Ruoanlaitto ja ravintolat => Kodin mausteinen kokkaus => Erikoisuudet => Aiheen aloitti: hessi - tammikuu 03, 2011, 21:01:31 IP

Otsikko: gluteeniton piirakkapohja
Kirjoitti: hessi - tammikuu 03, 2011, 21:01:31 IP
Onko jollain hyvää gluteenitonta suolaisen piirakka pohjan ohjetta?
Olen leiponut paljonkin gluteenittomia tuotteita, mut nyt on omat reseptit kadoksissa ? :(
Otsikko: Vs: gluteeniton piirakkapohja
Kirjoitti: arse - tammikuu 04, 2011, 07:23:33 AP
No toki on, sinulta saatu :)

3dl gluteeniton jauhoseos (ite käyttänyt myllyn paras tumma+vaalea)
suola
75g voita
1dl maitorahka
1 rkl vettä

Sekoita jauho, suola ja rasva, lisää rahka, kaaviloi taikina.

Esikypsennä 225 ~10min.

Pohjasta saa maukkaamman lisäämällä siihen mausteita ja/tai juustoraastetta.
Otsikko: Vs: gluteeniton piirakkapohja
Kirjoitti: hessi - tammikuu 04, 2011, 21:24:12 IP
no nih, olis pitäny muistaa sinulta ne löytyy :)
kiitos vaan...
ystävälleni olen tekemässä rocoto-juusto- savuporopiirakkaa :)

omat reseptit ovat jossain hyvässä tallessa , vielä tarttis se mun
korvapuusti ohje jostain kaivaa.... mut jos oikein muistan en sitä sinullekkaan
aikoinaan löytänyt  ::) ::)
Otsikko: Vs: gluteeniton piirakkapohja
Kirjoitti: hessi - tammikuu 07, 2011, 10:28:10 AP
kuva unohtui ottaa kun piirakat katosivat niin nopeasti!

Tällä taikina ohjeella tulee maukas pohja vaikka kaikille eikä vain keliaakikoille!

itse käytin karkeata jauhoseosta, voimme suositella!
Otsikko: Vs: gluteeniton piirakkapohja
Kirjoitti: wille - tammikuu 07, 2011, 11:08:59 AP
Lainaus käyttäjältä: hessi - tammikuu 07, 2011, 10:28:10 AP
itse käytin karkeata jauhoseosta, voimme suositella!

Ja tässä (http://naurunappula.com/54044/) selitettynä karkeiden ja puolikarkeiden jauhojen ero, niille teistä jotka eivät sitä vielä tiedä.
Otsikko: Vs: gluteeniton piirakkapohja
Kirjoitti: mohla - tammikuu 07, 2011, 21:57:53 IP
Lainaus käyttäjältä: wille - tammikuu 07, 2011, 11:08:59 AP
Ja tässä (http://naurunappula.com/54044/) selitettynä karkeiden ja puolikarkeiden jauhojen ero, niille teistä jotka eivät sitä vielä tiedä.

Tuon takia ei ole enää pystynyt jauhohyllyllä käymään ilman naurukohtausta. ;D