huhtikuu 05, 2025, 18:24:58 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

OHJE: kuvan lisääminen foorumille

Aloittaja Chili92, marraskuu 13, 2011, 18:35:13 ip

« edellinen - seuraava »

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: MRgreen - joulukuu 25, 2020, 10:53:17 apMiten tänäpänä lisään kuvan postauksessa näkyväksi? Käytössä Dropbox.
Kyllä tuostakin näyttäisi voivan lainata. Avaa kuva uudessa ikkunassa (silloin siinä ei ole tekstiä ympärillä) ja ota siitä osoite.
Osoite on vain kauhean pitkä ja kuva iso. Sinullakin 5,5 megaa, kun normaalisti käyttämäni koko on vain muutaman sata kilotavua.

Blogia olen suositellut ja sitä jotkut käyttävätkin. Sellaisen voi perustaa vain itselleen, jota ei näytetä ulkopuolisille. Silti sieltä voi lainata kuvia julkiseen esitykseen ja kuvat ovat paljon pienempiä, siis helpompia käsitellä ja nopeampia ladata. Olen sitä kehunut täällä aikaisemminkin.

Whili

Ottaa päähän tuo kuvien häviäminen.
Onko jollakulla ehdottaa jotain helppoa ja järkevää kuvapalvelua ??

DiscoKai

Ei sellaista, joka toimisi varmasti vuodesta toiseen.

Mulla kuvat on NAS purkissa ja se toimii niin kauan kun mulla riittää ymmärrys ylläpitoon eli siis loppuu huomenna  :-)

Tervo

Lainaus käyttäjältä: Whili - maaliskuu 11, 2022, 18:48:26 ipOttaa päähän tuo kuvien häviäminen.
Onko jollakulla ehdottaa jotain helppoa ja järkevää kuvapalvelua ??

Helppo ja halpa = ilmainen?

Ei taida sellaista olla. Itse ollut vuodesta 2009? Kapsi Ry:n jäsen, jäsenmaksu 40€ vuodessa, sähköposti ja kotisivutilaa riittävästi. jAlbum -ohjelmistolla luotu simppeli kuva-albumi netissä jaettaville kuville, lähinnä tuohon pienoismalliharrastukseen liittyen. Ei ole yksikään kuva vuosien saatossa kadonnut, jos ei itse ole hävittänyt ;-)

Uuge Poni

Jos ei haittaa että niiden linkit/tänne upotetut kuvat voi kadota parissa vuodessa, on Aijaa.com . Mutta ei mun kuvat ainakaan ole vielä kadonnut, niitä tosin ei voi muuttaa tai poistaa lataamisen jälkeen.

Sitten on labnol ja Google Photos. Jos käyttää android-puhelinta, tai muuten laittaa kuvansa Google Photos palveluun... sen voi upottaa tänne vain pienen lisäkiemuran kautta. Jos on vain Photos linkki, se ei toimi tässä kuvan upottamiseen.

1. Google Photos galleriaan, albumiin, klikkaa kuva isoksi.
2. Sitten Photosin jaa ikonin takaa kaivaa linkki jolla kuvan voi jakaa.
   Eli klikkaa kuva isoksi, Share, Create link, Create link uudestaa, jakolinkki ilmestyy laatikkoon josta napautetaan Copy nappia.
3. Tämän jälkeen  jakamislinkistä pitää tehdä upotuslinkki, onnistuu https://www.labnol.org/embed/google/photos, jonka ensimäiseen kenttään liitetään kuvan jakolinkki, napautetaan captcha ettei olla robotteja ja generate-nappia.

Parin sekunnin jälkeen kuvan upotuslinkki ilmestyy alle, josta upotuslinkin voi kopioida. Sitten voi kirjottaa viestin täällä viestieditorilla ja klikkata siitä 'Lisää kuva' ikonia, johon URL laatikkoon sitten tuo edellä kopioitu upotuslinkki.

Suunilleen sama lataako kuvapalveluun kuvat vai tekeekö linkit labnollilla.