tammikuu 09, 2025, 22:16:14 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

A: Risteytysperseily ((BR X PDN F2) X H st. B) X PDN

Aloittaja -V-, joulukuu 29, 2012, 03:02:41 ap

« edellinen - seuraava »

-V-

joulukuu 29, 2012, 03:02:41 ap Viimeisin muokkaus: tammikuu 22, 2014, 02:17:37 ap käyttäjältä -V-
Tulipahan tuostakin näköjään mukavasti siemeniä...

Urheilu- ja kokeilumielisille jaossa ((BR X PDN F2) X H st. B) X PDN -siemeniä. BR = Bolivian Rainbow, PDN = Pimenta da Neyde ja H St. B = Harold St. Barts.

Höhöhöö.

EDIT (22.1.2014): Näitä on vielä vähän jäljellä. Jos itävät (n. vuosi sitten itävyys oli erinomainen), voi lopputuloksena olla esim. tuollaisia.

RySky

Kiinnostais, mutta ei suostu yv lähtemään puhelimella..

-V-

sorrii

Kyä parille koristekasville voisin raivata tilaa minä...
YV ..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

-V-

Uppistalallaa...

Siemeniä on vielä jäljellä ja tekisi tilarajoitteisena kovasti mieli päästä näkemään (vaikkakin netin välityksellä), millaista yksilökirjoa noista tulee.

sorrii

Ma vein palaustuskuoren illalla Siwa-postiiin ..
Ylihuomenna lienee perillä.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

RySky

Perseilynne on sirkoilla, laitan kuvaa kunhan vähän kasvaa ensin :)

sorrii

Jonkunlaista eloa näkyy mullakin. Pitääs vaan ny rukoilla ...

Oli uudenlaisella lautalla näitäkin siemeniä itämässä 5kpl, muiden muassa:
Laitoin kaupan idätyslaatikkoon palan 2cm styrofoamia jonka päälle kiersin kastelumattoa; siinä sitten lajeittain kahvisuodattimen palasia; ja koko hoito jääkaapin yläkomerossa minikasvihuoneen kannen kera. Lämpöä 28-30 astetta. Kaikki kamat käsittelin kiehuvalla vedellä ja lisäksi liotusveteen peroksidia "ohjeen mukaan".
Jo ekan yön jälkeen työnsi häntää Homera; toisena päivänä Vietnamilaiset siemenet jotka sain yhdeltä tyttären kaverilta, jonka [Vietnamilainen] mummo niitä kasvattaa.
Neljän päivän päästä alkoi itää ensimmäinen näistä samoinkuin parikin rocotoa[!] jopa! .... samaan aikaan alkoi näkyä hometta myös osassa siemeniä!!

Se homejuttu oli aika huolestuttavaa ja tuli kiirus istuttaa nopeimmat ainakin niihin Jiffyihin [jotka myös kastelin kiehuvalla ensin]
Nyt siinä lautalla työntää häntää kolme kpl lisää näitä "Brxpdn2hstbpdn" siemeniä. [pitäisi keksiä joku helpompi nimi näille "Bolivian Bart S't Neyde" ???]

Noista valkoista hometta pukanneista rocotoista pari työntää häntää kuitenkin, samoinkuin yksi naga: osassa ei näy mitään hometta. Lisäsin vähän ilmankiertoa. Täytyy edelleen näköjään hioa tuota idätysmetodia! Vähän enemmän liotusta vedessä [+H2O2] ja lautalla vähän kuivempaa ja enemmän ilmaa; vähän valoa ehkä ... ??

Summarum: Istuttelen nuo loput vasta kun näyttävät kunnolla sirkkoja! Aikaisemmin oon antanut idätysteni kasvaa ihan sirkkalehdille paperin päällä ennenkuin oon siirtänyt mihinkään. Nyt noissa oli parin millin häntä eikä pää kestäisi millään odottaa että alkaa jotain näkyvää tapahtumaan ...  :-\

PS:
Jos tämä uuden lajin nimeksi laittaisi vain -V- : voisi tulla käsitteeksi: "Kyllä on veemäinen poltee" ... "Ei saa sanoa vee, lapset ..." ... "Kyä tekis mieli veetä" .. "Vee' kätees .."

-V-

Tälläkin suunnalla ituja ja myöskin hometta. Yksi edellisestä, sittemmin kuivumaan päässeestä idätyssatsista väsäilee jo varsinaisia lehtiä. Ovat kovasti vaaleammat kuin viereisellä Bolivian Rainbow:lla, saas nähdä pääseekö jatkoon.

Tuosta siementen esiliotuksesta vetyperoksidissa en ole ihan varma. Vaikuttaa siltä, että liotettuihin siemeniin iskee home vähintään yhtä nopeasti kuin liottamattomiin. Mikä onkin loogista, steriili siemenen pinta on oiva kasvualusta mille tahansa pöpölle.

Kurissa on kuitenkin pysynyt tuuletuksella, valolla (loisteputket, joista saattaa karata tarpeeksi uv-säteilyä hometta häiritsemään) ja päivittäisellä H2O2-lisällä. Kaikki tarvittavat siemenet voitaneen tällä päivämäärällä julistaa itäneiksi ja toivoa, ettei vuoden päästä ole edessä samanlaista taistelua.

Nimipolitiikka tämän kanssa on tosiaan vähän hankalaa, kun ei tuota montaa kertaa jaksa kirjoittaa (mulla purkin kylkeen päätyi "hässäkkä"). Toisaalta tuo rotla kertoo kaiken olennaisen, eikä vakiintumatonta risteymää liene järkevää nimetä erikseen.

sorrii

Jep-jep!
Mulla kaikki siemenet -laitoin 6kpl- nyt sirkoilla. Mahoton sanoa mitään muuta vielä, paitiettä ovat hyviä itämään.
Varasiemeniä jäi muutama ja laitan ne varmaan itämään kesää vasten viimeisten annuumien kanssa. Näkeehän noista kesän aikana ulkokasvatuksessa sitten jos joku yksilö on arvoinen vietäväksi sisään syksyllä. Jos nyt tammi-helmikuussa olisi kaikki 10(?) laittanut niin ei toikokuussa muita kämpään mahtuisi ..  :-X

-V-

Mulla on purkitettuna jotain 15kpl... toinen mokoma on sirkkalehdillä idätysboksissa. Tilaa olisi oikeastaan vain parille. Saas nähdä, kuinka äijän käy.

Tarkoituksena oli idättää paljon ja säästää tummimmat (rodunjalostus menee tällä kertaa näin päin). Edellisessä viestissäni vaaleaksi haukkumani eka yksilö meni jo tummuuskilpailussa viereisestä BR:stä ohi, joten strategiat saattavat mennä uuteen harkintaan.

Asiaa ei tietenkään auta se, että kaikkea muutakin tuli idäteltyä "hieman" liikaa...

sorrii

;D ;D ;D MIKÄ on liikaa ...

Mä ajattelin viime keväänä etten idätä uusia kuin muutaman, kun oli vanhojakin talvehtimassa: lopulta idättelin 85 kasvia, joista 8 tomaattia ;)
Kaikki ne melkein paikkansa löysi...
Tänä talvena on samat ajatukset enk ole oikeesti vielä aloittanut idätyksiä; Taimia on silti jo 15 ...

EIKÄ NIITÄ VOI TAPPAA!!!  ??? :o ??? :o :'(

Roskankerääjä

Mielenkiintoisen oloinen projekti! Kellään vielä kuvia?
Helevetin hiki!

sorrii

On menny vähä vituiks nyt mun hommat ...
Kaksi itua sinnittelee hengissä ja näyttävät huonoilta. Ehkä toipuu, ehkä ei.
Tuli vähän sumuteltua Cooperia enkä tajunnut varoa sitä kylmää sumua: Isoistakin kasveista paleltui latvat, niin mittiis sitten miten pikkutaimet reagoi:

"Hässäkät" on 1. vasemmalla ylh; 1oik. alh; muut ovat 2kpl homera, bhut jolokia-pistokas, orange rocoto;
toinen homera ja rocoto olivat lisäksi kypäräpääinvaliideja jo ennen sumuttelua.

Tuskin olisivat harsosääsket noin pahasti satuttaneet noita  >:(

Miikos

Täällä on itänyt 2/3 noin kymmenessä päivässä. Idätys kosteassa käsipyyhepaperissa minigripissä leivinuunin vierellä. Nuo kaksi laitettu tänään multiin jatkamaan eloaan. Mielenkiinnolla odottelen miltä alkavat näyttämään jatkossa  :P
It burns!

sorrii

Mulla nuo kaksi näyttävät edelleen ihan samalta kuin viikko sitten. Punasokeana alan epäillä ovatko vihreitä vai ruskeita ...  ??? ???

Näyttäisi noissa -muissakin- olevan jokunlaista uutta kasvun alkua: Ne kasvupisteet selvästikin kuoli Cooper-sprayn ansiosta. Hitaasti taitavat toipua, luulen.

Taidan idätellä ne loput lähiaikoina kun laitan muutakin taas tulemaan. Näyttää kämppä aika tyhjältä kun tein kevätleikkauksen kaikille vanhoille kasveilla. Unohdin taas ideani, että pitäisi tehdä saunvihtoja chileistä, että saisi sattoa talvestakin  8) Olis meinaan tullut kymmenkunta hyvää vihtaa helposti ...

Miikos

It burns!

-V-

^ Jahas, nyt tulee vähän isompaa variaatiota aiemmin nähdyistä. Nuo eivät ilmeisesti missään vaiheessa ole kovin tummia? Muotokin varsin jännä.

Vähänhän tämä on huono alue tämmöiselle, pitäisiköhän näitä rapsoja kerätä johonkin koottuun lankaan asianmukaisemmalle alueelle... Sorriilla ja Minppulla oli ainakin jotain kuvia, itsellä meni kaikki kasvatukset mäkeen, joskin näistä virityksistä on pistokkaat istutusvalmiina, jos vaikka tsägällä vielä ehtisi...

Minppu

Kieltämättä aika jännän näköisiä, koska itsellä nuo podit ovat suippoja eikä tuollaisia pierutyynyjä. Jännää :D

Miikos

Otan parempia kuvia vielä sinne uuteen ketjuun. Tää mulla kasvava yksilö on tosi tukeva ja nuo pierutyyny  ;D podit on kauniita. Eivät oo tummia missään vaiheessa.
It burns!