tammikuu 09, 2025, 22:20:52 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Taustakuvasta

Aloittaja Wicked-Willie, huhtikuu 23, 2004, 06:37:41 ap

« edellinen - seuraava »

Wicked-Willie

Tuli vaan mieleeni, notta oletkos kokeillut 'sitoa' nuita lajiesittelysivujen taustakuvia kiinni? Eli kun skrollaat alas tai ylös, niin tausta pysyisi paikallaan. Varuiksi laitan tähän vielä tuon html-koodin jolla se onnistuu:

bgproperties="fixed"

lisätään "body background"-tagiin.

Aji Inferno

Täytyy myöntää, etten ollut... Kiitos vinkistä! :)

Inferno syntyy graafisilla työkaluilla ja suunnilleen niin yksinkertaisin konstein kuin mahdollista. Olen ehkä vähän vainoharhaisestikin yrittänyt välttää kaikkea mikä saattaisi (?) olla toimimatta mitä erilaisimmissa selaimissa. Tänään viimeksi selailin sitä Slovakiasta käsin, Nokian puhelimen Opera-selaimella... Toimi aivan siedettävästi. :)

Jos tuo tagi ei ole mikään IE-selaimen tms. erikoisuus, voisihan sen ottaa käyttöön. Kokeillaan! Muitakin ideoita otetaan ilolla vastaan, itse kun en ole mikään html-guru... ;)

Scandal

Tuo on IE:n "oma" tagi.

Oikea keino™* tuon toteuttamiseen on CSS, eli: "background-attachment: fixed". Tosin IMHO järkevämpää on ottaa sivustosta nuo taustakuvat pois, tällöin a) latausaika lyhenee ja b) luettavuus paranee. Ainakin itse napsautan välittömästi taustakuvan pois, taustakuva häiritsee sen verran paljon lukemista. Edit: tuo lisätään siis joko erilliseen tyylitiedostoon tai ko. html-tiedostoon seuraavasti: (
<head> ... </head> -tagien väliin)

<style type="text/css">
<!--
body {
   background-attachment: fixed;
   background-image: url("taustakuva.gif");
}
-->
</style>

*CSS-standardin mukainen, IE ei tuota vaan taida vieläkään tukea(?, en ole kokeillut) vaikka muut selaimet tukevatkin.[/color]