kesäkuu 26, 2024, 06:42:06 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Disturbedin (morson) 2 kausi

Aloittaja disturbed833, lokakuu 02, 2011, 18:33:42 ip

« edellinen - seuraava »

disturbed833

En. Kiitti linkistä. Onkos jostain sitten saatavilla typpeä kasveille? Siis jos nyt on niin ,että typpi vajareista kyse.

wille

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Larski

Lainaus käyttäjältä: Morso - maaliskuu 13, 2012, 14:57:19 ip
Tuntuu kasvavan aika Chinensemäisesti. Isot lehdet, mutta korkeus kasvu ei päätä huimaa :D

Mun fantasyn taimet näyttää jokseenkin samanlaisilta. Eiköhän tuo vielä innostu varttaki kasvattamaan.

Babu

Lainaus käyttäjältä: Morso - maaliskuu 13, 2012, 19:20:07 ip
En. Kiitti linkistä. Onkos jostain sitten saatavilla typpeä kasveille? Siis jos nyt on niin ,että typpi vajareista kyse.


Typpeä saat kasveille kun annat lannoitetta... kaikki kasvilannoitteet sisältävät typpeä. Itse käytän puutarhan kesää.
Päiväkirjani:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11329.0

                        Peace&Love

disturbed833


wille

Tjaa'a, ei se sitten pitäisi typpivajari olla.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

PP

Lainaus käyttäjältä: Morso - maaliskuu 13, 2012, 20:05:52 ip
Puutarhankesälläö. Unohtui mainita


Paljonko sitä menee ja mitä multa on? Övereistä ei mene lehdet keltaisiksi ja vajauksen luulisi näkyvän uusissakin lehdissä joten paha sanoa, onko tuo sitäkään.

disturbed833

Puutarha turve ja ihan tuon ohjeen mukaan. 1/2 tl 2l vettä.

ChiliPark

Lainaus käyttäjältä: Morso - maaliskuu 13, 2012, 18:44:21 ip
Onkos jollain tietoa miksi osassa noista kuvan chileistä on tuollaisia suht keltaisia lehtiä?
Lannoite vajarit/överit?


Kun katsoo sun ottamat kuvat, niin ensimmäisenä pistää silmään se, että
kaikissa kuvissa kasvualustat näyttää märältä. Syynä huonoon kasvuun ja
lehtien keltaisuuteen voi olla liikakastelun oireiden korjaaminen lannoitteilla,
joka edellyttää kastelua.

Muuten ihan hyvän näköisiä taimia, jotka eivät ehkä kokonsa puolesta vielä
tarvitse noin vahvaa lisälannoitusta.

Ylihoitaminen ei ole koskaan hyväksi. Kannattaa jättää kasvit välillä rauhaan,
ja antaa kasvualustan kuivua. Joskus jopa niin, että kuivuminen näkyy lehdissä.

JS


disturbed833

Kiitos.  Annanpa sitten tuon aluslautasen tyhjentyä josksikin aikaa. Katsotaan mitä siitä seuraa :D


Babu

Hyviä neuvoja saa täältä itsekin poimittua muiden päiväkirjoista.. :) Tosiaan pitäisi vajareiden uusissakin lehdissä näkyä. Tuohon kasteluun tosiaan kannattaa kiinnittää huomiota.. usein ihmiset kastelevat kasveja ennemmin liikaa, kuin liian vähän. Itse annan kasvualustan usein kuivahtaa niin paljon, että kasvi näyttää ja tuntuu janoiselta. Kun lehdet alkaa tuntua nahkeilta ja näyttää "mattapintaisilta" niin annan vasta silloin vettä. Chilit kestää kuivaa aika hyvin.. muutamia kertoja ekoilla kasvatuskausilla olen pelästynyt kun on kasvi ollut jo ihan kuolleen näköinen kun lehdet roikkuu janosta, mutta hyvin ne on aina siitä piristyneet kun taas vettä saavat. Toki pienet taimet heikommin kuivaa kestää, mutta kuivuuteen en ole kovin montaa kasvia onnistunut tappamaan. Liikakastelulla sen sijaan ekalla kaudella taisin pari taimea saada hengiltä.. virheistä oppii.. ;)
Päiväkirjani:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11329.0

                        Peace&Love

PP

Lainaus käyttäjältä: Morso - maaliskuu 14, 2012, 06:51:30 ap
Kiitos.  Annanpa sitten tuon aluslautasen tyhjentyä josksikin aikaa. Katsotaan mitä siitä seuraa :D


Jos aluslautanen on tähän asti ollut lähes koko ajan märkä, tämä ongelma on selvästi liikakastelua.

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 14, 2012, 08:34:58 ap
Lainaus käyttäjältä: Morso - maaliskuu 14, 2012, 06:51:30 ap
Kiitos.  Annanpa sitten tuon aluslautasen tyhjentyä josksikin aikaa. Katsotaan mitä siitä seuraa :D


Jos aluslautanen on tähän asti ollut lähes koko ajan märkä, tämä ongelma on selvästi liikakastelua.


... ja liikakastelu aiheuttaa taas hapenpuutoksen kasvualustassa, joka estää juuristoa hengittämästä, joka taas aiheuttaa ravinnevajauksen.

LainausSoil moisture levels regulate root respiration, which is essential for nitrogen uptake.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Babu - maaliskuu 14, 2012, 08:33:57 ap
Chilit kestää kuivaa aika hyvin.. muutamia kertoja ekoilla kasvatuskausilla olen pelästynyt kun on kasvi ollut jo ihan kuolleen näköinen kun lehdet roikkuu janosta, mutta hyvin ne on aina siitä piristyneet kun taas vettä saavat.
Väittäisin, että chilit nimenomaan pitävät kuivuudesta, eivät vain kestä sitä. Olen kastellut omia potilaita vasta silloin, kun lehdet ovat jo roikkuneet.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

disturbed833

Lainaus käyttäjältä: PP - maaliskuu 14, 2012, 08:34:58 ap
Lainaus käyttäjältä: Morso - maaliskuu 14, 2012, 06:51:30 ap
Kiitos.  Annanpa sitten tuon aluslautasen tyhjentyä josksikin aikaa. Katsotaan mitä siitä seuraa :D


Jos aluslautanen on tähän asti ollut lähes koko ajan märkä, tämä ongelma on selvästi liikakastelua.


En ole koko ajan märkä. Olen antanut aina kuivahtaa välissä ,mutta aika pian antanut lisää vettä. Kun olen sellaisen kuvan saanut ,että chili taimien multa ei saisi koskaan pahasti kuivahtaa.

jaolsten

maaliskuu 14, 2012, 15:10:54 ip #75 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 14, 2012, 15:12:50 ip käyttäjältä jaolsten
Lainaus käyttäjältä: Morso - maaliskuu 14, 2012, 14:19:21 ip
En ole koko ajan märkä...

Pahastutko, jos laitan ko. lainauksen sigiini?
;D

Edit: vitsivitsi

Anna vaan mullan(kin) kuivahtaa reippaasti välissä, niin, että chilien lehdet menevät veteliksi.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

disturbed833

Oho :D :D :D :D

Jos olet laittamassa niin en tieteenkään pahastu. Nauran täällä kämmähdykselleni :D

disturbed833



Aji fantasyn taimi, joka rupeaa näyttämään aina vaan enemmän chinenseltä. Ei kyllä yhtään harmita minua jos ei tulekkaan kaatuilevaa hujoppia.



Muut baccatumit. Seassa Lemon Droppia,Aji Cristal ja Aji Fantasyitä.



Chinenset. Seassa Brown Large habaneroa ja Harold St bart'sia

Jani M

Omilla ylijäämäannuumeilla (lombardo) olen pikku testejä tehnyt. Jos varsi on paksumpi kuin tulitikku, kestää taimi kuivahtaa aikalailla. Yleensä ne on silloin olleet jotain 7-10cm pitkiä. Sitä pienemmille tahtoo väkisin käydä niin, että kuivahtaessa kuivahtaa varsikin ja kasvi kaatuu eikä siitä enää nouse. Vaaksan mittaiset ja sitä pidemmät kestää aina kyllä päästää niin kuivaksi että vähän näyttävät nuupahtamisen merkkejä, sitten kastelee vähän ja odottaa taas sen aikaa, että ne chilit tosiaan näyttää "janoisilta".