärjään kevääseen :).. Ainiin.. onhan mulla pakkasessakin ihan watusti "tuoretta" chiliä.
- Poppamies Naga Jolokia-kastike
- Poppamies Haba-jolokia pyree
-Poppamies Jalapeno-kastike
-Poppamies Habanero-kastike
-Poppamies Tuli ja Leimaus
- Blair's Salsa De La Muerte
-Nagoja pakkasessa
-Pieni minigrip-pussillinen kuivattuja Taikkuja
-Terästettyjä Jalluviipaleita (iso jalluviipalepurkki liemineen kannelliseen tölkkiin jonne heität puolikkaan Nagan viikoksi)
Yllättävän huono tilanne...
(http://kuvapilvi.fi/k/Yno7.jpg)
Olipas hyvä että tuli katsottua mitä kaikkea kaapeista ja laatikoista löytyy.
Aina tulee kaupoista ja messuilta mukaan monta kivaa uutta purkkia ja pulloa.
Jos nyt hiukan rajoittaisi tuota ostomaniaa, ainakin ehkä pääsiäiseen saakka. :o :P >:(
tuohan on ihan perusarsenaalia mitä joka chilipäältä täytyy löytyä pahan päivän varalle.
Mistäs noita Mama africa'seja enää löytää? :)
Lainaus käyttäjältä: Nosiseptori - tammikuu 27, 2012, 17:48:11 IP
Mistäs noita Mama africa'seja enää löytää? :)
Citymarketista nuo. Sweet & Hot, Kiwi fruit and chili -kastike aivan mahtava, mieto mutta todella maukas :)
mulla on hakusessa Frank's Red Xtra hot- soosi.
En ole suomalaisissa nettikaupoissa nähnyt.
Onko joku muu?
Porin Ruokacenterissä on joskus ollut, mutta ei ole enää.
Stockmannilta tuota joskus sain, mutta sinne on vähän liikaa matkaa yhden soosin perässä.
'
Amazonista löytyi tällainen:
(http://ecx.images-amazon.com/images/I/411aSHvVBHL._SL500_AA300_.jpg)
http://www.amazon.co.uk/Franks-RedHot-Cayenne-Pepper-Catering/dp/B004XHN5KI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1327750704&sr=8-1
mä mitään tonkkaa tartte, enkä tilaa ulkomailta
Tossa myös pikkupulloja six packina. Ihan vaikka kiusaksi. ;)
http://www.amazon.co.uk/Franks-RedHot-Cayenne-Pepper-Sauce/dp/B00061ES7E/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1327755478&sr=8-2
Lainaus käyttäjältä: linker - tammikuu 27, 2012, 20:00:07 IP
mulla on hakusessa Frank's Red Xtra hot- soosi.
En ole suomalaisissa nettikaupoissa nähnyt.
Onko joku muu?
Ostin juuri joulukuussa Frank's Red Hot Xtra hottia Puotilan ostarin Valintatalosta. Siellä oli saman valmistajan siipisoosiakin.
Olen mielestäni nähnyt tuota kastiketta itäkeskuksen prismassa. Ehkä Porin suunnallakin kannattaa tarkistaa kyseisen marketin hyllystä.
Tällainen purkki on ollut kotona jonkun aikaa, mutta en hiffannut, mihin käyttäisi. Ja nyt löytyi, ihan vaan lisukkeeksi lautaselle. Ihanan raikasta, rapeaa ja sopivan tulista tähän käyttötarjoitukseen. Suosittelen, vähän jotain erilaista!
(http://shop.khanapakana.com/product_images/q/357/Chilli-Pickle-1__47848_zoom.JPG)
Sis: Limon 60-64%, Spuaneam oil, Salt, Acetic acid E-260, Red chilli, fenugreek, Aniseed, Fennel, Cumin seed, Turmeric, Onion seed
Mikä tuo limon on?
Oisko sen niminen chili? Tai sitten se on sitruunaa.
Lainaa
Mikä tuo limon on?
Voisi olla tämä: http://chiliwiki.fi/index.php?title=Limon
Juu, se se taitaa koon- ja maunpuolestakin olla.
Joskus aiemmin on tullut osteltua varmaankin satoja eri valmiskastikkeita ja säilykkeitä. Nykyisellään chilituotteet painottuvat lähinnä omavalmisteisiin (säilykkeet, jauheet, kastikkeet ja hillot). Kauppojen tuotteita löytyy melko vähänlaisesti, aina joskus tarttuu joku uusi kastiketuttavuus toki mukaan mutta lähes ainahan ne tuntuvat olevan pettymyksiä ;)
Josko joskus löytyisi vaikkapa säilöttyjä rocotoja kaupan hyllystä niin tarttuisi varmasti niitä mukaan. Jossain old el pason tms. mixed chillies-purkissa on muutama hassu rocotosiivu ollut joukossa mutta siihen se jääkin :(