Oon aika alussa chilinkasvatuksessa, ja "vähän" pihalla lannoituksesta ;) . Mulle on sanottu, että mun taimille kannattais ruveta antamaan lannoitetta, jotain mietoa aluksi, ja sitä mukaa vahvistaa lannoitteen tehoa, kuin taimetkin kasvaa. Ainoo ongelma on siinä, etten tiedä yhtään, mitä lannoitetta käyttäis ??? , ja en oo löytänyt yhtään topiccia tähän liittyen täältä foorumilta. Ja oon aika laiska selailemaan lannoitteita nettikaupoista, siemeniä kylläkin ;) Joten, mitkä lannoitteet sopivat tällaisille 5 cm pitkille taimille jotka ovat vasta sirkkalehdillä?
(http://img651.imageshack.us/img651/6004/p1050900z.jpg)
Enpä itse laita tuon kokoisille yhtään mitään vielä.
Mä laitoin ekan kerran lannoitetta, kun mun jalopeno oli jo venätänyt sellaiseks 15cm kasviksi!
Rupes jo ilmoittelemaan lannoitteen tarpeestaan kellastamalla lehtiä ja tais pudottaakkin pari, ennen kun sai lantaa!
Puutarhan Kesää annan noille mun multakasveille...
Siinä mullassa (jossa oletan kasvin olevan) on lannoitetta ihan mukavasti kasvin ensisenteille!
Odota ainakin pari ensimmäistä lehtiparia...
LainaaAinoo ongelma on siinä, etten tiedä yhtään, mitä lannoitetta käyttäis Huh? , ja en oo löytänyt yhtään topiccia tähän liittyen täältä foorumilta.
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=2787.0 (http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=2787.0)
Kiitti vastauksista, en aio pistää lannotetta yhtään vielä, myöhemmin sitten nutrifortea.