Kasvatus ja yleinen chilitieto => Edistyneempi chilinkasvatus => Aiheen aloitti: AV - tammikuu 06, 2011, 13:55:59 IP

Otsikko: Milloin kivivillakylvön voi siirtää ebbiin?
Kirjoitti: AV - tammikuu 06, 2011, 13:55:59 IP
Pienellä kivivillakuutiolla lienee vaikeuksia pysyä ebbissä paikallaan. Jos laitan pienen kuution ison sisään ja sen ebbiin, ovat juuret pitkään täysin kivivillan ympäröiminä. Saavatko juuret riittävästi happea jos ne ovat nejästi päivässä tulvitetun märän kivivillan sisällä?

Eli sama toisin: pitääkö ebbiin siirtoa odottaa, kunnes juuret puskevat reilusti ulos isosta kuutiosta?

Mikä on minulta jäänyt ymmärtämättä?
Otsikko: Vs: Milloin kivivillakylvön voi siirtää ebbiin?
Kirjoitti: PP - tammikuu 06, 2011, 14:01:06 IP
Kivivilla on niin hengittävää, että isoon kuutioon laittamisesta ei pitäisi tulla ongelmia. Eikä kestä pitkään, että juuret kasvaa muutaman sentin ison kuution läpi.

Jos sora ei liiku, pienikin kuutio pysyy paikallaan. Kelluvassa sorassa isokin kuutio seilaa jonkin verran.