tammikuu 08, 2025, 21:37:28 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kasvatusteltta

Aloittaja Perry, syyskuu 24, 2011, 21:25:44 ip

« edellinen - seuraava »

Perry

En löytänyt ko. aiheelle suoraa topicia, joten pistin tämän pystyyn. Eli: Mitäs kaikkea tuohon pitää hommata jotta siitä tulisi hyvä ja toimiva?

Itse nyt olen törmännyt lieveilmiöön jota liian kirkkaksi valoksi kutsutaan. Joten nyt ois paikallaan tehdä jotain asialle..telkkua ei voi katsoa jos vieressä pöhisee 200W Esli, keittiöön ei voi mennä kuin arskat päässä kun siellä möllöttää 400W SpNa.

Mitkä siis on tässä teltta ratkaisussa plussa ja miinukset, josain oli jotain tekstiä että "paljon parjattu kasvatusteltta". Voisiko asiasta jotain tietävät siis hieman täsmentää?

Siku

Vuoden verran oli omistuksessa 120x120x200cm teltta. Myin sen kuitenkin pois kun ei tilat oikeen meinanneet riittä.
Mitä negatiivista tuosta jäi käteen:
- HINTA
- Koko. Sisältä se on aina liian pieni ja ulkoa melko massiivinen. Tekee huoneesta äkkiä yllättävän ahtaan.
- Taaimmaisia kasveja oli melko vaikea päästä käsittelemään.

Kaikkiaan teki kyllä juuri sen mitä pitikin, eli blokkasi valon. Kasveja oli mukava myös sumutella teltan suojissa.
Ottaisin moisen mielelläni takaisin nyt, kun on uusi kämppä ja uudet tilat.

sik

Onhan nuo teltat hinnoissaan, mutta mä ainakin olen välineurheilija ja on hienoa omistaa kaikenlaisia vehkeitä ;)
Väittäisin, että isompi on parempi. Esim DS120 tulee helposti täyteen eikä hintaero DS150 telttaan ole kovinkaan suuri.

Osa teltoista (esim Dark Room) on avattavissa myös kyljistä, jolloin pääsee paremmin käsiksi takana oleviin yksilöihin.

Plussat:
Valo ja roskat pysyy sisällä
Lämpötila säädettävissä optimaaliseksi
Lemmikit ei pääse tuhoamaan kasveja