tammikuu 09, 2025, 22:09:34 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Nettiroolipelit?

Aloittaja Nike, toukokuu 05, 2007, 12:51:53 ip

« edellinen - seuraava »

Aji Inferno

Itselläni Half-Life kokemus alkoi osasta 2. Ostin kyllä ykkösenkin ja yritin pelata sen loppuun, mutta törmäsin jonkinlaisiin yhteensopivuusongelmiin, enkä sitten lopulta päässyt tietyn kriittisen kohdan ohitse. Juonellisesti en sinänsä epäile; Half-Life on loistava peli, puhutaan sitten osasta yksi tai kaksi. Ja Oblivionista on jo tarvittavat sanat sanottu. ;)

Far-Cry on tosiaan samaten aivan upea peli. Itselläni sen pelaaminen ajoittui AMD:n 64-bittisten prosessorien markkinoille tuloon. Microsoft toi samaan aikaan markkinoille 64-bittistä Windowsiaan. Sattui niin, että Far Cry:n 64-bittinen versio oli se kaunein ja hienoin kaikista, kuten kai pitikin olla. Ja olihan se - aivan upea... Se oli oikeastaan ainoita syitä käyttää 64-bittistä Windowsia!  ;)

Sittemmin, erinäisistä syistä, luovuin tuosta Windows-versiosta. Saatanpa silti aloittaa ja pelata sen läpi uudelleen, vähän heikommallakin ulkoasulla.

Tupakka

Viestini sisältään Half-Life maailmaa spoilaavia yksityiskohtia!

Sporea odotetaan täällä myös.. ja on odotettu jo varmaan pari vuotta. Toinen mitä tietysti odotetaan on Half-Life 2 Episode 2.

Ja mitä HL-maailmaan tulee, itse olen sitä mieltä, että HL2 päihittää ykkösen leikiten. Ykkönenkään ei ollut huono peli.. aivan loistava sekin. Kakkonen vaan oli vielä huomattavasti parempi. Syitä on useita:

1) Juoni ja Pelin Sisältö.

Ykkösessä ei ollut varsinaista juonta nimeksikään. Koko seikkailun ajan päämäärä oli klassiseen tyyliin, "pakene minne voit pakko päästä pois". Ja vaikka ympäristötkin muuttuivat pariin otteeseen ei itse idea, ammu kaikki, ovesta sisään, ammu kaikki, ui paikasta a paikkaan b, ovesta sisään, ammu kaikki jne. muuttunut paljoakaan. Olihan juoni paikalla ja kyllä tiesi mikä ongelma on, mutta juonta voisi kutsua enemmänkin lähinnä yhdeksi suureksi ongelmaksi kuin juoneksi.

Kakkosessa sensijaan esitetään useita ympäristöjä erilaisine päämäärineen. Esimerkkinä mainittakoon vaikkapa antlion-kohdat jossa piti keksiä keinot päästäkseen toiselle puolelle koskettamatta hiekkaa. Aseita tarvitsi käyttää vain jos mokasi. Myöhemmin niitä pääsi komentamaankin. Lisäksi pitää mainita hienot ajoneuvoilla ajeluosiot, jotka olivat kieltämättä selvän putkimaisia, mutta löytyi niistäkin jonkunverran mukavaa ongelmanratkontaa. Sekä tietysti Ravenholm, pelottava ympäristö HYVIN monine mielenkiintoisine haasteineen ja mahdollisuuksineen. Sitten myös kaikki muut ihmiset, Alyx erityisesti, jotka oikeasti liittyivät tarinaan isänpelastuksineen ynnämuineen. Ei vain sattumoisin paikalla olevia Barney-klooneja. Juonikin näkyi selvästi, ongelmia oli useita, välillä samaan aikaan, välillä peräkkäin. Pelikokemus koostui useista osista, ei vain yhdestä samanlaisesta toiminnasta erilaisissa lavasteissa.

2) Vaikeustaso, ongelmanratkonnat yms.

Ensimmäisessa osassa oli usein kohtia, jossa juostiin pahimmillaan tunti(ensimmäistä kertaa ihmetellessä) samalla alueella painamassa parit napit päälle ja takaisin, välillä taistellen vihollisia vastaan. Ei huono idea sinänsä, mutta kun joutuu juoksemaan ja hyppimään samoja kohtia jatkuvasti alkaa se jo tylsistyttämään etenkin kun mieleen muistuu heti ainakin kolme, jopa 4 suurta tälläistä aluetta. Vaikeustaso oli välillä naurettavan helppo. Mennään tunneleita ym. pitkin silloin tällöin pum pum pari vihollista. Välillä taas oli suorastaan ilkeän hankalia ja näissäkin tapauksissa jopa pitkästyttäviä kohtia. Realistista kyllä, pelikokemuksen kannalta nautittavaa ei, ainakaan omasta mielestäni. Ongelmanratkontaa oli kyllä jonkunverran, mutta suurin osa siitä oli laatikoiden työntelyä ja hyppimistä paikasta toiseen. Hyviäkin ongelmia oli, mutta..

... kakkosessa niitä on paljon enemmän. Esimerkkeinä muutama fysiikallinen, kuten painon siirtely paikasta toiseen nostaakseen sillan ja kellukkeiden löytäminen ja käyttäminen päästäkseen sähköisen lätäkön. Sitten vaikkapa aiemminkin jo mainitut antlion-kohdat, joissa tarvitsi mm. käyttää lautoja hyväkseen jakaakseen painonsa, sammutaa thumperi antlioneille sekä käyttää antlioneita tehokkasti hyväksi myöhemmissä vaiheissa. Myöskin ajoitusta vaativia oli pari. Vaikeustaso oli realistisesti loppua kohti nouseva, mutta myös miellyttävä pelikokemukselta kun kokemus kasvoi. Juoksemista täysin toimettomana paikasta toiseen ei ollut liikaa, ajelutkaan eivät olleet pitkästyttäviä, juurikin tuon erilaisuuden takia. Ympäristö ja tunnelmakin oli paljon miellyttävämpi.. ei niin ahdasta ja tunkkaista tunnetta.

3) Grafiikka ja fysiikkamoottori.

Grafiikkahan ei tietenkään ole pelin pääasia.. ja siksi sen vasta viimeiseksi laitoinkin. Ero on kuitenkin niin huomattava, että se oikeasti vaikuttaa pelikokemukseen hyvin myönteisesti(paitsi silloin kun liian korkealle asetetut videoasetukset kaatavat pelin). Yleisellä tasollakin kakkosen grafiikka oli paljon kauniimmin tehty kuin ykkösen. Siis tekstuurit miellyttävempia jne. Ykkösen tasaisen harmaat Black Mesan seinät olivat HL2:sen pelanneena ykköstä uudelleenpelatessa välillä jopa ärsyttävät. Fysiikasta sen verran, että se oli kieltämättä juuri monen ongelmanratkaisutehtävän avain, joten hl1-tiimiä ei voi syyttää siitä, mutta suuremman onnen peliin toi ylipäätänsä se, että tavarat olivat irtonaisia ja, että niitä pystyi käyttämään moneen tarkoitukseen.


Tuli nyt kirjoitettua kauhean pitkä selostus parin pelin erosta, mutta minkäs sille voi. Jos kuitenkin jotain alkuperäiseen aiheeseen liittyen sanoo, että molemmille hl1, että hl2 moottoreille on tehty useita modeja, jotka mahdollistavat roolipelaamiseen sisällään. Itse pidän tälläisestä ensimmäisen persoonan roolipelaamisesta huomattavasti enemmän, koska asiat näkee kuin näkisi itse. Muutenkin suurempi realistuus kiehtoo(juurikin kaikkien ihme hirviöiden ja ei-ihmismäisten pelaajien esiintyminen tekee WoWista ym. vastaavista täyttä scheissea).

Sen verran peleistä ylipäätänsä, että itse pidän edellämainitun FPS-genren pelaamisen lisäksi lähes kaikesta. Strategia uppoaa vaikka tällä hetkellä se on jäänyt hieman. Gta-tyypin pelit ovat myös mukavia. Simulaattoreitakin on tullut pelattua, Simsseineen ja nyt odottelen Sporea. Yksi joka ei pahemmin ole ollut suosiossa on urheilupelit. Niistäkin tosin ajopelejä on tullut vedeltyä mielellään, lähinnä Boxilla kylläkin. Sitten ilmaiset pikkupelit ovat aina mukavaa pelailtavaa netissä.

Jaa.. pitäisiköhän tehdä yleinen videopelithreadi...
Joo.

Janne

Lainaus käyttäjältä: "Venomi"Kuten Os2 mainitsi, Eve-online.
http://myeve.eve-online.com/download/videos/Default.asp?a=download&vid=154
Ja ei pelkoa että hahmon kehitys koskaan jäisi kesken. Ja plussana on skillien kehitys offline.

Eilen aloittelin tuota ja aika mukaansatempaava peli. Peliversumin koko jotain uskomatonta ja syvyyttä tuntuu riittävän muutenkin. Että kiitos vaan pojat, eipä tarvi enää miettiä missä välissä ehtisi tekemään jotain hyödyllistä.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Baabloo

Jos taas haluaa sitä grindaamista, mitä nyt jokainen ns. nettiroolipeli tuntuu olevan niin diablo II ja LoD-lisäosa ovat hyvä ja halvahko vaihtoehto. Siinä on kunnon hack n' slash peli ja myös aika nopea tempoinen. Peli maksaa suurin piirtein sen 14-20 euroa uutena ja lisäosa samanverran. Itse kävin noutamassa tänä kesänä verkkokaupasta molemmat oliko nyt 15,90 tai 16,90/kpl

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Baabloo"Jos taas haluaa sitä grindaamista, mitä nyt jokainen ns. nettiroolipeli tuntuu olevan niin diablo II ja LoD-lisäosa ovat hyvä ja halvahko vaihtoehto. Siinä on kunnon hack n' slash peli ja myös aika nopea tempoinen. Peli maksaa suurin piirtein sen 14-20 euroa uutena ja lisäosa samanverran. Itse kävin noutamassa tänä kesänä verkkokaupasta molemmat oliko nyt 15,90 tai 16,90/kpl


Aapuu-va, aaaaaapuuu-va! Ei grindaamista tai muitakaan genren klisheitä, enää ikinä, kiitos!  :twisted:  Mutta kaikki vinkit WoW:n, LOTROn ja muiden veijarien täydellisistä vastakohdista otetaan ilolla vastaan!!

Kävin vielä kerran, "muistoksi" LOTROssa katsomassa, saisinko pelihahmoni tasolle 20. Täytyy sanoa että näin pitkähkön pelitauon jälkeen peliin palatessa kyllästyin perinpohjin noin vartissa ja ihmettelin, miksi olin jaksanut pelata niinkään kauaa...

Sitten tajusin syyn... Itse kun ehkä maailman epätrendikkäimpänä ihmisenä en todella tiennyt millaista esim. WoW-pelaaminen on (Ultima Online oli lopulta melkoisen erilaista touhua), olin koko ajan kuvitellut LOTROn joksikin aivan muuksi kuin mitä se todella on... Kun totuus lopulta selvisi, aloin ymmärtää miksi oma pelihahmoni ei kehity, kun muiden taas lensivät kohti level 50:ttä - ja kun ymmärsin miten tuota pitäisi "pelata", mielenkiinto ja inspiraatio lässähtivät nopeammin kuin lehmän häntä huiskaisee kärpästä... Ei vain pystynyt enää eläytymään asioihin, kun tiesi että jokin ohitsesi pyyhältävä "Superasskickers of Rivendell" ryhmä pelaa peliä täysin vastakkaisista syistä kuin sinä. Taianomaisesta keskimaasta olikin tullut epäkohteliaiden skidien leikkikenttä... :-(  Turha siellä oli pettyneen vanhan haltian viettää enempää aikaansa - hyppäsin joutsenlaivaan, kohti Lännen parempia pelimaita.  8)

Hienoista peleistä puheen ollen: Dungeon Keeper oli minusta mainio ja omaperäinen! Tekisi mieli vieläkin pelata, mutta tuskin toimii nykykoneissa... hmm.

Janne

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Aapuu-va, aaaaaapuuu-va! Ei grindaamista tai muitakaan genren klisheitä, enää ikinä, kiitos!  :twisted:  Mutta kaikki vinkit WoW:n, LOTROn ja muiden veijarien täydellisistä vastakohdista otetaan ilolla vastaan!!

Hyvin, hyvin vähäisellä kokemuksella hieman ensikokemuksia Eve Onlinestä. Jos puhun ihan puutaheinää niin Os2 tai Venomi korjannee :)

Kyseessähän on valtavaan universumiin sijoittuva scifipeli, jossa pelaajalla tuntuu olevan melko vapaat kädet uravalinnan suhteen. Grindaus ei ole edes mahdollista siinä mielessä kuin WoWissa, hahmo ei kehity yhtään nopeammin vaikka kiertäisi koko ajan tappamassa vihulaisia vaan taidot kehittyvät opiskelemalla, kaikilla aloittelijoilla samaan tahtiin. Myös opiskelu itsessään on skill, eli sitä alkuun parantamalla pystyy oppimaan uutta nopeammin. Ryhmiin (eli "korporaatioihin" ) liittymisestä on etua, mutta se ei ole mitenkään pakollista. Käsittääkseni myös yksinäinen susi voi pelata menestyksekkäästi vaikka miten pitkälle.

Peliä tuntuu voivan pelata hyvin monilla eri tavoilla. Mm:

- muiden pelien tapaan eri agenteilta saatavien tehtävien suorittaminen, joita löytyy kuriirihommista tappokeikkoihin.

- kaivostoiminta ja mineraalien jatkojalostaminen + kauppa

- kaupankäynti ja tavaroiden rahtaus ympäri universumia itse tai muita palkkaamalla. Peliä pyörittävä firma palkkasi vastikään oikean taloustieteilijän pyörittämään pelin bisnesmaailmaa ja pitämään sitä realistisena.

- rakennushommat, kaikkea avaruusaluksista alkaen voi rakentaa ja myydä eteenpäin. (tietenkin pitää hankkia raaka-aineet, taidot ja piirustukset jne...)

- piraatinhommiinkin voi ryhtyä, lainsuojattomuudessa lienee oma viehätyksensä

jatkoa seuraa kunhan pääsen paremmin sisään pelin maailmaan...

edit:

hyvän tuntuinen sivusto pelistä:
http://hammer-eve.blogspot.com/
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Aji Inferno

Juu, tuo eve vaikuttaisi kiinnostavalta... Menee varmaan hetki ennen kuin "toivun" tästä LOTRO-pettymyksestäni ;-) ja laitan rahojani uusiin peleihin, mutta eiköhän uteliaisuus taas voita!

Sitä muuten ihmettelen, ettei wanhan ja sairaan hienon Nethackin pohjalta ole tehty loisteliasta moninpeliä nykyaikaisin grafiikoin sun muin... Tai, varmaan onkin, mutten vain tiedä.  8)

Nethack on positiivisella (enimmäkseen) tavalla raivostuttavimpia koskaan tehtyjä pelejä. Missä muussa sitä voi kohdata oman haamunsa ja saada tältä turpaan (tai jos lyö tämän, saada omat edellisen pelin varusteensa takaisin!)? NH:n tietty arvaamattomuus onkin ihan omaa luokkaansa - ja peli on aivan täynnä mitä kieroimpia ylläreitä. Esimerkiksi: on kehno idea löytää jonkun paikallisen jumalan alttari ja ruveta kiroilemaan sille. Voipi jumalallinen käsi tulla tyhjästä ja kumauttaa nirrin pois... Tai sitten ne loputtomat luolista löytyvät "potionit"... Yksi parantaa, toinen saa sinut näkemään harhanäkyjä - ja kolmas aiheuttaa kunnon kännin. Ja voi vain arvata, millaista lystiä (?) syntyy kun sitten kunnon kännissä yrität mennä ja taistella edes rottaa vastaan... Pelialue on joka kerta täysin erilainen, samoin vastustajat. Ja henki lähtee yleensä varsin nopeasti, yleensä vielä varsin typerästä syystä... Kuten vaikka siitä, että menit juomaan hyvän näköistä "potionia" joka aiheutti sinulle muodonmuutoskyvyn. Tahtoo sanoa: muutut sattumanvaraisesti vaikka kesken taistelun uljaasta soturista tai turistista (yksi hahmoluokka, aseena mm. kamera...) esim. koiranpennuksi... Ei hyvä idea, jos vastassa lohikäärme!  :twisted:

...Mikä kaikki johtaa maailmanhistorian ehkä merkittävimpään saman genren peliin, eli merkkipohjaiseen seikkailupeliin nimeltään "SpurguX". Ymmärtääkseni rikoksen takana olivat tamperelaiset teekkarit (korjattakoon jos muistin väärin) ja tuloksena peli, jossa tarkoituksena on pysyä koko ajan tasaisesti kännissä (krapula tappaa muutoin), ryöstää mummoilta käsilaukkuja, varoa Sven-Olofia (muuten AIDS tulee ja tappaa), poliiseja, jengiläisiä yms... Sanottakoon, että tuon pelin kerran koettuaan voi olla vain sanaton - kunnioituksesta mykkä! Muistakaa vain pelatessanne muun ohessa varoa koiranpaskaan liukastumista matkalla Pectopahiin tai alkoon...  8)

Janne

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"Juu, tuo eve vaikuttaisi kiinnostavalta... Menee varmaan hetki ennen kuin "toivun" tästä LOTRO-pettymyksestäni ;-) ja laitan rahojani uusiin peleihin, mutta eiköhän uteliaisuus taas voita!

Even voi ladata verkosta ja 14 päivää voi kokeilla ilmaiseksi ;)

LainausSitä muuten ihmettelen, ettei wanhan ja sairaan hienon Nethackin pohjalta ole tehty loisteliasta moninpeliä nykyaikaisin grafiikoin sun muin... Tai, varmaan onkin, mutten vain tiedä. Cool

Sehän olisi pyhäinhäväistys :D
Nethackkia pitää pelata nimenomaan tavallisella merkistöllä, ne vanhat graafisemmat viritykset olivat kamalia...
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Os2

Jannen kommenttiin lisäten: Rakenteluun sen verran että se on mahdollista aina suureen asemaan asti jos resursseja ja taitoja riittää, tokihan on olemassa lähes aseman kokoisia aluksiakin   :wink:
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma

Janne

Lainaus käyttäjältä: "Venomi"ja tämä varmaan kertoo tarpeeksi aluksista...
http://www.eve-files.com/media/12/eve_chart-rmr.jpg

Nyt vasta huomasin vasemmpaan alakulmaan vertailun vuoksi laitetun Eiffeltornin, hyvät kokoisia ovat suurimmat alukset :D
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Baabloo

Ei muuten kestä tuo diablossa grindaaminen kauheasti:P tänään hahmoni oli aamulla tasolla 26 ja nyt, kun aloitin baalrunit niin olen saanut 15 leveliä. Pelannut olen tänään joku 4-5h varmaankin ja välissä säätänyt muutakin kuin mennyt baalruneja. Aloitin uuden sorceressin eli tämän hahmon ja sain apua kaverilta, joka oli tuolloin 88 levelinen (hahmoni on siis eräänlainen twink) ja neuvoi laittamaan kaikki statspointit strentghtiin.

Ajattelin hieman, että hetkinen ja nyt oikeastaan 3 päivää pelaillut tällä hahmolla(välissä hieman taukoa) ja oikeastaan ensimmäisenä päivänä sain hahmoni tasolle 20-25 ja toinen päivä oli hieman huvittelua eli auttelin matalempi tasoisia tyyppejä ja sain pari leveliä. Hahmoni oli nyt siis tasolla 26 ja aloitin baalrunit(kokemuspisteitä oli tuolloin kai 2-3miljoonaa ja tänään olen siis saanut 17-18 miljoonaa kokemuspistettä pelkistä baalruneista.

Kohtuu helppo siis aloittaa, kun on joku joka on autellut varusteissa ja boostasi aluksi minulle kaikki actit normaalitasolla. Sain myös sigonit käyttöön, jotka ovat hyödylliset aloittelevalle riippuen tietysti buildista, koska nuo vaativat 90 strengthiä. Mana ja health oli aluksi hieman ongelma, mutta tasolla 37 sain käyttöön kaksi sormusta, joista saan 192 manaa lisää ja varusteita saan +2 to all skills. Blizzard on tällä hetkellä tasolla 18+2(varusteita tuleva bonukset).

Löytyy tietysti armoreista kaikkea muutakin kivaa ja erilaisia buildeja on mukava testailla. Vielä lisää varustehuoraamiseen :P armoreista saan myös 50% fast casting, 30% fast casting, kaveri teki minulle resistance shieldin eli minulla on nyt resistancet 75% kaikkea vastaan. Tosin en tiedä saako nightmarella resistancen korkeammalle, koska ainakin tällä hetkellä armoreistani tulisi laskujen mukaan yli 75% resistancea kaikkiin. Rahaa ei oikeastaan diablossa tarvitse mihinkään muuhun kuin potionien ja scrollien ostoon, koska parhaimmat armorit saa monstereilta.

En myönnä, että olisin koukussa kyseiseen peliin(;

Wesa

Uppista!
Mikä nyt on kuuminta hottia roolipelimarkkinoilla,onko tulossa jotain hyvää peliä lähiaikoina?
Ei se ole väärin jahdata perhosia joita muut ei näe.

Aji Inferno

Ultima Online oli kaikkine heikkouksineenkin lopulta SE peli, alan uskoa...

Vaikka vilpittömästi inhosinkin sen taipumusta tappaa pelihahmo mitä merkillisimpiin paikkoihin ja usein myös tavalla, josta ei oikein enää noustu, se oli silti "siellä olemisen" uskottavuudellaan aivan eri luokassa kuin etenkin nuo inhoamani WoW:t ja kloonit.

UO oli hidastempoisempi kuin nykyiset "juokse ja tapa kaikki!" pelit. Mutta se oli itselleni vain plussaa. Oli aikaa miettiä mitä tehdä. Ainakin vähän. Ja kaikkialla saattoi tapahtua suuria yllätyksiä!

En ymmärrä WoW:ta ja sen sukulaisia, joissa ei oikeasti seikkailla, vaan pääpaino on actionilla ja asioiden keräilyllä + tietysti jengin keskinäisellä huulenheitolla. Ne ovat varmasti hauskoja, jos niihin asennoituu oikein.

Oblivionin pelaajat tietävät paremmin sen, mitä itse haen... Suurta Seikkailua uskottavassa maailmassa, jossa juuri mikään ei ole ennustettavaa. WoW:ssa ja sen klooneissa asiat saavutetaan toistamalla niitä riittävän korkealla tasolla riittävän isossa porukassa riittävän pitkään. Hevonpaskaa!

Oblivionia pidempään pelanneet tietävät mitä on todellinen kauhu ja pelko. Olla jossain helkkarin luolastossa tai linnakkeessa yksin, vain omat taidot ja tietyt aseet mukana, yrittäen piiloutua... Hiipiä... Ja pakon tullen koettaa surmatakin. Mikään ei ole toistuvaa. On vain hetki - ja koetat selvitä siinä hengissä, nähdäksesi kenties myöhemmin upean auringonlaskun maailman taivaanrannassa...

Uskon, että vielä tuleekin Tolkien-maailmaan sijoittuva "ultimaattinen" virtuaalimaailma. Se, missä voimme vaeltaa haltioina, ihmisinä, kääpiöinä, hobitteina tai örkkeinä - kenties muinakin, aivan miten haluamme. Yhdessä tai yksin. Se ei ole massojen pelimaailma. Se on jotain muuta. Meille, jotka etsimme jotain muuta. :)  Ja meitä on maailmassa tarpeeksi.

Canhamo

UO:ta tuli pelattua joskus nuorempana silloisen poikaystävän accountilla. Tykkäsin ko. pelistä aivan jumalattomasti <3
Nykyään pelailen Requiemia ( www.playrequiem.com ). Ilmainen ja monet sanovatkin sitä köyhien wowiksi.
Itse tykkään, vaikka nyt pidänkin pientä taukoa.

harmaja

Lainaus käyttäjältä: Venomi - heinäkuu 25, 2007, 19:15:05 ip
Tuo grindaus kyl tappaa IMO monesta pelistä sen "pelattavuuden" kun tosiaan on PAKKO hutkia sitä karvapalloa että skillit kehittyy. Eve-online sopii paremmin tälläsille rauhallisille papparaisille joilla ei ole kiire ja skillit kehittyy offline ilman että peliin edes koskee. Jotkut jopa jättää pelin suljettuun tilaan kun on pitkä skilli treenimässä.

Ja kun asentaa vielä EVEMonin voi skillien kehitystä seurata offlinena ja samalla tehdä pitkäaikaisia suunnitelmia.
Naglfarin puikkoihin on enää kolmisen kuukautta aikaa :P
#340
"No! Nobody carries the dog boy."

Poppamies Tuliliemi

LotROa kokeilin viime syksynä, ei se jaksanu viehättää kahden viikon koejaksoa pidempään.

Perinteisempiä roolipelejä on tullut pelattua jo useampi vuosi, pääasiassa GURPSin säännöillä. Nyt on tosin siinä määrin ikävä tilanne että peliporukka on jakautunut ympäri maata ja pelikerrat ovat jääneet vähemmälle. Nyt ollaankin tuumittu pelien siirtämistä uuteen aikaan, löydettiin noppageneraattori pikaviestinohjelmaan ja skypetili kaikilta jo löytyykin. Luurit päähän, konferenssipuhelu tulille ja virtuaalinopat pyörimään keskusteluikkunassa, nörtteilyn uusi ja entistä kammottavampi taso on saavutettu! :P

Noh, saas nähdä miten homma onnistuu. Mutta nettiroolipeliähän tuokin olisi, tavallaan.
"In sudore vultus tui vesceris pane"

harmaja

#340
"No! Nobody carries the dog boy."

Poppamies Tuliliemi

Lainaus käyttäjältä: harmaja - tammikuu 29, 2009, 15:38:58 ip
Lainaus käyttäjältä: Poppamies Tuliliemi - tammikuu 29, 2009, 12:01:48 iplöydettiin noppageneraattori pikaviestinohjelmaa

Jukupätkä, mistä?

Kaveri pisti miulle sen pluginpackin missä oli mukana noppageneraattori Pidgin -pikaviestiohjelmalle. Varsin näppärä on, tuntuu että on kevyempi kuin Messenger eikä ole mitään mainoksia vilkkumassa. Ilmainenkin on, totta kai, ja tukee useita eri pikaviestitilejä.

http://www.pidgin.im/

http://plugins.guifications.org/trac/wiki/dice

Saattopa olla tuo pluginpackki, sen kun asentelee Pidginin pluginkansioon ja sitten asetuksista ruksii dice -pluginin käyttöön niin homma toimii.
"In sudore vultus tui vesceris pane"