tammikuu 09, 2025, 21:45:50 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Vaihdetaan / Annetaan Siemeniä

Aloittaja Rami, elokuu 30, 2011, 07:53:18 ap

« edellinen - seuraava »

Annap

Macex

Lainaus käyttäjältä: Annap - huhtikuu 11, 2012, 15:31:25 ip
Täälä ois yksi aloitteleva chilisti  8) joka tarvitsisi hieman mäkistarttia kasvatteluun. Haluaisin jotain helppohoitoista lajiketta tai vaikka muutamaakin. Toistaiseksi sisätiloissa aloittelen mutta keväällä kun maa sulaa niin pihaan olisi tulossa kasvihuone. Jos jollain on ylimääräisä taimia/siemeniä niin voisin ottaa vastaan tai vaihtaa tomaatin taimiin/ rahaan. asustelen Ylöjärvellä joten täältä pirkanmaalta etsiskelen taimia.
Itse asustelen Ylöjärvellä myös ja muutamia taimia olisi annettavaksi.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Macex - huhtikuu 16, 2012, 10:06:32 ap
Lainaus käyttäjältä: Annap - huhtikuu 11, 2012, 15:31:25 ip
Täälä ois yksi aloitteleva chilisti  8) joka tarvitsisi hieman mäkistarttia kasvatteluun. Haluaisin jotain helppohoitoista lajiketta tai vaikka muutamaakin. Toistaiseksi sisätiloissa aloittelen mutta keväällä kun maa sulaa niin pihaan olisi tulossa kasvihuone. Jos jollain on ylimääräisä taimia/siemeniä niin voisin ottaa vastaan tai vaihtaa tomaatin taimiin/ rahaan. asustelen Ylöjärvellä joten täältä pirkanmaalta etsiskelen taimia.
Itse asustelen Ylöjärvellä myös ja muutamia taimia olisi annettavaksi.
Minä myös ja muutamia kymmeniä taimia olisi mullakin ylimääräisenä ::)

Laita vaikka yv:llä lisätietoja ja tiedusteluja niin katsellaan mitä löytyy.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Ponu10

Ladies & Playboys!

Toisen parvekekauden "paatunut" veteraani lähestyy teitä arwon chilipäät seuraavin terveisin.

Vantaan Kivimäen chilifapriikki aikaansaa vaihdokkeja syssymmällä seuraaviin lajikkeisiin:

- Aji Christal
- Limon
- Naga Morich
- Herculeian Pompeii
- Rawit
- Prik ki nu
- Bolivian Rainbow
- Black Scorpion Tongue
- Hungarian Wax
- Hungarian Hot Wax
- Jalapeno Hercules
- Jalapeño Early
- Mexican Cluster
- Monkeyface Yellow
- Snack Pepper

Otetaan kiitoksella vastaan:

- Ancho Poblano
- Aji Andean
- Piispanhattu ( PI497974 )
- Anaheim
- Trinidad Perfume
- Starfish
- Lemondrop
- Yms. medium - mieto, messevän näköinen capsicum waimua miellyttääkseni =)

Siiduja annetaan ( per vaikkapa heti )

- Prik ki nu

Suosioonne sulkeutuen,

-Ponu-

Lääkitykseni on indeksissä.

Tupunavais

Heii minulla ei ole siemeniä antaa kun olen aloittelija. Mielellään ottaisi vastaan tulisempia lajikkeita kuten Naga Jolokia, Naga Morich, Habanero. Myös miedommatkin toki käy. Mutta ei ihan sellaista mitä esim. ostin S-marketista joskus, oli todella laimeaa..Niin ja asun Kuopiossa ja voin toki antaa rahallista korvaustakin.

:-* ja mukavaa, tuottoisaa kasvatusta!
Gnothi seauton

Whili

Hyvät toverit chilinistit !!

Pistäkää Profiiliinne tai edes ilmoituksiinne paikkakunta,
voi olla että lähistöllä on henkilöitä jotka juuri tuskailevat ylimääräisien chilitaimien kanssa.

Naga Morphia

Laitetaas uutta listaa tähän perään..

Vaihdetaan:

Useita lajikkeita, kysy!

Halutaan:

Aji Pineapple
Hot Banana
Trinidad Scorpion Butch T
Indian PC - 1 ( Naga Jolokia )

Mahdolliset yhteydenotot yksityisviestillä. :)

-Morphia
Cooking the next step..

cnatlyadwon

toukokuu 07, 2012, 00:18:25 ap #107 Viimeisin muokkaus: toukokuu 07, 2012, 00:33:05 ap käyttäjältä cnatlyadwon
Moi arvoisat chilistit,

Kiinostaisiko ketään vaihtaa ylimääräisiä chilintaimia tomaatintaimiin? Mulla olisi 3kpl maaliskuun alussa idätettyjä, elinvoimaisia Maskotka (Solanum lycopersicum) kirsikkatomaatintaimia ylimääräisinä. Satoisa, pensasmainen lajike, loistovalinta parvekkeella kasvatettavaksi!

Erittäin tuliset lajikkeet tyyliin Naga Morich tms. kiinostaisivat kovasti...

Tomaatit sijaitsee Oulussa, 90570 alueella. Laita YV:tä mikäli mielenkiinto heräsi.

Leipis

Lainaus käyttäjältä: cnatlyadwon - toukokuu 07, 2012, 00:18:25 ap
Moi arvoisat chilistit,

Kiinostaisiko ketään vaihtaa ylimääräisiä chilintaimia tomaatintaimiin? Mulla olisi 3kpl maaliskuun alussa idätettyjä, elinvoimaisia Maskotka (Solanum lycopersicum) kirsikkatomaatintaimia ylimääräisinä. Satoisa, pensasmainen lajike, loistovalinta parvekkeella kasvatettavaksi!

Erittäin tuliset lajikkeet tyyliin Naga Morich tms. kiinostaisivat kovasti...

Tomaatit sijaitsee Oulussa, 90570 alueella. Laita YV:tä mikäli mielenkiinto heräsi.

Voi kumpa olisitkin lähempänä :(

Lassi-s

ostan seuraavien lajikkeiden siemeniä

-Aji Fantasy
-nagamorich
-black naga
-facing heaven
-fatalii chili
-trinidad perfume
-naga jolokia
-bih tai bhut jolokia

ja joitain perus habaneroo joista voi kuivattamalla ja jauhamalla saada blairs death rain tyyppisen mausteen ranskiksille ja sipseille. yksityisviestillä kiitos. nopiat varmat kaupat jos hinnat on kohdallaan
S.Y.L.B

Chilivaari

Sattui silmään viljelysuunnitelmasi tuolta edistyneemmän chilinkasvatuksen puolelta, missä en yleensä vieraile, kun en ole vielä niin edistynyt enkä suhtaudu chileihin tieteellisellä otteella.

Chilien kasvuaika kylvöstä kypsään on varsin usein puoli vuotta ja puolen vuoden päästä on kohta joulu. Ulkona voi kasvattaa ehkä vielä syyskuussa, mutta sitten tarvitset jo lämpimän paikan ja lisävaloa. On muutamia nopeitakin lajikkeita, mutta listassasi ei niitä ollut. Lämpimällä ja kostealla alkukasvatuksella voi kasvua nopeuttaa, mutta se edellyttäisi kasvihuonetta tai vastaavaa, kasvatuskaappia vähintään.

Olen ennenkin joutunut ihmisiä tässä vaiheessa masentamaan ja osa on siitä sisuuntunut ja hankkinut syksyksi lisävaloja ja lämpimän kasvupaikan sisätiloissa. Toinen ratkaisu olisi hankkia nyt isoja taimia. Paikkakuntasi kasvattajilla saattaisi olla ylijäämätaimia.

Kuumotus

Oulussa aloitteleva chilisti kaipailee siemeniä mikäli jollakulla ylimmääräisiä löytyy. Erityisesti tulisemmat lajikkeet kiinnostavat, mutta kaikki siemen lähetykset ovat enemmän kuin tervetulleita ja kiitoksen arvoisia. Yhteyden otot yksityisviesteillä.

Kiitos ja nam.

dzamuto

kesäkuu 08, 2012, 20:16:10 ip #112 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 10, 2012, 19:02:26 ip käyttäjältä dzamuto
Kuumotus: Täällä joitain Habanero lajikkeita ja Naga Morichia mikäli "kuumottaisi" saada siemeniä  8)

Itsellä hakusessa Bolivian Rainbow ja Goat's Weed jos vain jollakin olisi kymmenkunta ainakin lahjoittaa (vähempikin huomioidaan :)).
Vaihtarina voin laittaa jotain seuraavista:
-Aji Cristal ------------ http://www.chiliwiki.fi/index.php?title=Aji_Cristal
-Lemon Drop ------------ http://www.chiliwiki.fi/index.php?title=Lemon_Drop
-Orange Habanero ------- http://www.chiliwiki.fi/index.php?title=Orange_habanero
-Caribbean Red Habanero http://www.chiliwiki.fi/index.php?title=Caribbean_Red_Habanero
-Naga Morich -------  http://www.chiliwiki.fi/index.php?title=Naga_Morich

jos jollakulla hinku iskee joitain noista saada vaihdossa johonkin toiseen lajikkeeseenkin, nakelkaa yv niin eiköhän yhteisymmärrykseen päästä

Edit: Goat's weed lisätty haluttujen listalle ja linkit itsellä oleviin chileihin
Kyllähän nuo aina jossakin mahtuu kasvamaan...

Caide

kesäkuu 10, 2012, 12:15:53 ip #113 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 10, 2012, 18:44:13 ip käyttäjältä Caide
Olen juuri harrastuksen aloittanut ja minulla ei ole vielä siemeniä heittää vaihdossa, mutta ehkä pystyn palkitsemaan sitten tulevaisuudessa, jos joku minua pystyisi auttamaan...

Kiinnostusta olisi seuraavista siemenistä:
Aji cristal
Lemon drop
Fresno
Aji fantasy
Bolivian rainbow
Starfish
Chilli willy

Olen niistä valmis jotain maksamaankin. Asun Turussa.

Edit: kaksi ihanaa ihmistä lupasi jo lähettää siemeniä. Ainut mikä puuttuisi, on Aji Fantasy, mutta noita on jo nyt niin paljon, että ehkä en lähde sitä enää metsästämään. Isot kiitokset! :)

sardelli

kesäkuu 15, 2012, 13:20:27 ip #114 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 15, 2012, 23:06:52 ip käyttäjältä sardelli
Aloitteleva chilin kasvattaja Mikkelistä kaipaisi siemeniä. Haussa olisi ikkunalaudalle kasvatettavaksi sekä ensi kesäksi parvekkeelle:

-Bolivian Rainbow
-Pink Habanero
-Aji Cristal

Lisäksi suositella saa mietoja ja keskitulisia, maukkaita ja satoisia chilejä, mielellään pienikokoisia (alle 1,5 m) ja vahvavartisia kasveja.

Itse kasvattelen vasta toista kesää parvekkeella lähinnä Prismasta ostettuja chilejä ja muutamaa muuta lajiketta, joten valitettavasti vaihdossa ei ole antaa siemeniä (paitsi noita kaupan siemeniä: Caribbean Antillais ja Cayenne Long Slim). Pientä rahakorvausta olen kuitenkin valmis maksamaan, jos joku voisi minua auttaa.

Raumala

kesäkuu 16, 2012, 19:43:28 ip #115 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 16, 2012, 19:48:19 ip käyttäjältä Raumala
Lainaus käyttäjältä: sardelli - kesäkuu 15, 2012, 13:20:27 ip
Aloitteleva chilin kasvattaja Mikkelistä kaipaisi siemeniä. Haussa olisi ikkunalaudalle kasvatettavaksi sekä ensi kesäksi parvekkeelle:

-Bolivian Rainbow
-Pink Habanero
-Aji Cristal

Mulla on sulle ainakin Bolivian Rainbowta ja jotain muitakin siemeniä.
Voi tulla hakemaan Rantakylästä.

ChiliChillailija

Oisko joku halukas antamaan chilin siemeniä tai pieniä taimia Jyväskylän seudulta? Voin antaa chilin siemeniä takaisin loppukesästä, kun olen saanut tarpeeksi satoa.
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

Raaka-Arska

Moro!

Muutamia taimia ylimääräisenä odottaa noutajaa... Taimet Tupoksella Oulun eteläpuolella. Mikäli kiinnostaa niin laita yv;tä kehiin...

Arska
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

bläkkäri

Ruinati ruinati ::)...

Täällä myöskin aivan alkumetreillä oleva chili-intoilija ottaisi vastaan ylimääräisiä nurkissa pyöriviä siemeniä. Kaikki käyp, nirso en ole. Kokeneempana voi lahjoittaja arvella, mikä se voisi olla sopiva aloitus lajike.

Varmaan tuonne ensi keväälle menee sitten kasvatuksen aloittelu, tietenkin jotain vois kokeilla talven ajaksikin laittaa itämään. Joku lajike kait tästä selviytyy parhaiten? Vaikka sitten sellaista...

Juuniin...Ylivieska on se paikka mistä ponnistetaan, täälä pohojammaalla :o.

tea-amalia

Olen aloittelija chilin kasvatuksessa. Ottaisin siemeniä vastaan, lähinnä kiinnostaa Cheyenne ja Habanero Orange. Muitakin saa ehdottaa. Pientä korvausta vastaan. Asutelen Kemijärvellä.