heinäkuu 08, 2024, 04:31:48 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Aloittelijoille topicci konemusan teosta.

Aloittaja futuristi, helmikuu 24, 2010, 17:39:59 ip

« edellinen - seuraava »

futuristi

helmikuu 24, 2010, 17:39:59 ip Viimeisin muokkaus: helmikuu 25, 2010, 03:09:42 ap käyttäjältä futuristi
Tervehdys!

Päätinpä tehdä tällaisen projektin, missä teen yksinkertaisia pätkiä ja esittelen keksimiäni tapoja tehdä konemusiikkia.

Ensimmäinen osa käsittelee, kuinka käytetään useampaa hi-hattia ja bassoa. Kun lisäät useampia hi-hatteja eli haitsuja, niin yleensä kannattaa määritellä niiden pitchi eli äänenkorkeus erilaisiksi, jotta ne luovat monimuotoisen äänimaailman. Myös useamman clapsin käyttä on suositeltavaa ja tämä on esitelty niin ikään oppipalikkabiisissä.

Ensimmäisessä osassa esitellään myös, kuinka useampaa bassoa käyttämällä saadaan biisiin mukavasti syvyyttä. Sub-basson lisäksi voi lisätä myös useampia niin kutsuttuja "välibassoja", mitkä toimivat ylemmillä äänentaajuksilla.

Mutta, pidemmittä puheitta, tästä hyppäät projektiin: Futuristin oppipalikat- projektiin pääset klickaamalla tätä tekstiä!

PÄIVITYS:

Tervehdys!

Nyt siis viimein päivitystä. Tällä kertaa käsittelen äänimaailman luotaamista Reasonilla, viime oppipalikkahan oli fruityllä tehty.

Tuskailin itse pitkään, kun aina kappaleeni jäivät todella tunkkaisen ja vaimean kuuloiseksi; ainoa tapa saada hyvä ääni tuntui olevan laittaa voluumit täysille ja/tai käyttää todella paljon säröä. Nyt hiljattain keksin aivan loistavan tavan luoda hyvä äänimaailma ilman erillisiä masterointiohjelmia.

Juju on tässä:

- Luo kaksi spideriä.
- Niputa toiseen spideriin vasemmalle puolelle haluamasi soittimet. Älä kuitenkaan laita soittimia, missä on bassoa runsaasti "raakana" spideriin, vaan leikkaa bassotaajuudet ihan ronskisti pois.
- Nyt liität niputtamasi soittimet toiseen spideriin, mistä johdat johdot filtteriin. Aseta tämä filtteri BP ja valitse sopiva taajuus, mikä sopii soittimiisi; kuitenkin aika ylhäältä. Liitä filtteri vielä toiseen filtteriin ja valitse siitä LP24 ja leikkaa hieman ylätaajuuksia. Säädä kummastakin hieman resoja, niin että kuulostaa hyvältä.
- Nyt luot stereo imagerin ja muutat äänen monoksi.
- Luo maximizeri ja säädä ääni kuulostamaan hyvälle.
- Luo delay ja aseta  suunnilleen näin: 25 ms, 100% wet ja kokonaan right.
- Nyt luo Screami ja valitse sieltä itsellesi sopiva särö ja kabinetti. Säädä vielä screamin sisäisellä equalisaattorilla niin, että kaikki tai melkein kaikki basso on pois, mid ja treble valitse soittimien mukaan.
- Luo vielä filtteri LP24 ja säädä se.
- Nyt liitä tämä mikserin 1 kanavaan.

- Seuraavaksi valitset kaikki nämä äsken luomasi laitteet, ja hiiren oikealla näppäimellä kopioit ne "duplicate" toiminnolla.
- Liität aikaisemmasta spideristä nyt kopioimaasi laitteiden ensimmäiseen filtteriin johdot.
- Säädä hieman kahta ensimmäistä filtteriä, jotta ääni muuttuu hieman erilaiseksi.
- Säädä myös hieman maximizerin input- tasoa., stereo imager saa edelleen olla mono.
- Delaysta muutat ms esim. viiteenkymmeneen ja mikäli äsken laitoit right channelin, niin nyt tässä laitat kokonaan leftiin. Feedbacki saa olla kummassakin aika pienellä, esim. 10.
- Säädä screamin asetuksia myös hieman erilaiseksi, jotta ääni muuttuisi vielä; mikäli nostit alussa BP-filtteriä, niin voit myös nostaa screamin eq:sta tasoja vastaavasti.
- Leikkaa hieman ylätaajuuksia viimeisestä LP24 filtteristä ja liitä siitä johdot mikseriin kakkoskanavaan.

Voit myös käyttää eri säröjä ja kabinetteja screameissa.

Noniin, nyt sinulla on siis mikseri, mihin tulee kaksi kanavaa ja olet liittänyt näihin kahteen kanavaan (eli spideriin kun alussa liitit soittimia) esimerkiksi rummut, pianon, ...

Nyt vielä kuuntelet ääntä ja hienosäädät laitteita alusta alkaen; stereokuvaa voi muokata, kun muutat delaysta  ms määrää ja/tai mikseristä right/left- balanssia. Muista myös kuunnella, miltä kanavat kuulostavat erikseen ja yhdessä alkuperäisen äänen kanssa!

Uppasin nettiin tällä kertaa myös alkuperäisen reason- tiedoston, koska tämä on hiukan vaikeaa selittää pelkästään. Tämä koko hässäkkä löytyy sieltä ihan alimpana "Kabinet"- nimisen combinaattorin sisältä.

Täältä voit ladata reason tiedoston: Klickaa tästä..

Latasin myös mikseriin mp3:sen tuosta biisistä, siinä soi ensiksi pelkkä kabinetti, seuraavaksi soittimet ilman kabinettia ja sitten kaikki yhdessä.

Biisin voi ladata täältä: DjFuturisti-Oppipalikka 2

Tässä vielä pari tarkennusta:

- Kappaleessa ei ole ajateltu äänenlaatua, koska se ei ole oleellista.
- Kappale on kabinettitekniikan esittelyä käytännössä; kuin kirja, mitä voi lukea.
- Kappale on alusta alkaen tallennettu käyttäen huonoa äänenlaatua.
- Kappaleen soittimilla, äänenlaadulla, ja asetuksilla ei ole väliä. Ne on tarkoitus ihmisten itse säätää, koska filttereiden ynnä muiden asetukset ovat riippuvaisia soittimista.


Ja nyt vielä yleisön vaatimuksesta, tein samasta kappaleesta vielä kolme eri versiota, missä käytän edistyneempää kabinettitekniikkaa sovitettuna samoilla soittimilla ja vimpassa en käytä kabinettia lainkaan selvennykseksi:

LATAA DjFuturisti -Oppipalikka 2(edistyneempi kabinettitekniikka) TASTA!

LATAA DjFuturisti - Love Cabinet (edistyneempi kabinettitekniikka) TASTA!

LATAA DjFuturisti - Love Cabinet (ei kabinettia!) TASTA!

Loppuun vielä lisää selvennystä:

Tämä "kabineettitekniikka" niinkuin olen sen nimennyt, on siis mun itse kehittelemä tuotantovaihe, mitä voi käyttää reasonissa.

Tän pitäis olla niinkuin kirja, mistä voi opetella tämän tektiikan periaatteen.

Itse olen itseopiskellut muusikko, joten suokaa anteeksi vaikeaselkoisuuteni; tietoni perustuu lähes yksinomaan empiiriseen kokemukseen, joten yrittäkää pysyä mukana..

Screami itsessäänhän jo sisältää viisi eri kabinettia. Tässä ajatus on kiteytettynä, miksi tämä eroaa pelkästä screamista: ohjataan ääni ensin puhtaana mikseriin ja toinen ääni menee "kabinoitavaksi". Ääni muutetaan monoksi, ja siitä tehdään leveämpi; vähän samalla tapaa kuin juuri tuolla unisonilla, mutta ajattelisin asian näin, että unisoni vain kloonaa sen äänen; tässä yritetään matkia monimutkaisempia malleja, esim. miten ääni kimpoaisi parin metrin päästä missä on tauluja seinällä ja toinen kabinetti voisi matkia vaikkapa niittyä, missä on pari puuta. Yksinkertaistettuna, tämä metodi tekee periaatteessa saman homman, kuin vaikka chorus reverb ja delay liitettynä yhteen, mutta tässä on tehdään itse algoritmi, millä reverb toimii, tai luodaan samankaltainen äänen kopiointi, kuin chorus tekee, mutta sillä erotuksella, että koska olet säätänyt nämä itse; niin äänestä ei tule niin synteettisen kuuloinen. Itse olen ainakin huomannut, että loppupeleissä on parasta yleensä säätää kaikki itse.

Mutta nyt eteenpäin:

Screamin body autoa, resoa ja scalea säätämällä saa sellasia kivoja "fiuu"efektejä, eli siinä on ikäänkuin ohjelmoitu automatio, että yksinkertaistettuna siinä seilaa bandpass tietyllä taajudella tietyllä nopeudella. Scale säätää taajuuden, mistä liike alkaa ja auto määrää kuina pitkälle ylös se "fiuu" menee. Eli kun lyö sen auton pohjaan, niin se "hakee" sen äänen kauempaa ts. matkatakseen saman matkan tuo bandpass joutuu kulkemaan kovempaa.

Yritän nyt vielä selittää vaihe vaiheelta, mitä tuossa haen takaa noilla laitteilla:

- Luo kaksi spideriä.
- Niputa toiseen spideriin vasemmalle puolelle haluamasi soittimet. Älä kuitenkaan laita soittimia, missä on bassoa runsaasti "raakana" spideriin, vaan leikkaa bassotaajuudet ihan ronskisti pois.
^ Tässä vain valmistellaan äänen jakamista, ei varmaan mitään epäselvää.. Bassotaajuuksien sotkeminen tuohon samaan settiin peittäisi muut äänet.


- Nyt liität niputtamasi soittimet toiseen spideriin, mistä johdat johdot filtteriin. Aseta tämä filtteri BP ja valitse sopiva taajuus, mikä sopii soittimiisi; kuitenkin aika ylhäältä. Liitä filtteri vielä toiseen filtteriin ja valitse siitä LP24 ja leikkaa hieman ylätaajuuksia. Säädä kummastakin hieman resoja, niin että kuulostaa hyvältä.
^ Okei, eli nyt luodaan eka kabinetti; filtterillä valitset tietyn taajuisen äänen eli sellaisen kohdan äänikuvasta, mistä haluat tehdä kabinetin. LP leikka ylätaajuudet pois, koska muuten se häiritsee kabinetin toimintaa. Filttereiden resonaatiolla on tärkeä osuus, kun lopuss vielä viimeistellään ääni.

- Nyt luot stereo imagerin ja muutat äänen monoksi.
^ Tämä siksi, että ääni muutetaan myöhemmin delaylla toisepuoleiseksi. Screami käsittelee myös ääntä puhtaammin näin.

- Luo maximizeri ja säädä ääni kuulostamaan hyvälle.
^ Tällä voit vielä erityisesti erottaa jonkin tietyn alueen äänestä, mitä haluat kabinoida. Ei ole kuitenkaan pakollinen; mutta mikäli lisäät monta kabinettia, niin kompressorit ja maximizerit auttavat tuomaan haluttuja kohtia paremmin esille.

- Luo delay ja aseta suunnilleen näin: 25 ms, 100% wet ja kokonaan right.
^ Myöhemmin tehdään sama homma, kun tehdään left channel. Loppusäätäminen tehdään periaatteessa näiden kahden dealyn ms ja balanssia muuttamalla.

- Nyt luo Screami ja valitse sieltä itsellesi sopiva särö ja kabinetti. Säädä vielä screamin sisäisellä equalisaattorilla niin, että kaikki tai melkein kaikki basso on pois, mid ja treble valitse soittimien mukaan.
^ Nyt kun toivottu ääni on eristetty ja tehty monoksi, niin juuri aikasemmin selittämäni bodyn reso, auto ja scale virittelyllä saadaan äänestä taas kirkas eli korvataan ne puuttuvat taajudet, mitkä alussa leikattiin LP filtterillä ja luodaan lämmin keskiääni.

- Luo vielä filtteri LP24 ja säädä se.
^ Tähän voi vielä luoda muitakin edellä mainituista efekteistä samoista syistä, kuin mitä niissä on aikasemmin perusteltu. Nyt kun olet käynyt vielä säädöt läpi, niin teet samat laitteet, mutta sillä erotuksella, että nyt muutat toisen kabinettiefektilinjan kaikista tai melkein kaikista efekteistä jonkin verran säätöjä ja eritoten screamin bodyn scale ja auto tulisi poiketa toisistaan. Voi myös käyttää kokonaan eri bodyjä screameissa, mutta tämä johtaa yleensä siihen, että stereokuvasta tulee epätasapainoinen.

Ja mitä tämä nyt tekee; nyt kun ne screamit hakee sen body auto-toiminnon ansiosta sitä ääntä, ja kun on tehty ero kummankin screamin bädy autoon, niin ne hakee sitä hieman eri ajassa, jolloin saadaan ääni leviämään nätisti. Säätämällä ms delaysta voidaan säätää stereokuvan laajuutta.

Nyt sulla on siis mikseri, missä on kolme kanavaa; yksi on originaali ääni ja kaksi muuta ovat näitä kabinetteja. Nyt vaan kuuntelet ja säädät sen mukaan juuri sille tempolle, soittimille ja genrelle mielestäsi hyvän äänimaiseman.

Tämä on siis todella yksinkertaistettu versio tästä ideasta; ja näköjään sekin on niin vaikea havainnollistaa, että en edes yritä selittää tuota edistyneempää metodia ainakaan nyt.

Ja loppuun vielä huomautus: tämä on nimenomaan reasonilla toteutettu tapa , koska siinä pystyy itse liittämään laitteita. Tällainen tekniikka ei siis edes onnistuisi ainakaan tällä tavalla muissa ohjelmissa enkä ole edes asiaa miettinyt sen enempää, koska reason on aivan loistava alusta toteuttaa tämä idea.

Olen kehittelemässä paraikaa monta kertaa monimutkaisempaa systeemiä, mutta se on vielä kehitysasteella ja epävalmis julkaistavaksi. Voin sen verran paljastaa, että siinä tuo stereokuva luodaan vielä tarkemmin eli rutkasti lisää säätöä luvassa! Tuo Love Cabinet on toteutettu siis tällä uudemman tekniikan betaversiolla.

rasse

Eikös tämän pitänyt olla "aloittelijoille" ? Mulla tökkäs tuohon: "luo kaksi spideria"  ;D

futuristi

Lainaus käyttäjältä: rasse - helmikuu 25, 2010, 11:44:29 ap
Eikös tämän pitänyt olla "aloittelijoille" ? Mulla tökkäs tuohon: "luo kaksi spideria"  ;D


Paina hiiren oikealla napilla ja valitse create; siellä listassa on sellainen laite kuin spider audio merger & splitter. :)

rasse

Lähinnä vain irvailin, kun pidän itseäni (tässäkin) asiassa aivan "aloittelijana" ja sitten tökkää ensimmäiseen ohjeeseen. Loputkin olivat aivan hepreaa.
Eli vitsi ei ollut ollenkaan tarkoitettu sinua mollaamaan, vaan täysin vain itseäni.

Todellisuudessa nuo ohjeet ovat varmasti toimivat sellaiselle, joka yhtään ymmärtää ko. kieltä, tietokonetta ja musiikin tekoa.

futuristi

Lainaus käyttäjältä: rasse - helmikuu 26, 2010, 09:15:53 ap
Lähinnä vain irvailin, kun pidän itseäni (tässäkin) asiassa aivan "aloittelijana" ja sitten tökkää ensimmäiseen ohjeeseen. Loputkin olivat aivan hepreaa.
Eli vitsi ei ollut ollenkaan tarkoitettu sinua mollaamaan, vaan täysin vain itseäni.

Todellisuudessa nuo ohjeet ovat varmasti toimivat sellaiselle, joka yhtään ymmärtää ko. kieltä, tietokonetta ja musiikin tekoa.


No vitsi, nämä kun nimenomaan on yritetty selittää kädestä pitäen.. :)

Haluaisitko tarkentaa vielä, että mikä kohta kaipaisia vielä lisää selvennystä, niin voin yrittää selittää vielä lsiää. :)

Tarkoituksena on siis, että muutetaan yksi stereo-ääni kahdeksi monoksi, sitten muokataan näitä kohta mono-ääntä niin, että saadaa niistä hieman erilaisia. Nyt ohjataan toinen mono toiseen korvaan ja toinen toiseen korvaan. Sitten säätelemällä alkuperäisen stereoäänen voluumia ja määrää eri korvissa, saadaan muokattua stereokuvaa. Nyt kun vielä lisäät nämä kaksi mono-ääntä, niin mikseristä voit säätää nyt jo alkuperäistä stereoääntä, ja kahta monoääntä.

Tässä siis perusidea; toteutusta kehittelen vielä, tässä eilen tekemäni biisi, jonka olen toteuttanut uusimmalla kabinettitekniikalla:

Kabineettitekniikkaa Versio 3.0
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=414223&type=dl

Ja sama biisi ilman kabinointia:
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=414291&type=dl

Uusia esittelyjä tekniikasta löytyy myös: www.mikseri.net/kabinetti/

rasse

"Haluaisitko tarkentaa vielä, että mikä kohta kaipaisia vielä lisää selvennystä, niin voin yrittää selittää vielä lsiää. Smiley"

Haluaisin, mutta kun en kerta kaikkiaan osaa. Siksipä annan sun neuvoa niitä musiikinteon aloittelijoita, jotka ovat yhtään kärryillä. Ongelma ei ole ollenkaan sun kyvyssä kertoa, vaan mun vastaanotossa.

jeQQ

Kuvaa videolle ja laita youtubeen! Pitänee perehtyä tähän topiciin paremmin jossain vaiheessa ja koittaa vääntää jotain, kiinnostusta kyllä olisi. :)

Aji Inferno

Suosittelen musan tekoon lämpimästi Steinbergin kahta aika ristiriitaista palautetta saanutta ohjelmistoa. Groove Agent 3 on aika pahoine ongelmineenkin omalla tavallaan aivan huikea ohjelma! Sitä parempaa ja - ennen kaikkea - inspiroivampaa virtuaalirumpalia on hyvin vaikea kuvitella. GA3 mahdollistaa ideoita ja ajatuksia, joita tuskin muutoin tulisi koskaan mieleen. Ja lopputulos on todella autenttinen. GA3 on biisien ideoiden kehittelyssä timantin arvoinen, sillä joskus biisi-ideasi rytmitaustan täydellinen muutos muuttaa aivan kaiken. Mikä parasta, GA3:ssa on mahdollista käyttää jopa kolmea erilaista virtuaalirumpalia samaan aikaan. Toimii!!

Sitten on tietysti Virtual Bassist. Tai ruotsalainen Broomstick Bass. Molemmat täydentävät hienosti GA3 rumpuagentin luomia rytmejä. Jollet, tietysti, ole itse kelvollinen basisti! Tai bändissäsi on sellainen. Nämä ohjelmat eivät kumpikaan tietenkään täysin korvaa oikeaa kunnon basistia, mutta jollet - syystä tai toisesta - pysty tai halua tekemään bassokuvioita "aidosti", nämä ohjelmat saavat aikaan yllättävänkin hienoa kamaa, kunhan tiedät mitä haluat.

Sitten on vielä aivan erityisiä ohjelmia, kuten Wizoon Darbuka ja Latigo, jotka tuovat peliin erilaisia etnisiä hienoja rytmivaihtoehtoja.

Antitheist

Itse olen nyt kaksi viimeistä vuotta väsäillyt konetylytystä FL Studiolla, Reasonia maistellut ja seuraavana vuorossa sitten Logic Studio(PC kusahti ja hommasin vitutuksissani Macin). Enpä ole kuullut oikeastaan muuta kuin hyvää ja omien tyyppaamisten perusteella erittäin jees, onko muilla kokemuksia?

futuristi

Tervehdys!

Uusi oppipalikka on tehty Reasonilla ja tällä kertaa se käsittelee kickin ja clapsin yhteiseloa. Samalla esitellään myös yksi tapa käyttää Matrix pattern sequenceria.

Ohjeet:
- Luo 14:2 mikseri.
- Liitä siihen 4 Redrum rumpukonetta.
- Nimeä nämä seuraavasti: "Kick, Pastkick, Clap ja Pastclap"
- Luo 4 Matrixia ja nimeä nämä samoin.
- Mene tab-näppäimestä laitteiden johtopuolelle.
- Liitä matrixeista ainoastaan "Curve CV"- johto mikseriin "Level CV In" kohtaan ja vaihda Matrixista Unipolar kohdasta Bipolariin.
- Nyt sinulla pitäisi olla 4 kanavaa mikserissä ja mikserin taakse tulee neljästä matrixista johdot.

Nyt matrixilla voit säädellä äänen voluumin tuloa mikseriin, sen säätämisestä on myöhemmin lisää, joten unohdetaan se hetkeksi.

- Valitse "Mainclap" rumpukoneeseen mieleisesi clappi. Voit myös käyttää useampaa clappia. Luo rumbukoneeseen MClass Mastering Suite Combi ja valitse siitä asetukseksi "Dual Band Compression". Se toimii lähes samalla tavalla kuin filtteri, sitä käytetään nyt leikkaamaan epätoivotut alaäänet pois.
- Laita Lo Band muteen, valitse X-Over Frequencyllä mieleisesi kohta, mistä ala-äänet leikataan.. Luo vielä LP24-filtteri ja leikkaa hieman ylä-ääniäkin pois, lisää resonaatiota oman maun mukaan. Voit myös ääntä vahvistaaksesi tehdä Screamin ja säätää sen, mutta luo myös Screamin jälkeen LP24 filtteri ja leikkaa hieman ylä-ääniä pois ja lisää siihenkin hieman resonaatiota.
- Valitse "Pastclap" rumpukoneeseen hyvä clappi. Tässä tulee kuitenkin kiinnittää huomiota siihen, että sample on tarpeeksi pitkä, koska pastclap ei ole varsinainen clapin isku, vaan luo pikemminkin kaikua "Mainclapille". Kivan ylä-äänisen kaikupohjan luomiseksi voit esimerkiksi lisätä "Pastclappiin" yhden clap-samplen ja yhden snaresamplen. Luo tähän samat laitteet, kuin "Mainclappiin".
- Valitse "Mainkick" rumpukoneeseen mieleisesi kicki. Luo LP24-filtteri ja pätki ylä-ääniä hieman enemmän. Lisää resonaatiota makusi mukaan.
- Valitse "Pastkick" rumpukoneeseen mieleisesi sample. Huomio myös tässä, että tämä ei ole itse kickin isku. Luo Dual Band Compression ja pätki ala-ääniä pois. Luo vielä LP24-filtteri ja pätki myös hieman ylä-ääniä pois ja lisää resonaatiota. Voit myös luoda Screamin ja lisätä siihen vielä LP24-filtterin.

Seuraavaksi otat kaikista kanavista voluumet pois mikseristä. Valitse kaikista matrixeista "Curve" asento, "Keys" asennon sijaan. Säädä matrixit suunnilleen seuraavasti:






Nämä säädöt ovat kuitenkin riippuvaisia sampleista ja temposta, joten ne pitäisi itse säätää kohdalleen tehtäessä omaa biisiä.

Tässä tarkoituksena on siis pätkiä Pastkickistä ja Pastclappista itse iskukohta, ja jättää se Mainkickille ja Mainclappille, ja myöskin säädellä, kuinka pitkään äänet soivat.

Nyt, kun äänen tasoja kanavilla säädellää matrixien kautta, niin säädä voluumia voi nyt säätä mikserin takapuolelta säätimestä, mikä on matrixista tulevan johdon alapuolella sen lisäksi, että muokkaat itse matrixista palkkeja, mitkä säätävät äänen tuloa mikseriin. Luo vielä pari kaikua send-kanaviin, joilla saat lisää syvyyttä erityisesti Pastclappiin ja Pastkickiin. Hienosäätönä vielä; säädä eri clap samplejen voluumia ja pannia itse rumpukoneista ja mikseristä. Mikserin voluumen säätämisellä on suuri vaikutus nyt itse komppiin. Olen tehnyt tämän pohjalta esittelybiisin, missä on seuraava järjestys:

Ensin pelkkä kicki ja clappi, seuraavaksi pelkkä pastclappi ja pastkicki; viimeisenä kaikik yhdessä, ja lopussa nostan voluumeja itse mikserin volumesäätimistä.

Esittelybiisi on ladattavissa täältä:

Oppipalikka 3

Reasontiedoston voi ladata täältä:
Opppalikka 3- reasontiedosto.

Myös kabinettgenrestä on uusi biisi kuultavissa: www.mikseri.net/kabinetti/

futuristi

Yoyo, kappaleeni "Love Cabinet" on päässyt mikseri.netin listasijalle 8! Tässä linkkii: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=414053&type=dl

Se on myös toteutettu tällä kabinettitekniikalla; muistaakseni versio neljällä..