tammikuu 09, 2025, 22:26:21 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Annetaan kintastatarpeita...

Aloittaja Tepi, tammikuu 31, 2005, 14:33:11 ip

« edellinen - seuraava »

Tepi

...kintastarpeet on kylläkin toistaiseksi kiinni (nippanappa) elävien kirjoissa olevassa kissassa, kutsumanimeltään Pippuri. Jos joku välttämättä haluaa kintastalkoita siirtää niin elukkaa tykkääpi cayenen-, maraban-, xmas chinensen- praetarisummin yms. versoista.

Katti perkele söi joka ikisen itämään alkaneen kasvatin... :evil:  :evil:  :evil:
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Animal

Tuttu juttu. Kissa on syönyt tahi repinyt lähes jokaisen ikkunalaudalla olevan chilin lehdet(ne mihin ylettyy). Yhdestä se on raastanut irti lyijykynän paksuisia oksia, ja ilolla se on mussuttanut myös miedoimpien lajikkeiden marjanraakileita :P

Varsinkin koristechilit ovat saaneet kyytiä, kun taas kaikkein villeimmät (bird's eye, ata ijosi) ovat säästyneet koskemattomina. Baccatumit ovat myös maistuneet hyvin, tosin lajikkeet ovat olleet miedoimmasta päästä.

Eräänlaisena ihmeenä voi kuitenkin pitää jalapeno goliath -lajiketta, joka ei ole vielä koskaan kelvannut niin kissalle, kuin muillekaan tuholaisille. Edes talven pimeys ei tunnu sitä tappavan, vaan eräskin yksilö pukkasi juuri valmiin marjan energiansäästölampun valolla. :shock:

Masse

Eläinkaupoista saa "get off" suihketta, joka on tarkoitettu elukoiden (kissat ja koirat" häätämiseen ei-toivotuista paikoista. Aineen haju sekoittaa/ärsyttää eläimen hajuaistia. 12 h välein suihkauttelee ikkunalautaa tm.s paikkaa, niin kissa oppii lopulta. Toinen hyvä keino on vesisuihku. Aina kun kissa on väärässä paikassa, niin suihkauttaa vedellä. Oma Bosse heiluu tuossa tuulettimen ilmavirrassa 24/7, eikä kissa(t) ole muutaman "opetuksen" jälkeen+suihkeen käytön jälkeen mennyt lähellekään.
Terveisiä kahden kissan+yhden tulevan koiran asunnosta... Kuri ja järjestys, perkele. :!:

ps. osanottoni menetetyistä taimista

Glottis

Ei dalmatialaisellakaan tunnu olevan mitään vaikeuksia syödä chiliä, nuorempi pistää kaikki marjat nassuun mitä vain pystyy. Surutta popsii mm. linnunsilmiä, tosin tykkää tavallisestakin paprikasta. Miten niin koirat lihansyöjiä :shock:
Feuer frei!

Xyrix

Niin no...eihän koirat ja kissat ole kasvissyöjiä mutta jos viherkasvit kelpaavat niin ottakaa huomioon että elukka voi kärsiä jostain puutostilasta. Toki voi olla kyse virikekkeiden vähyydestä mutta ei olisi ensimmäinen kerta jos kotieläin syö jotain ihan outoa koska kärsii jonkin ravintoaineen puutoksesta. Kuitenkaan kasveista kissa tai koira ei kuituja kummempaa irti saa...ruuansulatus ei niitä oikein hyödynnä. Lihansyöjä on lihansyöjä.

svalli

Eikos koirat ole kaikkiruokaisia? Naapurin koirakin syo vaikka pienia kivia, jos muksut heittaa niita sille. Mutta ehka kyseessa onkin virikkeiden puute, mika talla koiralla on paljon mahdollista.

Meidan kissasta oli taas lahella tulla kintaat, silla se rakastaa minun turvepellettejani. Tyouoneen, missa taimet kasvavat, ovi pitaa pitaa suljettuna, silla muuten kissa on repimassa idatyslaatikoiden kannet auki. Katilla on selvasti han pakkomielle paasta turvepaakkujen kimppuun. Viime vuonna se ehti sekoittaa mun chilin taimet niin etten tiennyt mita lajia missakin kasvoi.

Kuukausi sitten se rontti nyppasi purkissa kasvavan tepinin alun mullasta ylos. Onneksi huomasin asian ennen kuin pikkuinen taimi oli nuupahtanut ja sain sen uudelleen juurtumaan.

Jalapenossa roikkuvilla hedelmilla on myos leikitty, mutta viela niihin ei ole ilmestynyt puremajalkia. Katti tykkaa jalapenolla ja cheddarilla maustetuista naksuista, joten kai sille kelpaisi tuoreetkin jalapenot, jos niissa ois juustotayte.
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

Janne

Lainaus käyttäjältä: "Xyrix"Niin no...eihän koirat ja kissat ole kasvissyöjiä ... Kuitenkaan kasveista kissa tai koira ei kuituja kummempaa irti saa...ruuansulatus ei niitä oikein hyödynnä. Lihansyöjä on lihansyöjä.

Kröhöm, kissa on kyllä puhdas lihansyöjä mutta koira (ja susi) on sekasyöjä. Koira ei pärjää ongelmitta pelkällä lihalla.
Chilejä ei ole meillä koirat popsineet vaikka mm. suolakurkut ja porkkanat karamellistä puhumattakaan ovatkin himoittua einestä.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Stiiga

juu meidän kaksi kissa riiviötä on kanssa hulluina chili palkoihin!
ihan sama minne jemmaan kuivattuja tai tuoreita chilejä katit metskaa ne!
just pelastin yhet mysteeri chilit kissojen kynsistä ja jemmasin ne cd hyllyyn mikä on kolme metriä korkea, ni katit perkele kiipes hyllyä pitkin ja heitti cd:eet alas et pääs räplää chilellä!

Itse kasveistä ne ei niin kauheesti välitä mut pienet idut on suurta herkkua
eli idätyksen joutuu tekee eristetyssä tilassa mihin katit ei pääse!

mitä itse olen mieltä niin chilin kasvatus ja kísujen tai koirien yhteis elo ei ole kaikkein paras vaihtoehto viherpeukaloille ja olen kuullut että noi elukat saattaa tarttuttaa jotain ötiäisii kasveihin, mutta pakko se on noita katteja kestää ku vaimo halus uusia kisuja just ku vanhoista päästiin!
onhan ne katit ihan kivoja mut kyllä niissä on kestämistä!

itse tykkään enemmän liskoista, ne on paljon rauhallisempia veikkoja ja niiden terraarioista saa näyttävämmän näkösii kun siellä muutama chilikin kasvaa!