tammikuu 10, 2025, 07:23:20 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lystikkään ja Chilifanin eka kausi. '

Aloittaja chilifani, marraskuu 15, 2011, 22:54:37 ip

« edellinen - seuraava »

chilifani

Noniiin! nyt oli peruvian white habanero päivällä noussut mullasta.(vasemalla). Ja oikealla sitten on tämä ainoa aji fantasyni, ja kun se tekee ensimmäiset lehdet siirrämpäs ruukkun sen sitten ja multaa lisään.

lystikäs

huhtikuu 02, 2012, 16:33:32 ip #21 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 02, 2012, 16:52:05 ip käyttäjältä lystikäs

Onkohan tähän Rawittiin mennyt joitain ötttimöntiäisiä, kun lehdissä on valoa vasten mustia pisteitä lehden alapuolella??
(ja en tiennyt miten saan kuvan näkymään enkä linkkiä kuvaan) :D

lystikäs

Tässä olisi minun Bird's eye baby, joka kukkii ja onki sitten kukkinut kauan, mutta podeja ei vielä näy.

lystikäs

huhtikuu 02, 2012, 16:45:30 ip #23 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 02, 2012, 16:53:43 ip käyttäjältä lystikäs

Rawit, joka on melko isohko ja haarautu tossa vähän aikaa sitten.

lystikäs

lystikäs

Tässä on minun ylpeyden aihe, elikkäs toinen minun Italiano, joka kukkii ja on melko iso, en tiedä kuinka paljon vielä kasvaa tuosta.

lystikäs

Short yellow Tabasco, muutamaa podiakin pukkailee.

lystikäs

huhtikuu 02, 2012, 17:01:21 ip #27 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 05, 2012, 16:23:32 ip käyttäjältä lystikäs

Tässä on sitten lähikuvaa Short yellow tabascon yhdestä raakileesta.

lystikäs

Tässä ainokainen Aji Fantasy, jonka odotan innolla tekevän podeja, koska mielestäni parhaimman makuinen, mitä olen koskaan syönyt :)

lystikäs

Tässä minun toinen Barbados, joka on huomattavasti suurempi kuin vanhempi samanlainen ja ikäeroakin on aika paljon, että melko jännä juttu :D

PP

Lainaus käyttäjältä: lystikäs - huhtikuu 02, 2012, 16:33:32 ip
Onkohan tähän Rawittiin mennyt joitain ötttimöntiäisiä, kun lehdissä on valoa vasten mustia pisteitä lehden alapuolella??

Jos tuolla tarkkuudella etsii, jokaisesta lehdestä löytyy vikaa ja kasvatus menee vaikeaksi. :D En silti lupaa ettei tuossa voi olla jonkun alkavan ongelman merkkejä, mutta turha yrittää arvuutella, mitä se voisi olla. :)

lystikäs

Näyttäs siltä, että Italiano alkais pukkaamaan ekaa podia tuosta nuin? :D

chilifani

Italianon podi, noin 3.0 cm pitkä ja tämän päivän aikana pituutta tullut 2 cm.
Kukkinut todella hyvin ja latvaan tekee isoa rypästä nuppuja.

chilifani

Ja sitten siinä ois naga morich, todella hidas kasvuinen ollut mutta tänään pääsi isompaan ruukkuun :)
Ja ei tämä kauniskaan kasvi ole ainakaan minulla, sillä nuo ala lehdet ovat könähtäneet roikkumaan alas. Johtunee lehden painosta?

chilifani

Sitten ois se ainukainen Rawitin vuoro, kasvanee viime kuvasta? Ainakin se oli nyt 10 cm pidempi :)
Eli pituutta oli 90cm, mutta kasvi näyttää lyhyemmältä, koska kuva otettu ylä-kantista.
Nopea kasvuinen ollut nyt kun kevät aurinko päässyt sisään.
Mutta.. nupuista ei ole tietoakaan:(

sami.

Hyvin kasvaa raakileet jos päivässä tulee 2 cm. Varmaan kymmenkertainen vauhti omiini verrattuna.

chilifani

joo, todella nopeaa nuo podit ovat kasvaneet tossa italianossa :)

chilifani

Short yellow tabasco on alkanut pukkaan podia tosi toimella.

chilifani

Kuvan tarkoitus on ollut ottaa kuva kukasta ei lehdestä:D
Short yellow tabascolla ei kukat eikä nuput lopu, ja uutta tulee kokoajan ;)

chilifani

Onko kenelläkään ideoita että mitä nämä valkoiset pisarat/hiukkaset lehden ala-puolella ovat?
Yleinen syy voisi olla liika lannoitus, mutta lannoitus on tämän kasvin kanssa jäänyt vähälle.