Kasvatus ja yleinen chilitieto => Edistyneempi chilinkasvatus => Aiheen aloitti: omarosa - helmikuu 12, 2011, 10:24:42 AP

Otsikko: Kukasta hedelmiksi ?
Kirjoitti: omarosa - helmikuu 12, 2011, 10:24:42 AP
Kukasta podiksi.
Kukat kuivuu ja tippuu helposti  helposti siinä vaiheessa kun pitäisi alkaa hedelmää pukkaamaan , miten saisi tämän vaiheen onnistumaan, mikä on asian ydin.
Miden päiväkirjasta lainasin hyvän kuvan, voin poistaa jos joku niin haluaa.
Kuvassa on podeilu onnistunnut , onkohan päiväkirja tekstistä löydettävissä onnistumisen avain.

   
Lainaus käyttäjältä: -mIDE- - helmikuu 04, 2011, 21:38:03 IP

CGN 22871 (c.baccatum) - sais luvan lopettaa podien teon ja aloittaa kypsymisen

(http://i202.photobucket.com/albums/aa190/kirjami/Chili/CGN22871podeilee.jpg)


Otsikko: Vs: Kukasta hedelmiksi ?
Kirjoitti: PP - helmikuu 12, 2011, 10:41:25 AP
Lainaus käyttäjältä: omarosa - helmikuu 12, 2011, 10:24:42 AP
Kukasta podiksi.
Kukat kuivuu ja tippuu helposti  helposti siinä vaiheessa kun pitäisi alkaa hedelmää pukkaamaan , miten saisi tämän vaiheen onnistumaan, mikä on asian ydin.
Miden päiväkirjasta lainasin hyvän kuvan, voin poistaa jos joku niin haluaa.
Kuvassa on podeilu onnistunnut , onkohan päiväkirja tekstistä löydettävissä onnistumisen avain.

Oikean lannoituksen ja lämpötilan lisäksi avain on tuossa tapauksessa taatusti tämä: "Tuo on ollut lähes koko ikänsä 250W natikan valossa." Siis kaikki olosuhteet on kohdallaan. Kesällä podeja tulee auringon valossa ja lämmössä helposti, mutta likikään samojen olosuhteiden saavuttaminen talvella ei ole helppoa eikä halpaa.
Otsikko: Vs: Kukasta hedelmiksi ?
Kirjoitti: omarosa - helmikuu 16, 2011, 15:21:47 IP
Nestekaasu lämmityksellä saadaan kaupanpäälliseksi hiilidioksiidia joka vaikuttaa satoisuuteen.
http://www.aga.fi/international/web/lg/fi/like35agafi.nsf/docbyalias/sol_co2_fertil

"
Hollantilaisten laskelmien mukaan nykyaikaisessa kasvihuoneessa olisi mahdollista saada jopa 33 kg/m2 sato, jos hedelmät korjataan täysin värittyneinä. Suomessa parhaat satotulokset ovat ilman kasvuvaloa viljeltäessä olleet hieman yli 20 kg/m2, mitä voidaan pitää varsin hyvänä saavutuksena, kun otetaan huomioon kasvukautemme lyhyys.
         "

Otsikko: Vs: Kukasta hedelmiksi ?
Kirjoitti: Eric Sour - helmikuu 16, 2011, 15:27:05 IP
Muistan aikanaan kun noi takkutukkahipit kasvatteli jotain kasveja, niin niillähän oli kiljupöntöt porisemassa siinä vieressä.. Tuplahyöty  :D
Otsikko: Vs: Kukasta hedelmiksi ?
Kirjoitti: sammal - helmikuu 20, 2011, 23:35:42 IP
Juu siinähän hifistelijöille= kotiviinit käymään ja chiliä kylkijäiseksi tai toisinpäin.
Kyllä täälläpäin ainakin isoilla kasvihuoneilla on hiilaripönttö  (3000l tms? ) ja siitä letkut huoneelle ja automaattinen annostelija mikä pitää sen hiilidioksidi prosenti korkealla.
Muistakaa että hiilidioksidi valuu ruukkujen tasolle eli joku tuuletin sekoittamaan ilmaa on hyvä jolloin kotiviini pytystä irtoaa jotain hyötyä.
Otsikko: Vs: Kukasta hedelmiksi ?
Kirjoitti: jla1710 - helmikuu 20, 2011, 23:49:24 IP
OT: Mulla tuon CGN 22871:n idättäminen ei ole onnistunut pariin viime vuoteen. En tosin ole sitä oikein viimeisen päälle yrittänytkään mutta ei niinkuin normaalisti muiden mukana... :(
Otsikko: Vs: Kukasta hedelmiksi ?
Kirjoitti: Ryhis - helmikuu 21, 2011, 10:02:17 AP
Lainaus käyttäjältä: jla1710 - helmikuu 20, 2011, 23:49:24 IP
OT: Mulla tuon CGN 22871:n idättäminen ei ole onnistunut pariin viime vuoteen. En tosin ole sitä oikein viimeisen päälle yrittänytkään mutta ei niinkuin normaalisti muiden mukana... :(

Meikäläisellä iti kaikki 22871:set!