heinäkuu 05, 2024, 09:59:12 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Bluesmanin kausi 2012

Aloittaja bluesman, joulukuu 06, 2011, 20:12:52 ip

« edellinen - seuraava »

Leipis

Tsemppiä paranemiseen, toivottavasti kasvit eivät ihan liikaa ottaneet itteensä sairastelusi aikana.

PP

Lainaus käyttäjältä: bluesman - tammikuu 30, 2012, 17:46:24 ip
Lemon drop on mulle todella hankala tapaus. Nytkin taimet ovat pieniä rimpuloita eivätkä kasva kunnolla. En ole koskaan saanut tästä kuulemani mukaan helposta kasvatettavasta lajikkeesta kunnon satoa. Taitaa noin 25 podia olla maksimimäärä minkä olen yhdestä kasvista kerännyt. On se kumma kun joku flexu tuottaa enemmän kuin Lemon drop.


Ihmeellistä. Sen pitäisi kasvaa mullassa ja etenkin ebbissä kuin heinä ja tuottaa kasvarissa satoja podeja/kasvi. Olisiko ihan hullua ajatella, että Lemon dropisi eroaa hieman useimpien muiden kasvattamasta lajikkeesta ja on siksi hankala?

papereeka88

Melko mielenkiintosta.Itsellä mullassa kasvava lemon drop teki runsaasti satoa edelliskesänä sellaisella toiskätisellä hoidolla ja kymmenkunta podia tullut pelkästään sisällä pimeässä nurkassa ajoittain kuivuuden vaivaamalta puskalta myöskin eli luulisi,että ei kovin nirsokaan kasvuolosuhteitten osalta olisi.Nopeasti voisi ajatella huono laatuista siemen erää,mutta jos nekin on välillä vaihtunut niin aika mystiseksi homma menee.
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

jewe

Itselläni Lemon Drop floppasi täysin kun en saanut yhtään siementä edes itämään...tosin olivat savustettuja voi johtua siitäkin, noh ollaan ilman sitten tänä vuonna.

tomppa,

minulla olisi ylimääräisenä siemeniä  ::)  melko runsaasti

cornell

Bluesmanilta saadut jyvät itävät hyvin täällä Saksassa, bädänks. Tuli niin tuhti paketti, että piti osa lajikkeista jättää ensi vuoteen!

Big up!
¨käynks mä usein täällä?¨

bluesman

 Kyllä nuo hontelot taimet jotenkin kasvaa muttei niin nopeasti kuin toivoisi. Ilmeisesti muistan kasvien kasvuvauhdin väärin. Mulla on 4 Lemon dropin tainta, eiköhän joku niistä kuulu parhaaseen A-ryhmään ja tuota tulevaisuudessa satoa.
Skorppariebbi jossa myös Aji Amarillo ja Peruvian white majailevat vaikutti jotenkin oudolta. Pohja ihan kuiva. No tuloputki ryynejä täynnä kun siiviläverkko oli irronnut. Eikä se vielä riittänyt, vesipumppukin oli rikki. Taisi mennä monta päivää, veikkaan 3-5vrk ilman huljutusta ja nyt vasta alkoi kasveissa näkyä että jotain puuttuu.
Sähköyhtiö on taas tyytyväisempi kun sain viidennen natikan porottamaan. Tehoja on nyt 4 x 400W ja yksi 600W natikat ja 2 x 150W Eslit. Vielä laitan pari 90W UfoLediä parantamaan spektrejä. Mitäs vielä? Ei mahdu enempää. Eikä tarvitse. Mielenkiintoista viritellä 10kg painava natikka kattoon ilman kattokiinnitystä. Saparokoukut seiniin ja teräsvaijeri kireälle väliin. Rouvakin on tyytyväinen. Paitsi inlfuenssansa kanssa. Itse olen toipunut melko nopeasti omasta keuhkoputkentulehduksestani, liekö syy yletön chilinsyönti? Antibiooteilla on kyllä vahva osuutensa asiassa.

bluesman

 Niin, Jewe kyseli lannoiteohjelmista eri lajeille. Ei oo. Kaikki saa samaa tavaraa. GHE:n tripackiä olen käyttänyt aivan pikkutaimille helpon annosteltavuuden vuoksi mutta tulee kasvin ollessa kolmimetrinen turhan kalliiksi. Ferticare hydro/Calsinit on tepsinyt tähän saakka. Välillä Hydroflex T:tä kun loppui Ferticare.
Oon kyllä huomannut että esim baccat rypistelevät helposti lannoiteövereistä toisin kuin chinenset. Mutta se onkin jo toinen juttu.

jewe

Olen nyt muutaman viikon aikana kokeillut antaa kahta erivahvuista lannoitesekoitusta vuoroviikoin ja ei ne taimet siitä ainakaan pahaa ole tykänneet ja varsinkin pubet senkuin pulskistuu ja nyt lähinnä sivuusuuntaan menee kasvu kun haaroittuminen on tapahtunut.

Keväämmällä teen varmaan jakojuuritestin joillekin varataimille jos niitä nyt edes on olemassa tänä ankeana kasvatusvuonna. ;)


Chilivaari

Olipa ovelaa tehdä noin selkeät nimilaput. Ei tarvita kuvatekstejä.  ;D
Cusco on jo komea. Taitaa syssymmällä tulla paljon keltaista nannaa.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - helmikuu 03, 2012, 17:33:38 ip
Olipa ovelaa tehdä noin selkeät nimilaput. Ei tarvita kuvatekstejä.  ;D
Cusco on jo komea. Taitaa syssymmällä tulla paljon keltaista nannaa.


Toivottavasti. Viime kaudella Cuscon taru päättyi jo huhtikuussa.
Nyt näyttää hiukan paremmalta.

Juso

Onko sulla Bluesman lippu salossa pakkasten kunniaksi? Nyt saa nimittäin luteet ja muut öttiäiset kyytiä ja kevät näyttää valoisammalta?? Tätähän sitä on odotettu.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Juso - helmikuu 03, 2012, 18:08:10 ip
Onko sulla Bluesman lippu salossa pakkasten kunniaksi? Nyt saa nimittäin luteet ja muut öttiäiset kyytiä ja kevät näyttää valoisammalta?? Tätähän sitä on odotettu.


Jos olis lipputanko niin melkein laittaisin. Vaikka elukkaa ulkoluttaessa nenänpäätä vähän nipistelee niin ei todellakaan pidä valittaa kylmyydestä. Pitkästä aikaa moneen (kahteen) talveen oikea pakkasjakso.

Mooms

helmikuu 03, 2012, 19:34:21 ip #134 Viimeisin muokkaus: helmikuu 03, 2012, 19:36:22 ip käyttäjältä Mooms
Luntahan on tosin jo maassa liki sama kuin viime talvena ja silloin oli helmikuussa parin-kolmen viikon pakkasjakso.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Mooms - helmikuu 03, 2012, 19:34:21 ip
Luntahan on tosin jo maassa liki sama kuin viime talvena ja silloin oli helmikuussa parin-kolmen viikon pakkasjakso.


Lumi tuli myöhemmin ja ainakin Keravalla/Nurmijärvellä on kolmanneksen vähemmän kuin viime talvena. Sittenhän sen näkee jos on routaa, viime keväänä valkosipulit olivat jo 15cm pitkiä lumen alla. Routa on tässä hommassa ystävämme.

Jahvetti

Eiköhän routa ole suhtkoht syvällä.

Hyvinkäällä ainakin oli pakkasia monta viikkoa ennen lumen tuloa,
Nurmijärvellä käsittääkseni sama tilanne.

Eli senkin suhteen hyvältä näyttää!
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

papereeka88

Kyllähän viime talvenakin pakkasia oli aika hyvin,mutta luteitte onneksi ja bluesmanin tuskaksi niin oli sitten luntakin.Porin maisemissa on lunta sen verta vähä,että alkaa näillä pakkasilla jo huolettaa sellaisten kasvien puolesta puutarhassa,joiden toivoisi kasvavan myös ensi kesänä,mutta täytyy vaan toivoa,että talvisuojaukset ja lume päälle lapiointi pelastaa..
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

shp

vois kurkistaa kaivoon, niin näkis mihin asti routa ulottuu nurmijärvellä, ainoo vaan että kaivon on lumikasan alla piilossa =P
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: shp - helmikuu 04, 2012, 17:51:20 ip
vois kurkistaa kaivoon, niin näkis mihin asti routa ulottuu nurmijärvellä, ainoo vaan että kaivon on lumikasan alla piilossa =P


Veikkaan että routii tänä vuonna. Ainakin paremmin kuin viime keväänä. Täytyy sillä jotain efektiä ötököihin olla.