tammikuu 09, 2025, 22:30:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kasvatuskilpailu 2012 suunnittelu

Aloittaja popcornmaker, syyskuu 07, 2011, 20:14:12 ip

« edellinen - seuraava »

Siku

Minä mikään pätevä ole näitä arvioimaan, mutta ihan hyvältä se näyttää..

Jonkun viittauksen postausohjeeseen voisi ehkä tehdä. Käsittääkseni on sovittu, että jokainen tekee oman viestin ja päivittää sitä kisan mukaa.

Tuleeko tuolle nyt se erillinen keskustelutupic, jotta saadaan kisaketjusta siisti?

popcornmaker

Muistaakseni tultiin aiemmin siihen tulokseen että lässytykset sarjasta ja kisakuvat samaan puuhuun. Ja edelleen muistaakseni ajateltiin että SUOSITELTAVAA olisi päivittää vanhaa kisakuvaa eikä joka millin jälkeen laittaa uutta photoa. Kyllä se lopullinen järjestys löytyy multikuvien ja höpinöitten keskeltäkin. Korjatkaa jos olen väärässä.

jaolsten

Toi mun Aji Cristalin podi alkaa olemaan jo sen verran kookas, että saisikos topiccia pystyyn?  ;)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Minbaari

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - tammikuu 07, 2012, 01:16:08 ap
Toi mun Aji Cristalin podi alkaa olemaan jo sen verran kookas, että saisikos topiccia pystyyn?  ;)

Jätkä vetää luulot pois muilta heti alkuun!  :D

jaolsten

Pikemminkin aattelin tehdä pohjanoteerauksen.  ;)
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

popcornmaker

Kun ei pahemmin vastaväitteitä tullut niin laitan huomenna muutkin kisapuut pystyyn about samalla kaavalla. Saatan hieman toki fiksailla jos tarvetta löydän. Ainakin tuon voisi lisätä että suotavaa olisi päivittää omaa vanhaa viestiä eikä aina uutta kuvaa pukata.

Huru-ukko

Vai olisiko parempi tapa poistaa se vanha ja laittaa uusi kuva. Aika useinhan siellä on mitta mukana joka näyttää vaikka podille mittaa 6cm. Päivität sen tiedon seuraavaksi että pituus on 7cm. Hätäiselle lukijalle tulee ahaa elämys, nyt kustaan kapsasiinia silmään..... ;)

InkRose

Lainaus käyttäjältä: popcornmaker - tammikuu 06, 2012, 22:11:47 ip
... SUOSITELTAVAA olisi päivittää vanhaa kisakuvaa eikä joka millin jälkeen laittaa uutta photoa. Kyllä se lopullinen järjestys löytyy multikuvien ja höpinöitten keskeltäkin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Lainaus käyttäjältä: popcornmaker - tammikuu 08, 2012, 01:04:58 ap
... suotavaa olisi päivittää omaa vanhaa viestiä eikä aina uutta kuvaa pukata.

Huru-ukko, taidatte popcornmakerin kanssa puhua samasta asiasta ja olla jopa samaa mieltä siitä, ellen pahasti väärin ymmärrä. ;)

Huru-ukko

. suotavaa olisi päivittää omaa vanhaa viestiä eikä aina uutta kuvaa pukata. Tuo oli popcornmakerin ajatus....
Vai olisiko parempi tapa poistaa se vanha ja laittaa uusi kuva. Ja tämä minun....Minun mielestäni ajatuksissa on eroavuutta. Tietysti minun on vain ehdotus, kilpailun valvoja tekee työn ja päätäntävalta kuuluukin olla hänellä. :).

disturbed833

Huru-ukko tarkoittanee ( mun käsitys) sitä ,että siitä sun kuvasta tulee viimeisin kuva ,kun taas tuo popcornmaker:in ,että omaa kuvaa päivitetään ja se pysyy siellä missä se alunperinkin se eka kuva oli.

Toni.A

Väännetäänkö vielä rautalangasta, että kaikki ymmärtää!  ;D Eipähän tuossa luulisi olevan epäselvää, vai? ::)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Toni.A - tammikuu 10, 2012, 15:28:19 ip
Väännetäänkö vielä rautalangasta, että kaikki ymmärtää! 

Aivan ulkopuolisena kisan katsojana (ei tullut noita kisakasveja tämän vuoden valikoimiin) minusta Hurun ehdotus on parempi. Siinä toteutuu AIKAjärjestys, eli keväällä ensimmäisen kuvan lähettänyt poistaa sen viestinsä syksyllä, kun lisää uuden, isomman. Pelkästään kuvaa ja mittaa päivittämällä viesti jää keväiselle paikalleen, eikä päivitysaikoja moni huomaa, eivätkä nuo tule "Viimeisimmät viestit" listaukseen koskaan mukaan. Listauksessa näkyvyys taas lisäisi kiinnostusta kisaan.

Siis, kun kasvaa isommaksi, poistetaan vanha viesti ja laitetaan uusi. Jokaisella saa olla vain 1 tulos kustakin lajikkeesta.

InkRose

Aivan, alkaa hämäläinenkin tajuta pikkuhiljaa...

En ollut aivan oivaltanut mitä Huru-ukko ajoi takaa, mutta tosiaan sehän se olisi selkeintä, että uusin tulos on uusimmassa viestissä. Ehdin jo tuossa syksyllä luulla, että säännöt oli jo saatu hyväksyttävään muotoon aikoja sitten, vaan näemmä ei. Tämä muutos muistikuviini olisi kyllä ehdottomasti parannus.

Whili

Vanhat viisaat miehet puhuvat jälleen kerran asiaa. On sihteerinkin helppo seurata tuloksia kun ei tarvitse tutkia vanhoihin viesteihin tehtyjä päivityksiä.

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - tammikuu 10, 2012, 15:55:02 ip

Siis, kun kasvaa isommaksi, poistetaan vanha viesti ja laitetaan uusi. Jokaisella saa olla vain 1 tulos kustakin lajikkeesta.

popcornmaker

Joo aivan totta.. parempi tuo että vanha poistetaan ja tehdään uusi kuin että vanhaa päivitetään.

popcornmaker

Nakkasin loputkin sarjapuut pystyyn.. Ilmoitelkaa virheistä. Sitten oli vielä kokonaiskilpailu.. villichilit jätettänee tämän ulkopuolelle? Ja tähän riittänee puu jossa ilmoitetaan kokonaiskisasta ja tästä puusta löytyvä pisteytys. Puu muuten lukituksi.

yan

En tiedä oletteko miettineet asiaa, mutta otetuissa kuvissa olisi hyvä näkyä aikaleima. Yleensä se on helppolaittaa päälle kameran tms. asetuksista niin kuvaus päivämäärä olisi näkyvillä. Vai mitä mieltä täällä ollaan?

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: yan - tammikuu 23, 2012, 07:38:36 ap
En tiedä oletteko miettineet asiaa, mutta otetuissa kuvissa olisi hyvä näkyä aikaleima. Yleensä se on helppolaittaa päälle kameran tms. asetuksista niin kuvaus päivämäärä olisi näkyvillä. Vai mitä mieltä täällä ollaan?

Entäpä jos kuvia rajaa, jotta ne ei olisi niin ilkeitä matkapuhelimella foorumia selaaville?

Larski

Lainaus käyttäjältä: yan - tammikuu 23, 2012, 07:38:36 ap

Ideana on epäilemättä estää huijausyritykset. Veikkaisin kuitenkin, että potentiaalisen huijarin elämä on niin tyhjää että photoshopilla leikkiminen on siinä määrin tuttua ettei aikaleiman väärentäminenkään ole este.

Huru-ukko

Ja onko kaikilla käytettävissä tuota aikaleimaominaisuutta suoraan kamerassa. Omastani en tiedä, mutta esim. kuvien tiedoista voi päivämäärää muuttaa miten haluaa.
Sääntöjen osaltahan täällä on oltu avarakatseisia ja luotetaan ihmisiin.
Lisäksi sellainen huomio elämän varrelta, että sellaista sääntöä, mitä ei pysty mitenkään valvomaan, ei kannata tehdä.....