tammikuu 10, 2025, 12:05:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Gallup: Siviilisääty.

Aloittaja Herpiili, maaliskuu 25, 2005, 01:12:23 ap

« edellinen - seuraava »

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"
Joskus sitäkin tuumannut että tämänkaltaiset harrastajayhteisöt olisivat myös periaatteessa loistavia ihmisten yhdistäjiä, paljon terveemmällä tavalla kuin kaiken maailman citysinkkujen parituspalvelut, joissa kyse on lähinnä siitä ketkä valehtelevat härskeimmin siitä miten trimmattuja, aktiivisia, dynaamisia ja hyvännäköisiä ovat. ;-)

Sikäli olisikin mielenkiintoista ihan piruuttaan ajaa pieni gallup täällä kävijöistä. Näppituntumalla vaikuttaisi että valtaosa olisi naimisissa, avoliitossa, tai jossain vastaavassa asetelmassa. Ehkä chilinkasvatus kuuluukin toisaalta perhe-elämäntapaan, kokkauksiin, omaan puutarhaan ja sen semmoiseen. Sitten, toisaalta ehkä sinkkumiehiä harrastelee täällä ja virittelee natriumlamppujaan naapurien iloksi. ;) Eli voipi olla ettei tästä asetelmasta kovin kummoista "hot love" palvelua aikaan saisi... Enpäs tiedä. Hullummatkin asiat ihmisiä ovat yhdistäneet. :)

Ryhdytäänpäs tuumasta toimeen  :lol:

Jonne

tiedä sitte kuinka kauan tyttö haluu syödä chiliä joka ruuassa :/

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Jonne"tiedä sitte kuinka kauan tyttö haluu syödä chiliä joka ruuassa :/

Ei kauan. Ikävä kyllä... ;-)

Os2

no tota.. kyllä meillä ainakin emäntä tuntuu jauhepussin löytävän kun on ruuasta kyse  :)  Nykyisellään kuljettaa jotain pussukkaa töissäkin mukana, eli kyllä se naisillekkin herkku kelpaa  :wink:
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma

Jonne

pitää vissii vaa vähä opettaa ;)

Nuthead

Juu ei meidänkään eukko osaa laitaa mitään ruokaa
ilman poltetta nykyään. Välillä vähä tympiiki jo, kun
piti mennä opettaan tapa sille. Pienet chilivarastot
hupenee kamalaa vauhtia!! :shock:

Mutta ketäpä tästä syyttämään....?!?!   :twisted:
-pähkinäpää-

Omskakas

Voi voi! Pojilla on yhtä kovat ajat kuin nuorilla miehillä Kiinassa; poikamiehiä löytyy, mutta ne harvat naiset on varattuja.  :lol:  :wink:

Kun kerran tuosta paremman puoliskon chilinkäytöstä oli puhe...  Oma "emäntä" syö kyllä mielellään myös mausteiset ruuat, enka ole koskaan tainnut tehdä niin tulista ruokaa, että olisi syömättä jäänyt. Tosin tähän asti on pääasiassa kaupan jauheilla pelattu, mutta se tullee muuttumaan. Niin, minähän se meidän 'perheessä' ruuat yleensä laittelen.   :oops:   :shock:  8)

Jonne

vielä ku kotona asuin ni tein ruuat äidille ja systerille, muutin pois ku eivät tykänneet chilistä niin paljo.. nyt on sitte tyttöystävä hidastamassa chiliharrastusta ;)

anoppi

Voi, voi, nyt äänestin väärin, kun ei ollut oikein meikälle sopivaa kohtaa ja dementiani takia muistin väärin - eihän se mun poikaystäväni enää asu mun luonani.  

Taidan olla melko "poikkeava nuori" tässä porukassa eli vanha kuin taivas, naisleski, poikaystävän olen saanut innostumaan chilin kasvatuksesta ja muustakin puutarhanhoidosta jopa siinä määrin, että mun kaikki 17 chililajiketta (ja kaikki muukin esikasvatettava) ovat hyvässä  ensihoidossa hänen valoisassa asunnossaan. Minäkö hyväksikäyttäjä!  :wink:

Chilityttö

:D  :wink: Jälkimmäiseen siis pitänee vastata.... heh... ja kyllähän tuota chiliä tykkään syödä, jahka se nyt rupeais tekemään sitä hedelmää... se nimittäin kuivatti ekan kukan varsineen ja tiputti pois, mutta toivo elää seuraavissa jo näkyvissä kukan nupuissa, ensimmäistä olikin vaikeaa pölyttää (mikäli siitä se johtui?) kun mitään millä sen olisi pölyttänyt ei ollut.

H-Bomb

Voi johtua jostain seuraavista: liian kuuma, liian kylmä, liikaa typpeä mullassa ja/tai liian märkää.

Vaikeaahan sitä syytä on noista merkeistä sanoa, mutta tuo on aika yleistä ensimmäisten kukkien osalta. On ainakin minulla ollut. Yleensä nypin ekat kukat pois, joten en ole viime aikoina seurannut tilannetta.

Tervetuloa luovasti hulluun ja hullun hauskaan porukkaamme!
-Harry
H-Bomb - The Fiery Finn
http://www.h-bomb.biz

blondi

Juu, kyllähän se chiliherkku naisillekin kelpaa (chilillä saa kivasti tulta avioelämään, kun ei käytä chilin käsittelyssä hanskoja  :D )

Ei ole isäntä vielä syömättä jättänyt niitä tulisia herkkuja, joita olen pöytään kantanut. Vierailta kyllä kerran jäi ruoka syömättä, vaikka varoiteltiin, että ne pienet punaiset palat kannattaa jättää syömättä (tarkoituksella siis olin en ollut laittanut chiliä ihan hienoksi...), jos ei tykkää tulisesta. Ei mennyt varoitukset perille ja sen jälkeen jäi sitten possun fileetkin lautaselle  :(  No "hyvä puoli" tuosta on, että ehkä ei tarvi noitakaan vieraita enää kutsua päivälliselle  :wink:

Herpiili

Sopivalla chilin annostuksella (itselläni "aika" tulista) kyllä saa onneksi kaikki herkut pitää itsellä  :lol:

Melkoisen miesvaltaista kasvatus näyttää olevan, joukossa on kuitenkin piristävästi naisiakin :)

Liana7

Mä näytän sit kuuluvan tohon 1 % sinkkunaisia! Huh, ihan pelottaa  :roll:

Vai että joku tääl ajettiin pois oikee kotoo ku teki niin tulista ruokaa; no on se sit ollu tosi tulista! Ei munkaa äitee aikoinaan oikee mielellään mua keittiöön päästäny, sisko ei oo koskaan mun ruokii ees suostunu muistaakseni maistamaan, paitsi joskus kauan sitte, siis tosi kauan kauan sitte ku viel tein ruokaa täysin ilman chiliä.

No, nyt on kevät koittanu, enää muutamat velvollisuudet talven jäljiltä, vähän siivoilua ja sit eiku tonne baanalle kamera kädes, on niin upeet maisemat. Ja tietysti chiliä vähän ostamaan, ku en oo ite viel saanu aikaseks omii viljelmii, joku paprikakin kuoli tossa männä talvena.

Hyvää kevään jatkoo kaikille säätyyn katsomatta   :P

Jonne

eei toki ajettu.. lähin iha ite kun en voinu syödä mieleistäni ruokaa x)

Aji Inferno

Hienoa että meitä on nyt sitten tilastollisestikin täällä joka sorttia! :-)

Mutta eipä silti; voin kyllä kuvitella että esim. hurjan chilipään ja mausteita sietämättömän yhteiselossa voisi olla odottamattomankin isoja ongelmia... Eroon asti? Ehkäpä hyvinkin. Eri asiat ovat ihmisille tärkeitä. Jos joku esimerkiksi vaatisi minua hankkiutumaan eroon rakkaista kasveistani ("tai muuten!"), tuo ihminen ilmaisisi samalla ettei välitä siitä mikä minulle on tärkeää...

Sitä sanotaan että ihmissuhteet ovat aina kompromisseja. Enpä tiedä, onko niin aina välttämättä hyvä. Ehkä parempi olisi antaa itse kunkin olla mitä on ja tehdä mitä rakastaa tehdä, jos se suinkin on mahdollista. Yleensä siihen löytyy jokin konsti, jos vain on tahtoa...

Mutta näinhän naimattoman avioliittoneuvojan kuuluukin sanoa? ;-)

Os2

Siinä mielessä erittäin mukavasti asiat että mammallekkin maistuu chili hyvin  :D  Tuskimpa muuten saisivat kasvit valloittaa ihanan tilaavaa yksiötämme, yhdessä on mukava väsätä vesiviljelyvärkkejäkin  :wink:
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma

noora

Mä olin vielä muutama vuosi sitten sitä mieltä että tulisuus vain pilaa maun. Sitten aloin käymään työkavereiden kanssa noin kerran viikossa syömässä lounasta intialaisessa ravintolassa. Ravintolan miedoin "tulinen" ruoka oli aluksi mielestäni hieman liian tulista, mutta niin hyvää muuten että en voinut olla tilaamatta sitä... Ja siitä se sitten alkoi. Tulisuuteen selvästi tottuu.

Olen pitkään harrastanut yrttien kasvatusta ja käyttöa mausteena, ja viime vuonna laajensin sitten chileihin. Tänä vuonna on kymmenen eri lajia ikkunalla kasvamassa.

Niin, ja minä olen niitä naispuolisia. Onhan tuo sulhanenkin vähitellen tottunut chiliin, ja onneksi ei pahemmin valittele kun chiliä tulee ruokaan vähintään kerran viikossa. Outoihin kasveihin ikkunalaudalla hän oli jo tottunut ennestään, kun keittiön ikkuna on meillä aina ollut täynnä yrttejä.

mau

"Elinkautista" on kärsitty papinaamenen jälkeen vasta 33 vuotta - eikä paljon haittaa, vaikka toinen tykkää chilistä ja toinen ei. Onneksi kumpikin tykkää valkosipulista! (Chilihän ei lemahtele hengityksessä, vai?)  8)

longi

Joo minä tein entiselle tyttöystävälleni aikojemme alussa (noin 8-9 v sitten) pizzaa jossa oli noita pepperoneja mitä on kebabissa. Hän itki, kun oli niin mausteista, minua lähinnä nauratti (olinhan jo siirtynyt tabascosta enconan hot chili sauceen). Nykyään kun chilejäkin on kasvanut em. ajan ja tuo entinen tyttöystäväni on nykyinen vaimoni, niin hän ei enään itke tulisesta ruuasta (korkeintaan mainitsee). Vaan auta armias, kun kylään tulee joku ei chili-ihminen (joita on puolet ystäveistämme), niin koitappa rakennella jotain evästä/iltapalaa (kun 6-vuotias poikammekin "pöllii rocotoa puskasta") joka ei ajaisi vieraita kotiin.