Foorumistien moottoripyörät,-kelkat, mönkijät, ym. vast. Harrasteliikuttimet!

Aloittaja masaiman, elokuu 20, 2011, 23:37:13 ip

« edellinen - seuraava »

masaiman

toukokuu 05, 2013, 23:17:42 ip #180 Viimeisin muokkaus: toukokuu 05, 2013, 23:30:02 ip käyttäjältä Mattson
Skootteri rempattu myyntikuntoon, voi jeesuksen v*ttu että Italialaiset insinyörit on kieroja!!! Eilen meni totaalisesti hermo kun yritin epätoivoisesti irrottaa katteita, puolen litran muki alko täyttyä ruuveista ja kaikki katteet repsottaa mut YKSKÄÄN EI LÄHDE IRTI!!! A pitää paikallaan Beetä jonka reunan alla Cee on mut sitä ei saa irti ennen kun A:n irrottaa... AAAAAARRGH!!!! Alko jo meisselit lentää (jotka ei muutenkaan käynet ruuvinkantoihin kunnolla vaan mälväs koko ajan) niin päätin parhaaksi lähteä kellarista hakemaan puuhapussin ja tulla keräilemään hermonkappaleita saunaan... Tänään paremmilla meisseleillä, korjausoppaalla ja hieman tyynempänä alko homma sujua varsinkin kun löysin yhden hukkaan lentäneen jousen moottorin ilmanottoputkesta kun puhaltelin suurimpia pölyjä kompuralla vehkeen päältä. Puhautin kurillani sinne putkeen niin kuulu *kilink* toisesta päästä putsarikotelon kantta vasten...

Tulppaa en saanu vaihettua kun sain ->`97 versioon sopivan vaikka selvästi ilmoitin ostaessa vehkeen olevan Gilera Runner 50 PURE JET mitä ei ees oo tehty kun `03-`04. No, aina ei voi voittaa...

Nyt on jarrukahva vaihdettu, repsottavat katteet liimattu, vanha tulppa putsattu yms sellasta pientä mm bensatankin luukun lukkovaijerimekanismihässäkkä herkistelty heti kun sen #¤%& jousen löysin... Huomenna duunista kuorma-autolla kotiin, romu lavalle ja seuraavan murheeks...

Ja tosiaan tämmönen remputin kyseessä:



Kohtalaisen ankee ajokki kun kävin heittämässä sellasen baut 16km testilenkin, lyhyellä valolla ei näe mitään, pitkällä ei näe yhtään mitään! Ohan se nyt muutenkin kohtuu tragikoomista kun perseen alta kuuluu tasanen ääääääääää mut vauhti ei juurikaan siitä muutu  ;D

Ei oo heteromiehen kulkupeli tuo...

masaiman

toukokuu 06, 2013, 22:36:32 ip #181 Viimeisin muokkaus: toukokuu 06, 2013, 22:40:52 ip käyttäjältä Mattson
Lainaus käyttäjältä: Mattson - toukokuu 05, 2013, 23:17:42 ip
Huomenna duunista kuorma-autolla kotiin, romu lavalle ja seuraavan murheeks...


...tai sitten ei...

Tulin kuormurilla kotiin, pesin sen ja ajattelin hakea mopetin samoille vaahdoille pesuun kanssa, talliin, skootterin selkään ja startaten. ja startaten, ja startaten. Ei inahdakaan. Pyörittää kyllä terhakasti mutta ei minkäänlaista yritystä lähteä käyntiin. Ajattelin jo että bensa loppui koska eilisiltaisella testilenkillä alkoi jo keltainen "opiskelijavalo" vilkkua. Hain lisää bensaa kanisterilla huoltoasemalta vain huomatakaseni ettei siitä ole mitään hyötyä. Tulppa antaa kunnon kipinän pakarin kylkeen, joskin hieman hyppivän, ja bensaakin sylinteriin pääsee koska sahatessa tulppa kastuu. Miten on mahdollista ettei edes aasinpotkulla saa MINKÄÄNLAISTA eloa koneeseen jos kerran kipinä kuitenkin tulee??!! Aloin jo miettiä eilistä bensiinin varoitusvaloa ja päädyin siihen lopputulemaan että se saattoikin olla viereinen moottorin vikavalo mikä siellä vilahteli. Purin ruiskun irti, ei vaikutusta, bensaa tulee mutta mitään ei tapahdu. Ei putsarin kanssa eikä ilman joten senkin tukkeutuminen tuli yliviivattua.

Olen täysin ymmälläni, eilen talliin ajettu mopo ei tänään ykskaks osoitakaan minkäänlaisia elonmerkkejä. Ei siinä muuten mut meni huomiset kaupat vituix ja jos tohon joutuu alkaa kauheesti rahaa ja aikaa lapioimaan alkaa voittomarginaali kutistua nopeasti niin lähelle nollaa että alkaa olla kannattavampaa hukata koko romu tollasenaan. Oli pakko tehdä se mitä en todellakaan kovin herkästi tee eli nostaa kädet pystyyn ja lyödä tallin ovi perässä kiinni...

Tarvii nyt vielä koittaa uudella tulpalla mut sen jälkeen on tosiaan "box `o tricks" aika tyhjä kerta sekä bensaa että tulta tulee, ei oikeen jää enää muita mahiksia kun ettei pataan jostain syystä pääse ilmaa, mut tuntus aika hemmetin oudolta et läpät olis ykskaks liimaantunu kiinni tai jotain kun kaasun kääntäminen kuitenkin muuttaa starttausääntä...

masaiman

Tänään tallille, kaikki vanhat systeemit tulppa mukaanlukien, mitä nyt yhen irtonaisen putken lemmaroin paremmin, laakista tulille mut kävi huonosti, sammutin, ilmanputsari paikalleen, starttas uudelleen, käytin hetken, sammutin, täysin vainaa.


ECU. Vittu.

linker



uusi harrasteliikutin sai eilen ensi kerran vettä alleen. Ja samalla harrasteliikuttaja haastetta, ennenkokemattoman kajakkityypin opettelussa:




...

________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Miquel

toukokuu 20, 2013, 23:02:23 ip #184 Viimeisin muokkaus: toukokuu 20, 2013, 23:06:27 ip käyttäjältä Miquel

Rider 20 ProFlex, 570 cm3 Briggs & Stratton Vanguard V-Twin 20kW. 8)


Tämänvuotinen sota voikukkia vastaan on jälleen julistettu alkaneeksi! Hyvin vahva antivitutus kun tänään pääsin ajelulle! 

Edit: Tämä ruhonleikkuri muuten silpoo vaivatta polvenkorkuista pajukkoakin, testattu on! :D
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

akselsson1

Aika hillitöntä ruohonleikkurituningia  ;D
Ei meiän loppuunajettu jonseredkaan enää näytä niin uskottavalta ollenkaan ;)
Sais sekin kyllä jo hajota...
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Miquel

toukokuu 21, 2013, 15:44:18 ip #186 Viimeisin muokkaus: toukokuu 21, 2013, 15:47:24 ip käyttäjältä Miquel
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - toukokuu 21, 2013, 11:49:07 ap
Aika hillitöntä ruohonleikkurituningia  ;D
Ei meiän loppuunajettu jonseredkaan enää näytä niin uskottavalta ollenkaan ;)
Sais sekin kyllä jo hajota...


Sanos muuta! :) Kaveri tuon kenttävihreän heitti hatustaan, kun oli puhe että "voivoi millähän tuon sais edes vähän mukavemman näköiseksi"
Kaikki muovikopat on jostain rikki ja poppareilla parsittu. Moottorin suojana oleva on eniten paikkailtu kun leikkurin päälle on aikanaan sortunut pressuhalli.

Mutta nykyisen mattavihreän ansiosta kaikki popniitit ja reijät muoveissa ovatkin YKSITYISKOHTIA.  ::)
Tämänkesän yksi projekti on rakentaa tuon perään kippaava perävaunu. Suht samassa hengessä puulaitaisena. Jostakin harmaaksi keloontunutta lautaa jajaja.

Edit: Armyvihreä sopii tuohon senkin puolesta hyvin kun tuo kampe meluaa lähes yhtäpaljon kuin keskiverto kuljetuskopteri.
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

akselsson1

Kai sitä nyt YKSITYISKOHTIA pitää olla, herranen aika sentään ;)
Toi sopis mun tyyliin ku nokka päähän, mut ei oo vielä onneks omaa nurmikkoa niin ei tarvii konettakaan  ;D
Muistatkin sitten laittaa mahdollisimman häröt renkaat siihen kärryyn! vaikka jotku mönkkärikärryn renkaat ;D
luokkaa kuten
tai
Tuommoiset pitäis kyllä olla ruohonleikkurissa muutenkin kun ei niillä vakioilla pääse koskaan pakilla ylämäkeen  ;)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Miquel

Vyörenkaita olen katsellut... Löytyis sopivan kokoista suoraan tuolle vanteelle. Vielä on hankkimatta sillä rahat hupenee jostain syystä aina johonkin kriittisempään...  ;) Pakilla ei tarvitse tosiaankaan nousta minnekkään, etuperin onneksi kiipeää kyllä hyvinkin jyrkkiä penkkoja. Pitoja lisää mukavasti mm. hydraulinen veto, pyöräpainot ja koneen paino joka huitelee jossakin rapiassa 400kg:ssa.  8)
Ihmettelijöille tiedoksi; en maksanut koneesta kuin 800€.
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Heku

Vihdoin ja viimein sain sivupellin paikalleen. Hukkaportti ulkonee saman verran että sivupelti ei käynyt paikalleen ilman pientä koloa sivupellissä.

Sivupelti

kiiltää kivasti vähän etäämmältäkin. :)

masaiman









Tuommosta härpätintä ruuvannu koko talven. `91 Honda CBR 600 F2, perän tilasin jenkeistä Airtech Streamlining:ilta, vanteen on hiekkapuhallettu ja pulverimaalattu sekä perä rekkaritelineineen yms äms rakennettu uusiksi. Jossain vaiheessa tulee vielä alkuperäisen valaisimen tilalle kolmisilmäinen projektorilamppu, nyt ei vaan kerkee...

Jame

Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

masaiman


Whili

Lainaus käyttäjältä: Jame - toukokuu 31, 2013, 08:11:37 ap
Hieno peli Mattsonilla. Ei ihan heti uskoisi 22-vuotiaaksi.
Lainaus käyttäjältä: Mattson - toukokuu 31, 2013, 08:19:57 ap
Eikä mittarissakaan ole vasta kun 104tkm   ;D


;D ;D ;D 

Eipä kunto ja vähäiset kilometrit yllätä, Mattsonnin "tuurilla" taitaa olla telakalla suuren osan ajokautta  ;)

masaiman

Ollu muuten viime kesänä sitten minkäänlaisia ongelmia ja kusiaiselle kyl jo jonkin verran yli satanen. Jotain ryppyä oli tullu rakkauteen talven aikana kun kylmänä ampuu välillä putkeen ja polleja karannu pellolle aimo lauma, kuulostaa siltä kuin kävis kolmella. Luulisin että uusilla tulpilla selvitään vaikka ihmwtyttää kun vaihdettu viime keväänä eli n.10k ajetut...

akselsson1

Komia pöristin on! Toivottavasti saat karanneet pollet kiinni! Itse joudun välillä juoksemaan niiden perässä...
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Whili

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - toukokuu 31, 2013, 11:31:07 ap
...Toivottavasti saat karanneet pollet kiinni! ...

Eikös noihin saa jotain Turbovempeleitä !?!?  Voisi kaakit tulla kotio  ;)

masaiman

Kusiaisen turbotus on kyllä kuin tumpulla runkkaus, helvetinmoinen homma ja parempaan lopputulokseen pääsee paljon helpommalla ja halvemmallakin, mm. ostamalla sen Firebladen...

Selkeetä tukkosuutta sielä nyt on, pistin tankkiin jo Pro Honda Fuel Stabiliser-aineet liuottamaan sisäisiä tukoksia, huomenna täytyy käydä vielä ostamassa jotain carb cleaneriä, pläränny tässä nettiä ja ihan samanlaisia oireita ollu erityisesti vanhemmissa suzukeissa joista on päästy bensiinin lisäaineella ja imupuolelle suihkutettavilla puhdistusaineilla. En toooodellakaan haluais irrottaa kaasareita jos ei oo IHAN pakko, aika eeppinen projekti saada ensin irti, auki, takas ja vielä synkrottua...

Whili


masaiman

toukokuu 31, 2013, 19:11:53 ip #199 Viimeisin muokkaus: toukokuu 31, 2013, 19:13:25 ip käyttäjältä Mattson
Aika hiljasta näillä tuloilla uutta pyörää haaveilla, ja vaikka sellanen tuliskin se ei kyllä olis baijerilainen... Luultavasti seuraava pyörä, kun sen aika joskus tulee, lienee 1000F "Hurricane" tai joku muu vastaava, VTR SP1 tai 2  tai vaikka "TeLleRvo" olis pirun kyrväkäs mut pelkäänpä ettei mun ranteilla ajeta perse-ylhäällä-kädet-alhaalla-ärräpyörää kovinkaan pitkään... Noita hurrikaaneja on kuitenkin `99 malliin asti ja onkin tietääkseni yksi pisimpään valmistetuista pyöristä ainakin luokassaan (87-99) ja niitä ei ajamalla rikki saa, tiedän useitakin tapauksia nettitutuilla ympäri maailmaa joissa on mittari kolmannella kierroksella.