kesäkuu 26, 2024, 09:58:54 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Vaihdetaan / Annetaan Siemeniä

Aloittaja Rami, elokuu 30, 2011, 07:53:18 ap

« edellinen - seuraava »

Tapani78

Täällä olisi siemeniä haussa:

Orange Habanero
Rocoto
Harold St. Barts
7Pod

Vaihdossa löytyisi:

Naga Morich
Lemon Drop
Jalapeno
Birds Eye Baby

Alla olevia löytyy vain muutama siemen:
Thai Hot Sun Pepper
Chilly Chili
Heart Throb


_ann

aropupu, mulle on tulossa jo postissa siemeniä, mutta kiitos kuitenkin  :)

Krynx

Olisiko jollain joutilaita?
Aij Cristal
Lemon Drop

Vaihdossa ei aloittelialla ole oikein mitään. Muutama hassu Hotwaxin siemen ja reilummin Apachen...

Exilim

Vaihdetaan/Annetaan

Aji Cristal
Long Chocolate Habanero
Jalapeno Caucho
Jalapeno Early
Lemon Drop(vain pari kpl)

Haussa

7 Pod
Harold St. Barts
Naga Morich
Habanero Caribbean Red

Vaihdossa annettavat kaikki hyvin itäviä.
Jos joltakulta löytyisi noita haussa olevia niin YV:tä tulemaan kiitos :)

DYH

Tässä nyt kiinnostaisi alotella chilinharrastusta, muita kasveja on kyllä tullutkin kasvateltua. Elikkä jotain siemeniä jos sais niin vois parvekekasvatuksen kokeilla tehdä kesällä, jos esikasvattaisi ensiksi.

Nirso en ole, mutta lemon drop kiinnostaa tosi kovasti, ja olisi kiva kasvattaa jotakin todella tulistakin, koska olen erittäin tulisen ruoan ystävä.

Eli jos jollain on ensikertalaiselle siemeniä, niin olisi tosi jees. Tänks.

wille

Lainaus käyttäjältä: DYH - maaliskuu 06, 2012, 18:44:34 ip
Tässä nyt kiinnostaisi alotella chilinharrastusta, muita kasveja on kyllä tullutkin kasvateltua. Elikkä jotain siemeniä jos sais niin vois parvekekasvatuksen kokeilla tehdä kesällä, jos esikasvattaisi ensiksi.

Nirso en ole, mutta lemon drop kiinnostaa tosi kovasti, ja olisi kiva kasvattaa jotakin todella tulistakin, koska olen erittäin tulisen ruoan ystävä.

Eli jos jollain on ensikertalaiselle siemeniä, niin olisi tosi jees. Tänks.


Pamautappas YV:llä!
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Rampe

Tervehdys arvon chilipäät! Hullunmoinen palo saada äkkiä suuhun poltetta, halvalla. Joten kaverilta lainaan eslit, mummolta mullat ja toivottavasti teiltä hyvät foorumilaiset, siemeniä. En aio nirsoilla, mutta jos viihtyy pienemmällä valolla niin parempi. Lyhyestä virsi kaunis, laittakaa yyveetä jos joku haluaa lahjoittaa siemeniä.

hkekkonen

maaliskuu 08, 2012, 01:52:27 ap #67 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 08, 2012, 20:42:28 ip käyttäjältä hkekkonen
Alottelevana harrastajana ei ole vielä paljoa tarjottavana.

Vaihdetaan:

Hungarian hot wax---------------- Huru-ukon tuotoksia
Naga morich------------------------ Fataliilta
Orange Star / Flame chili--------- Kaupan
Bolivian rainbow------------------- Omia tuotoksia + Fataliilta

Vaihdetaan/Otetaan vastaan:

Ramiro
Jalastar

Voin hoitaa postimaksut.

Leipis

Tomaatin siemeniä olisin vailla ja vaihdossa voisin antaa rahaa tai pullaa (pullaa en tosin postita!).

Joitakin chilin siemeniäkin löytyy nurkista mutta suurin osa on mennyt jo kasvamaan natikan alle.


zeta

Lainaus käyttäjältä: Leipis - maaliskuu 09, 2012, 00:05:13 ap
Tomaatin siemeniä olisin vailla ja vaihdossa voisin antaa rahaa tai pullaa (pullaa en tosin postita!).

Joitakin chilin siemeniäkin löytyy nurkista mutta suurin osa on mennyt jo kasvamaan natikan alle.


osta kaupasta tomaatti ja viskaa siemenet multaan ;)

joopajoo78

Olen aloitteleva chilinkasvattaja ja kyselisin olisiko joku halukas lahjoittamaan minulle siemeniä päästäkseni alkuun. Toivoisin lajikkeita, joilla tulosten saavutus ei vaadi valtavia (rahallisia) panostuksia. Ajattelin että laittaisin ainakin näin aluksi vain muutaman lajin kasvamaan ja keskittäisin huomioni niihin. Jonkun verran olen lajeista lueskellut ja ainakin lemon drop näyttäisi mielenkiintoiselta  :P

Kiitos jo etukäteen!  :)

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: joopajoo78 - maaliskuu 09, 2012, 17:37:48 ip... kyselisin olisiko joku halukas lahjoittamaan minulle siemeniä päästäkseni alkuun.

Tämä vakiohuomautus sinullekin: Laitapa paikkakunta profiiliisi. Naapurissasi saattaa asua toinen chilinkasvattaja.

Whili

Lainaus käyttäjältä: Leipis - maaliskuu 09, 2012, 00:05:13 ap
Tomaatin siemeniä olisin vailla ja vaihdossa voisin antaa rahaa tai pullaa (pullaa en tosin postita!).

Joitakin chilin siemeniäkin löytyy nurkista mutta suurin osa on mennyt jo kasvamaan natikan alle.


VANTAALAISILLE pullaa tiedossa !!

Touko

Lainaus käyttäjältä: Whili - maaliskuu 09, 2012, 21:04:46 ip
Lainaus käyttäjältä: Leipis - maaliskuu 09, 2012, 00:05:13 ap
Tomaatin siemeniä olisin vailla ja vaihdossa voisin antaa rahaa tai pullaa (pullaa en tosin postita!).

Joitakin chilin siemeniäkin löytyy nurkista mutta suurin osa on mennyt jo kasvamaan natikan alle.


VANTAALAISILLE pullaa tiedossa !!


Hitto, pulla maistuis, mut ei oo siemeniä (tomaatin)!

Vantaalta kyl löytyy kohtuullisen paljon kauppoja, kutka tomaatinkin siemeniä kauppailee, eikä hinta pyynnötkään ole kovia.
Elämä on reijässä rattoisaa

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Leipis - maaliskuu 09, 2012, 00:05:13 ap
Tomaatin siemeniä olisin vailla ja vaihdossa voisin antaa rahaa tai pullaa (pullaa en tosin postita!).

Joitakin chilin siemeniäkin löytyy nurkista mutta suurin osa on mennyt jo kasvamaan natikan alle.


Olikos tuo vihjaus? Pulla tai mustikkapiirakka vaihtareina. Sopii. Mulla on tomaatinsiemeniä joitain kymmeniä lajikkeita.

arbba

maaliskuu 13, 2012, 20:22:30 ip #75 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 13, 2012, 20:40:44 ip käyttäjältä arbba
Hei vaan kaikille! Näin uutena viherpeukalona olen minäkin siemeniä vailla.
Tässä jotain listaa mitä nopealla tutkimuksella ajattelin alkaa kasvattaa:

Apache
lemon drop
fuego f1
cyklon
granpa's home pepper
super chili
habanero/ naga morich
rawit

Ideana olisi kasvattaa vähän erikokoisia ja erivärisiä ja tulisesta hiukka miedompaan. En tiedä osuuko tuo lista näihin miten hyvin, mutta tarjoilla saa omiakin ehdotuksia.

Voin maksaa siemenistä.

ragdollar

Terve chilistit!

Tahtoisin laittaa näin mattimyöhäisenä muutaman chilin kasvamaan ikkunalaudalle, olisikohan jollain lahjoittaa ensichiliksi sopivia siemeniä? Tulisuudella yms. ei väliä, kunhan ovat syötäväksi kelpaavia ja tuottavat perustason viherpeukalotaidoilla satoa. :)
Vaihturina ei ole tarjota siemeniä, mutta olen ihan oikea kuvataiteilija ja voin tarjota vaihturiksi vaikkapa pientä piirrosta/maalausta haluamastasi aiheesta! Jos kuulostaa kivalta, ota yhteyttä. :)


Tiemuh

ragdollar: Minäpä laitan siemeniä tulemaan.

pgrt

Eli jos jollain olisi pikaisesti vielä vähän täydennyksiä tämän vuoden lajikirjoon niin seuraavassa olisi listaa mitkä kiinnostaisivat.

-Starfish
-Leek
-Hot Banana
-Aji Cristal (omat siemenet eivät ainakaan ensimmäisellä kierroksella itäneet toivotulla prosentilla.)
-Black Scorpion Tongue
-Ancho, Poblano
-Orange Ramiro
-Kaikki muutkin miedot lajikkeet käyvät!

Vaihdossa löytyy satunnainen sarja siemeniä tai voin vaivasta ihan rahallisestikkin palkita :)
Experience is simply the name we give our mistakes.

Mantid

Hei!

Ajattelin aloittaa pitkän harkinnan jälkeen chilien kasvatuksen, joten ottaisin mielelläni vastaan neuvoja ja siemeniä tänne Nummelan suuntaan. Koska kokemus on nolla, aloittelijoille sopivia lajikkeita hakusessa. Käytössä on pikkuinen piha, mutta myös sisächilit kinnostaisi.