tammikuu 08, 2025, 22:31:35 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Suuri yli/alinopeuskeskustelu

Aloittaja Punainen Polte, kesäkuu 29, 2012, 17:36:49 ip

« edellinen - seuraava »

wille

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - kesäkuu 30, 2012, 09:24:43 ap
Itse oon kans vepari ja nähny noita, jotka ovat tykänneet vauhdista. Ihan kiva, jos tykkää ajaa lujaa, vaikka sitten sillä öisellä tiellä yksinään. Mutta mua ei enää huvittais kerätä näitä tyyppejä 100m matkalta pussiin. Se jotenkin yököttää.


+1

Oma kaista näille. Samoin rekkoja päin ajeleville itsensä lopettajille.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Tyttii

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - kesäkuu 30, 2012, 09:24:43 ap
Itse oon kans vepari ja nähny noita, jotka ovat tykänneet vauhdista. Ihan kiva, jos tykkää ajaa lujaa, vaikka sitten sillä öisellä tiellä yksinään. Mutta mua ei enää huvittais kerätä näitä tyyppejä 100m matkalta pussiin. Se jotenkin yököttää.


Jos joku kaahari ei näitä kuvia  ole nähnyt, voi tutustua Nikki Catsourasin tarinaan. Perhe on vuosia yrittänyt saada kuvia pois netistä, siinä onnistumatta. Niissä kuvissa näkee Porschen siltaan kaahanneen tytön kasvot, sisältäpäin.

Itse ajan yleensäkin nopeusrajoitus +5/10, mutta kyllä tuossa meidän hiljaisella kotitiellä on lyhyehkö pikataival, jossa välillä pitää koittaa, kulkeeko vai ei. Talvella ajellaankin sitten ihan sukkasillaan, vaikka olisi kymmenen rekkaa perässä.
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Marekofana

Aikoinaan Saksassa ajelin autobaanaa 280 km/h mittarissa, kun silloinen tyttökaveri kyseli miksen puhu mitään. Kaikki aivotoiminta piti keskittää ajamiseen, koska siinäkin vauhdissa suhahteli autoja ohi. Itse kun lähestyi ohitettavaa, piti todella kaukaa valmistautua ohitukseen takaatulevien takia. Lähinnä piti katsoa toisella silmällä eteenpäin ja toisella peilistä taaksepäin.  :P

Suomen tiestö verrattuna Sakasan teihin on niin huonokuntoista nykyään, ettei sillä todellakaan tee mieli ajaa suurta ylinopeutta. 

Aji Inferno

kesäkuu 30, 2012, 09:49:54 ap #23 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 30, 2012, 09:54:55 ap käyttäjältä Aji Inferno
Kesällä useimmat autot käyttäytyvät suht' asiallisesti, jos kuljettaja tietää edes suurin piirtein mitä on tekemässä. Liukkailla keleillä tilanne muuttuu toiseksi. Muistan lapsuusvuosilta, miten esim. takavetoiset Ford Escortit ja Ford Taunukset olivat varsinaisia maanteiden pommeja, jotka eivät ainakaan kokemattoman kuskin käsissä pysyneet käsissä lainkaan, vaan sinkoilivat ja pyörivät teillä miten sattuivat. Nykyäänkin teillä kulkee autoja, jotka eivät ole helppoja tai turvallisia ajettavia esim. todella liukkaissa oloissa. Jo entuudestaan tuntematon tie on vaaratekijä kokeneemmallekin kuskille.

Muistan viime talvelta pari ikävää kokemusta ns. syrjäisiltä teiltä, kaukana valtaväylistä. Toinen tie on Turengin tuntumassa, lähellä Hämeenlinnaa. Toinen taas lännempänä Salon länsipuolella. Molemmilla kohtasin paikallisia, sikäläiset tiet ilmeisen hyvin tuntevia kuorma-, paketti- ja henkilöautokuskeja, jotka aivan helvetillisissäkin keliolosuhteissa ajoivat - ja halusivat ajaa - aivan helvetin lujaa. Oli tavallaan pysäyttävää tajuta, että samalla kun pystyi - juuri ja juuri - pitämään hyvillä nastarenkailla varustetun autonsa tiellä noin kuudenkympin vauhdissa, takana oli vihaisia kuskeja, jotka ajoivat hyvinkin kahdeksaakymppiä, usein isolla kuorma- tai rekka-autolla. Kaipa he olivat ns. parempia kuskeja. Tai sitten yksinkertaisesti vastuuttomia kaahaajia. Mene ja tiedä.

Tyttii

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - kesäkuu 29, 2012, 23:30:14 ip

Myönnän, että joskus olen tuntenut houkutusta testata, josko autoni todella kulkee tuon sinänsä typerän lukeman "205" - tai jopa enemmän. Mutta olen myös päättänyt, etten tule koskaan testaamaan sitä - ellen sitten kenties joskus saksassa, vapaan nopeuden moottoritiellä.


Ajettiin Etelä-Saksasta autolla Suomeen ja autobaana oli melkoisen mielenkiintoinen kokemus. Baana kun alkaa, saksalaiset sammuttavat ajovalot bensakulutuksen laskemiseksi (!?). Yleensä vauhti pysyy kohtuullisen "sopivana". Matkanopeus n. 150-160. Itse ajoimme sitä tai hiljempaa. Välillä ohi meni silti joku WRUuM ja yritettiin arvailla vauhtia, +/-300. Taustapeiliä oli ohittaessa vilkuiltava ahkeraan, tuleeko joku sieltä tuhatta ja sataa. Tietyömaalla rajoitus laski 100km/h:ssa, 4 kaistaa muuttui kahdeksi, betoniseinä toisella ja rekka toisella puolella niin lähellä, että olisi voinut koskea, aloin panikoida. Tilanteesta kun ei päässyt pois, kuin ajamalla.

Ukko kurvasi seuraavasta liittymästä _pelkääjän_ paikalla istuvalla, taustapeiliä kauhuissaan vilkuilevalle eukolleen muutaman oluen, äänenvaimentimeksi. Jälkeenpäin miettien hyvinhän tuo sujuu, Parisataa kilometriä menee heittämällä.

Mutta illalla luimme uutisen, jossa kerrottiin juuri ajamallamme baanalla tulleen pölypilven ja useiden ihmisten palaneen autoihinsa. Suositusnopeus baanoillekin on 130 km/h, jonka jälkeen onnettomuuksen sattuessa vakuutusyhtiöt alkavat rykimään vastuutaan. Ja jos autobaanalle loppuu bensa, saat roimat sakot.

Vois vaikka lähteä uudestaan.
Päiväkirja: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10978.0
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Miksu77 - kesäkuu 29, 2012, 21:48:30 ip
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - kesäkuu 29, 2012, 21:36:24 ip
Ihmettelen vaan, ettei Räyhis ole vielä ejakuloinut ajatusryöppyään näin kiihoittavaan aiheeseen! :o

Eiköhän se ole sieltä tulossa, toivottavasti.
Kestää vain kun kirjoittaa ensin wordin oikoluvun kautta ;D


Kuulkaas lapset, Räyhäsetä oli dokaamassa Lemmyn ja Raaka-Arskan kanssa, ei silloin ejakuloida mitään ajatusryöppyjä!  ;)

Itsehän köröttelen max.90km/h nopeuksilla, sen jälkeen alkaa Hiacen kone huutamaan leipää isosti. Myös rengasmelu on ihan omaa luokkaansa "Urhon" kabiinissa. Valitsen ajoreittini sen mukaan, etten ole tientukkeena ts. motarilla mennään vain kolmoskehän sisäpuolella. Sitäpaitsi kokemus on osoittanut, että sillä ossuuspankin omistamalla, vaimon naarmuttamalla perhehelvettisakemannilla PITÄÄ päästä pakettiautosta ohi, vaikka tämä ajaisi kahtasataa.

Suomalaiset juntit eivät osaa ajaa autolla, jokainen on mielestään keskivertoa parempi kuski. Silti esimerkiksi ruuhkassa 99% kuskeista kääntelee päätään kuin tavi metsästysaikaan ja hiplaa vaihdestaagia kuin tautista kikkeliä - EI NÄIN.

Suomalaisen pendelöintiliikenteen kirkkaimmat ässät ovat näitä jotka "säästävät" aikaa ajamalla "sopivaa ylinopeutta". Eli siis roikkuvat takapuskurissa, kiilaavat rampeissa ja mutkissa ohi ja pumppaavat keskimmäistä aina telkänpöntön nähtyään. Minä olen ollut monessa mukana, mutta sellaista säästöpossua en ole nähnytkään, minne sitä aikaa voisi kammeta "säästöön".

Keliolosuhteita tai toisia kuljettajia ei oteta huomioon. Viidakon sananlaskun mukaanhan fysiikan lait eivät koske leasing-autoa, joten sillä voi vetää sataakahtakymppiä marraskuun rännässä jossain Nummi-Pusulan takana.

Nämä pumppaajathan ovat yleensä ihmisiä jotka ovat tottuneet ajamaan pitkää matkaa omaan rauhalliseen tahtiin. Pikkuhiljaa nopeus hiljenee ~20km/h alle rajoituksen ja moka huomataan vasta kun joku on ohittamassa. Silloin painetaan kaasua, että se kottero menisi taas 80km/h, jolloin ohittava auto tasan varmasti kokee tilanteen vittuiluna.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

J4SK4

Runsas alinopeus kun pappiksella painelee!!  ;)

Noli Me Tangere

Työskentelen tällä hetkellä tiellä (ja usein ihmisten tiellä), joten haluaisin sanoa yhden asian nopeusrajoituksista.

Jos kyseessä on väliaikainen nopeusrajoitus, joka on "miehiä työssä" -kolmion yhteydessä, noudattakaa nyt hemmetissä sitä. Jooko? Se on ihan oikea nopeusrajoitus, työmieheen sattuu kun sen yli ajaa. Vaikkei tyhmään duunariin välttämättä sillä citymaasturilla osuisikaan, niin tyhmä duunari tuntee olonsa edes hiukan turvallisemmaksi, kun ohi ajetaan kuuttakymppiä eikä sataakahtakymppiä.

Aji Inferno

Jeps, liian usein näkee "sankarien" vetävän esim. kolmenkympin tietyöalueella aivan työmiesten vieressä viittä, kuuttakin kymppiä. Se ei voi olla tahatonta. Katsovat kai, ettei laki tai fiksu ajokulttuuri koske heitä.

Minbaari

Yleensä tulee ajettua pientä ylinopeutta alle sakkorajan. Töihin ajaessani yhdellä kolmesta vaihtoehtoisesta reitistä on yksi koulu, jonka kohdalla viidenkympin rajoitus muuttuu kolmeksi kympiksi n.50 metrin matkaksi parin suojatien takia. Itse hidastan siinä kohtaa aina oli kesä tai talvi ja koululaiset lomalla tai ei. Vituttaa suunnattomasti jos edellä ajava auto ei näin tee (lähes aina) tai jos takana ajava tulee takapuskuriin kiinni kun itse hidastan tuossa kohtaa. Ja sitten kun rajoitus muuttuu takaisin viideksi kympiksi jäädään taas sata metriä taakse körröttämään, eikä osata kiihdyttää siihen viiteenkymppiin, mutta auta armias kun puolen kilsan päästä tulee silta jossa rajoitus neljäkymppiä. Silloin ollaan taas peräpuskurissa kiinni kun eihän nyt siinä sillan kohdalla voi hiljaa ajaa, etenkään kun silta on todella kapea ja tiessä kiinni kulkee kevyen liikenteen väylä. VMP.
#816