tammikuu 09, 2025, 12:12:56 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

ZAZ:in kasvarikomero 2011/2012

Aloittaja ZAZ, marraskuu 21, 2011, 14:08:47 ip

« edellinen - seuraava »

exa

Lainaus käyttäjältä: ZAZ - heinäkuu 14, 2012, 13:33:12 ip
Lemon Drop, pitkälle toistakymmentä kypsää kerätty. Keitin työpäivän ratoksi näistä myös hilloa.
Toimii vaniljajäätelön kanssa niinkun junan vessa.

Ensiksi vaikuttaa raikkaalta ja hyvältä idealta mutta loppujen lopuksi saa vaan takapään polttelemaan?

Aika herkullisen näköistä menoa, vaikka sinunkin chiliesi kokoa ovat viileät kesäpäivät rokottaneet. Minulla on Biquinho täynnä tuommoisia pihlajanmarjan kokoisia pallukoita. Chinenset tykkää kyttyrää noista vilposista öistä, baccatumit ei niinkään... Miltäs Duke Pequin nykyään näyttää? Tuleeko 300 pikkupodia?

Klikkaa kuvaa ja lue kasvatuksistani!

ZAZ

Lainaus käyttäjältä: exa - elokuu 26, 2012, 15:16:57 ip
Miltäs Duke Pequin nykyään näyttää? Tuleeko 300 pikkupodia?

Kyllä se siltä pikkuhiljaa alkaa vaikuttaa, kypsymistä tosin saadaan odotella ties kuinka kauan. ::)
Ei tosin haittaa, koska ajattelin lähes kaikki chilit ottaa syksyksi/talveksi sisälle kypsyttelemään. Suuri osa noista on nimittäin edelleen ihan täydessä kukkaloistossaan.

Päivittelen myöhemmin sitten lisää kuvia.
Shit happens when you party naked.

ZAZ

Duke Pequin

Bolivian Rainbow

7Pod

Nagan podien koossa pientä hajontaa? :D

Aji Cristal, saa nähdä tuleeko sijoitusta kasvatuskisassa. Nagojen kanssa peli on menetetty. :D

Sitten ihmettelyä Pimenta Da Neydejen kanssa. Omituisen mallisia podeja.

Ei näytä yhtään siltä miltä pitäis, ainakaan chiliwikin mukaan. Siemenet tilasin fataliilta.
Niin, ja kaikki kolme kasviyksilöä tekevät samanlaisia. Voiko oikeasti olla että tää kylmä kesä vaikuttaa myös podien muotoon?  :o
Shit happens when you party naked.

exa

Satoisalta kyllä näyttää!

Tosta Neydestä, olen meinaan itse ihmetellyt ihan samaa (tosin Biquinhon kohdalla), että voiko kylmyys koon lisäksi vaikuttaa muotoonkin. Itse olen pitänyt myös geneettisen vaihtelun tai risteymän mahdollisuuden mielessä mutta Neydesi kohdalla olettaisin ainakin siementen olevan puhtaita. Toki sattuuhan sitä paremmissakin piireissä, kolme kasvia on kuitenkin silti aika hyvä otos kotikasvattajan vinkkelistä katsottuna.

SK

Minulla Pimenta da Neyde näyttää samalle, kuin sinullakin. Nuo kukat on helppo tunnistaa, niin uskoisin, että puhdas on.

Voisitko joskus ottaa kuvan tuosta Duke Pequinista, siten että se näkysi kokonaan. Ihan vaan mielenkiinnosta, kun tuon kuvan perusteella minun mysteerifrute näyttää just samanlaiselle.

Nightfrost89

Minulla on kans ollut Neyden kanssa ihmettelyä, podit eivät ole ollenkaan sen mallisia kuin pitäisi, ja lisäksi vielä muuttuneet oranssin kautta punaisiksi :S

exa

Voihan se olla, että ChiliWikissä on väärää inffoa. Ei olisi ensimmäinen kerta. Erittäin hyvä sivusto ideana, ja suurelta osin muutenkin, mutta mitä lajikkeisiin tulee niin aika vähän tietoa. Syksyllä suurempien satojen jälkeen tarkoitus päivittää joidenkin lajikkeiden tietoja.

Mitä sisällä kypsyttämiseen tulee, miten ajattelit hoitaa tuholaispuolen? Minulla tulee kanssa suurin osa kasveista sisään kelien viiletessä. Jokunen olisi kiva talvettaakin mutta öttiäiset vähän huolettaa... Säälihän se olisi jos ensi kauden kasvatukset menisivät parin bonchiyrityksen takia persiilleen.

MadDog

Pimenta da Neyden podit on mulla enemmän luotimaisen näköisiä, muuten kyllä kukinto ja lehdet tuntuu täsmäävän. Tosin mulla on aika paljon tummemmat lehdet. Ei ole vielä tullut maistettua, mitähän on odotettavissa?