tammikuu 08, 2025, 22:25:19 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Yaran lannoitteita kimppaostona PK-seudulla

Aloittaja msb, lokakuu 15, 2012, 15:24:16 ip

« edellinen - seuraava »

jewe

Viime viikolla ostin Calcinittiä ja hydroa eikä ongelmia niiden hankkimisessa, eli myydään yksityishenkilöille paikallisissa maatalouskaupoissa Turussa.

Touko

tammikuu 24, 2013, 17:14:33 ip #21 Viimeisin muokkaus: tammikuu 24, 2013, 18:13:19 ip käyttäjältä Touko
Taitaa sitten olla vaan Agrimarketin omaa kiukuttelua.
No mut on niillä sentään hydroa, sitä kun ei jokakaupasta tunnu löytyvän.

Hiivatin Saunalahti, ovat sotkeneet piuhansa. jo yli vrk illman nettiä.

e Kannatti kiukutella, taas pelittää  :)
Elämä on reijässä rattoisaa

Touko

tammikuu 24, 2013, 19:25:43 ip #22 Viimeisin muokkaus: tammikuu 31, 2013, 14:21:03 ip käyttäjältä Touko
Noniin, tilanne päivitys.

Calcinit säkki lojuu vieressäni, se maksoi 20€
Hydron hinta on 60€, joten 80 koko satsin hinta, tekee 3,2€/kilo. 5+5 setti maksaa 16€

Tilauksen vahvistaneet

nimiFerticare Hydro (kg)YaraLiva Calcinit (kg)
PP55
Touko55
Harri198022
PeLi2155
Nipsu33

msb löytyi

Wonkalle tiristettiin muutama kilo apulantaa

Touko

Apulannat ostettuna, noutaa saa vaikka heti, yksityiskohdat YV:llä

Paawi

Onkos suunnitelmissa uutta tilausta ens kautta varten. Huomasin tossa justiin kauhukseni että ei taida riittää lannotteet edes tätä kautta kunnolla loppuun.

Eli jos on uutta kimppatilausta joku järjestämässä niin mä oon ehdottomasti mukana.

PP

Mukana myös. Kuka sitten lähteekin vetämään, kannattaa ostaa Hydroa ja Calcinitia suhteessa 2:1 ellei jopa 3:1. Itse en tarvi ensi vuodelle kuin Hyrdoa, mutta sitä saa olla 10 kg.

Paawi

Joo mietin itte ihan samaa tosta suhteesta, että hydroa enempi. Mulle kävis hyvin vaikka 5+2 tms. Mutta eipä sillä oikeestaan oo merkitystä vaikka tulis vähän ylimäärästä kun noi kilohinnat on varsin siedettäviä.

Touko

Joo, mukana ollaan!
Mutta oli suhteet 2:1 tai 3:1 tai miten lieneen, niin koko säkit pitää ostajan saada kaupattua eteenpäin.

2:1 vois olla jees

Hmm, mulla tais olla menoa hyvinkäälle ens keskiviikkona... ja sieltä tais saada sitä hydroa... kolme viikkoa lomaa takana niin ei voi kaikkea muistaa :)

Wonka

Touko

Tjooh, Hyvinkään Agrissa ei ole hyrdoa hyllyssä, eikä ole ostotilauksissa, Turku oli kuulemma lähin agri mistä löytyis.  :-\
Jaolsten oli aikasemmin linkittäny k-maatalous Nurmijärven, ei ole sielläkään hydroa.

Calcinittia löytyis, mut ei viitti sitä pelkästään hakea :)

Jos joku intoutuu metsästämään Hydroa, niin mukana olen kimpassa!

Nykyisillä lannotteilla pärjään loppukauden ja alan vasta keväällä vaivaamaan päätä tällä asialla, silloin sitä todennäköisesti löytyy agreistakin taas.

Paawi

Alkaa kevät lähestymään ja sitä myöten lannote asia tulemaan ajankohtaseks. Mulla on muutama lusikallinen mömmöjä jäljellä ja niillä ei varmaan selviä edes taimivaiheesta.

Elikkä löytyiskö kiinnostusta kimppatilaukseen? Ottaisin mielellään tollasen 5+2, mutta jos ei löydy  tarpeeks porukkaa jakamaan niin esim 10+5 käy myös.

Mulla on auto että voin kyllä tulla hakemaan hki seudulta, mutta en mielelläni lähtis kimppaa kuitenkaan vetämään kun ei oo oikeen mitään kuivaa tilaa missä voisin säkkejä säilyttää.. Löytyykö joku halukas ottamaan vetovastuun? Mun puolesta voidaan maksaa järjestäjälle vaikka parikyt prossaa vaivanpalkkaa..

bluesman

Mahtaakohan Ferticare Hydron valmistus olla loppu kun en googlaamalla löydä? Todnäk oon vaan niin tyhmä etten löydä.

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Bender79

Terve! Jos noita löytyy kaupoista, niin olisin kiinnostunut 2+1 setistä tai jos se on liian pieni määrä niin 5+2. Noutaa voin Helsingin lähialueilta.

synkri

helmikuu 13, 2014, 21:43:15 ip #34 Viimeisin muokkaus: helmikuu 13, 2014, 21:46:17 ip käyttäjältä synkri
Jos joku järjestää niin mielellään otan 5+2. PK seudulla vaikuta. Voin toki myös itse kaupasta hakea jos ei muita vapaaehtosia löydy.

Edit:
Huomenna tutkin ostopaikkaa ja palaan vaikka tähän ketjuun viikonlopun aikana.

bluesman

Taisinkin tutkia ulkomaisia Yaran sivuja kun en tuotetta löytänyt. Alkaa olla hydrolannoite kohta loppu, 10kg korkeintaan jäljellä.

PP

Minuakin kiinnostaa ja haluaisin ainakin 10 + 5 kg.

Bender79

Mites tää homma, onko edennyt? Kävin huvikseni ruoholahden k-raudassa kysymässä voiko k-maatalous tuotteita tilata sinne ja ei tietenkään voi. Pohdin vielä josko pääsisin autolla jonnekin agrimarkettiin loppuviikosta. Vai saiko synkri selville sopivaa ostopaikkaa?

Lähetetty minun GT-P3110 laitteesta Tapatalkilla

kasvattaja

Y-tunnuksella sain tilattua Yara hydro ja calcinit säkit Joensuun Agrimarketista. Itellä kävi tuuri, koska Kaupassa ei ollut Calcinittia, mutta  tilasivat viimeisen 25g säkin Kiteen agrista.  Sanoivat että varastosta löytyy kaksi lavallista Hydroa, mutta Calcinittia ei ole eikä tule. Ymmärsin etteivät tilaa, ellei mene suoraa trukkilavallinen asianmukaisesti Y-tunnuksen omaavalle yritykselle.
Chili korvaa suolan ruuanlaitossa. Lajikepuhtaita Hainan yellow latern -siemeniä myytävänä.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: kasvattaja - maaliskuu 04, 2014, 08:38:29 ap
Y-tunnuksella sain tilattua Yara hydro ja calcinit säkit Joensuun Agrimarketista. Itellä kävi tuuri, koska Kaupassa ei ollut Calcinittia, mutta  tilasivat viimeisen 25g säkin Kiteen agrista.  Sanoivat että varastosta löytyy kaksi lavallista Hydroa, mutta Calcinittia ei ole eikä tule. Ymmärsin etteivät tilaa, ellei mene suoraa trukkilavallinen asianmukaisesti Y-tunnuksen omaavalle yritykselle.
Jos koko Suomen tilanne menee tähän, niin sitten laitetaan Chiliyhdistyksen Y-tunnus tositoimiin ja jaellaan lannoitteita lavakaupalla yhdistyksen nimissä, tietysti ilman myyntivoittoa. Toivotaan, että jatkaisivat edelleen vähittäismyyntiäkin.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013